Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#1 Příspěvek od kamca » 20 črc 2011 10:01

Jak si mozna nekteri pamatujete, rozhodoval jsem se, jake auto si na nasi cestu koupit a vyhralo Mitsubishi :D :Sorry:

Nechci zatim zabihat do podrobnosti, ale naskytla se pro mne zajimava moznost az se vratime z nasi cesty. Podminkou je upravene expedicni auto, coz nase Micina nikdy byt nemuze.
Tak bych rad Defa 110 Hard Top, ale nez nad tim vubec zacnu uvazovat, potrebuju se vas na neco zeptat.

Tady na foru je par clenu co upravuji auta. Tusim Landa Jirka tady ma foto, na kterych je auto kompletne rozebrano vcetne motoru. To same tusim dela take Elliot.
Jak se takova akce plati? Pri cene mezi 400 -600Kc/hod mne prijde, ze takovou rekonstrukci si muze dovolit jen nekdo, kdo nevi co s penezma a tak je pro radost nacpe do auta. Navic vsichni sikovny lidi asi maj prace habadej, tak na takove patlani s autem nejsou moc zvedavi.

Ptam se proto, ze auto co bych potreboval, by se muselo stavet komplet od zacatku a z originalniho Defa by tam asi nakonec moc dilu nebylo.

Nechci po Vas at zverejnite sva obchodni tajemstvi, jen potrebuji vedet, zda mam nad stavbou vubec uvazovat.

Dekuji za nazory a info.
Kamil
Naposledy upravil(a) kamca dne 20 črc 2011 11:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

#2 Příspěvek od Stavros » 20 črc 2011 10:51

A proc by nebyla ta Micina expedicni auto? V cem je horsi nez Defik? trochu to rozepis a uprava takovyho auta od nejaky firmy opravdu neni zrovna levna, spis naopak.
Mne se libi napriklad upravy od firmy Maltec, Bedar jim dodava obcas nejaky veci a ti kluci jsou fajn, jen proste ty ceny jsou rekneme vyssi. Je to proste pro lidi, co maji tzv. vydelano a chteji jezdit po vyletech.
http://www.maltec.org/galerie_js.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

#3 Příspěvek od kamca » 20 črc 2011 11:26

Nechtel jsem to tady rozebirat, neb neni zatim nic jiste, ale MOZNA bych mohl mit celkem zajimavou praci v Rusku a Mongolsku az se vratime z nasi cesty.

V podstate bych byl jedno z doprovodnych aut a tady je proste nase micina nepouzitelna vzhledem k tomu, ze ma vpredu nezavislou napravu, nema ram. Neupraveny LR ci TOY je taky pry nepouzitelna. Tak si neumim predstavit, jak bych tu nasi Micinu upravil?
Idealne by auto melo mit co nejvetsi svetlou vysku/ portalove napravy, velka kola, min 200l nadrze na naftu.../.Z toho plyne, ze auto by se skladalo vpodstate odzacatku. Nechci rozebirat technicke detaily, v prvni rade bych potreboval vedet, jak se uctuje takova prace zda ma cenu nad tim vubec uvazovat nebo si rovnou nechat zajit chut. Ceny dilu se daji dohledat, ale cena za praci???
Navic pokud by se neco takoveho delalo tak bych chtel u te stavby byt a taky neco delat. Takze idealni je nejaky duchodce s dilnou, znalostma, spoustou casu co by si rad vydelal nejake penize :D

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

#4 Příspěvek od visby » 20 črc 2011 11:37

nechcem ti nejak kazit iluzie, ale postavit take auto od nuly je vcelku narocna praca a urcite to bude niekolko nasobok ceny jazdeneho vozidla (hlavne upravy ako portalove napravy)...

velmi vela dobreho citania pre predstavu o tom, kolko namahy je za tym: http://www.expeditionportal.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

#5 Příspěvek od kamca » 20 črc 2011 11:51

visby píše:nechcem ti nejak kazit iluzie, ale postavit take auto od nuly je vcelku narocna praca a urcite to bude niekolko nasobok ceny jazdeneho vozidla (hlavne upravy ako portalove napravy)...

velmi vela dobreho citania pre predstavu o tom, kolko namahy je za tym: http://www.expeditionportal.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja zadne iluze nemam, vim co mne stala nase Micina :(
Ty napravy nejsou nutnost, jen jsem je zminil v kentextu toho, ze by to melo byt opravdu schopne auto, ne jen vyletnicke. :D

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#6 Příspěvek od Stavros » 20 črc 2011 11:58

kamco, takovej napad mi pripada trochu divokej, praci kazdej uctuje ruzne, je to hlavne cena za rucni praci a vyvoj. Duchodce nema vetsinou znalosti a tezko se hleda, zamecnik, automechanik, motorar, konstrukter atd. v jedne osobe. Pokud se ti napad opravdu libi, vezmi rekneme 100 tis EUR a takove auto si kup.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#7 Příspěvek od kamca » 20 črc 2011 12:13

Stavros píše:kamco, takovej napad mi pripada trochu divokej, praci kazdej uctuje ruzne, je to hlavne cena za rucni praci a vyvoj. Duchodce nema vetsinou znalosti a tezko se hleda, zamecnik, automechanik, motorar, konstrukter atd. v jedne osobe. Pokud se ti napad opravdu libi, vezmi rekneme 100 tis EUR a takove auto si kup.
Mohl bych je vzit od tebe? :D

Nepotrebuju vymejslet nejake technologicke novosti. Auto by melo mit co nejvetsi svetlou vysku, nadrze, navijaky, ..vpodstate to co si tady na foru lidi montuji jen treba v lepsi kvalite nez standartni LR/ nemyslim to nijak spatne spatne/.
Nechci zadne obytne nastavby, vsechny mozne elektronicke doplnky,...

Kdyz se kouknu tady a treba na offroadforu, tak spousta lidi foti auto komplet rozebrany, zrenovovany a poskladany dohromady. Preci to nejsou vsechno neskutecni bohaci. Husky takhle upravuje Patroly a neverim, ze uctuje statisice za praci.

Treba jak si Elliot stavi to auto pro sebe...to je parada.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#8 Příspěvek od Stavros » 20 črc 2011 12:16

Jestli to chces takhle tak kup novyho defika, dej na nej podvozek, velky gumy, navijaky atd. Vlastne to udelej jako s Delicou. A pokud chces auto spolehlivy a zaroven s velkou prostupnosti terenem, tak to nebude tolik stat, rekneme defik 500 tis. a k tomu 150-200 tis. na doplnky

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#9 Příspěvek od turby » 20 črc 2011 12:40

no pokud i jen uvazuje, ze tam chce portalove napravy tak to bude asi na hardcore a nema to byt jen na vylety po polnackach. tak by tech 150-200 tisic vrazil jen do pevnostniho podvozku a jeste by mu myslim chybelo :mrgreen: pokud to ma vydrzet tak je to o vymene prakticky celeho podvozku vcetne diferaku pokud to bude novejsi stroj.

doporucuji navstivit napriklad http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; a zacit scitat veskere pevnostni komponenty podvozku :rofl
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#10 Příspěvek od turby » 20 črc 2011 12:42

kamco, ty jsi jeste ani nikam neodjel a uz stavis dalsi nove auto? ze by ten mikrobus uz prestal bavit? :mrgreen:
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#11 Příspěvek od majkro » 20 črc 2011 12:45

Jestli neni lepsi znicit tri stary toyoty, nez delat tyhle blbosti :D

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#12 Příspěvek od kamca » 20 črc 2011 12:48

Ten mikrobus je na cestovani, ne na jzdeni tam, kde neni cesta :D :D

Moje idea byla koupit Defika tady v UK za rekneme £4000/ armadni, vodari,../ a nechat ho kompletne prestavet..novej podvozek, diferaky, ..tak jak pise Turby.

No a prave se snazim dopatrat, kolik by mohla stat takova renovace...myslim tim cena prace.
Tim, ze defika sezenu relativne lacino zbydou penize na upravy. Tak jako nase krasna Micinka...£1800 porizovaci cena a dalsich £8000 za upravy a doplnky.

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#13 Příspěvek od Frana » 20 črc 2011 13:26

Kdyz uz jsem se koukal na tu Delicu, tak si myslim, ze mas az skoro nebezpecne spatne vyvedeny vyfuk od nezavisleho topeni. Mel by byt vyvedeny nekam do boku, je to napsany i v montaznich navodech, ze se NESMI jen tak vyvest pod auto: Je to zduvodnovano tim, ze kdyz stojis na miste a topis, mohlo by se stat, ze v pripade bezvetri Ti pujdou teple spaliny rovnou nahoru nejakou netesnosti v podlaze a ty se ve spanku v lepsim pripade priotravis, v horsim z Tebe bude Sipkovej Ruzenka. Je to dost katastrofickej scenar, ale myslim, ze to rekli i Pablovi v servisu, kdyz mu montovali topeni mne to neprijde tak uplne nerealny. To mne jen tak napadlo, kdyz jsem si prohlizel ty fotky. Jinak upravy moc pekny.

Co se tyce auta, upravenyho tak jak potrebujes, myslim, ze bych neexperimentoval a pokud na to ty penize jsou sel bych do Toyoty HZJ-76, nebo 78, podle toho kolik chces dveri. Pokud to budes provozovat v Rusku a Mongolsku, tak muzes koupit exportni verzi, ktera stoji cca 22.000€ a bude to fungl novy auto. Dokoupis druhou nadrz a mas 180 litru nafty celkem.
Uprav na to existuje cela rada, je to relativne jednoduchy auto, neni v tom v podstate nic na elektriku - krome svetel a ventilatoru, ma to dve baterky, tusim, ze i dva altiky, ma to listovy pera, a vevnitr je to obrovsky (minimalne hZJ-78 je malej hangar). Motor 4,2 litru bez turba je sice linej, ale podle mne neznicitelnej pokud ridic neni uplnej debil. Vzadu to ma tusim uz v zakladu uzaviratelnou speru a obe napravy pevny.

Je to divny tohle doporucovat na LR konfere, ale myslim, ze co budes na Defendru slozite vymejslet a dodelavat, tak tady dostanes uz od vyrobce a bude to vyzkouseny a funkcni. A co se tyce portalu, tak si nejak porad neumim predstavit kudy s tim chces jezdit, protoze portaly jsou nadherny, ale uz mi to prijde spis na trial, nez na nejaky doprovodny vozidlo. Jestli potom uz neni lepsi Unimog, nebo neco od MANNu, kde to zase dostanes uz hotovy... :-)
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#14 Příspěvek od MadTom » 20 črc 2011 14:57

Jenom jedna poznámka - nevím jak zmiňovaná Toyota, ale jel jsem teď několikrát v autech jako Ford Ranger a podobné - terénní pickup, osazení 4 lidi + nějakej materiál na korbě. A byly jsme vyskákaní a vytřepaní už na silnici, natož tak na polní cestě. Ve srovnání s tím je D2 kočár. Potvrdili mi to i kolegové, když jsme tím jednou jeli a bylo to stejně naložené.
Osobně bych toto "pohodlí" hodnotil docela vysoko, pokud v autě mám trávit delší čas při přesunech a potom něco dělat. A jestli je to na úkor pevnosti a odolnosti auta? To nemohu posoudit, ale pokud budu u jídy přemýšlet, tak se odolnost auta rapidně zvětšuje, oproti jízdě bez mozku.
Zkus se zeptat Neklana, kolik ho vyšla renovace Range, ono to s tím starším Defem bude asi podobné, akorát půjdou peníze nejspíš jinam než je perfektní kožený interiér a nový motor V8.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#15 Příspěvek od Frana » 20 črc 2011 15:05

Tome - je to taky docela kostitras, ale asi to dost vydrzi... :-)
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

RostaO
Příspěvky: 272
Registrován: 25 bře 2009 14:29
tel.: Samsung
auto: SIII
Bydliště: Brno

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#16 Příspěvek od RostaO » 20 črc 2011 15:47

...ja teda nevim. Mozna se mi vysmejete, ale sel bych uplne jinou cestou. Stejne asi nebude potreba trhat rychlostni rekordy, tak bych na takhle narocnou praci koupil rovnou unimoga nebo nejaky maly nakladak 4x4. Nez upravovat (resp. znovu stavet) terenni auto, do podminek, do kterych proste neni. Stejne tema upravama to bude mit cestovni rychlost a spotrebu jak ten unimog a bude tam spousta technickeho vymysleni a nestandardnich a drahych uprav.

Proste nez stavet terenni auto tak, aby pohodlne zvladlo jet kolejema po Zilu, tak je jednodussi koupit rovnou ten Zil, nic neupravovat. Je to na to staveny a uziva se to na takovehle radosti uz 40 let s minimalnim servisem.
LR SIII

Uživatelský avatar
ramjah
Příspěvky: 311
Registrován: 29 zář 2010 20:31
auto: na čas zas nic..:(
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#17 Příspěvek od ramjah » 20 črc 2011 16:07

musim částečněsouhlasit s Rosťou, par vyloženě expedičních vozu jsem už viděl, s par se svezl a opravdu je lepší jít touhle cestou, za sebe mam výborny zkušenosti s magirus deutzema v dostavbě nebo s VW LT 4x4, což sou vyloženě dělany expedičáky...
ALE hlavní je podle mě určit nějakou prioritu tý expedice, pokud to bude nějaka rychlovka tak to s malejma upravama dá LR v pohodě (viz Mopagiho Zebra a další a další) pokud to bude na delší dobu řešil bych spíš komfort a šáhnul po tom co sem psal, nebo třeba po nějaky modifikaci mercedesu, at už unimoga nebo třeba 917

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#18 Příspěvek od visby » 20 črc 2011 16:23

RostaO píše:Je to na to staveny a uziva se to na takovehle radosti uz 40 let s minimalnim servisem.
s tym servisom nesuhlasim, inak mas 100% pravdu.

aj ked pre tu oblast by bolo lepsie nieco ruskej vyroby: zil, ural, kamaz
pripadne ak je clovek bohaty tak mog s hranatou kabinou, to je nonplus ultra...

Uživatelský avatar
mihalicek
Příspěvky: 541
Registrován: 13 črc 2011 17:55
tel.: 602360264
auto: Defender 300Tdi

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#19 Příspěvek od mihalicek » 20 črc 2011 16:49

Expediční auto a expediční auto je velkej rozdíl - jinak bude vypadat auto do Afriky jinak Do Ruska jinak do Ruský nebo Mongolský pouště a jinak do bahna. Princip expedice většinou je dojet z bodu A do bodu B byť je to v divočině ale na expedici pojedu tak abych dojel to znamená jinak než když si pojedu zablbnout na tankodrom nebo třeba i do Rumunska, který je za bukem a tam zkoušet co auto dovede. Osobně jsem dělal několik aut co vydržely dost - můj Defender 90 byl schopný odjet po ose 2500km do Španělska v hodně rychlým tempu pak se přeplavit do Maroka tam zajet 2. místo na Tuareg Rallye vrátit se po ose zase zpět a za týden odjet natáčet pro Matador na Ukrajinu a to vše s minimem údržby během cesty a bez problémů - to auto je z roku 1997 a pořád má původní poloosy, homokineťáky a naprostou většinu dílů - měnil jsem jen ložiska v kolech a kříže na kardanech který prostě neměly šanci vydržet všechno to brodění abahno za ty roky. Jako doprovoďák na poslední Tuareg Rallye mi jelo moje Iveco Daily 4x4 - vysloužilec z ČEZu z roku 1998 - velký auto - spousta místa jen žádný sprinter to není - má pomalý diferáky ale zato špéru i redukce a kola jak na defíku - 235/85/16. Taky si myslím, že když jsme na LR foru tak by se nemělo zapomenout na Camel Trophy a na to co dokázaly seriový auta bez nazvedání a bez přídavnejch uzávěrek (vlastně jen s navijákem a vnitřním bezpečnostním rámem)- projely ty nejhorší možný terény včetně Sibiře a vždy dojely(viz auta na prodej jednu tam nabízím) - takže vlastně tak moc upravovat není třeba - chce to jen vyrazit. Máme zákazníka, kterej má starou obouchanou 110 300Tdi a projel víc světa a divočinou než lidi, který nacpali 10x víc peněz do svejch aut ale nikam nakonec ani nevyrazili. Úpravy nejsou levná věc pokud se to má dělat od základu a pořádně ale určitě nikdo z těch kdo upravuje nebude dávat ceny jen tak od oka - to by asi nebylo příliš profesionální. Kdyby byl zájem rád osobně řeknu víc i o cenách.
Honza M.
Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace

RostaO
Příspěvky: 272
Registrován: 25 bře 2009 14:29
tel.: Samsung
auto: SIII
Bydliště: Brno

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

#20 Příspěvek od RostaO » 20 črc 2011 17:37

mihalicek píše:Expediční auto a expediční auto je velkej rozdíl - jinak bude vypadat auto do Afriky jinak Do Ruska jinak do Ruský nebo Mongolský pouště a jinak do bahna. Princip expedice většinou je dojet z bodu A do bodu B byť je to v divočině ale na expedici pojedu tak abych dojel to znamená jinak než když si pojedu zablbnout na tankodrom nebo třeba i do Rumunska, který je za bukem a tam zkoušet co auto dovede. Osobně jsem dělal několik aut co vydržely dost - můj Defender 90 byl schopný odjet po ose 2500km do Španělska v hodně rychlým tempu pak se přeplavit do Maroka tam zajet 2. místo na Tuareg Rallye vrátit se po ose zase zpět a za týden odjet natáčet pro Matador na Ukrajinu a to vše s minimem údržby během cesty a bez problémů - to auto je z roku 1997 a pořád má původní poloosy, homokineťáky a naprostou většinu dílů - měnil jsem jen ložiska v kolech a kříže na kardanech který prostě neměly šanci vydržet všechno to brodění abahno za ty roky. Jako doprovoďák na poslední Tuareg Rallye mi jelo moje Iveco Daily 4x4 - vysloužilec z ČEZu z roku 1998 - velký auto - spousta místa jen žádný sprinter to není - má pomalý diferáky ale zato špéru i redukce a kola jak na defíku - 235/85/16. Taky si myslím, že když jsme na LR foru tak by se nemělo zapomenout na Camel Trophy a na to co dokázaly seriový auta bez nazvedání a bez přídavnejch uzávěrek (vlastně jen s navijákem a vnitřním bezpečnostním rámem)- projely ty nejhorší možný terény včetně Sibiře a vždy dojely(viz auta na prodej jednu tam nabízím) - takže vlastně tak moc upravovat není třeba - chce to jen vyrazit. Máme zákazníka, kterej má starou obouchanou 110 300Tdi a projel víc světa a divočinou než lidi, který nacpali 10x víc peněz do svejch aut ale nikam nakonec ani nevyrazili. Úpravy nejsou levná věc pokud se to má dělat od základu a pořádně ale určitě nikdo z těch kdo upravuje nebude dávat ceny jen tak od oka - to by asi nebylo příliš profesionální. Kdyby byl zájem rád osobně řeknu víc i o cenách.
Honza M.


...tohle beru a klidne se pod to podepisu. Jen si neodpustim malou poznamku. Tam kde s diskaverou budes bojovat v terenu a zazivat prave Camel Trophy je mozne, ze s Kamazem (nechtel jsem zminovat Unimoga, jak v minulem postu. Nemam jej jako modlu, jen to bylo prvni, co me napadlo) proste pojedes pomalu a stale. Tedy bezpracne a v klidu. Nerikam, ze to jde aplikovat jako obecnou teorii. Jen jde o to, co se bude jezdit za tereny atd.
LR SIII

Odpovědět