MadTom píše:Jestli máš problém se spínačema v modulátoru, tak nejdřív oprav to a potom uvidíš. Ono to totiž tak nějak všechno souvisí.
Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Moderátor: Miky_CZ
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
... za par minut je to hotove pohodicka.dava píše:... ale je to práce pro gynekologa
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
Tomanus
- Příspěvky: 172
- Registrován: 27 dub 2013 17:14
- tel.: 775392424
- auto: Disco I, Bmw e46 325
- Bydliště: okolí České Lípy
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Ahoj já měl problém konektoru vevnitř modulátoru do kterého se ty řídící spínače připojuji ten štekr asi nefungoval zatkla tam brzdová kapalina. Musel jsem udělat bypass viz. foto strana 6
- Přílohy
-
- image.png (72.51 KiB) Zobrazeno 13306 x
- VencaZE
- Příspěvky: 3615
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Tak se tím zrovna taky zabývám a našel jsem v jedné diskusi hezky rozkreslený vnitřek modulátoru, pro zajímavost
.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
DanoDEF píše:... za par minut je to hotove pohodicka.dava píše:... ale je to práce pro gynekologa
presne jak pises, jeden uzemnim primo pres ocko a druhy napajim na kabel....CCA 20min
- tomashan
- Příspěvky: 578
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Zdravim, takze rozsvietili sa mi tri klasicke kontrolky plus cervena brzda, auto som dal na PC ukazalo slaby signal predne lave cidlo tak som cidlo vymenil vydrzalo to asi 40km a zase sa rozsvietili, po case som vymenil cely naboj a aj dalsie nove cidlo s nim a dufam ze to bude ok ale zase sa to objavilo ale teraz to vydrzalo skoro 100km
. PC stale ukazuje prerusovany signal, slaby signal cize skusim este vymenit celu kablovacku az k RJ len by som rad vedel ci to uz niekto robil a ak ano ake je to narocne a naco si davat bacha....ak uz toto nepomoze tak som zufaly 
Naposledy upravil(a) tomashan dne 05 srp 2016 16:00, celkem upraveno 1 x.
-
MadTom
- Příspěvky: 15311
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Nevím co máš za diagnostiku, ale Nanocom umí ukázat i úroveň z jednotlivých čidel. Takže se to dá porovnat. A nebo osciloskop a podívat se pěkně za jízdy, co to dělá. Protože to co popisuješ není úplně normální. A pozor na jednu věc - některé diagnostiky mají občas problém s tím, co je pravá a co levá strana.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2530
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Některé diagnostiky ukazují čidla ABS u D2 křížem. A to nejenom lavé za pravé ale i přední za azdní a to i klidně do kříže. Je tedy třeba zjistit o které čidlo s jedná- Dělá se to tak že se úplně odpojí jedno čidlo a diagnostikou pak identifikovat které čidlo nahlásí odpojené.jamalgrass píše:Zdravim, takze rozsvietili sa mi tri klasicke kontrolky plus cervena brzda, auto som dal na PC ukazalo slaby signal predne lave cidlo tak som cidlo vymenil vydrzalo to asi 40km a zase sa rozsvietili, po case som vymenil cely naboj a aj dalsie nove cidlo s nim a dufam ze to bude ok ale zase sa to objavilo ale teraz to vydrzalo skoro 100km. PC stale ukazuje prerusovany signal, slaby signal cize skusim este vymenit celu kablovacku az k RJ len by som rad vedel ci to uz niekto robil a ak ano ake je to narocne a naco si davat bacha....ak uz toto nepomoze tak som zufaly
Tak jestli není problém toto.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- tomashan
- Příspěvky: 578
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Diagnostika ich ukazuje nastastie dobre teda predpokladam kedze ukazovalo aj zadne a to som vymenil a ok ....horsie je to s tym predkom.
- tomashan
- Příspěvky: 578
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Takze moja skusenost s troma amigos je uz vecny boj. Auto som uz kupil s rozsvietenymi kontrolkami a poruchou, po vymene zadnych cidiel uz PC ukazoval iba predne lave a to sa neopravilo ani po vymene noveho cidla, tak som vymenil naboj a tym aj dalsie cidlo, chyba zostala. Teda presnejsie niekedy to fungovalo niekedy nie a PC ukazoval chybu slaby signal, prerusovany...Casom som vymenil aj to elektricke udelatko na modulatore abs a chyba zahadne zmyzla a vydrzalo to tak neskutocnych cca 100 km a zase sa objavila, slaby signal lave predne cidlo. Po nejakej dobe som zistil ze mi PC ukazuje prud v cidlach a vsetky tri funkcne maju 2,2 V a predne lave sa pohybuje od 1,4 V do 1,8 V. Sranda je ze ked to ma 1,4 V tak cidlo vykazuje ako chybne ale ked uz ma 1,8 V tak je to Ok a funguje to, kontrolky nesvietia. Cize som dospel k tomu ze vymenim celu kablovacku az po RJ a hadam to uz bude ok, kezde predpokladam ze bude niekde nalomeny kablik a zle vedie prud. Dufam ze to po skoro roku uz konecne bude fungovat viac ako par km
-
MadTom
- Příspěvky: 15311
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Ono by to mělo ukazovat nejenom napětí z čidla, ale i rychlost kterou se dané kolo točí. Doporučuju auto zvednout do vzduchu a nastartovat tak, aby se kola točila zhruba rychlostí 5km/h - potom se dá porovnávat výstup z kol navzájem. A pokud bude jedno špatné, tak čidlo odpojit, aby se potvrdilo, že je problém v konkrétním čidle a není to tak, že by si diagnostika pletla strany. Těch 2,2V by tam mělo být docela stabilně.
Ještě je tu možnost přepíchnout dráty na konektoru řídící jednotky - prohodit 2 čidla. Jestli se problém s napětím přesune na jiné čidlo, je to v drátech nebo v čidle, jestli zůstane, je to v řídící jednotce.
Ještě je tu možnost přepíchnout dráty na konektoru řídící jednotky - prohodit 2 čidla. Jestli se problém s napětím přesune na jiné čidlo, je to v drátech nebo v čidle, jestli zůstane, je to v řídící jednotce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
... a uz si to skusal ? Zareaguje TC.MadTom píše:Doporučuju auto zvednout do vzduchu a nastartovat tak, aby se kola točila zhruba rychlostí 5km/h - potom se dá porovnávat výstup z kol navzájem.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
MadTom
- Příspěvky: 15311
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Jo, měli jsme nastartovanou D2 na zvedáku - tedy všechny 4 kole ve vzduchu. Normálně se točila. Podobně, jako když jsem se snažil vyjet v Albánii na pláži z písku, a točila se všechna 4 kola stejně rychle a auto je nehýbalo. Ani v jednom případě TC nefungovalo.
Zvednout na heveru jenom jedno kolo a nastartovat by mě tak nějak ani nenapadlo.
TC (a ABS) pracuje na rozdílu otáček jednotlivých kol, takže když se točí všechny stejně rychle, tak nemá co poznat. Alespoň u D2.
Těch 5km/h proto, aby jednotka SLABS ještě dávala info - ona se tuším při 10km/h odpojí a přestane dávat live-data. A hlavně, aby to gyroskopickým efektem rotujících částí nemělo snahu z heveru spadnout.
Zvednout na heveru jenom jedno kolo a nastartovat by mě tak nějak ani nenapadlo.
TC (a ABS) pracuje na rozdílu otáček jednotlivých kol, takže když se točí všechny stejně rychle, tak nemá co poznat. Alespoň u D2.
Těch 5km/h proto, aby jednotka SLABS ještě dávala info - ona se tuším při 10km/h odpojí a přestane dávat live-data. A hlavně, aby to gyroskopickým efektem rotujících částí nemělo snahu z heveru spadnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
... tak mozno u D2 to tak ma byt. Ked som to skusal na Defendri tak TC dost protestovalo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- tomashan
- Příspěvky: 578
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
MadTom píše:Ono by to mělo ukazovat nejenom napětí z čidla, ale i rychlost kterou se dané kolo točí. Doporučuju auto zvednout do vzduchu a nastartovat tak, aby se kola točila zhruba rychlostí 5km/h - potom se dá porovnávat výstup z kol navzájem. A pokud bude jedno špatné, tak čidlo odpojit, aby se potvrdilo, že je problém v konkrétním čidle a není to tak, že by si diagnostika pletla strany. Těch 2,2V by tam mělo být docela stabilně.
Ještě je tu možnost přepíchnout dráty na konektoru řídící jednotky - prohodit 2 čidla. Jestli se problém s napětím přesune na jiné čidlo, je to v drátech nebo v čidle, jestli zůstane, je to v řídící jednotce.
Pozeral som aj tu rychlost teda neskusal som tocit ale vyskusam to ....na PC mi ukazovali vsetky kolesa rychlost 1,7 km/hod. co je trochu divne kedze auto stalo na mieste ...
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
no to neni divne, to je vychozi pozice jednotky. on nikdy neukazuje 0kmhjamalgrass píše:MadTom píše:Ono by to mělo ukazovat nejenom napětí z čidla, ale i rychlost kterou se dané kolo točí. Doporučuju auto zvednout do vzduchu a nastartovat tak, aby se kola točila zhruba rychlostí 5km/h - potom se dá porovnávat výstup z kol navzájem. A pokud bude jedno špatné, tak čidlo odpojit, aby se potvrdilo, že je problém v konkrétním čidle a není to tak, že by si diagnostika pletla strany. Těch 2,2V by tam mělo být docela stabilně.
Ještě je tu možnost přepíchnout dráty na konektoru řídící jednotky - prohodit 2 čidla. Jestli se problém s napětím přesune na jiné čidlo, je to v drátech nebo v čidle, jestli zůstane, je to v řídící jednotce.
Pozeral som aj tu rychlost teda neskusal som tocit ale vyskusam to ....na PC mi ukazovali vsetky kolesa rychlost 1,7 km/hod. co je trochu divne kedze auto stalo na mieste ...
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Už to nevydržím a zkusím se zeptat tady, vyměnil jsem opraváře, protože ti předchozí byli totální lempli. Už dříve jsem nechával 2x měnit spínač v řidíci jednotce ABS (doufám, že to dobře píšu, je to klasická závada), když mi svítili všechny tyhle prima kontrolky. Nechával jsem to dělat v dobrých servisech u nás na jihu čech:) Bohužel ted nemám čas auto vozit někam dál, tak jsem ho svěřil šikovnému klukovi, kterému důvěřuju. Opět svítí tree amigos. Na diagnostice to hlásí, že jen nesnímá otáčení kol. Proměřil snímače abs a ty jsou v pohodě. Potom zjistil, že ty kola jsou prohozený, PZ za LP. Když otočí zádním, hlásí to, že se točí přední levá. Nemáte s tím zkušenost? Píšu jak tatar, neboť v tomhle se fakt nevyzná.
U předchozího servisu v Dačicích je možné vše, takže tam něco mohli zmrvit, když se mi v tom dříve hrabali. Například mi "opravovali" uhnilé hadičky u turba tak, že chvíli vše fungovalo, asi měsíc a ted už zase ne. Nový mechanik přišel na to, že to tam nasadili uplně nějak špatně...
Popřípadě se omlouvám, za další offtopic..
U předchozího servisu v Dačicích je možné vše, takže tam něco mohli zmrvit, když se mi v tom dříve hrabali. Například mi "opravovali" uhnilé hadičky u turba tak, že chvíli vše fungovalo, asi měsíc a ted už zase ne. Nový mechanik přišel na to, že to tam nasadili uplně nějak špatně...
Popřípadě se omlouvám, za další offtopic..
DII 2,5TD5 "Aurora" r.v.2004 - Pevnostní nárazník, +2" podvozek
exFreelander 2,0Di "Rover" r.v. 2000 - 42mm lift, kryt motoru
Freelander 2
exFreelander 2,0Di "Rover" r.v. 2000 - 42mm lift, kryt motoru
Freelander 2
- VencaZE
- Příspěvky: 3615
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Výměna spínačů neřeší všechno- musí se vyřadit i jejich konektor a udělat vlastní nový mimo modulátor.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
MadTom
- Příspěvky: 15311
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Přesně tak, včera jsem měl jeden telefon od majitele takto opravené D2, kde předchozí servisy řešili opravu půl roku a fungovalo to vždycky jenom chvilku. Po obejití vnitřního konektoru dráty zvenku je víc než měsíc klid.
A k té diagnostice - tady bohužel platí důvěřuj ale prověřuj. D2 není běžné auto, takže univerzální diagnostiky mohou vykazovat chyby, jak to nikdy nikdo pořádně neotestoval až do detailů. Chce to napíchnout u někoho, kdo tohle auto zná, a potom řešit co se vlastně děje.
A k té diagnostice - tady bohužel platí důvěřuj ale prověřuj. D2 není běžné auto, takže univerzální diagnostiky mohou vykazovat chyby, jak to nikdy nikdo pořádně neotestoval až do detailů. Chce to napíchnout u někoho, kdo tohle auto zná, a potom řešit co se vlastně děje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Díky za rady, mechanik si to tady přečetl. Zjistil, že spínače jsou zaneřáděný brzdovkou! Bohužel mě mrzí, že tohle už dříve neřešili ve zde známých kvalitních servisech
Vyvedl mi konektory mimo a uvidíme.
Už chápu, že se mi všechny kontrolky rozsvítily v při náklonech v zatáčkách.. asi na to cákala ta brzdovka.. Už se těším, až si Auroru vyzvednu a pořádně se projedu!
Už chápu, že se mi všechny kontrolky rozsvítily v při náklonech v zatáčkách.. asi na to cákala ta brzdovka.. Už se těším, až si Auroru vyzvednu a pořádně se projedu!
DII 2,5TD5 "Aurora" r.v.2004 - Pevnostní nárazník, +2" podvozek
exFreelander 2,0Di "Rover" r.v. 2000 - 42mm lift, kryt motoru
Freelander 2
exFreelander 2,0Di "Rover" r.v. 2000 - 42mm lift, kryt motoru
Freelander 2