Discovery 3 - vibrace volantu
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15011
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Házivost brzdových kotoučů způsobí vibrace při brzdění, pkud budou nevyvážené, což se mi moc nezdá, tak to může vibrovat furt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Tak ta váha celýho kola v tom výpočtu roli nehraje - vezmou se silový účinky rotujícího kola a spočítá se kolik a kam je potřeba umístit na obvod ráfku aby se to vyrovnalo.MadTom píše: ↑02 čer 2020 20:33 Ono samotnej disk a disk s pneumatikou je co se týče hmotnosti dost velkej rozdíl. Na druhou stranu si myslím, že většina pneuservisáků vlastně netuší, co ta mašinka dělá. Jenom otrocky sledují, co jim to píše na displeji. Ono to většinou stačí, a když ne, tak to zákazník zaplatí třeba opakovaně, protože je to složité.![]()
Se zbytkem naprosto souhlasím
![Úsměv :)](./images/smilies/Skypesmilies/smile_happy.gif)
Třeba tahle vyvažovačka dokáže měřit od 1 palce šířky disku, ta by i ten brdovej kotouč mohla změřit:
https://www.hofmann-cz.cz/index.php?str ... eodyna_990
Na těch strákách je i pěknej článek o vyvažování:
https://www.hofmann-cz.cz/index.php?strana=technika
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
- Kokesek
- Příspěvky: 4454
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Tenhle problem se projevuje hlavne na velkych kotoucich. Tam je opravdu citit ze kotouc vibruje bez brzdeni.Pri brzdeni jako vsechny problemy s krivosti i tento se pricita nebo odecita(eliminuje) s nedovazenosti kola. Jeste jako bonus se potom s kotoucem deje takova neprijemnost: pri hazivosti kotouce nebo nabojky dochazi k jeho probrzdeni v miste nabehu krivosti do brzdove desky. A timto se do kotouce dera dira ktera hned dvakrat skodi. Jak rozhozenim jeho vahy tak i krivost se zvetsuje. A potom jeste nestejnomerne rozlozeni teploty zacne kotouc kroutit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Kotouče jsem dal znova nove, a vibrace pořád stejné tak ze tema to nebylo. Uz fakt nevim, asi to vzdam a pujde na dily.![Obrázek]()
- Kokesek
- Příspěvky: 4454
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Nabojka ma jakou hazivost? Kola si daval jine? Jake jsou ulozeni ramen a jak jsou na tom cepy?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dabartos
- Příspěvky: 838
- Registrován: 14 srp 2011 13:08
- auto: DI-200TDI , Free 1.8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Náboje jsou nové timken, ramena lemforder a mayle HD. Je tam jiný dif přední i zadní,oba kardanu, 3. Sada brzd, 2 sady kol, 3 x jiné pneu, nové přední mechy bilstein, jiné řízení, nové tyčky řízení, nové čipy řízení, jiná přídavka, nový měnič... a stále žádná změna...
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kokesek
- Příspěvky: 4454
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
To prodej na dily.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Zdravim ve spolek… koupil jsem d3 a během 500km mi též začlo vibrovat do volantu a zvuk po podlaze jakoby drhnuti každou otácku kola.Vibrace od 30km do 60km při akceleraci . Při jemnem brzdění též ale bez drhnuti( jen vibrace) Pokud víc prislapnu, vše OK. Gumy nové, prevazene, při vyvažování kontrola pajsrem a vše OK. Cepy, tyčky apod. Jediná chyba poloosa spolujezdce vůle asi 3mm ale jen při tahu od a k difu. Po dalších 700km se to zhoršuje. Teď jsou nejen vibrace při akceleraci, ale i zaklepani se celého auta.pri klepani povolím plyn a vše přestane. Opět prislapnu a během par vteřin znovu až po rychlost 110. Od této rychlosti pohoda. Dnes jsem zkoušel lomcovat poloosami a kardany. Vůle půl centimetrů při otáčení kardanu a všiml jsem si, pro otáčení předním levá poloosa pohne asi 3 mm nahoru. Muže to byt to co hledám nebo je ta vůle normální? Jinak při 90 a výš při přidání plynu hučení jak metro. Po povolení plynu ticho. Dnes další novinka, při n nebo p začne chrastit ložisko. Pouze při zahřátím motoru.(souvislost?) na co se mam zaměřit? Poloosy? Jezdím dalky( 300km+)
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Doplním d3, 2,7 , automat , 2005,
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
vyměnil bych tu poloosu.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Vyměnil bych poloosu jak píše Hubert, vyměnil bych olej v kardanu(kouknul bych jestli tam nejsou špony), když budeš sundávat poloosu, sundal bych i ložisko a zkusil ho…
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
*samozřejmě v diferenciálu ![😂](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f602.svg)
![😂](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f602.svg)
ne v kardanu
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Poloosa OK, olej v difu a rozvodovce chci udělat příští vikend. Vibrace jsou horší a horší. Teď už vibrace až do 120km/h. Pocitově je to jako kdyby něco drhlo a rozklepe to cele auto. Už ne jen volant. Přirovnal bych to k přejetí koleji nebo rozklepani ramen.A mam pocit lehkého pribrzdeni vozidla při rozklepani. Při povolení plynu a přidání se to uklidní a chvilku jakoby nic. A začne to znovu hucet a rozklepe se. Po dosazení 120 najednou klid. Pajsr neukazal žádné vůle na ramenech, tyckach, řízení kardanu apod. Thermokamera mi ukázala varici rozvodovku a teplý zadní kardan. Teplejší než vana oleje .predni a zadní dif teplota normální. Poloosy ok, ložiska všechny stejne teple.
Pokud jedu po rovinách a s jemným plynem, jen občas zahuci při zrychlení ale nerozklepe se.
Pokud jedu po rovinách a s jemným plynem, jen občas zahuci při zrychlení ale nerozklepe se.
Re: Discovery 3 - vibrace volantu
Ahoj, mě když odešla rozvodovka, tak to bylo jak když ti přeskakuje řetěz u kola na blbě seřízené přehazovačce-jestli mi rozumíš….V rozvodovce je řetízek, který když se vytahá, tak takhle chrastí+vibruje….pak už se s tím nedalo skoro jezdit….termokamera je dobrej nápad
…..pokud to bude tím řetězem, olej v rozvodovce ti nepomůže a budeš ho muset nechat vyměnit…