Pevnostní nárazník na DII (Přední)
Moderátor: Miky_CZ
je uz rezatej? Ja jsem to nechtel pod komaxit zinkovat, protoze treba na tech prahach se to zaclo od soli loupat a je to horsi nez kdyz je to na nejakejch mistech zrzavy. Pokud je to nejak hodne zrzavy, tak to sundej a nech to opiskovat a znova nakomaxitovat nebo radeji striknout nejakou odolnejsi barvou. Melo by to vyjit do 700,- On ten komaxit bude asi na houby, uz ho na nic davat nebudu. Ty narazniky jsem nechal asi trikrat predelavat, nez jsem byl s barvou spokojenej a stejne to rezne, to je holt tezky. Zinek pod to ale urcite nedavej, mrkni se, jak se loupou ty prahy.
Jeste cyrile, ja jsem jeste 2,5mm plech nevidel. Dle meho se pulky nedelaji. Jinak pokud chces, tak tam mrskni normalni silnostenej jackel, jak pise Hovez. Ono je nutny taky premyslet o vaze, disćovera neni zadnej divoch a kazdej kun k dobru se hodi.
Jeste cyrile, ja jsem jeste 2,5mm plech nevidel. Dle meho se pulky nedelaji. Jinak pokud chces, tak tam mrskni normalni silnostenej jackel, jak pise Hovez. Ono je nutny taky premyslet o vaze, disćovera neni zadnej divoch a kazdej kun k dobru se hodi.
- Koudy
- Příspěvky: 237
- Registrován: 07 led 2008 21:14
- tel.: 608984224
- auto: D3 TDV6
- Bydliště: Zvole u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Což je fakt, že boční prahy co mám z jeklu a na nich komaxit, tak už někde - kde dostaly asi šutrem - reznou.
Ještě mě napadlo, teď jsem si nechal na přívěs pod loď něco zinkovat a pán co mi to zařizoval mi tam nechal nanést hliník, že je to prej lepší - tak co nechat pod ten prášek dát ten hliník - je hrubší než zinek a barva by na tom měla držet o hodně líp...?
Ještě mě napadlo, teď jsem si nechal na přívěs pod loď něco zinkovat a pán co mi to zařizoval mi tam nechal nanést hliník, že je to prej lepší - tak co nechat pod ten prášek dát ten hliník - je hrubší než zinek a barva by na tom měla držet o hodně líp...?
zkus to, priznam se, ze u nas v Decine jsem nenasel v zadny galvanice tak velkou vanu na to sopovani. S tim by snad mohl mit zkusenost treba Land Jirka, on se urcite ozve. Jinak prej delaj i nejakej tmavej zinek, ale ta vrstva je prej mnohem mensi, pokud by to ale vypadalo hezky, tak bych to tam nechal jenom tak.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3587
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Šopování je v pohodě, ale chce to pod něj otryskat, ale to bych doporučil pod každou povrchovku.
Komaxid u aut do terénu není to správný ořechový. Je křehkej a při otěrech o terén praská a pod ním to koroduje.
Je to dobře vidět na starších doplňcích z Anglie (rámy a nášlapy)
Zinkovat se dá i žárově (používá se na větší díly) nejen galvanicky
Komaxid u aut do terénu není to správný ořechový. Je křehkej a při otěrech o terén praská a pod ním to koroduje.
Je to dobře vidět na starších doplňcích z Anglie (rámy a nášlapy)
Zinkovat se dá i žárově (používá se na větší díly) nejen galvanicky

Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Zdarec chalpy zkusim zjistit od Michala (ORD) jakou barvu používá nárazníky jdou do zinkovny a pak to Michal stříká nějakou černou barvou která chytá na zinek uplně perfektně , a narozdíl od komaxitu se to neloupe ani když do toho praští šutr a pod. tu barvu mu míchaj Fraubergovi maj prodejnu u Kbel.
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Super!! teď už jenom udělat ten nárazník.jantanen píše:Zdarec chalpy zkusim zjistit od Michala (ORD) jakou barvu používá nárazníky jdou do zinkovny a pak to Michal stříká nějakou černou barvou která chytá na zinek uplně perfektně , a narozdíl od komaxitu se to neloupe ani když do toho praští šutr a pod. tu barvu mu míchaj Fraubergovi maj prodejnu u Kbel.

Nechce se mi přehazovat a znovu upravovat ten co mám na D1 (Britpart). Bylo by s tím tolik práce, že se vyplatí pokud bude za rozumný prachy jinej, tamten prodat, nebo si jej nechat...Jestli si nechám D1 i D2, je to stejně jediná alternativa...Jinak jestli ten plech bude silnej 2 nebo 2,5 mmm nehraje z mýho pohledu tak velkou roli. Chtěl jsem jenom říct, aniž bych se chtěl dotknout práce kohokoliv z vás, že než komplikovanýho sádrovýho trpaslíka se spoustou pičičand, který bude trvat 100 let a tím pádem se dostane s cenou neúměrně vysoko...radši koupím strohou a funkční traverzu, na kterou se dá přivařit ochranný rám a přesto to bude fungovat....
Určitě mi nnešlo o to, snižovat něčí práci. Každej máme jinej vkus a hlavně každej používáme LR k jinému účelu.

-
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Základ je udělat jisté pevné prvky nárazníku. Tam kde se bude upevňovat naviják a za co se bude auto tahat, musí být pořádnej matroš. Na krajích je třeba použít mat.aby se nedeformoval třeba při opření o strom, nebo při zaorání. V jiném případě by třeba pri bouražce (a né, nijak velké!)mohlo dojít k deformaci rámu. Dále mohu potvrdit že při 2mm plechu který je správně svařen a přidány příčky dokáže nevídané věci. I 5mm plech se dá zničit a velice jednoduše 

http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Dolpním-galvanický zn (bílý,modrý)cca 70hod., (žlutý) do 200hod. odolnosti v solné lázni, do žluté koroze, tedy nic moc. Navíc u dutých dílů z trubek jeklů atd. se dostane při moření kyselina dovnitř a pak ti díl "shnije" zevnitř 3x tak rychle. A to můzěš mít potom zvenku sebelíp ošetřené. Navíc, duté prostory zevnitř, nejdou nijak technologicky galvanicky nazinkovat.Land Jirka píše:Šopování je v pohodě, ale chce to pod něj otryskat, ale to bych doporučil pod každou povrchovku.
Komaxid u aut do terénu není to správný ořechový. Je křehkej a při otěrech o terén praská a pod ním to koroduje.
Je to dobře vidět na starších doplňcích z Anglie (rámy a nášlapy)
Zinkovat se dá i žárově (používá se na větší díly) nejen galvanicky
Žárový zinek má odolnost do žluté koroze od 300-500hod. To už je jiné kafe. Před ŽZ se vždy tryská. Díl je tedy pod zinkem "čistý". Navíc v ŽZ lze i velké díly, technologie je na to uzpůsoběná. Dobrá zinkovna je Signum v Hustopečích. Tam mají i "odstředivku", mohou tedy upravovat i malé dílečky. Odstředivky jsou v CZ pouze dvě. Ostatní ŽZ Weigel atd. jsou zařízeny čistě na konstrukce.
K práškovému lakování-když si budete nechat něco ocelového stříkat pro venkovní použití musí to být POLYESTEROVOU barvou. Ta zůstává stále "pružná" (je to trošku jako pogumované). Úprava pod tuto barvu "holé opískované železo" pak se to neloupe. Když dáš zinek, bude se loupat i tento POLYESTER. Na díly z Al, se musí použít spec. podkladová prášková barva. Pak to na tom drží jako bejk...
A jejikož se u nás "vojebává" nafoukají ti to v lakovně EPOXIDEM, který je tvrdý jako sviňa a je určen jen do interiéru. Ten se loupe, téměř hned, stačí když do takto upraveného dílce něčím tvrdým lehce ťukneš.
Pak se ještě používá MIX, tedy epoxy-polyester, který je vhodný i pro méně namáhané venkovní díly.
Proč to v lakovnách takto vojebávaj ?
Protože polyesterová barva je cca 3x tak drahá jak epoxidová, a laik to přeci při převzetí zakázky nepozná...hlavně že zaplatí, za "pořádnou povrchovku



Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- Kubas38
- Příspěvky: 270
- Registrován: 18 zář 2008 07:43
- tel.: 777207691
- auto: Defik D300+RR
- Bydliště: Slatiňany
Začínáme s demontáží
Tak jsem se do toho dneska pustil sundal jsem nárazník a zkoušel jsem kam mám dát naviják.
Poraďte mi je potřeba mít přístup na páku spojky u navijáku když mám i dálkový ovladač?
Tak zatím
dám sem pár fotek z každýho dne a čas ať májí i ostatní představu jak dlouho to potrvá.
Tak dneska cca 2h sundat nárazník
Poraďte mi je potřeba mít přístup na páku spojky u navijáku když mám i dálkový ovladač?
Tak zatím
dám sem pár fotek z každýho dne a čas ať májí i ostatní představu jak dlouho to potrvá.
Tak dneska cca 2h sundat nárazník
- Přílohy
-
- náraznik03.JPG (82.91 KiB) Zobrazeno 8968 x
-
- náraznik2.JPG (81.82 KiB) Zobrazeno 8965 x
-
- začínáme
- nárazník.JPG (85.41 KiB) Zobrazeno 8966 x
D5 SDV6 HSE MY2018
- Kubas38
- Příspěvky: 270
- Registrován: 18 zář 2008 07:43
- tel.: 777207691
- auto: Defik D300+RR
- Bydliště: Slatiňany
uložení navijáku
tak asi takhle bych to tam udělal
- Přílohy
-
- navij02.JPG (75.97 KiB) Zobrazeno 8960 x
-
- navij01.JPG (81.88 KiB) Zobrazeno 8963 x
D5 SDV6 HSE MY2018