
D1 versus D2
Moderátor: Miky_CZ
D1 versus D2
Zdravím všechny stejně postižené LR.Mám námnět na podumání.Co je lepší D1 300tdi 1998 nebo D2 1999 stejná cena přibližně stejně najeto. 

- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: D1 versus D2
Kloudnou odpověď se nedozvíš. Jeden bude říkat to a druhý to. Já bych bral podle reálného stavu.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- jareku
- Příspěvky: 1918
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: D1 versus D2
Kup obě a máš po "dilematu"
Následně můžeš sám testovat a uvidíš, která bude lepší 


Live long and prosper.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 versus D2
Nenapsals v čem je lepší, na co budeš auto převážně používat...cervusl píše:Zdravím všechny stejně postižené LR.Mám námnět na podumání.Co je lepší D1 300tdi 1998 nebo D2 1999 stejná cena přibližně stejně najeto.


LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 2749
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: D1 versus D2
D II je konfortnější ma ruzné elektronické bazmeky
D I je blbuvzdornější
D I je blbuvzdornější
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D1 versus D2
D2 je větší - teda kufr.
D1 má podvozek stejný s Def a RRC.
Jak už tu padlo, jde o to, na co auto chceš. Stejně to bude hlavně o korozi rámu a karoserie.
D1 má podvozek stejný s Def a RRC.
Jak už tu padlo, jde o to, na co auto chceš. Stejně to bude hlavně o korozi rámu a karoserie.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D1 versus D2
Koroze je u obou srovnatelná,ale díky podvozku a blbuvzdornosti jak se tu píše asi zvitězí D1
-
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: D1 versus D2
zaleží na co to chces a kolik na to mas a hodlas dat do oprav pokud bude opravdu zanedbana td5 tak to asi bude stat ranec a myslim že ve vetšine případu je na tom td5 oproti TDi s korozí opravdu o hodne lepe
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: D1 versus D2
moj nazor je ze urcite D1
poruchovost neriesim seru sa obe ale na D1 mas nahradne diely niekedy v nasobkoch lacnejsie
nepotrebujes ziadnu diagnostiku pretoze tam nic nieje ak nemas abs a to sa aj tak da iba drotikom
vsetky off doplnky su lacnejsie
urcite je D2 pohodlnejsia ale ja tiez lietam 130 po dialnici a d1 mi az tak velmi nepohdlne auto nepride skus sa zviest niecim novsim myslim ze su podstatne tvrdsie ako stare disco (napr.hyundai terracan)
velke plus pre D2 je dizajn, po facelifte je uuuuuuzasny a este ma vacsi kufor
poruchovost neriesim seru sa obe ale na D1 mas nahradne diely niekedy v nasobkoch lacnejsie
nepotrebujes ziadnu diagnostiku pretoze tam nic nieje ak nemas abs a to sa aj tak da iba drotikom
vsetky off doplnky su lacnejsie
urcite je D2 pohodlnejsia ale ja tiez lietam 130 po dialnici a d1 mi az tak velmi nepohdlne auto nepride skus sa zviest niecim novsim myslim ze su podstatne tvrdsie ako stare disco (napr.hyundai terracan)
velke plus pre D2 je dizajn, po facelifte je uuuuuuzasny a este ma vacsi kufor
Real Land Rover is built, not bought
Re: D1 versus D2
Ty auta se mě líbí obě dvě každá je hezká jinak a jinak se nechá upravit, leštěnka a ofroud a les mi nějk nejde do hromady,ale co je pro mě asi nejduležitější je cena nahr.dílů a podvozek. D1 mám i když 200tdi a funguje bez chyby přeci jen je to babča a d2 neznám nevím jak funguje ten 5 válec bojím se elektriky.Takže to bude 300tdi moc děkuji za postřehy a zkušenosti 

- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: D1 versus D2
Tak to teda zrovnateľná nie je. Rám OK aj keď na D2 je to skôr povrchová, al ekaroséria na D2 nehnije vôbec. Mám 16r. D2, cez leto som v rámci kozmetickej údržby vybral aj sedačky aby som sa dostal pod koberce a na jednom miest epri vodičovi bol nenápadný zhluk drobných pluzgierov, ktoré som ošetril. Inak ani zrnko korozie. A pokial viem tak ani tu na fóre sa nikdy neriešila korózia D2. Ak tak ošetrovanie rámucervusl píše:Koroze je u obou srovnatelná....

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7915
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: D1 versus D2
S tou korozí je to jenom půl pravdy.
Karoserie opravdu u DII moc nehnije, spíš vůbec. Zato sehnat DI s neshnilou kastlí je zázrak.
Zase naopak rám u DI jsem snad ještě ani neviděl shnilý, zato u DII už několikrát. A to tak, že se rozpadal.
Takže pokud DII, tak pořádně zkontrolovat rám, hlavně vzadu.
Pokud DI tak sehnat nějakou na které budu nejméně vyvařování kastle.
DII má výkonější motor a opravdu má větší kufr a to o dost.
Co se týká výbavy, tak si tedy neuvědumuji nic, co by měla DII navíc ve výbavě oproti DI. Snad jen že DII (ne všechny) má klimatronic a DI jenom manuální klimu.
Pohodlí je podle mého u obou stejné. Možná DII s měchy vzadu o malinko lepší pohodlí, ale nic výrazného.
Místa je v těch autech (kromě kufru) také všude úplně stejně. Protože interier je v podstatě identický.
Ceny většiny dílů +- stejné, ale některé má DII výrazně dražší. Hlavně okolo motoru. Třeba vstřikovače, hlava i příslušenství motoru.
Bát se elektroniky motoru nemá smysl. Stačí jedna investice do diagnostiky (má ji už spousta lidí) třeba Nanocom a je to v pohodě.
Navíc třeba i DI od rv 96 má v automatu elektronické čerpadlo na motoru. (sice se dá vyměnit bez problému za mechanické, ale v originále tam je elektronika
)
Osobně bych si vybral tu která by byla celkově v lepším stavu.
K
Karoserie opravdu u DII moc nehnije, spíš vůbec. Zato sehnat DI s neshnilou kastlí je zázrak.

Zase naopak rám u DI jsem snad ještě ani neviděl shnilý, zato u DII už několikrát. A to tak, že se rozpadal.

Takže pokud DII, tak pořádně zkontrolovat rám, hlavně vzadu.
Pokud DI tak sehnat nějakou na které budu nejméně vyvařování kastle.
DII má výkonější motor a opravdu má větší kufr a to o dost.
Co se týká výbavy, tak si tedy neuvědumuji nic, co by měla DII navíc ve výbavě oproti DI. Snad jen že DII (ne všechny) má klimatronic a DI jenom manuální klimu.
Pohodlí je podle mého u obou stejné. Možná DII s měchy vzadu o malinko lepší pohodlí, ale nic výrazného.
Místa je v těch autech (kromě kufru) také všude úplně stejně. Protože interier je v podstatě identický.
Ceny většiny dílů +- stejné, ale některé má DII výrazně dražší. Hlavně okolo motoru. Třeba vstřikovače, hlava i příslušenství motoru.
Bát se elektroniky motoru nemá smysl. Stačí jedna investice do diagnostiky (má ji už spousta lidí) třeba Nanocom a je to v pohodě.
Navíc třeba i DI od rv 96 má v automatu elektronické čerpadlo na motoru. (sice se dá vyměnit bez problému za mechanické, ale v originále tam je elektronika

Osobně bych si vybral tu která by byla celkově v lepším stavu.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 versus D2
Já mám například D1 v lepším stavu než D2 co se týče koroze (D1 je úplně bez koroze) a taky v poslední době raději jezdím D1 než D2... 

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D1 versus D2
Pavle, ale u tebe je to proto, že díly na D2 jsi prodal cestou do servisu a tak tou D1 jezdit musíš. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D1 versus D2
Mám d1 taky bez koroze zatím,ale nevím jak to dobře udržet v tomto stavu,jezdí se s ní denně. Sehnat d1 v dobrém stavu je nelidský ůkol 

Naposledy upravil(a) cervusl dne 12 úno 2014 08:40, celkem upraveno 1 x.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D1 versus D2
D2 z přelomu tisíciletí mají všechny (co jsem teď okukoval při koupi) požranej rám v okolí nádrže, v podstatě od zadní nápravy dozadu, jinak to bývá s korozí ok, u toho rámu má smysl řešit, aby to nebylo "moc" - tedy trochu štourat. Nakonec jsme radši koupili povrchově sežranou v těchto místech, než sáhnout po nějaké čerstvě natřené - kdy člověk vůbec neví, co je "pod" černoiu barvou... Kastle u D2 bývají co se koroze týče ok, jak už tu psalo několik lidí, akorát špičky dveří, hlavně pátých a koutky okapniček a samozřejmě různě pod lemy, když jsou ty lemy trochu potlučený, tak to tam pak "žije".
Re: D1 versus D2
ahoj, asi se zeptam blbe, ale jak se lisi podvozky d1 a d2? a jak se to projevuje na jizdnich vlastnostech, prip terennich schopnostech?MadTom píše: D1 má podvozek stejný s Def a RRC.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D1 versus D2
D1 a D2 mají zhruba stejnou přední nápravu, co se týče konstrukce - rozdíl je v řešení okolo homokinetických kloubů - D1, Defender a RRC mají klouby schované v koulích, D2 v gumové manžetě, takže mohou být i větší.
Vzadu má D2 wattův přímovod a D1 a ostatní "3 link" nebo jak se to jmenuje - dvě vlečná ramena dole a kovové Ačko s kulovým kloubem nahoře. Až potud by se dalo říct, že to bude skoro stejné.
Nicméně D1 má klasické zkrutné stabilizátory.
D2 v základu taky, volitelně vzadu vzduchové pérování SLS a volitelně na obou stabilizátorech hydraulické jednotky ACE, které pomocí aktivního kroucení stabilizátory umí auto naklánět v zatáčkách proti směru přirozeného náklonu, takže auto je stabilnější. Dále za pomalé jízdy umí stabilizátory aspoň částečně odemknout, takže v terénu lépe kříží.
Toť k sériovému provedení.
Vzadu má D2 wattův přímovod a D1 a ostatní "3 link" nebo jak se to jmenuje - dvě vlečná ramena dole a kovové Ačko s kulovým kloubem nahoře. Až potud by se dalo říct, že to bude skoro stejné.
Nicméně D1 má klasické zkrutné stabilizátory.
D2 v základu taky, volitelně vzadu vzduchové pérování SLS a volitelně na obou stabilizátorech hydraulické jednotky ACE, které pomocí aktivního kroucení stabilizátory umí auto naklánět v zatáčkách proti směru přirozeného náklonu, takže auto je stabilnější. Dále za pomalé jízdy umí stabilizátory aspoň částečně odemknout, takže v terénu lépe kříží.
Toť k sériovému provedení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D1 versus D2
takze pokud to chapu dobre je d2 komfortnejsi na silnici, ale jak je to s terennimi schopnostmi?
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D1 versus D2
V základu, pokud je to verze, u které je a dá se ovládat mezinápravová uzávěrka, tak díky kontrole trakce TC je to lepší. Jedinej rozdíl je tam v delším zadním převisu. Zbytek, co se týče rozměrů kola a zbytku auta je skoro stejnej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo