Konzervace podvozku

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Konzervace podvozku

#1 Příspěvek od Miloš II » 19 bře 2007 13:39

Jak se oteplí čekají mě práce na podvozku. Přemýšlím jestli si to udělám sám nebo svoji Disco někomu svěřím. Jedná se hlavně o rám a přilehlé okolí. Jakým šmejdem to natřít :idea: Miloš II

Našel jsem třeba tohle http://www.tekutaguma.cz/?lang=cs&id=vy ... to_id=Auta
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 19 bře 2007 13:45

Mě to čeká taky, ale první budu muset vyvařit pak vyvařit a vyvařit, je toho opravdu hodně, hold 17 let stará kára.Ale za to rám je vcelku OK.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od eliott » 19 bře 2007 16:45

Já dospěl k názoru, že nejlepší možná nemastná metoda by mohla vypadat asi takto:

Očistit - vařící wapkou od mastnot a špíny, nechat vyschnout, min 2 dny když je vedro, nebo tak týden v suchu. Pak ošrabat rez co to jde. úplně to prostě nejde, někde skoro vůbec...

1. vrstva - vosk na dutiny v poměru 1:1 s NEPŘELAKOVATELNÝM černým nástřikem na spodky, naředěný ředidlem S6006 v poměru 1:1

nechat schnout 1 den

2. vrstva - NEPŘELAKOVATELNÝ černý nástřik na spodky naředěný ředidlem S6006 v poměru 1:3

nechat schnout 1 den
3. příp. 4. vrstva - NEPŘELAKOVATELNÝ černý nástřik na spodky.

Osobně jsem tak udělal 2 auta, ale bohužel jsem žádné neměl dostatečně dlouho, abych mohl sledovat, jak dlouho to vydrží.

Pak je ještě mastná varianta, která je sice nejlepší., ale nesympatická, a to olej.

Antonov

#4 Příspěvek od Antonov » 19 bře 2007 17:01

Ja pouzivam jiz nekolik let vyrobky od Dinitrolu a naprosta spokojenost dela to treba www.a-c.cz

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 366
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#5 Příspěvek od Kocur » 19 bře 2007 19:20

eliott píše: Pak ošrabat rez co to jde. úplně to prostě nejde, někde skoro vůbec...
Vsechno de staci pouzit ten spravnej odrezovac :wink: , ted sem s tim delal a funguje to na 100% necha po sobe uplne cistounkej plech
Jestli muzu pridat taky svuj poznatek, tak po odrezeni bych to striknul takovou tou kovarskou zakladovou barvou, je takova oranzova no a pak neco na bazy bitumenu nebo neceho podobnyho, ale hlavne plastickyho, aby to casem nepraska, takhle to delam ja a funguje to :wink:

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od default » 20 bře 2007 08:10

Jakej je ten "spravnej" odrezovac?
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Podvozek

#7 Příspěvek od Miloš II » 20 bře 2007 09:16

default píše:Jakej je ten "spravnej" odrezovac?
No ideální by bylo asi vytáhnout rám a strčit ho do zinkové lázně, ale to asi moc pracný. Miloš
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Potapěč

#8 Příspěvek od Potapěč » 20 bře 2007 09:26

To by se pěkně kroutil "blahem". :wink: :lol:

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Miloš II » 20 bře 2007 09:37

Potapěč píše:To by se pěkně kroutil "blahem". :wink: :lol:
Ale na nějaké www/uk stránce jsem ho viděl jako náhradní díl a zinkovanej nevím teda jestli žárově nebo elektro :?: Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 366
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#10 Příspěvek od Kocur » 20 bře 2007 09:41

default píše:Jakej je ten "spravnej" odrezovac?
Chce to vzkouset a nekupobat to nejlevnejsi, ted sem poridil jeden ceskej nevim presne vyrobce a le ten zral jak divej, upne to na rzi bublalo a zustal jen cistej zdravej plech s takovim bilym filmem, ktery tam zajistoval dalsi antikor. ochranu, fakt bomba :wink:

Antonov

#11 Příspěvek od Antonov » 21 bře 2007 19:08

Docela dobrej je Svycarskej Nowerox zustane tam pak takovej cernej film.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od eliott » 21 bře 2007 19:40

To je sice prima, ale jsou i místa, která nejsou ani vidět (horní strana rámu pod kastlí) akdyž už tam je vrstvička hloubkové koroze, tak odrezovač nepomůže, nebo alespoň ne ty, co jsem měl v ruce. Kocur by si měl rychle vzpomenout :)

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Konzervace podvozku

#13 Příspěvek od VencaZE » 05 čer 2009 21:39

Zajímalo by mne, jak se dá vyřešit koroze uvnitř rámu ? Když to pěkně nastříkám zvenku, tak se mi zdá, že to je jen polovina uspěchu :? . Napadlo mne, ucpat všechny díry, dát ho na stojato a zalít nějakým odrezovačem. Nebo.. ? Jaké používáte odrezovače ?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Konzervace podvozku

#14 Příspěvek od eliott » 05 čer 2009 22:33

VencaZE píše: Napadlo mne, ucpat všechny díry, dát ho na stojato a zalít nějakým odrezovačem.
Hodně hustý řešení :lol: , vnitřek zachrání jen mastnota, hodně mastnoty :mrgreen:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Konzervace podvozku

#15 Příspěvek od VencaZE » 05 čer 2009 22:41

Hmm, to teda. Asi bych nechtěl vidět ten učet za desítky litrů odrezovače. Tak nevím. Chtěl bych to mít "na furt" :( . Když už to jednou rozeberu do šroubku.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Konzervace podvozku

#16 Příspěvek od eliott » 05 čer 2009 22:57

To já taky :?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Konzervace podvozku

#17 Příspěvek od Acon » 05 čer 2009 23:17

eliott píše:
VencaZE píše: Napadlo mne, ucpat všechny díry, dát ho na stojato a zalít nějakým odrezovačem.
Hodně hustý řešení :lol: , vnitřek zachrání jen mastnota, hodně mastnoty :mrgreen:
Masnota je svinstvo. Viaže vodu a fixuje ju na jednom mieste až kým to neprehrdzavie a nevyťečie von. Masnota sa tvári, že vodu odpudzuje a chráni plech, no je to len čiastočná pravda. Ak sa do mastnoty v uzavretom priestore dostane voda, nevyschne ani za X rokov a narobí toľko svinstva... Za komoušou som úspešne používal rezistín a v LADE mi vydržal 12r. Samozrejme aj LADA bez korózie. Na dutiny je to skvelá vec. Používal som na to upravený hasiaci prístroj, umelú hadičku do akvária na konci teplom zlepenú a poprepichovanú tak, aby to z nej striekalo na všetky strany. Cez nejakú dieru som ju vopchal čo najďalej a pustil rezistín. Pomalím vyťahovaním som dutiny vystriekal že z nich tieklo do podloženej vane z plechu. Na aute hrdzavelo všetko ale dutiny boli zdravé do posledného kilometra. Volgu som riešil napustením oleja do prahov. Po 2 rokoch sa porúčali, ale totálne.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Konzervace podvozku

#18 Příspěvek od eliott » 05 čer 2009 23:24

Vosk je super na čistý plech, ne na zrezlý, tam musí mastnota. Somozřejmě s voskem, ale musí to zůstat mastné. Rez je porézní, póry musí nasáknout tu mastnotu...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Konzervace podvozku

#19 Příspěvek od DanoDEF » 05 čer 2009 23:25

VencaZE píše: ... Chtěl bych to mít "na furt" :( .
... kupit pozinkovany ram vyresistinovat ho a je klud.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: Konzervace podvozku

#20 Příspěvek od tulda » 06 čer 2009 07:55

Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Odpovědět