Stránka 79 z 81

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 kvě 2018 19:48
od Jenda
erik píše: 12 kvě 2018 12:57
Jenda píše: 17 úno 2018 18:12 A nejaka zkusenost s temito disky ? Kvalita ?
http://www.litep4x4.cz/detail/disky-a-p ... oy--black-
Diky,Honza
Hlásím lakonickou zprávu...
...nejak nechapu.
Nicmene mam vyreseno😋

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 10 čer 2018 21:45
od Adam P.
po cestě z bilbaa, 110 km/h, půlnoc, dálnice. pravé přední. navíc jak mám tu zlomenou klíční kost, tak řídím jen jednou rukou, takže fakt paráda! :(
naštěstí sem ten smyk relativně v pohodě ustál. ale měnit to tam za plného provozu… no měl jsem fakt bobky. ale dobře to dopadlo. akorát teda jet dalších 2000 km zpátky dom s tím, že kdykoliv může něco podobného udělat kterákoliv ze zbylých tří něco obdobného, to nebyl úplně dobrý pocit. navíc už by ani místo ní nebylo co obout. každopádně ty pneu už měly být dávno na důchodě, proto se to asi stalo. nejdřív se rozvibrovalo kolo, jako by upadlo závažíčko a pak už to šlo rychle. takže už definitivně kašlu na nějaké experimenty a šetření se starýma gumama, stejně tak jako dávat do bezdušáků duše. pokud někdo jezdí akorát kolem baráku, tak klidně, ale na serioznější cestování to fakt nemá smysl. a doporučuju to i všem ostatním, fakt to za to nestojí, mohlo to skončit taky úplně jinak :( takže jsem v pátek objednal sadu nových BFG MT 255/85, už se těším, jak je tam nahodím :) no a v té souvislosti bych měl dotaz – dám to jako bezdušáky, pochopitelně, ale co doporučujete za ventilek? takový ten gumový klasický protahovací, nebo ten kovový, co se matičkou přitahuje k ráfku? ten asi víc vydrží, ale zase když to někde protočím mezi šutrama tak nerozervu s tim aj ten ráfek?? díky za radu!
1.jpg

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 10 čer 2018 21:51
od MadTom
Hezké.
Existují i úplně zapuštěné ventilky, kde na nafouknutí se do nich našroubuje "trubička", a přes tu se to potom fouká. Dokud se trubička neztratí, je to v pohodě.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 10 čer 2018 22:00
od Adam P.
MadTom píše: 10 čer 2018 21:51 Hezké.
Existují i úplně zapuštěné ventilky, kde na nafouknutí se do nich našroubuje "trubička", a přes tu se to potom fouká. Dokud se trubička neztratí, je to v pohodě.
a to je právě kámen úrazu – dokud se neztratí :) asi radši půjdu do něčeho klasičtějšího. jako zatím jsem za celou "kariéru" s defem žádný ventilek neorval. a to sem třeba v albošce, když jsem zapadl v řece, úplně ohobloval lak z disku, jak sem to protáčel v těch říčních kamínkách. a kupodivu ventilek to vydržel. už si ale bohužel nepamatuju, jaký typ to byl, esli ten gumový nebo právě ten "závitový" kovový...

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 10 čer 2018 22:02
od MadTom
I ty gumové existují ve více délkách. Záleží také, jak moc je v disku schovaný.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 11 čer 2018 09:06
od Jenda
Adam P. píše: 10 čer 2018 21:45 po cestě z bilbaa, 110 km/h, půlnoc, dálnice. pravé přední. navíc jak mám tu zlomenou klíční kost, tak řídím jen jednou rukou, takže fakt paráda! :(
naštěstí sem ten smyk relativně v pohodě ustál. ale měnit to tam za plného provozu… no měl jsem fakt bobky. ale dobře to dopadlo. akorát teda jet dalších 2000 km zpátky dom s tím, že kdykoliv může něco podobného udělat kterákoliv ze zbylých tří něco obdobného, to nebyl úplně dobrý pocit. navíc už by ani místo ní nebylo co obout. každopádně ty pneu už měly být dávno na důchodě, proto se to asi stalo. nejdřív se rozvibrovalo kolo, jako by upadlo závažíčko a pak už to šlo rychle. takže už definitivně kašlu na nějaké experimenty a šetření se starýma gumama, stejně tak jako dávat do bezdušáků duše. pokud někdo jezdí akorát kolem baráku, tak klidně, ale na serioznější cestování to fakt nemá smysl. a doporučuju to i všem ostatním, fakt to za to nestojí, mohlo to skončit taky úplně jinak :( takže jsem v pátek objednal sadu nových BFG MT 255/85, už se těším, jak je tam nahodím :) no a v té souvislosti bych měl dotaz – dám to jako bezdušáky, pochopitelně, ale co doporučujete za ventilek? takový ten gumový klasický protahovací, nebo ten kovový, co se matičkou přitahuje k ráfku? ten asi víc vydrží, ale zase když to někde protočím mezi šutrama tak nerozervu s tim aj ten ráfek?? díky za radu!

1.jpg

Co se ventilku tyce, pouzij standardni gumovej protahovaci a kratkej,ten maj vsude,experimentovat netreba. Ja to takhle jezdim uz leta.
Kdysi mi dali v pneuservisu na GR takove s tou kov.vyztuzi,uz bych je nechtel,za neco vezmes ,opre se to o rafek a natrhne,pak to tudy fici.
Muzu te dat kamaradovi za ,,priklad " s tema starejma gumama? :grin:
Honza

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 11 čer 2018 09:10
od Adam P.
dík za radu, tak nějak jsem si říkal, že tam dám ty gumové. a jako odstrašující příklad posloužím moc rád :)

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 čer 2018 07:18
od Jenda
Adam P. píše: 11 čer 2018 09:10 dík za radu, tak nějak jsem si říkal, že tam dám ty gumové. a jako odstrašující příklad posloužím moc rád :)
Ty ventilky opravdu resit nemusis,leda by sis tam chtel dat nejaky tuningovy :-) Proste rekni ze chces ty kratky a je to(vetsinou maj jen dva druhy).
Kamarad koupil D2 a rozhodl se dojet zimaky(10let). Ty se ale droli i na napisech z boku.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 čer 2018 09:29
od Adam P.
Jenda píše: 12 čer 2018 07:18
Adam P. píše: 11 čer 2018 09:10 dík za radu, tak nějak jsem si říkal, že tam dám ty gumové. a jako odstrašující příklad posloužím moc rád :)
Ty ventilky opravdu resit nemusis,leda by sis tam chtel dat nejaky tuningovy :-) Proste rekni ze chces ty kratky a je to(vetsinou maj jen dva druhy).
Kamarad koupil D2 a rozhodl se dojet zimaky(10let). Ty se ale droli i na napisech z boku.
no tak je už hodně blbé, to ať fakt neriskuje! ty moje byly sice určitě starší, ale na pohled v pohodě a i jízdně úplně super, stáří bys nepoznal. snad jen na mokru malinko víc klouzaly, jak byly už tvrdší, ale nic hrozného. loni jsem s něma objel celou gruzii, skoro 10.000 km, a to už jsem byl minimálně jejich třetí majitel :) takže službu odvedly dobrou a jako takové jsou určitě hodně kvalitní gumy, když vydržely všechno tohle. ale pak se zlomily, prostě makaly, makaly, až do úplného konce. škoda že se u nás nedají sehnat, vzal bych je znovu – dneska u nás AT v rozměru 255/85 není šance sehnat :(

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 29 čer 2018 16:57
od hrochado
Něco podobného se mi stalo kdysi na firemním renaultu kangoo, jel jsem asi 120 km/h v levém pruhu na D1 a jeba jak prase, pravé přední kolo, smykem jsem to vzal přes všechny pruhy až do odstavného, tam jsem dobrzdil, vylezl ven, za mnou skoro ohnivá čára, tu gumu jsem měl bouchnutou po celém obvodu a normálně jsem ji sundal z ráfku ... v tu chvíli mi to nepřišlo, asi adrenalin. Přezul jsem na rezervu, dojel domů a tam jsem se rozklepal jak králík, jak to ze mě spadlo ... vypil flašu a ráno si to šel vyřídit se šéfem :)
Gumy byly starý jak prase, minimálně 3 sezóny už neměly být na autě!

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 26 srp 2018 19:55
od Míra27
Ahoj, pardon jestli jsem úplně off, ale mám otázku na Vaše zkušenosti s podložkami pod kola, třeba (30mm) TF301 od Terrafirmy... Dával bych je pod "Defácký" elektron a pneu 235/85/16.
Zajímá mě hlavně bezpečnost, co na to poloosy a ložiska v kolech. Díky (nebo mi hoďte odkaz na téma, nemůžu nic kloudného najít. Ani Google : )

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 19 zář 2018 22:22
od Saul
Ahoj, měl bych dotaz. Kamarád má Defíka z r.99 na originál plecháčích s BFG KM1 ve kterých má duše. Rád by se na duše vybodnul, ale nejsme si jistý, jestli k tomu ty disky nejsou nějak uzpůsobený (jiná hrana disku apod). Já si myslím, že je to kravina, ale třeba se pletu... díky

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 20 zář 2018 09:43
od Adam P.
Saul píše: 19 zář 2018 22:22 Ahoj, měl bych dotaz. Kamarád má Defíka z r.99 na originál plecháčích s BFG KM1 ve kterých má duše. Rád by se na duše vybodnul, ale nejsme si jistý, jestli k tomu ty disky nejsou nějak uzpůsobený (jiná hrana disku apod). Já si myslím, že je to kravina, ale třeba se pletu... díky
pokud jsou ty disky i gumy v pořádku, tak by to neměl být problém. potřeba vyzkoušet :)

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 24 zář 2018 16:49
od gibson
otazka na skusenejsich:

bfg km2 255/85R16 sa vyrabaju v dvoch oznaceniach
119/116Q a 123/120Q

mam som sadu 123/120Q
jedna sa mi o to ze som jednu gumu rozrezal a pri objednavani novej som si nevsimol ze je to ta druha cize 119/116Q

otazka zneje v com je rozdiel?
je po pripade na disco tato guma nevhodna??
dik

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 24 zář 2018 18:34
od pajam
co máš za rezervu?

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 24 zář 2018 18:36
od gibson
pajam píše: 24 zář 2018 18:34 co máš za rezervu?
123/120Q
preco?

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 24 zář 2018 18:42
od pajam
dej tam rezervu a tuto pneu používej jako novou rezervu - jediný rozdíl je v nosnosti této pneu
pokud nemáš auto které váží 3,5 t tak bych to neřešil dojedeš s ní kamkoli

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 24 zář 2018 18:46
od gibson
pajam píše: 24 zář 2018 18:42 dej tam rezervu a tuto pneu používej jako novou rezervu - jediný rozdíl je v nosnosti této pneu
pokud nemáš auto které váží 3,5 t tak bych to neřešil dojedeš s ní kamkoli
to som potreboval pocut!
diky moc :wink:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 24 zář 2018 18:47
od pojir
Ocekaval bych, ze ta s vyssi nosnosti bude mit jinak poskladane bocnice a asi je bude mit tuzsi. Ale prakticka zkusenost mi v tom bohuzel chybi.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 24 zář 2018 20:09
od MadTom
Podívat se do katalogové listu přímo u výrobce, jestli se to liší třeba hmotností. Ideálně pneu vrátit, tak jde jsi ji koupil, pokud to jde. Na rezervu klidně, na auto bych to nedával pro běžný provoz. Ano ne tak kvůli jízdním vlastnostem, to bude podle mě stejné, ale pro případ průšvihu - nehody, kdy by policajti nebo pojišťovna začali šťourat a hledat, na čem tě udělat, aby nemuseli platit.