Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#541 Příspěvek od MadTom » 14 led 2024 20:17

Mě ze zámků kromě kousků tuhé vazelíny různých barev padal i písek a kovové špony. Naložit do čističe nestačilo, musel jsem promývat tlakem, aby to vyplavilo bordel i z míst, kam se nedalo dostat štětečkem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#542 Příspěvek od Tazik1992 » 15 led 2024 18:04

Však já sem taky na každý zámek zdělal půllitrový čisitič ve spreji, abych to vymyl aspoň trochu pod tlakem. Co steklo do záchytné vaničky jsem slil a ještě to v tom nechal odpučet. A i tak jsem tu vazelínu musel na pár místech šťourat ven. Pořádný tlak z kompresoru jsem bohužel k dispozici neměl.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#543 Příspěvek od Tazik1992 » 28 led 2024 23:49

Tak dnešní ranní mráz 10 pod nulou prokázal, že provětrání zámků se vyplatilo. Dveře se teď na první dobrou zavírají-zajišťují i v mrazu, což je příjemná změna :grin:

A ještě trocha tunningu. Ztracená madla na rukojetích pro ovládání opěrek jsem si sice již dříve vytisknul, ale byl to takový narychlo odlovený model z netu, co mi moc neštimoval. Cenovka originálu MUC8754 je docela bláhová a tak jsem teda nakonec nakreslil svůj dizajn a přizpůsobil ho lepé představě své i tisku, který se ovšem moc nedařil. Až dneska se mi konečně podařilo odladit tisk, když né k dokonalosti, tak aspoň k mojí plné spokojenosti. Což je skoro to samé :mrgreen:
Krytka rukojeti MOCv1 - 01.jpg

V černé barvě to působí decentně
Krytka rukojeti MOCv1 - 02 - pravá sedačka.jpg

Ovšem dá se hrát i nápisy
Krytka rukojeti MOCv1 - 03 - levá sedačka color.jpg

A nebo vymýšlet úplné ptákoviny. Bílá je docela křiklavá, no ale když už je ta sedačka vyndavací.....
Krytka rukojeti MOCv1 - 04 - pravá sedačka eject.jpg

Model krytky bez popisu vhodný pro levou i pravou stranu
Přílohy
Krytka rukojeti Defender r9 bez nápisů export.zip
(164.07 KiB) Staženo 189 x
Naposledy upravil(a) Tazik1992 dne 27 úno 2024 22:38, celkem upraveno 1 x.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#544 Příspěvek od Tazik1992 » 27 úno 2024 22:37

Došlo na praktické nasazení tištěných podložek západky dveřního zámku alias alternativy za MUC7809
Na autě jsem měl ty původní podložené ještě třemi podložkami, pořád se to vyviklávalo a ještě to bylo při zavírání dost těsné, protože háčky zámku skoro lícovaly s přední stranou západky.

Před
Podložka západky zámku 01 pravá původní.jpg

Po
Podložka západky zámku 02 pravá 3Dtisk.jpg

Podložku bylo nutné roztáhnout až na šířku 25mm i na straně u řidiče. Je to tištěné z materiálu ASA (výplň jen 25% a trojité vnitřní i vnější stěny) a při utažení to nevykazovalo známky borcení, takže zatím to nechám bez výztužných trubiček.
Podložka západky zámku 03 levá 3Dtisk.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#545 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 12:40

Dlooouho jsem zanedbával svůj deníček. Skoro to vypadá, že se nic neděje a jen se jezdí, ale přeci jen je co doplnit. Na řadu přichází spojkový příběh, který už se teda odehrál v dubnu, ale ňák chyběl čas a chuť psát.
Ke spojce mě dohnal podivný cvakavý zvuk ozývající se při řazení a taky zesilující drnčení při volnoběhu. A taky znatelná ztráta chutě Defa táhnout do kopce.
Teda né že by to byla nějaká sláva už předtím, ale teď bylo znatelné i při jízdě na rovině, že se mu nechce, jakoby přemáhal nějakou zátěž. Koukal jsem na brzdy jestli nějaká nezatuhla, ale nic. Navíc se v rychlosti nad 80Km/h začal ozývat divný chrastivý zvuk a zvýšit rychlost bylo riskantní.
Měl jsem podezření jak na ložisko, tak na lamelu jestli není ošmýkana. Navíc to chrastění by ukazovalo i na pružinu a to už jsem věděl po zkušenosti z Pumy, že když vypadne a vzpříčí se, tak bude konec.
Na akci takového rozsahu jsem si sám netroufal, naštěstí servisní zázemí jsem našel u místního člena Vaška v Brodu. Bez jeho dílny, přípravků, rad a rukou bych todle na zahradě opravdu nedal :hand

Jako novou spojku jsem zvolil sadu od L.O.F Clutches ve verzi Road spec pro 200/300TDi. Sada obsahuje vše potřebné pro výměnu.
Výměna spojky 01 - 16141 Díly spojková sada LOF 300TDi.jpg

Detail lamely. Ložisko vypadalo od pohledu tuctově.
Výměna spojky 02 - 16143 Díly lamela spojky.jpg

Pohled, který bývá na shopech zřídka vidět - přítlačný talíř ze vnitř
Výměna spojky 03 - 16144 talíř spojky.jpg

Pro případ potřeby jsem objednal i novou zesílenou páku v sadě FTC2957 HD kit. To se ukázalo jako prozíravé.
Výměna spojky 04 - 16140 Díly spojková páka FTC2957 HD kit.jpg

Je až neuvěřitelný jak člověk zapomene jak něco dělal. A to i přesto, že to byl docela intenzivní zážitek - povolení spony hadice na spodním přívodu do intercooleru. Přestože jsem jí před půlrokem měnil a při montáži natočil, aby byla vhodně natočená, zase bylo zdržení hned na začátku na takové prkotině.
Výsledný nástroj na povolení byl jak skládačka z lega :grin:
Výměna spojky 05 - 16151,16154 povolení spony na intercooleru.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#546 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 12:44

Protože při demontáži převodovky je potřeba naklápět motor, bylo potřeba udělat pro tohle manévrování trochu místa navíc a tudíž došlo na demontáž chladící vrtule. Ta šla vyndat bez nutnosti demontovat saharu kolem a tím bez nutnosti vyndavat hadice.
Výměna spojky 06 - 16164 vyndání vrtule.jpg

Další na řadě byla demontáž šroubů z příruby výfuku na turbu. Ke slovu přišli půlpalcové dlouhé nástavce a pořádná páka.
Výměna spojky 07 - 16168 povolení šroubů na výfuku.jpg

Demontáž startéru je také lehčí, když je k mání vhodné nářadí, zde zahnutý startérový klíč a prodlužovací rukojeť pro očkoploché klíče. Při výměně pouhé spojky není demont startéru nutný, zde byla předtucha že bude asi nutné měnit i gufero na klikovce, ale ta se nakonec nenaplnila. Ale jako cvičení dobrý :grin:
Výměna spojky 08 - 16170 povolení šroubů startéru.jpg

Horní šrouby na skříni spojky - zvonu bylo lepší povolit zhora, na to se hodily prodloužené klíče s jemným chodem ráčny
Výměna spojky 09 - 16175 klíč extra dlouhý.jpg

Aby se vytáhnul ježek v kleci, tj. přední výfuk s katem ven bylo třeba uvolnit jednu stranu tlumiče řízení.
Výměna spojky 10 - 16182 vyndání výfuku.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#547 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 12:48

A opět věc, která dokáže řádně natáhnout čas opravy - šrouby na tunelu v kabině. Ty spodní při podlaze jsou samozřejmě zarezlé, jo i v tom plastu, a navíc s vyrezlými pohony pro křížový šroubovák. A k těm horním nezrezlým jak pod pojistkovkou, tak zejména před cubbyboxem je zase svinský přístup :roll:
Výměna spojky 11 - 16185 povolení šroubů na tunelu.jpg

Po troše emocí se zadařilo a tunel šel manévrem vyndat :grin:
Výměna spojky 12 - 16188 vymanévrování tunelu.jpg

Opět jedno smutné zanedbané místo kam se slunce ani doktor "Wapka" nepodívají.
Výměna spojky 13 - 16190 nemytelné místo u R380.jpg

Odkrytá ruční brzda ukázala drobný průsak z přídavky, zatím jsem neřešil. Mimochodem teplotu měřící papírové "teploměry" od Testa (ten modrý proužek vlevo) prokazují mimořádnou trvanlivost a odolnost jak proti bahnu a vode, tak proti olejům.
Výměna spojky 14 - 16184 ruční brzda, průsak, testotherm.jpg

Ručka se dá pohodlně vyvěsit bokem. Aspoň že šrouby na kardanech už byly z dřívějška rozhýbané a povyměňované a nekladly odpor.
Výměna spojky 15 - 16197 ruční brzda vyvěšení.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#548 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 12:53

Odpojení náhonu tachometru proběhlo taky bez komplikací, jen mě přakvapilo, že tam není na přírubě lanka žádný o-kroužek nebo jiné těsnění.
Výměna spojky 16 - 16198 odpojení náhonu.jpg

Převodovky je třeba také "vykostřit" - ta hlavní na levoboku je jasná.
Výměna spojky 17 - 16199 kostra 1.jpg

Kostření zprava na přídavce už je takové schovanější
Výměna spojky 18 - 16200 kostra 2.jpg

Sundání příčníku připomínalo scénu z Vetřelce - vím že tam někde je, furt není vidět a najednou vyskočí - vyrezlá díra v rámu :coze: . Zakrývání očí nepomohlo :lol:
Výměna spojky 19 - 16205 demont příčníku.jpg

Záběry, které nikdo vidět nechce - pravý rám za příčkou. Defender neví co je nuda :-).
Výměna spojky 20 - 16207 díra za příčkou.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#549 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 12:55

A na řadu příšly spodní matky na přírubě zvonu. Tady se třeba velmi šikla ráčna s ovládací rotační rukojetí, která zabírá furt stejným směrem bez ohledu jak se točí madlo.
Výměna spojky 21 - 16212 spodní matky na převodovce.jpg

Demontáž pomocného spojkového válce.
Výměna spojky 22 - 16214 pomocný spojkový válec.jpg

Dokonce se jej podařilo sundat tak, jako při jeho prosté výměně - aby tyčka zůstala uvnitř. Tady to tedy nehrálo roli, stejně se šlo dovnitř, ale jako cvičení dobré. Při montáži není na škodu namazat tyčku silikonovou pastou nebo vazelínou neagresivní vůči gumě.
Výměna spojky 23 - 16215 ovládací tyčka spojky.jpg

Poločas - zájmový orgán je zcela obnažen.
Výměna spojky 24 - 16216 zvon dole, stará spojka.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#550 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 12:58

Příčina zvláštního chrastivého zvuku odhalena - ložisko se utrhlo od svého držáku
Výměna spojky 26 - 16219 utržené ložisko spojky.jpg

Stará lamela byla ještě obstojná a pružiny byly na místě
Výměna spojky 27 - 16220 stará lamela.jpg

Jako hvězdářský teleskop - takdle vypadá celé převodové soustrojí na podpěře s adaptérem - bez tohoto přípravku si to neumím představit dělat
Výměna spojky 28 - 16229 převodovky na podpěrném stojanu.jpg

Demontáž bronzového pouzdra hřídele převodovky pomocí speciálního vytahováku s vnitřníma čelistma
Výměna spojky 29 - 16236 demontáž pouzdra hřídele.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#551 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 13:00

Bod obratu, začíná skládání. Stará hřídel sloužící jako natloukací přípravek na osazení bronzového pouzdra (za použítí starého pouzdra jako nárazníku) i jako středící kolík spojkové lamely...
Výměna spojky 31 - 16240 usazení lamely.jpg

...než jí pevně sevře přítlačný talíř spojky
Výměna spojky 32 - 16241 talíř.jpg

Stará vidlice ovládání spojky už nesla známky opotřebení. V detailu je vidět proč se hodí HD verze - důlek pro čep začínal praskat a vyvalovat se
Výměna spojky 33 - 16245 16259 stará páka poškození.jpg

Opěrný čep páky byl jako nový a zbytek stačilo očistit.
Výměna spojky 34 - 16252 vyčištěný zvon.jpg

A pak začala peripetie s novým ložiskem. Nejdřív mě překvapila větší vůle na vodícím tubusu, to u starého tolik nebylo.
Výměna spojky 35 - 16254 vůle ložiska na tubusu.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#552 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 13:07

A pak nastala takřka "neřešitelná" situace alá Lakatoš :lol: - způsob zajištění ložiska. Pérová spona ze sady se mi vůbec nezamlouvala. Přes držák ložiska (plastové tělo) dát nešla, tvar tomu vůbec neodpovídal. A osazení na druhou stranu jak je na fotce se mi taky nezamlouvalo, protože spona dřela o tubus ??? Co to kuwa je :coze: Měl jsem dokonce připravené i věčné ložisko FTC5200HD a to byla ta samá situace.
Výměna spojky 36 - 16256 zajištění ložiska pružinou.jpg

Nakonec jsem osadil ložisko z LOF sady, ale k jeho zajištění jsem použil originální řešení - subtilní plastové účko, které si myslím musí upadnout po pár zařazeních. Já myslím, že u mě se to už stalo :grin: Mimochodem HD ložisko na tudle klasickou variantu vůbec není dělané.
Výměna spojky 37 - 16257 zajištění ložiska klasicky.jpg

Zajištění ovládací tyčky páky už proběhlo bez problému, tam budí "pružinec" ze sady větší důvěru než plastový dílek z HD kitu páky. Kdyby nebyl, použil bych zřejmě starší díl než nový z "nového" plastu.
Výměna spojky 38 - 16261 zajištění ovládací tyčky.jpg

A pak už zase jen skládání. Přitom jsem zjistil, že na předním kardanu řádně zatuhnul jeden z křížů - ten který byl bezúdržbový bez maznice. To byl možná taky jeden z důvodů proč to netáhlo. Oprava rámu u příčníku byla metodou žáves (konverzace, namazání), čas tlačil.
Výměna spojky 39 - 16265 neoprava rámu.jpg


No, v LR časopisu to byla na dílně s vybavením operace prý na 6-8hodin, tady to zabralo dobrých 20hodin, dva perné dny . A to jsem měl k dispozici zkušené ruce s vybavením.

A to jsem tunel skládal až doma :-) . Očistil jsem a namazal páky ovládání převodvek, divím se že ještě fungovaly. A rozřešil jsem také záhadu alespoň jednoho kabelu, který visel volně pod autem - patřil k snímači uzávěrky mezinápravy.
Výměna spojky 40 - 16311 pod tunelem, čidlo špéry.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#553 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 13:11

Ještě dozvuk. Samozřejmě mi v hlavě pořád ležela ta zajišťovací spona na ložisko, proč tam nešla. Ukázalo se, že je špatná :grin: . Nebo soudruzi z LOFu prozřeli a potichu provedli inovaci.
Na stránkách LOF je sada Roadspec pro 200 a 300tdi nafocená s pružinou jakou jsem měl v sadě i já. Jenže v detailních fotkách už je taky vidět druhá verze pružiny.
LOF ROADspec TDI sada spojky.jpg

Na stránce se samotným HD ložiskem už je vidět dobře jak to má být - pružina má mít jiné naohýbání aby dobře seděla a jistila vidlici.
LOF FTC5200HD ložisko zajištění na páce detaily.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3610
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#554 Příspěvek od VencaZE » 20 srp 2024 20:53

Na poslední fotce se ale díváme na vypínací páku pro Series nebo td5...


..."No, v LR časopisu to byla na dílně s vybavením operace prý na 6-8hodin, tady to zabralo dobrých 20hodin, dva perné dny . A to jsem měl k dispozici zkušené ruce s vybavením."...

To je totiž tím že na young timer Land Roveru se nikdy nedá udělat jen a pouze to kvůli čemu zajel do dílny. Vždy se najdou nějaké vícepráce :grin:
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#555 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2024 23:56

To ložisko je ale pro všechny motorizace a pružinu má v balení jen jednu. A ta přeupravená dává vetší smysl.
EXTREMEspec Release Bearing- FTC5200HD.jpg
VencaZE píše: 20 srp 2024 20:53 To je totiž tím že na young timer Land Roveru se nikdy nedá udělat jen a pouze to kvůli čemu zajel do dílny. Vždy se najdou nějaké vícepráce :grin:

Však já to zmiňuju, abych případné zájemce o svépomocnou výměnu spojky posadil trochu do reálu :lol:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#556 Příspěvek od Tazik1992 » 23 srp 2024 08:49

Aby to nevypadalo, že už se válím jen v dílně, tak taky jedna zahradní v duchu vlákna :-) . V květnu bylo potřeba před STK odstranit drobné neduhy, které by zbytečně mohly lákat pozornost. Jedním byly tyčky zadního stabilizátoru NTC1888 od Allfakes, které toho moc nevydržely, hlavně tedy jejich gumové silentbloky a manžety. A jeden čep byl i zatuhlý. Po dvou letech víceméně na silnici nic moc.
Né, že by to bylo vysloveně nutné, ale pro větší komfort na "dílně" jsem si aspoň zvýšil "strop" :grin: A ještě to bylo s dešťovým umytím :grin:
Tyčky stabilizátoru 01 - 16486 zahradní dílna.jpg

Manžety z papíru, pukly jak popcorn. To by ještě něvadilo, ale jeden čep už i vrzal.
Tyčky stabilizátoru 02 - 16487.jpg
Tyčky stabilizátoru 03 - 16489.jpg

Tentokrát jsem vsadil na tyčky od Febi. Sem si myslel, že zase osadím nerezovou korunovou matku s nerez závlačkou, ale prdlajs, Febi nemá díru v závitu a používá samojistnou matku.
Tyčky stabilizátoru 04 - 16490.jpg

Tak jsem si myslel, že aspoň použiju tu samojistku nerezovou ze zásob. Taky nic, oni mají i jinej závit, jemnější :roll: :lol:
Tyčky stabilizátoru 05 - 16492.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět