Pevnostní nárazník na DII (Přední)

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#21 Příspěvek od Stavros » 14 úno 2009 18:49

je uz rezatej? Ja jsem to nechtel pod komaxit zinkovat, protoze treba na tech prahach se to zaclo od soli loupat a je to horsi nez kdyz je to na nejakejch mistech zrzavy. Pokud je to nejak hodne zrzavy, tak to sundej a nech to opiskovat a znova nakomaxitovat nebo radeji striknout nejakou odolnejsi barvou. Melo by to vyjit do 700,- On ten komaxit bude asi na houby, uz ho na nic davat nebudu. Ty narazniky jsem nechal asi trikrat predelavat, nez jsem byl s barvou spokojenej a stejne to rezne, to je holt tezky. Zinek pod to ale urcite nedavej, mrkni se, jak se loupou ty prahy.

Jeste cyrile, ja jsem jeste 2,5mm plech nevidel. Dle meho se pulky nedelaji. Jinak pokud chces, tak tam mrskni normalni silnostenej jackel, jak pise Hovez. Ono je nutny taky premyslet o vaze, disćovera neni zadnej divoch a kazdej kun k dobru se hodi.

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Koudy » 14 úno 2009 19:26

Ja už jsem si taky nařezal plech a dělám ho z 3 mm. Na úchyty a výztuhu použuju 8 mm plocháč.
Dělám ho hodně jednoduchý a svařený bude z 5ti naohýbaných dílů - strany, šikminy a střed.
S váhou to vidím celkem dobře, ale pořád se rozmýšlím jestli nechat zinkovat pod prášek, nebo ne....

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#23 Příspěvek od Stavros » 14 úno 2009 20:12

koudy, urcite to nezinkuj, ta barva na to nechytne. Ja bych to asi nechal normalne striknout plnicem a potom barvou. Aspon to nemusis cely lestit lamelakem. Podle me to nekso za dva,tri tisice nastrika. Jak vidis, tak ten komaxit je k nicemu.

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Koudy » 14 úno 2009 21:13

Což je fakt, že boční prahy co mám z jeklu a na nich komaxit, tak už někde - kde dostaly asi šutrem - reznou.
Ještě mě napadlo, teď jsem si nechal na přívěs pod loď něco zinkovat a pán co mi to zařizoval mi tam nechal nanést hliník, že je to prej lepší - tak co nechat pod ten prášek dát ten hliník - je hrubší než zinek a barva by na tom měla držet o hodně líp...?

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#25 Příspěvek od Stavros » 14 úno 2009 21:20

zkus to, priznam se, ze u nas v Decine jsem nenasel v zadny galvanice tak velkou vanu na to sopovani. S tim by snad mohl mit zkusenost treba Land Jirka, on se urcite ozve. Jinak prej delaj i nejakej tmavej zinek, ale ta vrstva je prej mnohem mensi, pokud by to ale vypadalo hezky, tak bych to tam nechal jenom tak.

honit
Příspěvky: 25
Registrován: 11 úno 2009 21:32
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od honit » 14 úno 2009 21:34

Hele na to šopování hliníkem neni potřeba žádná vana to se v podstatě na díly tryská, dělám tak všechny věci na veterána a stojí to relativně pár korun...
Já pískuju a nechávám si šopovat věci ve firmě Metalko, je to pod Jižní spojkou u krčské nemocnice, na druhý straně než je ta Shellka... :D :D

honit
Příspěvky: 25
Registrován: 11 úno 2009 21:32
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od honit » 14 úno 2009 21:36

Dával sem to na takový části jako vejfuky, svody, nápravnice apod...
A doted to drží v pohodě... :wink:

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#28 Příspěvek od Stavros » 14 úno 2009 21:38

no vidis koudy a je to vyreceny, ja myslel, ze sopovani se dela normalne v lazni v galvanice. Ja to chtel udelat a rekli mi, ze maj tu vanu jen metrovou a fakt jsme to sli merit a bylo to maly.

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Koudy » 14 úno 2009 22:29

No popravdě já jsem z toho byl celkem naštvanej, chtěl jsem ty věci nazinkovat a on přines toto, ale asi to tedy nebude špatný.
Tak já to zkusím a uvidíme...

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Koudy » 14 úno 2009 22:29

No popravdě já jsem z toho byl celkem naštvanej, chtěl jsem ty věci nazinkovat a on přines toto, ale asi to tedy nebude špatný.
Tak já to zkusím a uvidíme...

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Land Jirka » 15 úno 2009 08:56

Šopování je v pohodě, ale chce to pod něj otryskat, ale to bych doporučil pod každou povrchovku.
Komaxid u aut do terénu není to správný ořechový. Je křehkej a při otěrech o terén praská a pod ním to koroduje.
Je to dobře vidět na starších doplňcích z Anglie (rámy a nášlapy)
Zinkovat se dá i žárově (používá se na větší díly) nejen galvanicky :idea:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#32 Příspěvek od Stavros » 15 úno 2009 09:21

Jirko ja nechaval ty prahy zarove a ten komaxit se proste loupal.

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

#33 Příspěvek od jantanen » 15 úno 2009 09:34

Zdarec chalpy zkusim zjistit od Michala (ORD) jakou barvu používá nárazníky jdou do zinkovny a pak to Michal stříká nějakou černou barvou která chytá na zinek uplně perfektně , a narozdíl od komaxitu se to neloupe ani když do toho praští šutr a pod. tu barvu mu míchaj Fraubergovi maj prodejnu u Kbel.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#34 Příspěvek od Stavros » 15 úno 2009 09:41

super, byl bys hodnej

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

#35 Příspěvek od cyril » 15 úno 2009 09:50

jantanen píše:Zdarec chalpy zkusim zjistit od Michala (ORD) jakou barvu používá nárazníky jdou do zinkovny a pak to Michal stříká nějakou černou barvou která chytá na zinek uplně perfektně , a narozdíl od komaxitu se to neloupe ani když do toho praští šutr a pod. tu barvu mu míchaj Fraubergovi maj prodejnu u Kbel.
Super!! teď už jenom udělat ten nárazník. :lol:
Nechce se mi přehazovat a znovu upravovat ten co mám na D1 (Britpart). Bylo by s tím tolik práce, že se vyplatí pokud bude za rozumný prachy jinej, tamten prodat, nebo si jej nechat...Jestli si nechám D1 i D2, je to stejně jediná alternativa...Jinak jestli ten plech bude silnej 2 nebo 2,5 mmm nehraje z mýho pohledu tak velkou roli. Chtěl jsem jenom říct, aniž bych se chtěl dotknout práce kohokoliv z vás, že než komplikovanýho sádrovýho trpaslíka se spoustou pičičand, který bude trvat 100 let a tím pádem se dostane s cenou neúměrně vysoko...radši koupím strohou a funkční traverzu, na kterou se dá přivařit ochranný rám a přesto to bude fungovat....
Určitě mi nnešlo o to, snižovat něčí práci. Každej máme jinej vkus a hlavně každej používáme LR k jinému účelu. 8)

Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Luboš M. » 15 úno 2009 19:12

Základ je udělat jisté pevné prvky nárazníku. Tam kde se bude upevňovat naviják a za co se bude auto tahat, musí být pořádnej matroš. Na krajích je třeba použít mat.aby se nedeformoval třeba při opření o strom, nebo při zaorání. V jiném případě by třeba pri bouražce (a né, nijak velké!)mohlo dojít k deformaci rámu. Dále mohu potvrdit že při 2mm plechu který je správně svařen a přidány příčky dokáže nevídané věci. I 5mm plech se dá zničit a velice jednoduše :idea:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od MOPADŽI » 15 úno 2009 22:25

Land Jirka píše:Šopování je v pohodě, ale chce to pod něj otryskat, ale to bych doporučil pod každou povrchovku.
Komaxid u aut do terénu není to správný ořechový. Je křehkej a při otěrech o terén praská a pod ním to koroduje.
Je to dobře vidět na starších doplňcích z Anglie (rámy a nášlapy)
Zinkovat se dá i žárově (používá se na větší díly) nejen galvanicky :idea:
Dolpním-galvanický zn (bílý,modrý)cca 70hod., (žlutý) do 200hod. odolnosti v solné lázni, do žluté koroze, tedy nic moc. Navíc u dutých dílů z trubek jeklů atd. se dostane při moření kyselina dovnitř a pak ti díl "shnije" zevnitř 3x tak rychle. A to můzěš mít potom zvenku sebelíp ošetřené. Navíc, duté prostory zevnitř, nejdou nijak technologicky galvanicky nazinkovat.
Žárový zinek má odolnost do žluté koroze od 300-500hod. To už je jiné kafe. Před ŽZ se vždy tryská. Díl je tedy pod zinkem "čistý". Navíc v ŽZ lze i velké díly, technologie je na to uzpůsoběná. Dobrá zinkovna je Signum v Hustopečích. Tam mají i "odstředivku", mohou tedy upravovat i malé dílečky. Odstředivky jsou v CZ pouze dvě. Ostatní ŽZ Weigel atd. jsou zařízeny čistě na konstrukce.
K práškovému lakování-když si budete nechat něco ocelového stříkat pro venkovní použití musí to být POLYESTEROVOU barvou. Ta zůstává stále "pružná" (je to trošku jako pogumované). Úprava pod tuto barvu "holé opískované železo" pak se to neloupe. Když dáš zinek, bude se loupat i tento POLYESTER. Na díly z Al, se musí použít spec. podkladová prášková barva. Pak to na tom drží jako bejk...
A jejikož se u nás "vojebává" nafoukají ti to v lakovně EPOXIDEM, který je tvrdý jako sviňa a je určen jen do interiéru. Ten se loupe, téměř hned, stačí když do takto upraveného dílce něčím tvrdým lehce ťukneš.
Pak se ještě používá MIX, tedy epoxy-polyester, který je vhodný i pro méně namáhané venkovní díly.
Proč to v lakovnách takto vojebávaj ?
Protože polyesterová barva je cca 3x tak drahá jak epoxidová, a laik to přeci při převzetí zakázky nepozná...hlavně že zaplatí, za "pořádnou povrchovku :lol: :lol: :lol:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

honit
Příspěvky: 25
Registrován: 11 úno 2009 21:32
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od honit » 15 úno 2009 22:31

Hezky shrnuto, takže za mě opískovat, našopovat hliníkem a pak do práškový lakovny...
Dělal jsem tak podvozkový části a díly a zatim to drží...

Uživatelský avatar
Kubas38
Příspěvky: 270
Registrován: 18 zář 2008 07:43
tel.: 777207691
auto: Defik D300+RR
Bydliště: Slatiňany

Začínáme s demontáží

#39 Příspěvek od Kubas38 » 24 úno 2009 20:10

Tak jsem se do toho dneska pustil sundal jsem nárazník a zkoušel jsem kam mám dát naviják.
Poraďte mi je potřeba mít přístup na páku spojky u navijáku když mám i dálkový ovladač?
Tak zatím
dám sem pár fotek z každýho dne a čas ať májí i ostatní představu jak dlouho to potrvá.

Tak dneska cca 2h sundat nárazník
Přílohy
náraznik03.JPG
náraznik03.JPG (82.91 KiB) Zobrazeno 8993 x
náraznik2.JPG
náraznik2.JPG (81.82 KiB) Zobrazeno 8990 x
začínáme
začínáme
nárazník.JPG (85.41 KiB) Zobrazeno 8991 x
D5 SDV6 HSE MY2018

Uživatelský avatar
Kubas38
Příspěvky: 270
Registrován: 18 zář 2008 07:43
tel.: 777207691
auto: Defik D300+RR
Bydliště: Slatiňany

uložení navijáku

#40 Příspěvek od Kubas38 » 24 úno 2009 21:04

tak asi takhle bych to tam udělal
Přílohy
navij02.JPG
navij02.JPG (75.97 KiB) Zobrazeno 8985 x
navij01.JPG
navij01.JPG (81.88 KiB) Zobrazeno 8988 x
D5 SDV6 HSE MY2018

Odpovědět