D1 versus D2

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cervusl
Příspěvky: 137
Registrován: 16 led 2014 09:34
tel.: 732560183
auto: D 1 300

D1 versus D2

#1 Příspěvek od cervusl » 24 led 2014 09:06

Zdravím všechny stejně postižené LR.Mám námnět na podumání.Co je lepší D1 300tdi 1998 nebo D2 1999 stejná cena přibližně stejně najeto. :blush

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: D1 versus D2

#2 Příspěvek od fidzi » 24 led 2014 09:07

Kloudnou odpověď se nedozvíš. Jeden bude říkat to a druhý to. Já bych bral podle reálného stavu.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1918
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: D1 versus D2

#3 Příspěvek od jareku » 24 led 2014 09:28

Kup obě a máš po "dilematu" :grin: Následně můžeš sám testovat a uvidíš, která bude lepší :D
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 versus D2

#4 Příspěvek od PavelU » 24 led 2014 09:38

cervusl píše:Zdravím všechny stejně postižené LR.Mám námnět na podumání.Co je lepší D1 300tdi 1998 nebo D2 1999 stejná cena přibližně stejně najeto. :blush
Nenapsals v čem je lepší, na co budeš auto převážně používat... :idea: :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

omar
Příspěvky: 2749
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: D1 versus D2

#5 Příspěvek od omar » 24 led 2014 10:13

D II je konfortnější ma ruzné elektronické bazmeky
D I je blbuvzdornější

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D1 versus D2

#6 Příspěvek od MadTom » 24 led 2014 10:28

D2 je větší - teda kufr.
D1 má podvozek stejný s Def a RRC.

Jak už tu padlo, jde o to, na co auto chceš. Stejně to bude hlavně o korozi rámu a karoserie.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cervusl
Příspěvky: 137
Registrován: 16 led 2014 09:34
tel.: 732560183
auto: D 1 300

Re: D1 versus D2

#7 Příspěvek od cervusl » 24 led 2014 17:46

Koroze je u obou srovnatelná,ale díky podvozku a blbuvzdornosti jak se tu píše asi zvitězí D1

kubas
Příspěvky: 1114
Registrován: 20 čer 2011 16:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: D1 versus D2

#8 Příspěvek od kubas » 24 led 2014 18:39

zaleží na co to chces a kolik na to mas a hodlas dat do oprav pokud bude opravdu zanedbana td5 tak to asi bude stat ranec a myslim že ve vetšine případu je na tom td5 oproti TDi s korozí opravdu o hodne lepe

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1130
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: D1 versus D2

#9 Příspěvek od Forsttimber » 24 led 2014 19:18

moj nazor je ze urcite D1
poruchovost neriesim seru sa obe ale na D1 mas nahradne diely niekedy v nasobkoch lacnejsie
nepotrebujes ziadnu diagnostiku pretoze tam nic nieje ak nemas abs a to sa aj tak da iba drotikom
vsetky off doplnky su lacnejsie
urcite je D2 pohodlnejsia ale ja tiez lietam 130 po dialnici a d1 mi az tak velmi nepohdlne auto nepride skus sa zviest niecim novsim myslim ze su podstatne tvrdsie ako stare disco (napr.hyundai terracan)

velke plus pre D2 je dizajn, po facelifte je uuuuuuzasny a este ma vacsi kufor
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
cervusl
Příspěvky: 137
Registrován: 16 led 2014 09:34
tel.: 732560183
auto: D 1 300

Re: D1 versus D2

#10 Příspěvek od cervusl » 25 led 2014 00:39

Ty auta se mě líbí obě dvě každá je hezká jinak a jinak se nechá upravit, leštěnka a ofroud a les mi nějk nejde do hromady,ale co je pro mě asi nejduležitější je cena nahr.dílů a podvozek. D1 mám i když 200tdi a funguje bez chyby přeci jen je to babča a d2 neznám nevím jak funguje ten 5 válec bojím se elektriky.Takže to bude 300tdi moc děkuji za postřehy a zkušenosti :grin:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D1 versus D2

#11 Příspěvek od Acon » 25 led 2014 09:08

cervusl píše:Koroze je u obou srovnatelná....
Tak to teda zrovnateľná nie je. Rám OK aj keď na D2 je to skôr povrchová, al ekaroséria na D2 nehnije vôbec. Mám 16r. D2, cez leto som v rámci kozmetickej údržby vybral aj sedačky aby som sa dostal pod koberce a na jednom miest epri vodičovi bol nenápadný zhluk drobných pluzgierov, ktoré som ošetril. Inak ani zrnko korozie. A pokial viem tak ani tu na fóre sa nikdy neriešila korózia D2. Ak tak ošetrovanie rámu ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: D1 versus D2

#12 Příspěvek od Sláma Karel » 25 led 2014 12:42

S tou korozí je to jenom půl pravdy.

Karoserie opravdu u DII moc nehnije, spíš vůbec. Zato sehnat DI s neshnilou kastlí je zázrak. :roll:
Zase naopak rám u DI jsem snad ještě ani neviděl shnilý, zato u DII už několikrát. A to tak, že se rozpadal. :-(

Takže pokud DII, tak pořádně zkontrolovat rám, hlavně vzadu.
Pokud DI tak sehnat nějakou na které budu nejméně vyvařování kastle.

DII má výkonější motor a opravdu má větší kufr a to o dost.
Co se týká výbavy, tak si tedy neuvědumuji nic, co by měla DII navíc ve výbavě oproti DI. Snad jen že DII (ne všechny) má klimatronic a DI jenom manuální klimu.

Pohodlí je podle mého u obou stejné. Možná DII s měchy vzadu o malinko lepší pohodlí, ale nic výrazného.
Místa je v těch autech (kromě kufru) také všude úplně stejně. Protože interier je v podstatě identický.

Ceny většiny dílů +- stejné, ale některé má DII výrazně dražší. Hlavně okolo motoru. Třeba vstřikovače, hlava i příslušenství motoru.
Bát se elektroniky motoru nemá smysl. Stačí jedna investice do diagnostiky (má ji už spousta lidí) třeba Nanocom a je to v pohodě.
Navíc třeba i DI od rv 96 má v automatu elektronické čerpadlo na motoru. (sice se dá vyměnit bez problému za mechanické, ale v originále tam je elektronika :wink: )

Osobně bych si vybral tu která by byla celkově v lepším stavu.


K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 versus D2

#13 Příspěvek od PavelU » 25 led 2014 13:17

Já mám například D1 v lepším stavu než D2 co se týče koroze (D1 je úplně bez koroze) a taky v poslední době raději jezdím D1 než D2... :Pohoda:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D1 versus D2

#14 Příspěvek od MadTom » 25 led 2014 17:53

Pavle, ale u tebe je to proto, že díly na D2 jsi prodal cestou do servisu a tak tou D1 jezdit musíš. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cervusl
Příspěvky: 137
Registrován: 16 led 2014 09:34
tel.: 732560183
auto: D 1 300

Re: D1 versus D2

#15 Příspěvek od cervusl » 03 úno 2014 06:22

Mám d1 taky bez koroze zatím,ale nevím jak to dobře udržet v tomto stavu,jezdí se s ní denně. Sehnat d1 v dobrém stavu je nelidský ůkol :grin:
Naposledy upravil(a) cervusl dne 12 úno 2014 08:40, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: D1 versus D2

#16 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 03 úno 2014 09:18

D2 z přelomu tisíciletí mají všechny (co jsem teď okukoval při koupi) požranej rám v okolí nádrže, v podstatě od zadní nápravy dozadu, jinak to bývá s korozí ok, u toho rámu má smysl řešit, aby to nebylo "moc" - tedy trochu štourat. Nakonec jsme radši koupili povrchově sežranou v těchto místech, než sáhnout po nějaké čerstvě natřené - kdy člověk vůbec neví, co je "pod" černoiu barvou... Kastle u D2 bývají co se koroze týče ok, jak už tu psalo několik lidí, akorát špičky dveří, hlavně pátých a koutky okapniček a samozřejmě různě pod lemy, když jsou ty lemy trochu potlučený, tak to tam pak "žije".
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

bobbyp
Příspěvky: 52
Registrován: 17 črc 2013 23:26
auto: Discovery II
Bydliště: Praha 2

Re: D1 versus D2

#17 Příspěvek od bobbyp » 10 úno 2014 20:04

MadTom píše: D1 má podvozek stejný s Def a RRC.
ahoj, asi se zeptam blbe, ale jak se lisi podvozky d1 a d2? a jak se to projevuje na jizdnich vlastnostech, prip terennich schopnostech?

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D1 versus D2

#18 Příspěvek od MadTom » 10 úno 2014 20:18

D1 a D2 mají zhruba stejnou přední nápravu, co se týče konstrukce - rozdíl je v řešení okolo homokinetických kloubů - D1, Defender a RRC mají klouby schované v koulích, D2 v gumové manžetě, takže mohou být i větší.
Vzadu má D2 wattův přímovod a D1 a ostatní "3 link" nebo jak se to jmenuje - dvě vlečná ramena dole a kovové Ačko s kulovým kloubem nahoře. Až potud by se dalo říct, že to bude skoro stejné.
Nicméně D1 má klasické zkrutné stabilizátory.
D2 v základu taky, volitelně vzadu vzduchové pérování SLS a volitelně na obou stabilizátorech hydraulické jednotky ACE, které pomocí aktivního kroucení stabilizátory umí auto naklánět v zatáčkách proti směru přirozeného náklonu, takže auto je stabilnější. Dále za pomalé jízdy umí stabilizátory aspoň částečně odemknout, takže v terénu lépe kříží.
Toť k sériovému provedení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

bobbyp
Příspěvky: 52
Registrován: 17 črc 2013 23:26
auto: Discovery II
Bydliště: Praha 2

Re: D1 versus D2

#19 Příspěvek od bobbyp » 10 úno 2014 20:32

takze pokud to chapu dobre je d2 komfortnejsi na silnici, ale jak je to s terennimi schopnostmi?

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D1 versus D2

#20 Příspěvek od MadTom » 10 úno 2014 20:53

V základu, pokud je to verze, u které je a dá se ovládat mezinápravová uzávěrka, tak díky kontrole trakce TC je to lepší. Jedinej rozdíl je tam v delším zadním převisu. Zbytek, co se týče rozměrů kola a zbytku auta je skoro stejnej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět