#6
Příspěvek
od MadTom » 21 led 2018 19:17
Přesně jak píše Mira - pokud parkuju někde, kde mám vedle aute 230V, tak krátkej kabel a připojit se rovnou k tomu. Kromě dobíjení baterky potom není problém zprovoznit elektrický předehřev motoru případně elektrický fukar do kabiny. A hlavně, pokud auto stojí venku, tak ten kabel klidně může mít třeba 10m a nebude to ničemu vadit, při 12V je to u takového kabelu jenom na udržování baterky, na její nabíjení jako takové už to není ono.
Na straně "baráku" to chce nejlépe proudový chránič - ne kvůli aut, ale aby to člověka náhodou nekloflo při poškození kabelu.
V několika autech, která sice trvale parkovala v garáži, ale bylo v nich hodně přístrojů, které potřebovaly udržovací napájení a dobíjení vlastní baterie jsme to řešili kabelovým navijákem, jak je třeba ve vysavači, ten byl napevno v autě - pod sedadlem řidiče a kabel se přiskřípnul do řidičových dveří. Tohle se přehlédnout nedalo, trhací konektor se neosvědčil, protože ti "inteligenti" co s tím jezdili byli líní kabel odpojovat, tak se ho naučili vždy autem uškubnout a následně přejet alespoň jedním kolem. Výsledek byl, že to furt nefungovalo.
Konektor někde v masce s gumovou krytkou (dělá to např. DEFA) je fajn na silniční auto, ale ne na auto terénní, kde hrozí, že bude trošku víc od bláta nebo projede trošku víc vody než jenom louži.
A ještě drobnost - pokud 12V tak udělané tak, aby to při odpojeném konektoru umístěném někde venku na autě bylo bez napětí, jinak až to zvlhne, tak to začne velmi rychle korodovat kvůli elektrolýze.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo