Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
To já myslel, jestli tam třeba dřív nebyla nějaká spešl podložka chycená pod oba šrouby, u které by se ohýbaly růžky. Nebo jedině, že by se něco ohýbalo na těch držácích, co jsou na čepech - nahoře na hadici a dole na kryt kotouče. Ale ty na to nevypadají. Zajímavý je, že je to v tom návodu 30let.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Je čas představit i levou stranu nápravy. To už nebude takový román. Spíš vypíchnu takové ty bestoffky, změny na základě poučení z pravé strany apod.
Orezlé z venčí to bylo tak ňák stejně, ale přeci jen tam bylo víc situací, při kterých bylo třeba vyvolávat všechny svaté. I zatracené
První zastávka byla už u brzdiče, resp. hadice. Todle už povolit nešlo - matka, držák a hadice vytvořily kompaktní díl. Naštěstí jsem na levoboku počítal nejen s novou hadicí, ale i trubkou od posilovače.
Tendle náboj leccos zažil, měl na sobě i sekance asi jak někdo páčil unašeč. Taky bych řekl, že tam bylo až moc vazelíny. Když to srovnám s náplní ze sady, kde je pytlík s 30g (15g na ložisko), tak jí tam bylo až běda, to už se pak ty ložiska i blbě chladí.
Pohled na šrouby kotouče byl omračující, ale ty šly naštěstí ještě povolit. Za to stáhnout kotouč z náboje byl boj skoro na hodinu. Máčel jsem to, i lehce nahříval, zmražoval, vytloukal. Měděnou paličku jsem rozklepal jak Koudelka nejtek A drželo to hlavně na tom mezikruží, takže mazat, mazat, mazat.
Na této straně jsem naopak měnil ložiska náboje, takže došlo na vyklepání šálků. Chce to vyrážeč při vyklepávání pravidelně posouvat tak o 90° a trpělivě šálek dostávat ven. Při instalaci nového je to obdobné, pokud tedy není k mání nějaký speciální adaptér. Musím říct, že jsem musel spodní vnější hranu nových šálků lehce líznout bruskou, neměly takové zaoblení jako ty původní a nechtěly dosednout ke středovému mezikruží.
Orezlé z venčí to bylo tak ňák stejně, ale přeci jen tam bylo víc situací, při kterých bylo třeba vyvolávat všechny svaté. I zatracené
První zastávka byla už u brzdiče, resp. hadice. Todle už povolit nešlo - matka, držák a hadice vytvořily kompaktní díl. Naštěstí jsem na levoboku počítal nejen s novou hadicí, ale i trubkou od posilovače.
Tendle náboj leccos zažil, měl na sobě i sekance asi jak někdo páčil unašeč. Taky bych řekl, že tam bylo až moc vazelíny. Když to srovnám s náplní ze sady, kde je pytlík s 30g (15g na ložisko), tak jí tam bylo až běda, to už se pak ty ložiska i blbě chladí.
Pohled na šrouby kotouče byl omračující, ale ty šly naštěstí ještě povolit. Za to stáhnout kotouč z náboje byl boj skoro na hodinu. Máčel jsem to, i lehce nahříval, zmražoval, vytloukal. Měděnou paličku jsem rozklepal jak Koudelka nejtek A drželo to hlavně na tom mezikruží, takže mazat, mazat, mazat.
Na této straně jsem naopak měnil ložiska náboje, takže došlo na vyklepání šálků. Chce to vyrážeč při vyklepávání pravidelně posouvat tak o 90° a trpělivě šálek dostávat ven. Při instalaci nového je to obdobné, pokud tedy není k mání nějaký speciální adaptér. Musím říct, že jsem musel spodní vnější hranu nových šálků lehce líznout bruskou, neměly takové zaoblení jako ty původní a nechtěly dosednout ke středovému mezikruží.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Nábojka vypadala ještě děsivěji. Jestli jsem na té pravé využil závitový pilník jen tak na vyčištění, tak tady už jsem musel s jeho pomocí závit vysloveně opravit.
Uvnitř tubusu byla zrezlá až ke guferu (díl FTC5268). No je vidět, že těsnilo. A protože i jehličkové ložisko (díl FTC861) po vyčištění točilo krásně, tak jsem nepřistoupil k pitvání.
Pokud není potřeba na nábojce měnit ložisko, tak je dobré při jejím čištění a lakování komoru s ložiskem uzavřít, aby do něj nenapadal bordel. Ze strany gufera jsem dal aspoň hadr.
Tady už byla drážka na dosedu gufera náboje i po začištění znatelnější, nehtík zadrhával, takže jsem pak trochu to nové gufero nedoklepl. Myslím, že při příštích brzdách nábojka půjde do...
Rez je silák. Gufero koule skoro prostřelil a držák hadice pěkně prohnul.
Uvnitř tubusu byla zrezlá až ke guferu (díl FTC5268). No je vidět, že těsnilo. A protože i jehličkové ložisko (díl FTC861) po vyčištění točilo krásně, tak jsem nepřistoupil k pitvání.
Pokud není potřeba na nábojce měnit ložisko, tak je dobré při jejím čištění a lakování komoru s ložiskem uzavřít, aby do něj nenapadal bordel. Ze strany gufera jsem dal aspoň hadr.
Tady už byla drážka na dosedu gufera náboje i po začištění znatelnější, nehtík zadrhával, takže jsem pak trochu to nové gufero nedoklepl. Myslím, že při příštích brzdách nábojka půjde do...
Rez je silák. Gufero koule skoro prostřelil a držák hadice pěkně prohnul.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Lakovaní proběhlo obdobně jako na pravoboku, jen hliníkový sprej nahradil makrácký AluZinc.
Ovšem u náboje jsem udělal změnu - dosedové plochy a kroužek na který dosedá brzdový kotouč, jsem nechal jen v zinkové vrstvě. Pro další vrstvy už jsem to vymaskoval. Kotouč totiž potom nešel přes tolik vrstev nasadit.
A zase ten radostný pohled - všechny dílky skládačky jsou připravené. Přibyly další dvě nerezové alternativy - nechal jsem si udělat krycí kroužek nábojky (FRC2310) a spodní držák krytu kotouče jsem si spáchal sám z kusu nerezového plechu.
Gufero náboje je dobré vytřít vazelínou - jak uvnitř, tak i tu manžetku co dosedá na nábojku.
Při lakování unašeče jsem použil pro vymaskování okolí děr šrouby s větší hlavou, protože na pravé straně mi to při dotahování šroubu popraskalo a lak v okolí šroubů slezl. No, můžu říct, že i toto bylo málo a chtělo to ještě větší vymaskování.
Pozinkoval jsem i koncovky brzdové hadice. Ale se spirálou jsem se nepatlal
Paralelně s repasem dílů , probíhalo i zkultůrnění okolí těhlice. Kompresor a jehlový oklepávač jely na plno.
Ovšem u náboje jsem udělal změnu - dosedové plochy a kroužek na který dosedá brzdový kotouč, jsem nechal jen v zinkové vrstvě. Pro další vrstvy už jsem to vymaskoval. Kotouč totiž potom nešel přes tolik vrstev nasadit.
A zase ten radostný pohled - všechny dílky skládačky jsou připravené. Přibyly další dvě nerezové alternativy - nechal jsem si udělat krycí kroužek nábojky (FRC2310) a spodní držák krytu kotouče jsem si spáchal sám z kusu nerezového plechu.
Gufero náboje je dobré vytřít vazelínou - jak uvnitř, tak i tu manžetku co dosedá na nábojku.
Při lakování unašeče jsem použil pro vymaskování okolí děr šrouby s větší hlavou, protože na pravé straně mi to při dotahování šroubu popraskalo a lak v okolí šroubů slezl. No, můžu říct, že i toto bylo málo a chtělo to ještě větší vymaskování.
Pozinkoval jsem i koncovky brzdové hadice. Ale se spirálou jsem se nepatlal
Paralelně s repasem dílů , probíhalo i zkultůrnění okolí těhlice. Kompresor a jehlový oklepávač jely na plno.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A ještě zinkiáda
Vnější stranu náboje jsem nechal jenom v zinku. Otvory od šroubů brzdového kotouče jsem pak ještě naplnil montážní pastou, aby to tam tolik nerezlo.
Měření házivosti brzdového kotouče. Ještěže tam mám ty pevnostní práhy, nikde jinde mi stojánek nedržel.
A je to pokupě.
Na uchycení příruby gufera už jsem použil nové šrouby s přírubovou a robustnější hlavou (klíč 10). Otvory pro šrouby v přírubě nápravy jsou rovněž napakované pastou. Jako náplň skříně jsem na levé straně použil originální LR genuine vazelínu (STC3435). Výhoda je, že je v sáčku, ze kterého se dobře aplikuje a dá se z něj všechno dostat. Což je rozdíl oproti vazelíně v láhvy od Britpartu, kterou jsem dával na pravou stranu. Sem to z ní nemohl vyfoukat ani kompresorem. Takže vazelínu doporučuju určitě v sáčku. Případně nějakou kalímkovou variantu a natáhnout třeba do stříkačky. Specifikace vazelíny by měla být HD00, musí být stékavá.
Originální šroub pro nastavení dorazu zatáčení - steering lock stop bolt (díl SH112505), který zároveň drží i kryt kotouče je podle mě nepoužitelný. Má mít délku 50mm, ale při pohledu na tabulku a způsob nastavení je jasné, že v takovéto podobě je krátký, vůbec by na straně u krytu nevykukoval a ten by tam nebylo jak chytit.
Vnější stranu náboje jsem nechal jenom v zinku. Otvory od šroubů brzdového kotouče jsem pak ještě naplnil montážní pastou, aby to tam tolik nerezlo.
Měření házivosti brzdového kotouče. Ještěže tam mám ty pevnostní práhy, nikde jinde mi stojánek nedržel.
A je to pokupě.
Na uchycení příruby gufera už jsem použil nové šrouby s přírubovou a robustnější hlavou (klíč 10). Otvory pro šrouby v přírubě nápravy jsou rovněž napakované pastou. Jako náplň skříně jsem na levé straně použil originální LR genuine vazelínu (STC3435). Výhoda je, že je v sáčku, ze kterého se dobře aplikuje a dá se z něj všechno dostat. Což je rozdíl oproti vazelíně v láhvy od Britpartu, kterou jsem dával na pravou stranu. Sem to z ní nemohl vyfoukat ani kompresorem. Takže vazelínu doporučuju určitě v sáčku. Případně nějakou kalímkovou variantu a natáhnout třeba do stříkačky. Specifikace vazelíny by měla být HD00, musí být stékavá.
Originální šroub pro nastavení dorazu zatáčení - steering lock stop bolt (díl SH112505), který zároveň drží i kryt kotouče je podle mě nepoužitelný. Má mít délku 50mm, ale při pohledu na tabulku a způsob nastavení je jasné, že v takovéto podobě je krátký, vůbec by na straně u krytu nevykukoval a ten by tam nebylo jak chytit.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Kotouče jsem z nábojů sundával pod lisem, jestli si to dobře pomatuju, tak to chtělo okolo 5t, aby se pohnuly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No, tak to se nedivim, že mě tak zabavil. O důvod víc (pro ženu o omluvenku víc) k pořízení lisu Teda doufám, že todle už absolvovat nebudu !
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ja som klepol kladivom a boli dolu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Lis to chce 20t, už několikrát jsem se dostal k 15t a tehdy jsem začal být o kus víc opatrný, co dál.
Kotouč k náboji byl prostě přirezlý, takže nově okartáčovat a hlavně to namazat vhodnou "vazelínou", potom už to jde jenom poklepat gumovou paličkou a je to dole.
Tím že tu mám lis, tak už se ani o nic jiného nesnažím, pokud se to do lisu vejde. Co se nevešlo, tak 20t hydraulický stahovák, nějaká železa na podložení a 4 ruce okolo, aby to podrželi, než se to pumpováním stáhne k sobě a začnou se dít věci. Do lisu si chci udělat malej ohraňovák, na ohýbání silnějších věcí, co nedá malá ohýbačka.
Kotouč k náboji byl prostě přirezlý, takže nově okartáčovat a hlavně to namazat vhodnou "vazelínou", potom už to jde jenom poklepat gumovou paličkou a je to dole.
Tím že tu mám lis, tak už se ani o nic jiného nesnažím, pokud se to do lisu vejde. Co se nevešlo, tak 20t hydraulický stahovák, nějaká železa na podložení a 4 ruce okolo, aby to podrželi, než se to pumpováním stáhne k sobě a začnou se dít věci. Do lisu si chci udělat malej ohraňovák, na ohýbání silnějších věcí, co nedá malá ohýbačka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tos mě nas..naštval
Už je doma, A-rám mě donutil . Při nejhorším bude na ovoce .
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No a k levému kolu bylo ještě třeba přivést nový brzdovod.
Nejdřív jsem zkoušel trubku (díl NTC5708) protáhnout odspoda, ale to jsem záhy narazil.
Takže přišel pokus s cestou zhora. Ten se změnil v nefalšovaný manévrový souboj
Tady je cca popis k jednotlivým záběrům, video by bylo stejně nepublikovatelné.
1. podstrčit trubku pod hřídel řízení
2. nasunout jí šikmo dozadu a zároveň dolů
3. povyjet s ní dopředu, ale zároveň jí stočit do volného prostoru za podběhem (pod posilovač)
4. pak jí zatáhnout kolmo k motoru, co nejvíc do míst pod startérem
5. chytit spodní konec (to už jsem musel na štafličky) a opatrně jej táhnout dopředu k otvoru u pružiny, druhou rukou při stáčení trubky korigovat druhý vývod
6. konec u brzdového válce už se jen povytáhne, ale ještě se nešroubuje
Pak už jen prostrčit škvírou vedle pružiny. Samozřejmě to občas šponuje, hlavně při tom prostrku, ale trubka to vydrží.
Spoj i uchcení jsou opět promazány montážní pastou. Trubka je rovněž přestříkána 2K lakem.
A když už byla napojena nová hadice, bylo možné jí zaškrtit, odstranit provizorní zátku na brzdovém válci a přišroubovat k němu druhý konec trubky momentem 15Nm. Ostaní spoje brzdových trubek jsem utáhl momentem 13Nm. Malou trubku k brzdiči momentem 15Nm. Je to opět kombinace získaných údajů (manuály, Haynes,..). Matice zajišťující hadici v držácích jsem utáhl jen s citem.
Při utahování trubkových spojů ve stísněných prostorech podběhu i motorového prostoru se mi osvědčil šikovný nástrčkový momenťáček Manoskop 730 od Stahlwille s rozsahem 4-20Nm. Malý, rychle nastavitelný, bez potřeby nulování, možno s ním i povolovat.
Odvzdušňovací finále. No, vlastně semifinále, ještě mě čekají brzdiče vzadu.
Použil jsme soupravu - one man systém - ale ta mě málem dovedla k šílenství. Furt mi z toho šly bublinky, i po hodině. To už jsem samozřejmě vařil víc než brzdovka . Pak jsem zjistil, že mi zřejmě přisává ta uni-nástrčka na odvzdušňovák. Tak jsem jí odřzl, napojil zredukovanou hadičku přímo na ventilek a zkusil to znova na levé straně. Stejně to furt pěnilo. Podezříval jsem přisávání přes závit odvzdušňovacího ventilku, tak jsem ho zkusil utěsnit, ale furt to nebylo ono. A neustálé hlídání a dolívání nádobky byla taky pakárna. Nakonec jsem to stejně začal odšlapávat a za 15 minut hotovo. Na natažení kapaliny do systému je to asi dobrý, ale finále se mi osvědčilo udělat klasikou - nohou.
Nejdřív jsem zkoušel trubku (díl NTC5708) protáhnout odspoda, ale to jsem záhy narazil.
Takže přišel pokus s cestou zhora. Ten se změnil v nefalšovaný manévrový souboj
Tady je cca popis k jednotlivým záběrům, video by bylo stejně nepublikovatelné.
1. podstrčit trubku pod hřídel řízení
2. nasunout jí šikmo dozadu a zároveň dolů
3. povyjet s ní dopředu, ale zároveň jí stočit do volného prostoru za podběhem (pod posilovač)
4. pak jí zatáhnout kolmo k motoru, co nejvíc do míst pod startérem
5. chytit spodní konec (to už jsem musel na štafličky) a opatrně jej táhnout dopředu k otvoru u pružiny, druhou rukou při stáčení trubky korigovat druhý vývod
6. konec u brzdového válce už se jen povytáhne, ale ještě se nešroubuje
Pak už jen prostrčit škvírou vedle pružiny. Samozřejmě to občas šponuje, hlavně při tom prostrku, ale trubka to vydrží.
Spoj i uchcení jsou opět promazány montážní pastou. Trubka je rovněž přestříkána 2K lakem.
A když už byla napojena nová hadice, bylo možné jí zaškrtit, odstranit provizorní zátku na brzdovém válci a přišroubovat k němu druhý konec trubky momentem 15Nm. Ostaní spoje brzdových trubek jsem utáhl momentem 13Nm. Malou trubku k brzdiči momentem 15Nm. Je to opět kombinace získaných údajů (manuály, Haynes,..). Matice zajišťující hadici v držácích jsem utáhl jen s citem.
Při utahování trubkových spojů ve stísněných prostorech podběhu i motorového prostoru se mi osvědčil šikovný nástrčkový momenťáček Manoskop 730 od Stahlwille s rozsahem 4-20Nm. Malý, rychle nastavitelný, bez potřeby nulování, možno s ním i povolovat.
Odvzdušňovací finále. No, vlastně semifinále, ještě mě čekají brzdiče vzadu.
Použil jsme soupravu - one man systém - ale ta mě málem dovedla k šílenství. Furt mi z toho šly bublinky, i po hodině. To už jsem samozřejmě vařil víc než brzdovka . Pak jsem zjistil, že mi zřejmě přisává ta uni-nástrčka na odvzdušňovák. Tak jsem jí odřzl, napojil zredukovanou hadičku přímo na ventilek a zkusil to znova na levé straně. Stejně to furt pěnilo. Podezříval jsem přisávání přes závit odvzdušňovacího ventilku, tak jsem ho zkusil utěsnit, ale furt to nebylo ono. A neustálé hlídání a dolívání nádobky byla taky pakárna. Nakonec jsem to stejně začal odšlapávat a za 15 minut hotovo. Na natažení kapaliny do systému je to asi dobrý, ale finále se mi osvědčilo udělat klasikou - nohou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Prázdniny byly vůbec nejplodnější období oprav. Paralelně s repasem nápravy, probíhaly ještě menší operace zejména během přestávek kdy zasychaly laky na dílech.
Jednou z nich byla i výměna podávací palivové pumpy (díl ERR5057). Prostě jsem pojal podezření, že není v dobrém stavu. Jednak auto při jízdě do kopce ztrácelo dech, jednak mě zarazilo, že po výměně nádrže nebyla schopná natáhnou naftu. Jak se ukáže dále, tak to byla zřejmě falešná obvinění.
Prostor na práci kolem podávací pumpy za normálních okolností nehýří volným místem. V manuálu je napsáno, že by se měly demontovat palivové trubky ke vstřikovačům. No to se mi rozhodně nechtělo.
Já už jsem tou dobou měl ale vyndaný filtrbox na očištění a tak jsem sundal ještě jeho přední klemu a hned bylo veseleji.
Díky tomu se dalo i lépe manupulovat s hadičkami vedoucími k pumpě. Na uvolnění spojů jsou potřeba dva klíče č.14., matky byly orezlé, ale šlo to. Ještě před demontáží jsem to průběžně prostříkával uvolňovačem. Konce trubek je dobré zamotat aspoň izolačkou, aby do nich nešel bordel.
Dostat se ke šroubům na přírubě pumpy už bylo horší, zejména ten pravý je dobře krytý. Pomocí dvou 1/4kových prodloužení (dlouhý+krátký nástavec) propletených trubkami se podařilo na šroub dosáhnout (vořech je č.10).
Tady je porovnání pump. Ta nová (v provedení OEM, výrobce ??) má nejen větší hlavu, ale od pohledu i délší vačkou ovládanou páku s jiným úhlem zahnutí na konci. Pomocná páčka ručního ovládání je naopak vybavena přizdvihovací pružinkou. Protože je kolem pumpy málo místa a při ručním ovládání se tam rukou blbě může, tak doporučuju v hmatníku ruční páčky vyvrtat malou dírku (2-3mm), aby šel do ní zastrčit ovládací háček vyrobený třeba z kusu pevného drátu. Líp se pak odvzdušňuje např. po výměně palivového filtru. Na staré pumpě jsem to vrtal, nová už dírku měla.
Ještě juknutí na páky
Jednou z nich byla i výměna podávací palivové pumpy (díl ERR5057). Prostě jsem pojal podezření, že není v dobrém stavu. Jednak auto při jízdě do kopce ztrácelo dech, jednak mě zarazilo, že po výměně nádrže nebyla schopná natáhnou naftu. Jak se ukáže dále, tak to byla zřejmě falešná obvinění.
Prostor na práci kolem podávací pumpy za normálních okolností nehýří volným místem. V manuálu je napsáno, že by se měly demontovat palivové trubky ke vstřikovačům. No to se mi rozhodně nechtělo.
Já už jsem tou dobou měl ale vyndaný filtrbox na očištění a tak jsem sundal ještě jeho přední klemu a hned bylo veseleji.
Díky tomu se dalo i lépe manupulovat s hadičkami vedoucími k pumpě. Na uvolnění spojů jsou potřeba dva klíče č.14., matky byly orezlé, ale šlo to. Ještě před demontáží jsem to průběžně prostříkával uvolňovačem. Konce trubek je dobré zamotat aspoň izolačkou, aby do nich nešel bordel.
Dostat se ke šroubům na přírubě pumpy už bylo horší, zejména ten pravý je dobře krytý. Pomocí dvou 1/4kových prodloužení (dlouhý+krátký nástavec) propletených trubkami se podařilo na šroub dosáhnout (vořech je č.10).
Tady je porovnání pump. Ta nová (v provedení OEM, výrobce ??) má nejen větší hlavu, ale od pohledu i délší vačkou ovládanou páku s jiným úhlem zahnutí na konci. Pomocná páčka ručního ovládání je naopak vybavena přizdvihovací pružinkou. Protože je kolem pumpy málo místa a při ručním ovládání se tam rukou blbě může, tak doporučuju v hmatníku ruční páčky vyvrtat malou dírku (2-3mm), aby šel do ní zastrčit ovládací háček vyrobený třeba z kusu pevného drátu. Líp se pak odvzdušňuje např. po výměně palivového filtru. Na staré pumpě jsem to vrtal, nová už dírku měla.
Ještě juknutí na páky
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Přestože se nová pumpa dodává i s těsněním ( ERR2028 ), tak jsem si stejně objednal i originální LRácké.
To originální je asi ze dvou materiálů a nebo má ta jedna strana nějakou povrchovu úpravu, protože každá strana je jiná.
To dodané s pumpou mělo zase takovou zvláštní strukturu, na první pohled jsem si myslel, že je to říznuté z plátku ňáké koženky. Ale je na něm nápis "novaform 2300", což je nějaké vlákny zesílené gumové těsnění. Použil jsem genuine LR.
Montáž nové pumpy není záludná. Je potřeba jí vmanévrovat tak, aby páka šla směrem nahoru nad vačku. Šrouby už jsem měl nastrčené a jejich hlavy trošku máznuté moontážní pastou, aby se "přilepily" k přírubě, závity natřené zajišťovacím lepidlem. Těsnění jsem z obou stran natřel tmelem Hylomar M (je to univerzálnější sourozenec Hylomar Blue). Montážní šrouby pumpy se dotahují momentem 25Nm. Převlečné matky ( díl NRC9770 ) na spoje s hadicemi se dají použít původní, těsnící kroužky alias olivy ( díl NRC9771 ) je třeba dát nové. Spoje na palivových trubkách jsou rovněž na moment 25Nm.
Přišel čas odvzdušnění. Povolil jsem ventilek na filtru, zahýbu s páčkou a ... A nic. Tak jsem prostě nastartoval, co se bude dít. Normálně jsem odvzdušnil při běhu. Je fakt, že pumpa by se mohla ještě před připojením hadic zalít naftou ze stříkačky, ale to mě předtím nenapadlo. až později jsem se dočetl, že vačka může být shodou okolností natočená v poloze, kdy "blokuje" pumpu a ruční páčka nefunguje. Když se tedy třeba při odvzdušňování stane, že páčka jde lehce, jakoby není cítit záběr nebo prostě nic neteče, tak to chce pootočit vačku. Nejjednodušeji asi cvrnknutím startéru, aby se motor pootočil. To mě ještě čeká vyzkoušet.
Druhá záhada se vyklubala ze zelené placky o tloušťce 2-3mm pod přírubou pumpy. Původně jsem si samozřejmě myslel, že je to nějaké alternativní těsnění a nahradil jej tím originálním. Jenže. Zřejmě to nebylo těsnění. Dočetl jsem se, že u některých pump se používá takováto podložka jako jednoduchý regulátor množství tahaného paliva. Čím tlustší placka, tím je páka dál od vačky a ta do ní pak jen lehce cvrnká a tím míň to pumpuje.
Teď je otázka, co se stalo, když jsem podložku vyndal a navíc dal pumpu s délší pákou (neměřil jsem to přesně) a ještě přihnutějším koncem ?? Mě se totiž zdá, že se objevilo při běhu tikání, které tam nebylo. Oni budou asi tikat i ventily, ale hned mě to po nastartování zaujalo. Takže pumpa bude mít ještě dohru.
Jestli s tím máte někdo zkušenost, uvítám postřehy, rady.
To originální je asi ze dvou materiálů a nebo má ta jedna strana nějakou povrchovu úpravu, protože každá strana je jiná.
To dodané s pumpou mělo zase takovou zvláštní strukturu, na první pohled jsem si myslel, že je to říznuté z plátku ňáké koženky. Ale je na něm nápis "novaform 2300", což je nějaké vlákny zesílené gumové těsnění. Použil jsem genuine LR.
Montáž nové pumpy není záludná. Je potřeba jí vmanévrovat tak, aby páka šla směrem nahoru nad vačku. Šrouby už jsem měl nastrčené a jejich hlavy trošku máznuté moontážní pastou, aby se "přilepily" k přírubě, závity natřené zajišťovacím lepidlem. Těsnění jsem z obou stran natřel tmelem Hylomar M (je to univerzálnější sourozenec Hylomar Blue). Montážní šrouby pumpy se dotahují momentem 25Nm. Převlečné matky ( díl NRC9770 ) na spoje s hadicemi se dají použít původní, těsnící kroužky alias olivy ( díl NRC9771 ) je třeba dát nové. Spoje na palivových trubkách jsou rovněž na moment 25Nm.
Přišel čas odvzdušnění. Povolil jsem ventilek na filtru, zahýbu s páčkou a ... A nic. Tak jsem prostě nastartoval, co se bude dít. Normálně jsem odvzdušnil při běhu. Je fakt, že pumpa by se mohla ještě před připojením hadic zalít naftou ze stříkačky, ale to mě předtím nenapadlo. až později jsem se dočetl, že vačka může být shodou okolností natočená v poloze, kdy "blokuje" pumpu a ruční páčka nefunguje. Když se tedy třeba při odvzdušňování stane, že páčka jde lehce, jakoby není cítit záběr nebo prostě nic neteče, tak to chce pootočit vačku. Nejjednodušeji asi cvrnknutím startéru, aby se motor pootočil. To mě ještě čeká vyzkoušet.
Druhá záhada se vyklubala ze zelené placky o tloušťce 2-3mm pod přírubou pumpy. Původně jsem si samozřejmě myslel, že je to nějaké alternativní těsnění a nahradil jej tím originálním. Jenže. Zřejmě to nebylo těsnění. Dočetl jsem se, že u některých pump se používá takováto podložka jako jednoduchý regulátor množství tahaného paliva. Čím tlustší placka, tím je páka dál od vačky a ta do ní pak jen lehce cvrnká a tím míň to pumpuje.
Teď je otázka, co se stalo, když jsem podložku vyndal a navíc dal pumpu s délší pákou (neměřil jsem to přesně) a ještě přihnutějším koncem ?? Mě se totiž zdá, že se objevilo při běhu tikání, které tam nebylo. Oni budou asi tikat i ventily, ale hned mě to po nastartování zaujalo. Takže pumpa bude mít ještě dohru.
Jestli s tím máte někdo zkušenost, uvítám postřehy, rady.
Naposledy upravil(a) Tazik1992 dne 13 úno 2022 22:43, celkem upraveno 1 x.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Z fotky je vidět, že to máš špatně namontované. Správně tam musí být sestava: slabé těsnění, silnější vložka, slabé těsnění. Jinak čerpadlo ani nefunguje. Ta zelená vložka tam musí být.
Vím to, páč mi to zkazili v servisu.
Vím to, páč mi to zkazili v servisu.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak objednám těsnění, sundám pumpu a vrátím podložku zpět.
Dík
Ono je ještě otázka, jestli by teda neměla být ta podložka tlustší, když je ta páka délší.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Já tam žádnou podložku nemám, to jste mi zase nasadily brouka do hlavy.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tome, ona tam být vždycky nemusí. V manuálu o ní není ani zmínka, Haynes píše, že když tam je, tak se má dát zpět, mezi ty dvě těsnění jak píše pajam. Mě to nenapadlo, protože vypadala jak těsnění, navíc jen omazaná z obou stran tmelem.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tlustší bych tam nedával. Ale novou bych neobjednávala. Očistil bych ji od tmelu (totéž jsem udělal když jsem svoji po roce objevil ve šrotu ) a namontoval. Těsnění máš, pokud jsem viděl dobře dvě, a odzkoušel bych to. Odpojil trubku za filtrem a nastartoval
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
https://fourby.co.uk/epages/950004277.s ... fuelspacer
Když namontuješ toto, tak ruční pumpování bude fungovat vždy. Jo a prý to prodlouží životnost pumpy.
Já jsem si to vyrobil sám, flexa, pilník, vrtačka..... žádná krasavice ale funguje to...
Když namontuješ toto, tak ruční pumpování bude fungovat vždy. Jo a prý to prodlouží životnost pumpy.
Já jsem si to vyrobil sám, flexa, pilník, vrtačka..... žádná krasavice ale funguje to...
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tý jo, to je dobrej tip .
A zase je k tomu jiná teorie o původní funkci té podložky.
To si spáchám taky, mám tu hliníkové desky z chladičů, tak něco vyberu. Mě zaráží u té nové pumpy ta délší páka, tak minimálně z toho důvodu to zkusím. Těsnění už si taky vyrobím svépomocí, mám tu pláty půlmilimetrového Klingersilu C-4400, ten by měl být pro ten účel adekvátním materiálem.
Udělal jsem printscreen, kdyby odkaz přestal fachat.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008