Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Moderátor: Miky_CZ
- Juri Toy
- Příspěvky: 398
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Častým problémem u Discovery 2, bývají zkroucené výfukové svody, případně utržené štefty. Jak víme, projevuje se to hlasitým "pištěním", nebo v lepším případě "tikáním" ucházejících spalin.
Dovolil jsem si vytvořit jednoduchý manuál opravy v PDF (ZIP).
Dovolil jsem si vytvořit jednoduchý manuál opravy v PDF (ZIP).
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
-
- Příspěvky: 348
- Registrován: 16 čer 2013 19:21
- tel.: 720355414
- auto: Discovery Td5
- Bydliště: Polabí
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Krásně a srozumitelně udělaný návod, díky kterému musí opravu zvládnout každý průměrně zdatný kutil.
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Pekně napsane ,ale vetčinou když jsou štefty utržene tak tak lehce zase vysroubovat nejdou chce t pevne nervy a hromadu matek na navařovani
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Pěkný a srozumitelný popis super
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Tak jsem si to přečetl - hezké. Mám jeden dotaz - proč dávat na štefty do hlavy lepidlo na závity, a ještě navíc to nejpevnější? To jako aby už nikdy nešly vyšroubovat nebo rozumně odvrtat, pokud náhodou prasknou znovu? Nevím o případu, že by se to někdy povolilo.
Když jsem to dělal, tak u půlky aut byl problém povolit výfukové potrubí od turba, většinou to skončilo ulomenými šrouby. Tady by pomohlo pořádné nahřátí. Stejně tak ty dva malé šrouby na přírubě pro EGR ventil.
Vařit matku na zbytek šteftu je dobrý postup, ale musí se to umět. Mě se několikrát podařilo zbytek původního šteftu odvrtat, bez toho, abych poškodil závit.
A k 10.9 šroubům - nemá smysl se je pokoušet řezat pilkou, chce to rovnou flexu.
Když jsem to dělal, tak u půlky aut byl problém povolit výfukové potrubí od turba, většinou to skončilo ulomenými šrouby. Tady by pomohlo pořádné nahřátí. Stejně tak ty dva malé šrouby na přírubě pro EGR ventil.
Vařit matku na zbytek šteftu je dobrý postup, ale musí se to umět. Mě se několikrát podařilo zbytek původního šteftu odvrtat, bez toho, abych poškodil závit.
A k 10.9 šroubům - nemá smysl se je pokoušet řezat pilkou, chce to rovnou flexu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Krásný návod, za to by měla být prémie.
S lepením zavitu souhlasím s Tomem, ba dokonce osobně volím úplně opačný postup a to že zavity co jdou do hlavy natírám molyka pastou, vlastně veškerý spojovák na turbo, svody a výfuk natírám molykou na vyfuky.
Ohledně těch zalomených šteftu, navařená matice je jistota, ale už par jsem jich vytáhl i tímto: https://www.mateza.cz/e-shop/46575-sada ... gINDvD_BwE
Levý vrták taky není marný.
S lepením zavitu souhlasím s Tomem, ba dokonce osobně volím úplně opačný postup a to že zavity co jdou do hlavy natírám molyka pastou, vlastně veškerý spojovák na turbo, svody a výfuk natírám molykou na vyfuky.
Ohledně těch zalomených šteftu, navařená matice je jistota, ale už par jsem jich vytáhl i tímto: https://www.mateza.cz/e-shop/46575-sada ... gINDvD_BwE
Levý vrták taky není marný.
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Vytahováky šroubů jsou dobrá věc, ale když se zalomí, tak je to o kus horší, než před tím. Já jsem používal levé vrtáky, často se to podařilo vyšroubovat přímo při odvrtávání.
A drobnost - odstrojit si co jde, aby bylo dost místa na práci. Lenost tady není na místě.
V návodu je zmíněna mrazová zátka a její možná netěsnost. Na podobném místě je i krátká propojovací hadička chlazení - umí také pozlobit. Se sundaným turbem je dobrá příležitost alespoň k její kontrole.
A drobnost - odstrojit si co jde, aby bylo dost místa na práci. Lenost tady není na místě.
V návodu je zmíněna mrazová zátka a její možná netěsnost. Na podobném místě je i krátká propojovací hadička chlazení - umí také pozlobit. Se sundaným turbem je dobrá příležitost alespoň k její kontrole.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Juri Toy
- Příspěvky: 398
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Bodnout matku přímo na zalomený šteft je především velká úspora času a vyhnete se demontáži všech věcí kolem, kvůli místu na odvrtávání. Jak jsem psal, prohřeje se tím i okolí šteftu a o to líp jde ven. Já to vládl na první dobrou, obyčejnou elektrodou za 5 sec.
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
- vladob8
- Příspěvky: 814
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Podla Juriho navodu som si opravil dva otrhnute stifty na vyfukovych zvodoch 1. valca.
- Přílohy
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- vladob8
- Příspěvky: 814
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Pokracovanie.
- Přílohy
Naposledy upravil(a) vladob8 dne 02 čer 2021 09:43, celkem upraveno 1 x.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Juri Toy
- Příspěvky: 398
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Jeeee RETRO servisní lampa. Tu jsem roztočil a vyhodil tak 100m daleko. Pod autem mě spadla na držku. To byl tanec a spálený gezicht
Od te doby, už jen LED světla.
Jinak k věci, před čipem se prej doporučuje toto udělat i pokud vše sedí. Dělají se i větší díry pro štefty? Prej aby to mělo kam uhnout. Díky za potvrzení pánové.
Od te doby, už jen LED světla.
Jinak k věci, před čipem se prej doporučuje toto udělat i pokud vše sedí. Dělají se i větší díry pro štefty? Prej aby to mělo kam uhnout. Díky za potvrzení pánové.
- vladob8
- Příspěvky: 814
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Dobre sa to fixuje na roznych nepristupnych miestach a mam tam 10W led ziarovku, len je to trochu velke
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Když jsem před lety koupil D2-ku, měla na posledním válci ztržený šteft. Jelikož se mi nelíbily ani ty ostatní, vytočil jsem je,za 110 korun jsem koupil jiný,svody jsem nahřál a postupně pomalu utahoval. Od tý doby tam jsou a žádný úpravy jsem nedělal.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Taky možnost, jenom prosím doplň, jak moc jsi ty svody nahřál. A jaké rukavice jsi při tom utahování nahřátých svodů používal.
Svody co uletěly na naší D2 tak byly prohnuté zhruba o 2mm na každém konci, jiné co mi přišly pod ruku, byly prohnuté o 5mm na každém konci. Ty 2mm jsem považoval "za normální", 5mm mě už celkem překvapilo - nebylo co frézovat, putovaly do šrotu. Takže asi každé budou trošku jiné.
Taky mě to teď čeká na 130ce a taky jsem nakonec skončil u šroubků, které si uříznu a udělám si tak štefty. A budu doufat, že budou lepší než ty originály.
Svody co uletěly na naší D2 tak byly prohnuté zhruba o 2mm na každém konci, jiné co mi přišly pod ruku, byly prohnuté o 5mm na každém konci. Ty 2mm jsem považoval "za normální", 5mm mě už celkem překvapilo - nebylo co frézovat, putovaly do šrotu. Takže asi každé budou trošku jiné.
Taky mě to teď čeká na 130ce a taky jsem nakonec skončil u šroubků, které si uříznu a udělám si tak štefty. A budu doufat, že budou lepší než ty originály.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Vytrhané štefty na výfukových svodech na motorech TD5 je jedna z častějších závad tohoto motoru.
Měsíčně opravujem tak dva tři kusy.
Na načipovaných motorech je to jen otázka času.
Z 90% se trhají jen krajní štefty.
Nejhorší je dostat starý ulomený šteft ven. Nejvíc praktikuju postup:
Poklepat a potom navrtat do středu trojku díru následně vrtat 5mm vrtákem s levým stoupáním, kdy se při zavrtání vytočí zbytek závitu sám.
Vytahováky používám méně protože někdy se ulomí
Navařování si nechávám, když to nejde jinak.
Určitě vyměňte všech deset kusů.
Z mých zkušeností nepomáhá na svodech odstranit žebra dělal jsem desítky svodů bez žeber a kroutí se stejně, možná víc.
Krajní čtyři díry na svodech je dobré o 2mm zvětšit.
Jezdí mně sem auta s přeřezaným závitem v hlavě na M10. Někdy to také praktikuji, když je závit poškozený tak, že nejde opravit na origo M8.
Občas používám i opravnou závitovou vložku helicoil, ta má výhodu, že při poškození se závit opraví zase na origo M8
Viděl jsem i převrtaný závit na M 12
Měsíčně opravujem tak dva tři kusy.
Na načipovaných motorech je to jen otázka času.
Z 90% se trhají jen krajní štefty.
Nejhorší je dostat starý ulomený šteft ven. Nejvíc praktikuju postup:
Poklepat a potom navrtat do středu trojku díru následně vrtat 5mm vrtákem s levým stoupáním, kdy se při zavrtání vytočí zbytek závitu sám.
Vytahováky používám méně protože někdy se ulomí
Navařování si nechávám, když to nejde jinak.
Určitě vyměňte všech deset kusů.
Z mých zkušeností nepomáhá na svodech odstranit žebra dělal jsem desítky svodů bez žeber a kroutí se stejně, možná víc.
Krajní čtyři díry na svodech je dobré o 2mm zvětšit.
Jezdí mně sem auta s přeřezaným závitem v hlavě na M10. Někdy to také praktikuji, když je závit poškozený tak, že nejde opravit na origo M8.
Občas používám i opravnou závitovou vložku helicoil, ta má výhodu, že při poškození se závit opraví zase na origo M8
Viděl jsem i převrtaný závit na M 12
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
A štefty teda jak? Nové origo? Náhrada? Nebo výroba ze šroubů ? Pevnost 10.9 počítám klasika.
Sada těsnění od Viktorky nebo nějaké lepší?
Na mé D2 to je vše asi původní. Což jak tu čtu, tak je asi zázrak. Svody bych nechal přeměřit a srovnat tady u profi firmy. Sám majitel, jezdí závody a staví si auta.
Jde mě o co nejlepší přípravu. Aby mě pak nevyškolilo nekvalitní těsnění atd Díky moc pánové.
Sada těsnění od Viktorky nebo nějaké lepší?
Na mé D2 to je vše asi původní. Což jak tu čtu, tak je asi zázrak. Svody bych nechal přeměřit a srovnat tady u profi firmy. Sám majitel, jezdí závody a staví si auta.
Jde mě o co nejlepší přípravu. Aby mě pak nevyškolilo nekvalitní těsnění atd Díky moc pánové.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Těsnění od viktorky je i orginal díl LR
U spojováku záleží na výrobci.
To co prodávají v normálním železářství je made in čína a těm jejich normám nevěřím.
Já většinou dávám origo díl LR
U spojováku záleží na výrobci.
To co prodávají v normálním železářství je made in čína a těm jejich normám nevěřím.
Já většinou dávám origo díl LR
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
Díky moc. Šteft tu mám jen od Elring. Což by nemuselo vadit? Je to značkový šteft. Jinak Victorka zítra k odběru.
- pojir
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfukové svody D2 - Oprava svépomocí.
A co prodlouzene stefty s distancnima podlozkama, jako dela napr. allisport? Ma to nejaky smysl?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.