Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Moderátor: Miky_CZ
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Cestovatel Peter Crichton objel 2x celou zeměkouli v Discovery 1 V8 ze začátku 90-tých let, pravda nevrhá se po hlavě do téměř neprůjezdných oblastí, ale říká, že ctí jednu zásadu, která se mu mnohokrát vyplatila - neupravovat auto. A tak jedinou úpravou jsou zesílené pružiny na zadní nápravě. To všechno proto, že v případě poruchy bude potřebný díl k sehnání daleko pravděpodobněji ten seriový než nějaký speciál. Ale samozřejmě souhlasím s HM, že jinak bude vypadat auto do Afriky a jinak na Sibiř. Jinak portálovky Unimog na Defa jsou trochu potíž, mají diferenciál na opačné straně než LR, takže se toho předělává poměrně hodně. Kdysi byl v LRO článek o nějaké firmě v GB, která to ale dělá a asi by se dala vygooglit. Zůstávají tam pak samozřejmě diferenciály i s uzávěrkami z Unimoga. Tam by asi byli schopni říct, že třeba portálovky na 110 vyjdou X. Druhou variantou jsou portálovky z Volva C303 a ty dělají http://www.flyingspanners.net" onclick="window.open(this.href);return false; a myslím, že i ti budou schopni říct na kolik to vyjde.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
neklan, neda mi trochu neprotirecit. nalozit auto po strechu vecami co na expediciu potrebujes, dat zatazove pruziny a nechat standardne tlmice je cesta do pekiel a clovek si koleduje o havarku. samozrejme, ze to ide, ked je sofer opatrny, ale na co zbytocne riskovat?
a toto nie je vec len defika (aj ked pri jeho vahe je to vcelku slusny rozdiel), ale aj velkych aut. vidim to doma na mojom ale aj ocovom aute, ze vsetko co je standard (povedzme na seriovom mogu alebo manovi, defiku, discoske alebo lc120) nefunguje v tazsich podmienkach dobre.
co sa tyka uprav, tak zalezi od auta. dvihat defik alebo 78cku nema zmysel, dvihat disco zmysel ma (vacsie kolesa). podvozku pri defiku sa nevyhnes, pri 78cke to podvozok zvladne.
all-a-round expedicak do tazkych podmienok by mal byt nakladak alebo aspon heavy-duty auto (lc78 vs defik!), uz len kvoli tym kramom co clovek zo sebou musi tahat...
a toto nie je vec len defika (aj ked pri jeho vahe je to vcelku slusny rozdiel), ale aj velkych aut. vidim to doma na mojom ale aj ocovom aute, ze vsetko co je standard (povedzme na seriovom mogu alebo manovi, defiku, discoske alebo lc120) nefunguje v tazsich podmienkach dobre.
co sa tyka uprav, tak zalezi od auta. dvihat defik alebo 78cku nema zmysel, dvihat disco zmysel ma (vacsie kolesa). podvozku pri defiku sa nevyhnes, pri 78cke to podvozok zvladne.
all-a-round expedicak do tazkych podmienok by mal byt nakladak alebo aspon heavy-duty auto (lc78 vs defik!), uz len kvoli tym kramom co clovek zo sebou musi tahat...
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Napiš vedle Huskymu, nekde i psal no kolik vyjde ta renovace(patrola)
ale už si to nepamatuju.
ale už si to nepamatuju.
Už radši na nic...
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Koukam ze jsem rozpoutal zajimavou diskusi a asi to chce vic detailu, aby se bylo o cem bavit.
VSE CO TED NAPISU JE CISTE TEORIE, NIC NENI JISTE, proto jsem nepsal zadne podrobnosti. Nechtel jsem aby to bylo jako psani "Morcaka" na offroadforu, kde ho meli vsichni za blazna
Jedna se o tohle. Chlapek v Rusku porada pro smetanku vyjizdky tam, kde se bezne nejezdi. Lidi zaplati a jedou. On zajisti prisun nafty v urcitych mistech a doprovodna auta. Funkce doprovodneho auta je poskytnout podporu v pripade zapadnuti, klestit cestu, stavet most,....proste hruba prace.
No a ja bych MOZNA mohl byt jedno z tech aut. Musi to byt male auto/ velikost klasickeho offrouda/ aby se mohlo nalozit na clun ci nakladak. Nechci k tomu na verejnem foru vice psat, ale snad na osvetleni to staci.
Nejsem milionar, takze koupit auto za 15000EUR a pak dalsich 15 do nej nacpat je nerealne. Myslel jsem , ze diky tomu ze jsem v UK tak koupim Defika a necham ho " zesilit"
Auto by se melo dat upravit i na Sibirskou zimu.
Nejde mne ted o rozebirani technickych veci, ale o tohle.
CISTE PRO PRIKLAD koupim auto za rekneme 100000Kc, doplnky za 400000Kc a necham ho rozebrat a sestavit. Kolik to tak muze stat? 100, 200, 300 000Kc?????
VSE CO TED NAPISU JE CISTE TEORIE, NIC NENI JISTE, proto jsem nepsal zadne podrobnosti. Nechtel jsem aby to bylo jako psani "Morcaka" na offroadforu, kde ho meli vsichni za blazna

Jedna se o tohle. Chlapek v Rusku porada pro smetanku vyjizdky tam, kde se bezne nejezdi. Lidi zaplati a jedou. On zajisti prisun nafty v urcitych mistech a doprovodna auta. Funkce doprovodneho auta je poskytnout podporu v pripade zapadnuti, klestit cestu, stavet most,....proste hruba prace.
No a ja bych MOZNA mohl byt jedno z tech aut. Musi to byt male auto/ velikost klasickeho offrouda/ aby se mohlo nalozit na clun ci nakladak. Nechci k tomu na verejnem foru vice psat, ale snad na osvetleni to staci.
Nejsem milionar, takze koupit auto za 15000EUR a pak dalsich 15 do nej nacpat je nerealne. Myslel jsem , ze diky tomu ze jsem v UK tak koupim Defika a necham ho " zesilit"
Auto by se melo dat upravit i na Sibirskou zimu.
Nejde mne ted o rozebirani technickych veci, ale o tohle.
CISTE PRO PRIKLAD koupim auto za rekneme 100000Kc, doplnky za 400000Kc a necham ho rozebrat a sestavit. Kolik to tak muze stat? 100, 200, 300 000Kc?????
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
ja bych to resil takto, nakup auta: toyota HDJ80, rekneme 3 tis. GBP, vymenit naplne, silentbloky atd. za cca 1 tis. GBP, koupit podvozek, cena cca 500 GBP, navijak, cca 400 GBP, pridavna nadrz, cca 300 GBP, kola cca 600 GBP simex nebo maxxis C.C:nejaky spani si snad v aute udelas.
Dejme tomu za 6 tis. GBP mas slusny auto se trema sperama a rekneme spolehlivosti.Timhle nechci rozpoutat diskuzi LR versus toyota atd.
Jo a jeste jsem chtel napsat, ze pri obchodu s Rusem je lepe si vse radeji poradne rozmyslet, jsou proste jini.
Dejme tomu za 6 tis. GBP mas slusny auto se trema sperama a rekneme spolehlivosti.Timhle nechci rozpoutat diskuzi LR versus toyota atd.
Jo a jeste jsem chtel napsat, ze pri obchodu s Rusem je lepe si vse radeji poradne rozmyslet, jsou proste jini.
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Toyota x LR x Nissan...co je lepsi o to se muzou prit jeste budouci generace a vyresi se to tehdy, az v Cine v jedne tovarne budou delat vsechny tri znacky, jen tam daj jine logoStavros píše:ja bych to resil takto, nakup auta: toyota HDJ80, rekneme 3 tis. GBP, vymenit naplne, silentbloky atd. za cca 1 tis. GBP, koupit podvozek, cena cca 500 GBP, navijak, cca 400 GBP, pridavna nadrz, cca 300 GBP, kola cca 600 GBP simex nebo maxxis C.C:nejaky spani si snad v aute udelas.
Dejme tomu za 6 tis. GBP mas slusny auto se trema sperama a rekneme spolehlivosti.Timhle nechci rozpoutat diskuzi LR versus toyota atd.
Jo a jeste jsem chtel napsat, ze pri obchodu s Rusem je lepe si vse radeji poradne rozmyslet, jsou proste jini.

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Stavros píše:ja bych to resil takto, nakup auta: toyota HDJ80, rekneme 3 tis. GBP, vymenit naplne, silentbloky atd. za cca 1 tis. GBP, koupit podvozek, cena cca 500 GBP, navijak, cca 400 GBP, pridavna nadrz, cca 300 GBP, kola cca 600 GBP simex nebo maxxis C.C:nejaky spani si snad v aute udelas.
Dejme tomu za 6 tis. GBP mas slusny auto se trema sperama a rekneme spolehlivosti.Timhle nechci rozpoutat diskuzi LR versus toyota atd.
Jo a jeste jsem chtel napsat, ze pri obchodu s Rusem je lepe si vse radeji poradne rozmyslet, jsou proste jini.
To si může vzít i géčko...
Už radši na nic...
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
na gecko se blbe schanej dily, ,mercedes ma cenu dilu z rise snu a gecko nema moc kloudny motory, je celkove nepohodlny atd.
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Já jsem jenom hloupej kluk ze vsi, ale připadá mi že na ruskou zimu na Sibiři už auta vymyšlený jsou a stavět si auto který se na jejich cestách stejně vysere a stovky verst okolo to tam nikdo nejspíš neopraví je nedobrý nápad.
Niva je malá, UAZ je sice krám, ale jede to, vyrábí se to tam leta a asi kdejakej mužik to bude schopen opravit.
Ruský benzínový auto s bufíkem je můj návrh.
http://www.uaz-auto.cz/modely/hunter/vybava-a-ceny/
Navíc při cenách benzínu v Rusku je to stejně jedno.
Niva je malá, UAZ je sice krám, ale jede to, vyrábí se to tam leta a asi kdejakej mužik to bude schopen opravit.
Ruský benzínový auto s bufíkem je můj návrh.

http://www.uaz-auto.cz/modely/hunter/vybava-a-ceny/
Navíc při cenách benzínu v Rusku je to stejně jedno.
- ssang
- Příspěvky: 921
- Registrován: 06 zář 2009 00:42
- tel.: 733149044
- auto: jen vzpomínky na LR
- Bydliště: nad Prahou i v Praze
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
bugz
UAZ je sice krám, ale jede to, vyrábí se to tam leta a asi kdejakej mužik to bude schopen opravit.
na tom minimálně něco je.
UAZ je sice krám, ale jede to, vyrábí se to tam leta a asi kdejakej mužik to bude schopen opravit.

Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
mam sice rad moj LR, ale hdj80 je nonplusultra co sa tyka spolahlivost/vykonu/nosnosti. jediny dovod preco ju nemam, ze je moc velka a moc draha;-)Stavros píše:ja bych to resil takto, nakup auta: toyota HDJ80, rekneme 3 tis. GBP, vymenit naplne, silentbloky atd. za cca 1 tis. GBP, koupit podvozek, cena cca 500 GBP, navijak, cca 400 GBP, pridavna nadrz, cca 300 GBP, kola cca 600 GBP simex nebo maxxis C.C:nejaky spani si snad v aute udelas.
Dejme tomu za 6 tis. GBP mas slusny auto se trema sperama a rekneme spolehlivosti.Timhle nechci rozpoutat diskuzi LR versus toyota atd.
Jo a jeste jsem chtel napsat, ze pri obchodu s Rusem je lepe si vse radeji poradne rozmyslet, jsou proste jini.
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
K diskuzi pro přesatvbu na portálovky - Maxidrive vyrábí kolové reduktory přímo pro Land Rover - když jsem se pídil po ceně pak jsem se dostal někde do Francie kde jediný člověk byl schopný odpovědět a je to nesmysl - jen materiál byl přes 250000,- ale je pravda, že to podvozkově vyřeší strašně moc - náprava je skoro originál podvozek taky jen se tam dají větší kola a diferáky se zvednou o 25cm i víc podle kola. Co jsem viděl funguje to úžasně.
Diskuze Toyota vs LR - srovnáváme nesrovnatený - Toyota 80 má úžasnej motor kterej LR nikdy neměl - naftu 4,2 s turbem prostě neokecáš - je to dokonalý expediční auto, který navrch teď už není tak drahý - ale auto který se dá koupit za 100 - 200000,- s největší pravděpodobností bude potřebovat investice v řádu minimálně ceny auta ale spíš víc. To potvrdí každej kdo dělá trochu seriozně Toyoty(kluci na Jižním městě v Exnárovce nebo Kiliáni v Plzni jsou ty zkušený). Ale když se člověk podívá po Africe tak kde je hůř(myslím terén)tak tam přibejvaj Land Rovery a ubejvaj Toyoty. Nisany řešit nechci - kde jsou ty všechny auta co se nakoupily v dobách po 89 do 95 než začal Land Rover v Čechách. 6e jich bylo a najednou nejsou a defíky z EONu resp. ČEZu pořád někomu dělají práci a kdyby bylo mezi lidem víc peněz tak se z nich udělaj krásný defíky ale chtělo by to si pohrát.
A´t člověk vymýšlí co chce vždy to bude něco stát.
Diskuze Toyota vs LR - srovnáváme nesrovnatený - Toyota 80 má úžasnej motor kterej LR nikdy neměl - naftu 4,2 s turbem prostě neokecáš - je to dokonalý expediční auto, který navrch teď už není tak drahý - ale auto který se dá koupit za 100 - 200000,- s největší pravděpodobností bude potřebovat investice v řádu minimálně ceny auta ale spíš víc. To potvrdí každej kdo dělá trochu seriozně Toyoty(kluci na Jižním městě v Exnárovce nebo Kiliáni v Plzni jsou ty zkušený). Ale když se člověk podívá po Africe tak kde je hůř(myslím terén)tak tam přibejvaj Land Rovery a ubejvaj Toyoty. Nisany řešit nechci - kde jsou ty všechny auta co se nakoupily v dobách po 89 do 95 než začal Land Rover v Čechách. 6e jich bylo a najednou nejsou a defíky z EONu resp. ČEZu pořád někomu dělají práci a kdyby bylo mezi lidem víc peněz tak se z nich udělaj krásný defíky ale chtělo by to si pohrát.
A´t člověk vymýšlí co chce vždy to bude něco stát.

Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Myslím, že kamca nadhodil téma, které nás prostě baví a proto je tohle vlákno bohaté na příspěvky. Navíc přináší spoustu informací, které se mohou kdykoli hodit komukoli. Portálovky třeba, to je téma pro většinu z nás strašně vzdálené, ale to neznamená, že by nikoho nezajímalo. Právě naopak, je skvělé o tom něco vědět, byť jen teoreticky.
Diskuze o tom, která značka je lepší, je, jak správně poznamenal kamca, věčné. Můj pohled je asi takový, že k LR mám emocionální vztah a žádný jiný off road bych prostě nechtěl i kdyby byl lepší, jako že třeba Koyota asi bude spolehlivější apod. LR mám spojený s dobrodružstvím jednak proto, že ta značka prostě voní dálkami a exotikou a pak také proto, že někdy je i dobrodružství používat LR v denním provozu
. Přesto nebo možná právě proto mi prošlo rukami 5 LRs, z nichž 3 pořád vlastním a jsem za to rád. Pak je tady fakt, že mám rád Británii, mám tam spoustu přátel a rád tam jezdím, byť je to obvykle jenom na otočku na jeden den do Lutonu, toho nejhoršího města v celé Británii (jak říkají Angličané). LR je značka spojená s Anglií a to je další důvod pro LR. Nevzpomínám si na jediný rozumný důvod, tedy abych byl přesný, hlavně moje žena si nevzpomíná na jediný racionální důvod
, proč jezdím v LR, takže i kdybych jel na expedici (jako že doufám, že na nějakou pořádnou už také konečně někdy vyrazím), tak Land Rover by byl daný jako neměnná konstanta a pak bych teprve přemýšlel, jak na tomto základu stavět. Myslím, že o tomhle je vlastnictví LR především a kdo se snaží přistupovat k vlastnictví a používání LR v prvé řadě rozumově (tím nechci říct, že by žádný rozumný důvod pro používání LR neexistoval), ten bude možná zklamaný nebo bude volit jinou značku.
Diskuze o tom, která značka je lepší, je, jak správně poznamenal kamca, věčné. Můj pohled je asi takový, že k LR mám emocionální vztah a žádný jiný off road bych prostě nechtěl i kdyby byl lepší, jako že třeba Koyota asi bude spolehlivější apod. LR mám spojený s dobrodružstvím jednak proto, že ta značka prostě voní dálkami a exotikou a pak také proto, že někdy je i dobrodružství používat LR v denním provozu



Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Stavba exped.auta a cena se odvíjí asi od mnoh ukazatelů...výběr auta..jsi v UK tak jednoznačně LR už dostupnost náhradních dílů a jejich cena "srovnání" cen na eBay.uk a eBay.de a jejich množství se nadá ani srovnat např DEF
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_from=R40 ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
a Toy
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=toyo ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=LR+defe ... der&_rdc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_n ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
Podíl vlasní práce na úpravách exped. auta.....pokud nic neumíš tvrdě vše zaplatíš......navíc při vlastních úpravách si vše osaháš a případné problémy si sám vyřešíš atd.
Pokud platí varianta ..b.) tak je lepší koupit už hotové exped. auto protože ty úpravy jsou kolikrát dražší než pořízení neupraveného a pokud se ho dotyčnej chce zbavit tak musí hodně slevit aby bylo prodejný.
No a pokud jsi v balíku tak je to úplně jedno co si koupíš třeba i Kamaze protože nic neřešíš....
MIloš II
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_from=R40 ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
a Toy
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=toyo ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=LR+defe ... der&_rdc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_n ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
Podíl vlasní práce na úpravách exped. auta.....pokud nic neumíš tvrdě vše zaplatíš......navíc při vlastních úpravách si vše osaháš a případné problémy si sám vyřešíš atd.
Pokud platí varianta ..b.) tak je lepší koupit už hotové exped. auto protože ty úpravy jsou kolikrát dražší než pořízení neupraveného a pokud se ho dotyčnej chce zbavit tak musí hodně slevit aby bylo prodejný.
No a pokud jsi v balíku tak je to úplně jedno co si koupíš třeba i Kamaze protože nic neřešíš....

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Super diskuse, diky moc.
Pro mne je Defik auto, ktere se mne hrozne libi. Az donedavna jsem si myslel, ze je hrozne nepohodlne a jezdit v nem je pro masochisty. Jeden den jsme vyrazili s kamosem co ma Defa 300Tdi a svezeni naprosto super. Tim ze je volant vpravo, tak mista dost, auto frcelo 100km/hod jak nic po dalnici, po mistnich uzkejch silnickach to bylo taky parada svezeni a i greenlane byla v pohode. Navic 110 Hard Top je nejhezci auto co znam
Navic i lidi kolem LR jsou super a ac to mozna zni neuveritelnne, tak i pri tom mnozstvi LR na mistnich silnicich se lide porad zdravi.
To ovsem plati i pro majitele Mitsubishi Delica..dalsi super komunita celosvetove

Je tady jeden chlapek, co do Defika dal 2.7 TDV6 co je v Discovery 3 a ted stavi expedicni Defendr 130 s 3.0TDV6 co je v Discovery 4 a bude tam davat taky portalove napravy...to jen pro zajimavost. Portalove napravy se daji sehnat za £2500 za par...aspon to platilo jeste loni, kdyz jsem mluvil s jednim clovekem co je mel na aute.
Jdyz jsme projizdeli Kenu a Tanzanii tak na ulicich bylo spousta Defendru u kterych by clovek neveril, ze neco takoveho muze jezdit. A kdyz se porouchaly, tak mistni s kladivama a svareckou delali zazraky.
Tak uvidim jak vse dopadne, pristi rok budu 3 tydny na Altai s tim clovekem, tak to vse v klidu proberu a treba si z Australie dovezu spoustu dilu na upravy za dobre ceny. Ale to je vse teorie.
Pro mne je Defik auto, ktere se mne hrozne libi. Az donedavna jsem si myslel, ze je hrozne nepohodlne a jezdit v nem je pro masochisty. Jeden den jsme vyrazili s kamosem co ma Defa 300Tdi a svezeni naprosto super. Tim ze je volant vpravo, tak mista dost, auto frcelo 100km/hod jak nic po dalnici, po mistnich uzkejch silnickach to bylo taky parada svezeni a i greenlane byla v pohode. Navic 110 Hard Top je nejhezci auto co znam

To ovsem plati i pro majitele Mitsubishi Delica..dalsi super komunita celosvetove


Je tady jeden chlapek, co do Defika dal 2.7 TDV6 co je v Discovery 3 a ted stavi expedicni Defendr 130 s 3.0TDV6 co je v Discovery 4 a bude tam davat taky portalove napravy...to jen pro zajimavost. Portalove napravy se daji sehnat za £2500 za par...aspon to platilo jeste loni, kdyz jsem mluvil s jednim clovekem co je mel na aute.
Jdyz jsme projizdeli Kenu a Tanzanii tak na ulicich bylo spousta Defendru u kterych by clovek neveril, ze neco takoveho muze jezdit. A kdyz se porouchaly, tak mistni s kladivama a svareckou delali zazraky.
Tak uvidim jak vse dopadne, pristi rok budu 3 tydny na Altai s tim clovekem, tak to vse v klidu proberu a treba si z Australie dovezu spoustu dilu na upravy za dobre ceny. Ale to je vse teorie.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6535
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
My si vybirali auto tak, ze nakonec zbyly dve moznosti Def110 a toyka 80.
Nechteli jsme zadne extra upravy, spis jsem pocital, ze koupime horsi kus a trosku to pozvymenujeme. Tedy odhad, ze k nakupni cene pribude jeste jednou tolik na opravach a vybave. U LR to tak nejak dopada a myslim, ze by to platilo i o toyce.
Ale na cene kde s defem skoncime, bychom u toyky zacinali. Je mi lito, ze se musim na penize ohlizet, ale toyka mi porad vychazi dvakrat draz. At uz porizeni, nebo nahr dily. Takze ano: mame defa, protoze je to levne auto.
Ale zpet k expedicnimu pojeti vozu: to, cemu vetsina nas vyletniku rika expedice, podle mne nevyzaduje tri spery. Ono kdyz je clovek deset tisic kilometru od domova s jednim autem a jednou holkou, tak proste neda tri spery a plnej kotel se zavrenyma ocima, jako kdyz se tady rochnime na tankaci. Cim dal od domova tim spise ridim (tedy volim cestu i trasu) odpovedne, s rozumem.
Libi se mi, jak po Jihlave nebo jine vyjizdce kazdej rika a pise: "Je potreba zvednout, poridit lepsi gumy, orezat lemy, rozsirit..." , ja se vratil z Jihlavy a rikal jsem si: "Honziku, chtel jsi auto na vylet a tohle auto te muze odvezt hodne daleko, kdyz ho sam neznicis - zvysovat a rozsirovat ho nemusis."
... ale kdyz jsem byl mladej, delali jsme i kousky, co jsou o hubu, (na divoke vode) deset tisic kilometru od domova:-) Ale z toho uz jsem vyrostl.
Nechteli jsme zadne extra upravy, spis jsem pocital, ze koupime horsi kus a trosku to pozvymenujeme. Tedy odhad, ze k nakupni cene pribude jeste jednou tolik na opravach a vybave. U LR to tak nejak dopada a myslim, ze by to platilo i o toyce.
Ale na cene kde s defem skoncime, bychom u toyky zacinali. Je mi lito, ze se musim na penize ohlizet, ale toyka mi porad vychazi dvakrat draz. At uz porizeni, nebo nahr dily. Takze ano: mame defa, protoze je to levne auto.
Ale zpet k expedicnimu pojeti vozu: to, cemu vetsina nas vyletniku rika expedice, podle mne nevyzaduje tri spery. Ono kdyz je clovek deset tisic kilometru od domova s jednim autem a jednou holkou, tak proste neda tri spery a plnej kotel se zavrenyma ocima, jako kdyz se tady rochnime na tankaci. Cim dal od domova tim spise ridim (tedy volim cestu i trasu) odpovedne, s rozumem.
Libi se mi, jak po Jihlave nebo jine vyjizdce kazdej rika a pise: "Je potreba zvednout, poridit lepsi gumy, orezat lemy, rozsirit..." , ja se vratil z Jihlavy a rikal jsem si: "Honziku, chtel jsi auto na vylet a tohle auto te muze odvezt hodne daleko, kdyz ho sam neznicis - zvysovat a rozsirovat ho nemusis."
... ale kdyz jsem byl mladej, delali jsme i kousky, co jsou o hubu, (na divoke vode) deset tisic kilometru od domova:-) Ale z toho uz jsem vyrostl.
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Dal jsem do nazvu umyslne EXPEDICNIHO, protoze to nema byt auto na vylety. To jak pojedeme ted s nasi Micinou je vylet...cesty veysinou asfalt a prasne, zadny extrem, zadne cestovani daleko od civilizace.
Auto co bych MOZNA potreboval by se pohybovalo tam, kde lidi nebydli, nafta se musi predem letecky dopravit v sudech na urcena mista, nejsou tam mistni, co v nouzi pomuzou, ....
Auto co bych MOZNA potreboval by se pohybovalo tam, kde lidi nebydli, nafta se musi predem letecky dopravit v sudech na urcena mista, nejsou tam mistni, co v nouzi pomuzou, ....
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6535
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Ok, to beru. Ja kdyz obcas ctu "expedice do Rumunska", tak pak nevim co si mam myslet.
Ja bral od mala "expedici" jakoze pesky, maximalne se zviratama "osly, muly, jaci,..." Znam ten pocit, kdy nepotkas jineho cloveka par tydnu. Ale autem jsem to nikdy neabsolvoval, jenom pohorky, cepin, lod... takovy jednoduchy veci, To sem miloval, jsi uprostred sibire a nejslozitejsi vec, ktera te behem mesice potka je zaviraci nuz
Ja bral od mala "expedici" jakoze pesky, maximalne se zviratama "osly, muly, jaci,..." Znam ten pocit, kdy nepotkas jineho cloveka par tydnu. Ale autem jsem to nikdy neabsolvoval, jenom pohorky, cepin, lod... takovy jednoduchy veci, To sem miloval, jsi uprostred sibire a nejslozitejsi vec, ktera te behem mesice potka je zaviraci nuz

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Taky jsem driv chodil jen s batohem a psem. Chtel jsem dojit do Mongolska na velbloudu..ale draha polovicka to zamitla, coz ji nikdy nezapomenu. V pripade velblouda naklady na dopravu zadne, maximalni pohodli, rozbit se nema co...nekdy ty zensky nechapuHanys_a_Kaca píše:Ok, to beru. Ja kdyz obcas ctu "expedice do Rumunska", tak pak nevim co si mam myslet.
Ja bral od mala "expedici" jakoze pesky, maximalne se zviratama "osly, muly, jaci,..." Znam ten pocit, kdy nepotkas jineho cloveka par tydnu. Ale autem jsem to nikdy neabsolvoval, jenom pohorky, cepin, lod... takovy jednoduchy veci, To sem miloval, jsi uprostred sibire a nejslozitejsi vec, ktera te behem mesice potka je zaviraci nuz

Dnes jsme masnaci a jezdime na vylety autem



-
- Příspěvky: 3308
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace
Kamčo tak jsem si to celé pročetl a snad také něco přidám. Na žádné expedici jsem také ještě nebyl a doufám že brzo někam pojedu
jinak se s toho zblázním. Také žiju pro LR,ale když se podívám na Toy HZJ tak si prostě říkám že tohle auto je to moje pravé. Defíků jsem jezdil taky hodně, do každého jsem dal spoustu věcí, na každém udělal spaní a topení no a nakonec je prodal pro jejich nepohodlnos. Defík v létě moc topí a v zimě zase moc klimuje
, tamhle teče, tady vrže. Taky jsem kolikrát nemohl spát protože jsem nastydl na levý bok jak tam táhne
. Je to prostě strašnej kýbl a najdeš 100 teréních aut co budou lepší. Bohudík přesto ho mám rád
. Nakonec jsem koupil DIII kde je všechno super a auto je opravdu nádhera řídit, jenže jednoduché zrovna není a nic na něm neopravím doma. No a tak zase koukám po nějakém Defu
.
Možná by opravdu bylo nejlepší koupit nějakého Defa 110, dát tam 2.8 motor ale hlavně si ho sám rozebrat a udělat na něm renovaci. Mám ho taky rád protože není složité a vše se nechá jednoduše rozebrat a vyměnit. No a když na něm budeš dělat (třeba si ho jen rozeber a subdodavatelsky si nech něco udělat) a pak ho zase slož a buděš s tím autem prostě žít.
......jinak nevím co poradit.





Možná by opravdu bylo nejlepší koupit nějakého Defa 110, dát tam 2.8 motor ale hlavně si ho sám rozebrat a udělat na něm renovaci. Mám ho taky rád protože není složité a vše se nechá jednoduše rozebrat a vyměnit. No a když na něm budeš dělat (třeba si ho jen rozeber a subdodavatelsky si nech něco udělat) a pak ho zase slož a buděš s tím autem prostě žít.
......jinak nevím co poradit.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.