klíč, imo, spínačka

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

klíč, imo, spínačka

#1 Příspěvek od Peetan » 27 říj 2015 17:04

Prvně upozorním, že jsem hledal a hledal, ale co jsem potřeboval nedohledal, takže...
Stala se mi taková zapeklitá věc.
Ježto jsem kluk nešikovná a podařilo se mi zalomit klíček v zapalování u D2, tak jsem sehnal celou jinou spínačku včetně klíčku i imo kroužku. Jenže to pochopitelně nefunguje. Mělo by? Nebo je to celý potřeba nějak spárovat se zbytkem auta?
Možná bude i kámen úrazu v tom, že mám auto sice permanentně otevřený (nefunguje mi dálkáč) a tím vším montováním, odpojením baterky atd se mi auto zamklo "superzámkem", přesto že je odemčený a v rámci superzámku, je i imobilizovanej motor. Soudím dle blikající červený kontrolky. Jak z týhle šlamastiky ven? Nechá se auto i bez funkční dálky nějak odemknout(odimobilizovat) a pak bude funkční i spínačka? Nebo bude nutný zjistit u dealera LR kód(protože ho nemám) a ten pak u nějakýho odborníka nahrát do klíčku?.

Předem děkuju všem za rady a tipy. :Sorry:

omar
Příspěvky: 2747
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: klíč, imo, spínačka

#2 Příspěvek od omar » 27 říj 2015 17:27


Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: klíč, imo, spínačka

#3 Příspěvek od Kokesek » 27 říj 2015 17:38

To mas trosku problem... imo v motoru i bcu se da poladit ci odladit uplne pryc, ale ty zamky zamknute jsou slamastika. jak treba se tedka dostavas do auta? mas zamknute cele?
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#4 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 17:41

Jestli nemáš funkční dálkové ovládání a auto se ti imobilizovalo, tak se dá odimobilizovat jedině EKA kódem. Ten se u odimobilizovaného auta dá vyčíst diagnostikou, u imobilizovaného jedině LR z databáze, ovšem za předpokladu, že ho někdo časem nezměnil.
Provozovat D2 bez funkční dálky a znalosti EKA kódu není zrovna nejlepší.
Pokud se ti to nepodaří odimobilizovat EKA kódem, tak je to na výměnu BCU řídící jednotky. Imobilizér a alarm se u neimobilizovaného auta dá do určité míry odstranit. U zamčeného auta už je ovšem pozdě.
Několikrát jsem tohle řešil na dálku - poslali mi řídící jednotku motoru, jednotku BCU a klíče a já jsem to spárovat a poštou poslal zpět. Ale to bylo jenom spárování jednotek a nakódování klíčů. Jet z Olomouce někam do Plzně totiž nebylo zrovna ideální řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#5 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 17:43

Kokesek píše:To mas trosku problem... imo v motoru i bcu se da poladit ci odladit uplne pryc, ale ty zamky zamknute jsou slamastika. jak treba se tedka dostavas do auta? mas zamknute cele?
Umíš se dostat do zamčené BCU u které se neví EKA kód a nejsou k ní klíče (dálkové ovládání)? Hledal jsem a našel někoho v UK, ale cena použité BCU jednotky je zatím nižší, než to co chtěl za odkódování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: klíč, imo, spínačka

#6 Příspěvek od Peetan » 27 říj 2015 17:49

Auto je fyzicky odemčený, to je vpohodě, ale když otočím do polohy startování, tak je to mrtvý. Na první polohu kontrolky normálně svítěj. Nejdřív jsem myslel jestli neodešel startér, tak jsem to pustil z kopce, ale nic platno. Zakže soudím, že je motor imobilizovanej a to ne jen čipem na klíčku, ale i tím "superzámkem".

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#7 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 17:54

A červená kontrolka na palubce nějak bliká? Něco podobného jsem teď řešil - auto utopené, zkoušeli to oživit bez diagnostiky tak dlouho, až zalokovali jednotku BCU i rezervní jednotku BCU. Výsledek byla řídící jednotka poštou u mě, nová BCU (moje rezervní pro podobné případy), nakódovat klíče, spárovat, funguje. Ještě z jednotky motoru odstranit imobilizér a v BCU vypnout alarm a je to skoro dokonalé. K dokonalosti si musí v autě přemostit ovládání relé co spíná startér, aby jim do toho BCU nemohlo kecat vůbec. Ale to už na dálku udělat nešlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: klíč, imo, spínačka

#8 Příspěvek od Peetan » 27 říj 2015 18:05

Kontrolka bliká pomalou frekvencí.

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#9 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 18:12

Tak jsem se podíval do návodu od auta a buďto je imobilizovaný motor, nebo je auto zamknuté. Bez diagnostiky podle mě nic nepořídíš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: klíč, imo, spínačka

#10 Příspěvek od Peetan » 27 říj 2015 18:36

Takže mám dvě možnosti.

Nechat přehrát jednotku abych obešel imo, nebo pokud mám štěstí a není auto "zamčené", tak pomocí diagnostiky zjistit EKU a spárovat klíč s autem. Pokud ale auto zamčené je, tak nenačtu nic a vyřeším to jen prvním způsobem a sice přehrátím softu na ŘJ
Chápu to dobře?

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#11 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 18:41

Je to trošku složitější:
1. pokud je imobilizovaná jednotka motoru, tak startér může točit, ale motor nedostane naftu
2. pokud je imobilizovaná jednotka BCU, tak ti to nepustí startér

V jednotce motoru se to dá odstranit, ale musí se dovnitř, nestačí na to diagnostika. Normálně si na začátku jednotka motoru popovídá s jednotkou BCU.
V BCU jdou věci okolo alarmu povypínat, ale musí na to být imobilizovaná - což jde buďto dálkovým ovládáním, nebo EKA kódem.
Bohužel D2 se nedá bez BCU provozovat - kromě světel to řídí stěrače, stahování oken a další věci.
Pro začátek napíchnout na diagnostiku a potom se uvidí, co tomu je. Takhle je to trošku věštění.
A aby to nebylo vůbec jednoduché - jednotky BCU uvnitř nejsou nalakované a umí ohnít a následně uhnít k smrti sami od sebe, pokud do auta teče, tak to jde docela ochotně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: klíč, imo, spínačka

#12 Příspěvek od petmic » 27 říj 2015 18:51

MadTom píše:V BCU jdou věci okolo alarmu povypínat, ale musí na to být imobilizovaná - což jde buďto dálkovým ovládáním, nebo EKA kódem.
myslim ze si chcel napisat "musí být re-mobilizovaná, t.j. ne imobilizovaná"
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#13 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 18:56

Správně, na jakékoliv úpravy konfigurace musí být BCU odimobilizovaná, česky řečeno, nesmí být zamčená. Díky za upozornění.
Je to opatření proti zlodějům.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: klíč, imo, spínačka

#14 Příspěvek od Peetan » 27 říj 2015 18:57

MadTom píše: 2. pokud je imobilizovaná jednotka BCU, tak ti to nepustí startér
Takže se nám výběr zase trochu zůžil. Startér vůbec nesepne, takže to je imobilizovaná BCU. Dalkáč je nefunkční a předpokládám, že EKA kod nepůjde zjistit když je BCU imobilizovaná. Takže poptat u LR, nebo zjistit diagnostikou půjde a následně jím odimobilizovat?

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#15 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 19:00

Pokud je BCU imobilizovaná (zamčená), tak se z ní diagnostikou nedá nic vyčíst - kvůli zlodějům, aby si diagnostikou nevyčetli kód a potom jednoduše neodjeli.
Takže zjistit u LR kód a zkusit to odkódovat správným "kvedláním" klíče v zámku. Potom už by se mělo dát do BCU dostat a nejlépe přikódovat nějaký dálkový ovladač.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: klíč, imo, spínačka

#16 Příspěvek od Kokesek » 27 říj 2015 19:37

MadTom píše:Správně, na jakékoliv úpravy konfigurace musí být BCU odimobilizovaná, česky řečeno, nesmí být zamčená. Díky za upozornění.
Je to opatření proti zlodějům.

to neni tak uplne pravda. umim odblokovat bcu i kdyz je blokovana...stejne jako na P38 BECM.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: klíč, imo, spínačka

#17 Příspěvek od Peetan » 27 říj 2015 19:51

Tome, bohužel kvedlání v zámku nepřipadá v úvahu. Starej klíček je zalomenej a novej do zámku nejde.
Pošlu jednotku Kokeskovi ať udělá co umí a budu doufat, že to přinese úspěch.

Bohužel tady v okolí není nikdo zdatnej s diagnostikou a do autorizáku v HK se mi po zkušenostech s autorizákem ve Vrchlabí vážně nechce.... :Ja blb:

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#18 Příspěvek od MadTom » 27 říj 2015 20:15

Autorizovanej servis je u TD5 většinou k ničemu, tyhle auta prostě málo kdy znají.
Hlavně se domluvte, co všechno potřebuješ ke zprovoznění, ať to neposíláš naněkolikrát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: klíč, imo, spínačka

#19 Příspěvek od Kokesek » 28 říj 2015 07:55

aby auto jelo staci mi pouze jednotka motoru. Auto nepotrebuji.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: klíč, imo, spínačka

#20 Příspěvek od MadTom » 28 říj 2015 08:44

Pro odstranění imobilizéru z řídící jednotky ano, ale pokud má zamknuté BCU, tak bez jeho obejití mu to nepustí elektriku do startéru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět