Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
heiszby
Příspěvky: 93
Registrován: 19 říj 2011 01:23
tel.: 721149797
auto: D1 300TDI, L322 2006

Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

#1 Příspěvek od heiszby » 08 bře 2012 22:26

Vím, že se tady dost řeší, že TD4 jsou hodně náchylné na kvalitu nafty. Jak je to ale s tím starším "téměř nezničitelným" motorem (o který se asi min. majitel moc nestaral a tak jsem teď měnil :? ) který vyráběli kluci z Hondy?
Máte s tím někdo zkušenosti?
Ta cena je teď velice přiznivá, až o 6 kč na litr.
Když jsem zkoušel Ethanol E 85 na Feldě, tak mi to bylo vcelku jedno :-) Ze začátku to bylo vcelku fpoho, ale pak auto začlo cukat a když jsem měnil svíčky, tak jsem pochopil :-) Takovou špínu jsme s bráchou ještě neviděli :-)
No prostě u Free se mi to nechce jen tak zkoušet :-) Tak jsem se chtěl zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti :roll:
Discovery 300TDI "Daisy" - 2" lift, pevnostní nárazníky, a spooousta plánů a úprav ==>> červen 2016 - Island :)
L322 TD6, 2006 "Stacy" - leštěnka

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

#2 Příspěvek od tagr » 09 bře 2012 10:19

všeobecně comon , tohle nesnáší a neboj starší motor, taky není zrovna nerozbytný , ale to se musí vyzkoušet,Spíš by jsem věřil cestě lepší směsy nějakáým plynem do sání, myslím že to někde tady je.To by byla cesta bez větších komplikací.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

#3 Příspěvek od macejky1 » 09 bře 2012 15:59

Není to motor od Hondy i když se v Hondách používal ale od Roveru. A oproti TD4 je nesrtelný až dost :-) .

Osobně jsem to s bionaftou nezkoušel a zkoušet nebudu ( na tu jsem naposledy jezdil s VW 1,6D ale to byl ještě komůrkovej vstřik ) ale věřím že by to tenhle motor pobral. Jen je potřeba po přechodu na boinaftu tak 2x v krátké době vyměnit palivový filtr protože bionafta rozpouští osazeniny v nádrži atd. a nese je s sebou do filtru. Čerpadlu by bionafta ublížit neměla je to klasické mechanické čerpadlo od Bosche. Možná by bylo dobré čas od času přidat do nádrže nějakou srajdu na vyčištění vstřiků.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

heiszby
Příspěvky: 93
Registrován: 19 říj 2011 01:23
tel.: 721149797
auto: D1 300TDI, L322 2006

Re: Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

#4 Příspěvek od heiszby » 09 bře 2012 17:47

Takže sečteno podtrženo s materiálem a kdyby ještě i s prací apod. už to zas o tak moc levnějí nevyjde :-) Já ještě pamatuju souseda, když se před barákem rozjížděl se svou 306kou, do které čepoval fritovací olej :-) To pak člověk dostal chuť na hranolky nebo třeba na langoše :-D
Ale zase to bylo lepší, než když se otec rozjížděl kdysi dávno s Wartburgem, to bylo skoro jako u Rákosníčka v rybníce :-) "Za mlhou hustou, že by se dala krájet.." :chuckle
Discovery 300TDI "Daisy" - 2" lift, pevnostní nárazníky, a spooousta plánů a úprav ==>> červen 2016 - Island :)
L322 TD6, 2006 "Stacy" - leštěnka

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

#5 Příspěvek od tagr » 09 bře 2012 20:36

:D no jo Maci nesmtrtelný není nic, však víš sám :) Ale na com. bio.opravdu moc není pokud se neprovedou dost značné úpravy .Ale dá se PHM šetřit jinak :) A výkonem je přeci jenom BMW už jinde.No nic, prostě nic není dokonalé a kde je nekde lépe je jinde hůř.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

heiszby
Příspěvky: 93
Registrován: 19 říj 2011 01:23
tel.: 721149797
auto: D1 300TDI, L322 2006

Re: Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

#6 Příspěvek od heiszby » 13 bře 2012 13:42

Hm.. A jak jinak třeba pošetřit PHM? :-) Lehčí nohou na plynu? ;-) To např. v tom lese apod. se moc neprojeví :-) A ani to většinou nejde :-)
Ne.. Já jsem kupoval Free ať nemusím trápit Feldu v lese a hlavně ať s tím můžu i normálně na cestu a nemusím mít strach, že mi to vcucne spolujezdce vzadu do nádrže, když trochu přidám plyn :-) (uvažoval jsem i o RR 2.5 TDS.. nebo tak nějak :-)
Když jsem si pročítal fórum, narazil jsem na nějakou část o tom, žes chtěl motor chipovat (TAGR). Myslel jsi tohle tím pošetřením PHM? A jak to dopadlo? Máš? Nebo se chystáš? Ty máš TD4, že? Mělo by to nějaký význam i u mého motoru?
Discovery 300TDI "Daisy" - 2" lift, pevnostní nárazníky, a spooousta plánů a úprav ==>> červen 2016 - Island :)
L322 TD6, 2006 "Stacy" - leštěnka

Uživatelský avatar
favore
Příspěvky: 513
Registrován: 03 bře 2008 13:30
Bydliště: BLATNÁ

Re: Free r.99, motor Honda 2.0 Di a BioNafta

#7 Příspěvek od favore » 03 kvě 2012 08:02

Koukni na tohle!? :mrk http://jezdim-na-vodik.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."

Odpovědět