#666
Příspěvek
od MadTom » 31 led 2016 17:13
Tak u mě už taky - sednu do 130ky otočím klíčkem a slyším pouze cvaknutí. Dřevěná diagnostika startéru násadou od koštěte nepomohla. Takže zrušit práci a místo toho se zanořit pod auto. Startér ven, rozebrat, kontakty na cívce jsou sice vypálené a budou chtít vyměnit, ale není to ještě nic hrozného. Složit, zkouška na stole a nic. A nic ani když jsem pustil šťávu přímo na rotor. Takže v cívce problém nebyl. Sundat kryt uhlíků - vypadají skoro nejeté. Lehce vyčistit drážky v kolektoru. A potom jsem si všimnul, že držák uhlíků je na 4 místech opálený pěkně do hloubky. V těchto místech se tento držák dotéká víčka a tento dotyk slouží zároveň jako připojení mínusu na uhlíky. A ono to moc nekontaktovalo. Lehké oškrabání a složení a točí se. Znovu rozborka, malou bruskou srovnat vypálené části víčka a očistit dosedací plochy držáku uhlíků a je provizorně opraveno. A mohu shánět druhý startér.
Co se nepodařilo byla zpětná aplikace horní matky, co drží startér, asi to vážně chce 3/8 golu. No a jak všichni píšou, že matka je na 15mm klíč, tak moje byla na 16mm klíč. Na rozdíl od špatných kontaktů, které jsem na D2 měnil před pár lety, a ty se projevovaly neochotou startovat, ale nakonec to vždycky nastartovalo, tohle se projevilo jednou včera, kdy jsem startoval nadvakrát a potom už naprosto nic. Nekontaktovalo to tam už déle, protože startér se choval, jako když nemá sílu. Teď to vypadá, jako by chtěl zpod kapoty utéct i s motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo