Mě letos potěšil především pořadatel, když postavil opravdu extrémně náročnou trať. První část v peruánských dunách byla nádherná a i v Argentině zařadili ty opravdu těžké úseky. Nakonec se ani tolik nezkracovalo jako v minulých letech, což bylo fajn. Martin Prokop šel od začátku za svým cílem být v top 10, což se projevilo hlavně v těch problematických etapách na konci, kdy ho ani velké problémy z desítky nevyhodily. Navíc jel v ryze českém autě, kde na základu od Mirka Zapletala si dovyvinuli spoustu věcí sami. Škoda, že Vaculík s druhým zapletalovským Fordem boural do stojícího auta před ním, na nováčka jel pěkně. U Forda Tomáše Ouředníčka se i podle jeho vlastních slov ledacos podcenilo v přípravě, nicméně tohle auto už myslím Dakar jelo v minulosti a jestli se nepletu, nikdy nedojelo nebo nedojelo na slušných pozicích. Nevím, jak to měl finančně, ale možná že koupě dřevohostického auta od Mirka Zapletala by byla lepší volbou. Jinak to byl docela dobrý souboj až do konce, překvapením jsou slabé výkony celého X-RAIDu, kde čest nakonec hájil 5-tým místem jenom Kuba Przygonski. Nové buggy měly spoustu dětských nemocí a neuspěli ani Terranova a Roma s Mini 4x4.
Kamiony - Macíkovci jednoznačně
![Ano :yes](./images/smilies/Skypesmilies/smile_yes.gif)
- předváděli skvělé výkony. Jestli jsem minulý i předminulý ročník považoval u Buggyry za mírné zklamání, tak letos to byl docela propadák, což nezachrání ani výborný výkon Šoltyse v roli nováčka (výbornou volbou bylo i posadit mu do kabiny Kalinu). Co dodat ke Kolomajzovým posledním třem Dakarům? Rychlost má na špičku, ale pořád se zdá, jako by Buggyra nedokázala postavit auto, které takovou střelbu vydrží. Škoda. U Lopraise jsem po Silk Way trochu čekal, že to dopadne takhle, jenom jsem si myslel, že to přijde později. Škoda, protože ta karikatura náklaďáku, se kterou jezdí, je tak srandovní, až je docela pěkná a Aleš sám mi připadá, že mediálně rok od roku moudří a vystupuje docela sympaticky. Jinak ho pořád považuju za jednoho z nejlepších šoférů dakarských kamiónů. Škoda také Mammoet Renaultů ze Židovic, Martin Van Den Brink je rychlý, ale zdá se, že motory Maria Kresse to nevydrží. Štve mě, že jakkoli se Zíta zlepšil (nebo jsme si zvykli?), pořád ignoruje, že nejen jezdec stojí za zmínku, ale i lidé, co auta vymysleli a postavili a stálo by tedy za to občas říct, že nejen palubní mechanik byl u Van Den Brinka Čech, ale že celé auto je české.
Africa Race
![Ano :yes](./images/smilies/Skypesmilies/smile_yes.gif)
, Tomáš Tomeček a jeho sólo jízda (bez navigátora a mechanika v posádce) v Tatře, která je nejen 100%, tedy včetně motoru, ale je to jeden z mála opravdových náklaďáků, který má korbu a ledacos by i uvezl:
![Ano :yes](./images/smilies/Skypesmilies/smile_yes.gif)
. Účast De Rooye na AER:
![Ano :yes](./images/smilies/Skypesmilies/smile_yes.gif)
. Škoda, že nestartoval nikdo z našich v autech.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE