Defender 110 300tdi - Myso87
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Na streche mam zvnutra pod tapecem nalepeny odhlucnovaci molitan (cca 1cm hruby) a foliu co sa dava za radiator( taka biela pena s AL foliou). Snad to nieco zadrzi. V zime, ked bolo -12 a nemal som tam stropnicu ta folia mala na dotyk tteplotu len o malo mensiu ako ruka. Predpokladam ze bude izolovat podobne aj v lete. Od bulkheadu nejake teplo ide, no u mna najviac z tunela prevodovky. Pri dlhej jazde v lete ma kludne cez 40-50. Uz mam ale nakupene bitumenove platy s AL vrstvou (GroundZero asi 2,5m^2) a hned ako sa sklbi moj volny cas s teplotou aspon 20 stupnov, idem to cele oblepit. Kupil som si aj dBmeter, tak pomeram pred a po aplikacii.
Trochu som sa s tym dB metrom hral a dost ma prekvapilo co som nameral. Pri jazde cca 80tkou mam pri hlave 77dB no v priestore noh je 84dB. Uz sa necudujem ze pes sa na podlahe nikdy nechce vozit a vzdy mi lezie na sedacku. V 110km/h som nameral 105dB - priblizne ako motorka v slusnych otackach.
Trochu som sa s tym dB metrom hral a dost ma prekvapilo co som nameral. Pri jazde cca 80tkou mam pri hlave 77dB no v priestore noh je 84dB. Uz sa necudujem ze pes sa na podlahe nikdy nechce vozit a vzdy mi lezie na sedacku. V 110km/h som nameral 105dB - priblizne ako motorka v slusnych otackach.
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Mal som volny vikend, tak som sa hral s alobalovym legom. Naraznik od Vitcoma a kryt riadenia z paddocku. Hned je z toho krajsie auto.
Plus som nalepil prve odhlucnovacie bitumenove panely. Minul som cca 3,5 platu 75x50cm coz je cca 1/3 toho co som nakupil. Vytapetoval som podlahy az po palubovku, za poistkami a tunel prevodovky. Zalepil som diery do motoroveho priestoru a pod gumou fofrklacku som neoprenovou penou Gladen zatesnil kulisu.
Este mam v plane oblepit ten box na ktorom su sedacky a dat dole palubovku a jeden pas aj tam. Najviac hluku podla toho co som nastudoval prichadza (ak nie prepazkou od motora, tak) cez celne sklo. Teda nalepim este nieco na kapotu a mozno blatniky. Okolo kapoty uz mam gumu z skodovky ale ziadnu zmenu som si nevsimol. Ked nahodou nieco zostane, nalepim na bulkhead druhu vrstvu.
Co sa tyka merania dB metrom, na volnobehu bolo pri rucnej brzde priemerne 69dB a pri jazde 90km/h 83dB (v urovni usi 78dB). Po odhlucneni 68dB na volnobehu a prakticky bez zmeny 82dB dole ale pri hlave rovnakych 78dB pri jazde 90tkou. Subjektivne som si nevsimol ze by hluk od motora stichol, no mam pocit ze pri prejazde nerovnosti urcite zlepsenie nastalo. Potvrdila to aj moja polovicka, takze to musi byt pravda.
No a po praci trochu zabavy
Plus som nalepil prve odhlucnovacie bitumenove panely. Minul som cca 3,5 platu 75x50cm coz je cca 1/3 toho co som nakupil. Vytapetoval som podlahy az po palubovku, za poistkami a tunel prevodovky. Zalepil som diery do motoroveho priestoru a pod gumou fofrklacku som neoprenovou penou Gladen zatesnil kulisu.
Este mam v plane oblepit ten box na ktorom su sedacky a dat dole palubovku a jeden pas aj tam. Najviac hluku podla toho co som nastudoval prichadza (ak nie prepazkou od motora, tak) cez celne sklo. Teda nalepim este nieco na kapotu a mozno blatniky. Okolo kapoty uz mam gumu z skodovky ale ziadnu zmenu som si nevsimol. Ked nahodou nieco zostane, nalepim na bulkhead druhu vrstvu.
Co sa tyka merania dB metrom, na volnobehu bolo pri rucnej brzde priemerne 69dB a pri jazde 90km/h 83dB (v urovni usi 78dB). Po odhlucneni 68dB na volnobehu a prakticky bez zmeny 82dB dole ale pri hlave rovnakych 78dB pri jazde 90tkou. Subjektivne som si nevsimol ze by hluk od motora stichol, no mam pocit ze pri prejazde nerovnosti urcite zlepsenie nastalo. Potvrdila to aj moja polovicka, takze to musi byt pravda.
No a po praci trochu zabavy
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Ja som odhlucnil komplet búdu, aj pod palubovkou a keď som dodatočne oblepil aj kapotu tak som usúdil, že kapota je zbytočným tréningom zružnosti.
Kastliky pod sedačkami som spravil zo strany interiéru, aj z vnútra kastlíku plus utesnenie a očalúnenie B stlpikov. Výsledok je ten že netáhne na krýže. Strop by som druhý raz robil v poradí:
1.vrstva bitumen - proti vybraciám
2.vrstva mirelon - proti teplu
3.vrstva gladen Wave - proti hluku.
Treba sa zmestiť do 2,5 cm.
Kastliky pod sedačkami som spravil zo strany interiéru, aj z vnútra kastlíku plus utesnenie a očalúnenie B stlpikov. Výsledok je ten že netáhne na krýže. Strop by som druhý raz robil v poradí:
1.vrstva bitumen - proti vybraciám
2.vrstva mirelon - proti teplu
3.vrstva gladen Wave - proti hluku.
Treba sa zmestiť do 2,5 cm.
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Mě se co se týče hluku a tepla osvětčilo gumové obložení od Exmoor trim. Po instalaci jsem konečně začal rozumět tomu co mi spolujezdec na dálnici říká.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
To co si tam nalepil nie je na tlmenie hluku, ale na tlmenie vybracii, jasne ze je to zmena aj tak lebo ti uz nedrnci holi plech, ale na tlmenie hluku je toto https://jfauto.sk/akusticka-uhlikova-pena
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 427
- Registrován: 21 lis 2017 23:27
- tel.: +420774275329
- auto: Def 300Tdi
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Takže objektivně má to smysl to lepit nebo ne?
Defender 110 300 tdi
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Urcite ma ale dokladne vsetko odmastit aby to dokonale vsade bolo prilepene aby medzi tym a plechom nekondenzovala voda a kde ten hlinik oxiduje tak to ani nedavaj lebo to este rychlejsie zhnije. Pomaha to urcite ked si vezmes ako vsetko drnci v defe tak to uplne prestane ak vsetko oblepis, a v defe si myslim ze najviac hluku ide podlahou a strechou.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
No na tuto otazku este len pride odpoved ked to vylepim vsetko. Mam este cca 2x tolko bitumenovych tlmiacich platov a cca rovnake mnozstvo neoprenovej odhlucnovacej peny .
Ja viem ze to netlmi primarne hluk ale vibracie, len mojim pokusom som chcel zistit ci sa oplati ist do odhlucnovacich kitov co sa predrazene ponukaju napriec internetom. Napr:komin píše: ↑23 dub 2018 19:51 To co si tam nalepil nie je na tlmenie hluku, ale na tlmenie vybracii, jasne ze je to zmena aj tak lebo ti uz nedrnci holi plech, ale na tlmenie hluku je toto https://jfauto.sk/akusticka-uhlikova-pena
A za seba vravim, ze kupit len toto a nic viac velky vyznam nema. Rozhodne toho treba viac a treba to vrstvit.
Podobnu odhlucnovaciu penu mam nalepenu samotnu zvnutra kastlikov pod sedackami a na kapote, no zmenu som nezaznamenal.
Jej problem je ze najlepsie vysledky ma logicky vtedy, ked na nu zvukova vlna narazi a rozbije sa v nej. Akonahle sa to zakryje napr tymi tazkymi gumami v interieri, straca to ucinnost priamo umerne stlaceniu a navyse je to nasiakave(coz je asi najvacsi problem). Preto mam nachystany neopren. Navyse nechavam na spojoch volne miesta, aby mala kde voda stat a nevzlinala mi pod pripadne zle prilepene platy.
Samozrejme ma berte s rezervou, este som nic neodhlucnil, len som studoval napriec internetom
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
já mám při 110km hlučnost cca 85dB, kdyby do 90ti.
V 90tce jsme někde 75-80dB.
Měřím ale mobilem, tři různé aplikace, takže průměr.
I kdyby to nesedělo, protože to měření bude mimo díky měřícímu zařízení, tak třeba p.Pešl o tom autě prohlásil, že to je snad jediný Def s kterým se dá jet na dálnici.
Auto nemá kromě dveří, už skoro žádný interiér - plus části gumových koberců co se ještě nerozpadly ( tedy pouze v přední části, pod sedačkami už taky není ). Střecha je holá.
Jezdí na origo plechových kolech, pneu rozměr co tam má být.
Redukční převodovka mám z Discovery, pokles otáček motoru cca o 500ot/min, tedy i méně trápím motor nejen nás.
Na autě není nic co nepotřebuji, protože to nevyužiji.
Nejlepší investice do odhlučnění.
V 90tce jsme někde 75-80dB.
Měřím ale mobilem, tři různé aplikace, takže průměr.
I kdyby to nesedělo, protože to měření bude mimo díky měřícímu zařízení, tak třeba p.Pešl o tom autě prohlásil, že to je snad jediný Def s kterým se dá jet na dálnici.
Auto nemá kromě dveří, už skoro žádný interiér - plus části gumových koberců co se ještě nerozpadly ( tedy pouze v přední části, pod sedačkami už taky není ). Střecha je holá.
Jezdí na origo plechových kolech, pneu rozměr co tam má být.
Redukční převodovka mám z Discovery, pokles otáček motoru cca o 500ot/min, tedy i méně trápím motor nejen nás.
Na autě není nic co nepotřebuji, protože to nevyužiji.
Nejlepší investice do odhlučnění.
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Pridavka z Disco uz je v rieseni . Znizenie otacok pri 75 vs 90km/h sice nemam odmerane ale hlucnost klesa velmi vyrazne. to je cca tych 15%. Ono aerodynamicky hluk neovplyvnim, takze cast tam ostane, ale uz len v 90 vyradit do neutralu je pocit ako presadnut do limuziny .
Defender strati tych 15% v tahu a pri akceleracii, ale nemyslim ze mi to bude chybat. Tazne nemam, nalozeny nejazdim, mam male kolesa a hlavne ked sa uz rozbehnem, tak 90% casu radim medzi 4 a 5. V obciach 4ka mimo 5ka. V najhorsom dam vacsi medzichladic a poladim cerpadlo
Defender strati tych 15% v tahu a pri akceleracii, ale nemyslim ze mi to bude chybat. Tazne nemam, nalozeny nejazdim, mam male kolesa a hlavne ked sa uz rozbehnem, tak 90% casu radim medzi 4 a 5. V obciach 4ka mimo 5ka. V najhorsom dam vacsi medzichladic a poladim cerpadlo
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Proces odhlucnovania sa posunul takmer do konca. Vdaka mojej lenivosti este stale nemam nic za palubovkou ale pridavka 1:22 z Disco Josef-Z (Jugin) uz je nahodena a odskusana. Vysledky merania dB metrom pri roznych rychlostiach som nahadzal do tabulky a potvrdili sa presne moje pocity. Odhlucnenie bitumenom a penou odstranuje hluk velmi pekne, no najvacsi uspech ma v potlacani hrkotania a drncania. Doklada to aj rozdiel 4dB pri vytlacenej spojke v 90km/h. Na rev motora to nejako nezabera. Znizit mu otacky tou rozvodovkou malo ale zasadny efekt. Hlavne okolo 100vky sa normalne dokazeme bavit. Mal som tendenciu pri rozhovoroch spomalovat na 85-90 aj na dialnici, no zvladli sme cez 400km a skor som sa prichytil palit to 110 za sustavneho rozpravania. Skoda len ze strata tych 15% sily tomu autu zjavne neprospelo. Od 110 hore uplne vykapali kone(aj tak som siel 120 iba 3x za 30tis km). Dam este casom turbo na repas a mozno vacsi intercooler a tym snad nejake koniky resuscitujem.
Tabulka:
Nedelne vencenie pre potesenie oka
Tabulka:
Nedelne vencenie pre potesenie oka
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Myso,Alberth má někdo z vás otáčkoměr?Já jsem přídavku 1.2 dal do 90tky 300tovky a jsem na vážkách ,jestli to nevrátit.Ten výkon klesl hodně.Hlavně při rozjezdu"nově postavené auto,užovky, váha 1740kg,motor 100pro sav".Předtím to trhalo při rozjezdu asfalt .Hluk sice poklesl,ale otázka je jestli raději výkon,nebo pár db dolů.Po dálnici nejezdím,pouze okrsky a v rychlostech,kterých se pohybuji,ten rozdíl hluku není velký"nejsem závodník,kochám se krajinou".Na spotřebu nevěřím,že to bude mít vliv,protože s 1,4 jsem lechtal plyn,teď musím přišlapávat daleko víc.Takže proč tu 1.2 trpět mně napadá jen ve spojitosti s otáčkami motoru.Proto se ptám na ten otáčkoměr.Zajíme mně otáčky tak max.do 100km rychlosti.Těch 500 pokles je nějak odměřených.Když to vezmu selským rozumem.Tak když mám 1.4 tak rychleji přeřadím,nemusím tak rozjíždět auto jak při 1.2 a hlavně nemusím furt řadit po městě jak s 1.2.Nezdá se mi ,že by ten rozdíl byl stále 500ot. na motoru.Jasně ve 100 po rovině to bude určitě. A poslední věc.jak vyřešit u 1.2 náhon na bovden rychloměr ve Al skříní?1.2 má na plastovém ozub. kolečku víc zubů,ale nejde použít,protože do ní nejde nasunout bovden"čtyřhraná díra je menší" no a když necháš z 1.4 aby to pasovalo,tak je zkreslení v 50km/h +6 v 90+10.Jak jste řeší,neřešili tohle?Koukal jsem,že jdou náhony tachometru koupit podle barviček modrá 20zubů,zelená 21 zubů,žlutá 22 zubů,černá 23 zubů,ale nikde není jak velká je vnitřní díra.A má těch přídavek více a1.4 ky všechny modré a 1.2ky všechny černé"nebo naopak teď nevím"A zbrušovat čtyřhran v bovdenu se mi nechce,když možná půjdu zpět na 1.4.
Dík za reakci
Dík za reakci
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
....
Naposledy upravil(a) alberth dne 07 črc 2018 21:21, celkem upraveno 1 x.
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Před ti už neřeknu, ale půjde dopočítat.
Tady máš aktuální čísla, řídí Saša.
Stupeň 5., Tacho 100km/hod, nanocom 96 km/hod, GPS 95km/hod, 2.170 ot/min
Stupeň 5. Tacho 110km/hod, nanocom 105 km/hod, GPS 104km/hod, 2.370 ot/min
Plus mínus
Motor je TD5, chybějící výkon vyřešila úprava palivové mapy, auto máme primárně jako osobák/obytňák, terén nula. Bez úpravy mapy byl problém udržet stabilních 110-120 km/hod, po úpravě kopec/ne kopec jede, dokonce i zrychluje pokud to není zrovna nějaká extra dlouhá drapa.
Spotřeba dlouhodobě 10 l/100km, dá se i za méně ale na dálnici jezdit 90 to nechám kamionům.
U takto nastaveného auta nemáme problém ujet 1000km/den.
Nicméně i tak je v to velká dávka slabosti pro toto auto.
Pokud bych jezdil jak píšeš, pak originalni nastavení nebude mít smysl měnit.
Dokud motoru nepomůže turbo, odspodu se prostě sbírá blbě pořád, mapa nemapa.
Jakmile má potřebné otáčky pak mapa jiné rozvodovce zásadně pomohla.
Tady máš aktuální čísla, řídí Saša.
Stupeň 5., Tacho 100km/hod, nanocom 96 km/hod, GPS 95km/hod, 2.170 ot/min
Stupeň 5. Tacho 110km/hod, nanocom 105 km/hod, GPS 104km/hod, 2.370 ot/min
Plus mínus
Motor je TD5, chybějící výkon vyřešila úprava palivové mapy, auto máme primárně jako osobák/obytňák, terén nula. Bez úpravy mapy byl problém udržet stabilních 110-120 km/hod, po úpravě kopec/ne kopec jede, dokonce i zrychluje pokud to není zrovna nějaká extra dlouhá drapa.
Spotřeba dlouhodobě 10 l/100km, dá se i za méně ale na dálnici jezdit 90 to nechám kamionům.
U takto nastaveného auta nemáme problém ujet 1000km/den.
Nicméně i tak je v to velká dávka slabosti pro toto auto.
Pokud bych jezdil jak píšeš, pak originalni nastavení nebude mít smysl měnit.
Dokud motoru nepomůže turbo, odspodu se prostě sbírá blbě pořád, mapa nemapa.
Jakmile má potřebné otáčky pak mapa jiné rozvodovce zásadně pomohla.
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
... nemas to odvazene ?
... ake kolesa pouzivas ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
od konce.. originální, ty nejužší co tam jdou dát. Přešel jsem na ně postupně od rozměru 265mm.. na nich auto po vyřazení rychlosti brzdilo samo.
Pravda vypadaly pěkně, ale jezdit se na tom nedalo.
Nemám změřeno, ale nechám změřit samotného mě to zajímá. Do podzimu se k tomu snad dostanu.
Mám přepínatelnou ECU, tak není problém mapy originální/neoriginální přehazovat.
Ví někdo kde je možno nechat nejblíže moravskoslezskému kraji kde lze nechat změřit ?
Pravda vypadaly pěkně, ale jezdit se na tom nedalo.
Nemám změřeno, ale nechám změřit samotného mě to zajímá. Do podzimu se k tomu snad dostanu.
Mám přepínatelnou ECU, tak není problém mapy originální/neoriginální přehazovat.
Ví někdo kde je možno nechat nejblíže moravskoslezskému kraji kde lze nechat změřit ?
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Krásné téma, krásný výlet.
72dnů, 25tis. km, někam bych jel
Jste borci !
72dnů, 25tis. km, někam bych jel
Jste borci !
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
To určitě ne. Jestli dobře počítám, je rozdíl nějakých 15%
Tam kde máš na jakejkoli kvalt s 1,4 2000ot, bude s 1,2 1700.
Při 3500 na 1,4 bude 2975 na 1,2 - tedy zhruba těch 500 rozdíl.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
Na tohle je nejlepší kalkulačka na ashcroftu https://www.ashcroft-transmissions.co.u ... _calc.html
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Defender 110 300tdi - Myso87
No ta kalkulačka mi právě nejde?