RR L322

Moderátoři: Miky_CZ, Acon, Sláma Karel

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petrzabojnik
Příspěvky: 19
Registrován: 27 čer 2021 00:24
tel.: 606537762
auto: Def 110 HCPU&110Td5

RR L322

#1 Příspěvek od petrzabojnik » 16 lis 2025 18:37

Ahoj všem! 🙂 Začínám si pohrávat s myšlenkou vyměnit A6 Allroad za L322. Aktuální to bude začátkem léta 26, ale rád bych se poohlédl dopředu už teď a nabral pár poznatků. Jsem na 100% rozhodnutý, že chci auto ideálně s nájezdem okolo 150 - 200 tis km, světlým/hnědým interiérem a dřevěným hnědým dekorem. Výhodou pro mě bude i zelená barva, na které ale netrvám (mám zeleného Defa Td5 a tak nějak mi to k tomu autu prostě sedí..). Pořád ale tápu mezi 4.4 TDV8 a 4.4 AJ41/4.2 SC s LPG (bez plynu by mě to asi úplně sežralo na denní ježdění a ano, o opici a banánu toho vím dost😂). Td6 i 4.4 od BMW jsem vyloučil hned ze začátku.. Mám čtyři důležité dotazy:

1) Který motor je spolehlivější? TDV8 nebo raději benzín s kvalitně udělaným plynem?
2) Na co si dát pozor kromě koroze a kvalitní servisní historie?
3) Nemáte někdo v plánu podobného jednorožce časem dávat pryč? Raději bych kupoval auto po někom, kdo se o něj staral aspoň částečně tak, jak se starám o auto já, než kupovat něco z dovozu, u čeho nebudu mít takovou jistotu.
4) Je tady někdo z okolí Zlínska/Brněnska, kdo by byl ochotný se potkat a auto s TDV8/benzínovou 4.2/4.4 ukázat a projet? 🙂

Mnohokrát děkuji za každý poznatek!

P.S. Kdyby měl někdo zájem o Allroada C7 s nájezdem okolo 200tis a pečlivým servisem, bude potom k mání.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1958
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+SIII
Bydliště: Blansko

Re: RR L322

#2 Příspěvek od jareku » 17 lis 2025 16:26

Ahoj, jen jedna věc: 4,2 SC si s plynem moc nerozumí a osobně bych auto v této kombinaci nekupoval. Řešil jsem to, když jsem kupoval svého RR.
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
Don
Příspěvky: 260
Registrován: 15 dub 2014 19:26
auto: RR 4.2 Vogue SC
Bydliště: Brandys nad Labem

Re: RR L322

#3 Příspěvek od Don » včera, 07:48

To máš těžký. Na TDV8 je všechno dvakrát, ale výkon to má jak lokomotiva
Hlavy 4,2SC nemají rády plyn (jinak funguje v cajku) - v anglii jsem viděl upravené hlavy, aby to plyn nezabíjel, ale stály nesmysl
4,4 je třeba pro mě dost líná

Moc bych to asi nehrotil. Bez opravdu dobrého mechanika, bys musel mít kliku jako já na dobrý kus
Spíš bych se domluvil třeba s Lukasinem a až bude něco inteligentního, aby na tebe myslel při vybírání
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 4011
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322

#4 Příspěvek od Lukasino » dnes, 09:35

Děkuji Done za doporučení :wink:

Já tu poptávku viděl, ale obávám se, že podmínky které Petr má a stáří L322 které je dnes 15-20let nejdou moc k sobě a hledá tak trochu jednorožce... A to až uvidí, v jakém stavu je ten světlý interiér po 150-200tkm, tak se mu také líbit nebude :lol: A o tom, že takové auto bude pravděpodobně dražší než první L405 už se ani nebavím.

Za mě
4.4 AJ-V8 - není to trhač asfaltu, ale je to velmi příjemný a kultivovaný motor, k tomu 6q ZF převodovka a za mě to dělá nejluxusnější kombinaci v L322 co se pohodlí a ticha týká
4.2 Supercharged - příjemný motor, funkční 6q ZF převodovka, už to není tak tiché ale zase dá vědět že tam je SC a jede to dobře. LPG nedává, jak zde bylo napsáno
4.4 TDV8 - příjemný motor když funguje, tahá stále, velmi povedená 8q ZF převodovka, ale ty motory dost padají poslední dobou a opravovat to v L322 nedává finanční smysl.
5.0 Supercharged - nevím proč jsi jej vynechal, není tak spolehlivý jako 4.2 SC ale je sakra příjemný, jen je škoda že v L322 je ve spojení s 6q ZF převodovkou a ne 8q jako v L405. Plyn samozřejmě taky nepřežije

Budu si pálit do vlastních řad a ano, možná to vidím až moc černě, ale podle těch Tvých podmínek se bavíme o autě za 400-600tis.Kč a to bych osobně za staré benzíny (4.4 a 4.2 s prostředním faceliftem) nedal. To auto má podle mě stát 150-250tis.Kč podle stavu a za ty peníze to má skvělý poměr cena / svezení. 4.4 TDV8 / 5.0 SC jsou skvělé motory když fungují, ale než je kupovat v L322, kór v takové ceně, tak bych radši přitlačil a koupil si je v L405.

Toť za mě negativní zprávy :lol: osobně bych zvážil kritéria, protože honit se po kilometrech nedává smysl. Není to kabrio aby to stálo většinu roku v garáži, bavíme se o autech které si boháči kupují proto aby v nich mohli jezdit vždy a všude a hlavně v bordelu, protože na pěkný počasí mají často něco zajímavějšího, takže chtít po 20 let starém autě nájezd 150tis. u něčeho, co si lidi kupují aby sloužilo je podle mě trochu utopie. A naopak, pokud s tím autem jezdila celou dobu panička po městě, kde vozila děcka do školy, jezdila na kosmetiku a do krámu, tak to bude mít minimum km, ale spoustu motohodit, startů, vystupování, nastupování, atd. A takové auto je daleko horší, než jiné co má najeto dvojnásobek, ale po dálnicích. Toť můj názor. A krásně je to vidět i ve vláku o TDV6 motorech, že km nic nerozhodují, jednomu se motor podělá ve 30tis.km, druhý má 500tis.km na prvním a stále bez problémů jezdí. Je to jen o přístupu a chování se k autu...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Odpovědět