Po chvilce motor zhasne TD5
Moderátor: Miky_CZ
Po chvilce motor zhasne TD5
Ahoj ve spolek, mam problem s TD5 ..
Po automatickem odvzdusneni paliv systemu motor nastartuje. Jde normalne do otacek. Pak bezi pet minut (motor zacne poklepavat, vstriky) a pak zhasne. Pri zapnuti klicku, jak zacne cerpadlo tlacit naftu tak se ozyva srseni od regulatoru paliva.. Je zavzdusneny paliv. okruh.. Motor nejde nastartovat.. Po procesu odvzdusneni motor chytne.. Zase chvilku bezi a konec.. To se porad opakuje. Je tam meneny regulator (starsi), ktery pred 2 mesici prochcaval. Ted jsme dali starsi, ale dobre cerpadlo a stale to same. Je tam skoro pulka nadrze. Nafta nikde netece. Kazda rada dobra diky
Po automatickem odvzdusneni paliv systemu motor nastartuje. Jde normalne do otacek. Pak bezi pet minut (motor zacne poklepavat, vstriky) a pak zhasne. Pri zapnuti klicku, jak zacne cerpadlo tlacit naftu tak se ozyva srseni od regulatoru paliva.. Je zavzdusneny paliv. okruh.. Motor nejde nastartovat.. Po procesu odvzdusneni motor chytne.. Zase chvilku bezi a konec.. To se porad opakuje. Je tam meneny regulator (starsi), ktery pred 2 mesici prochcaval. Ted jsme dali starsi, ale dobre cerpadlo a stale to same. Je tam skoro pulka nadrze. Nafta nikde netece. Kazda rada dobra diky
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Podle toho co popisuješ, se to zavzdušňuje. Doporučuju otevřít RAVE a podívat se tam, kde všude jsou hadice s naftou a zkontrolovat to podle toho. Né všude je totiž dobře vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
podobny problem robili na jednom aute podlozky pod vstrekmi...
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
To si myslim take, ze se to zavzdusnuje.. Jen nechapu, kdyz auto bezi, tak jde normalne za plynem.. Kdyby byla nekde dirka v potrubi, tak se to preci hada a nejde to treba do plnych.. Jako tenhle system dodavky paliva je dost zajebany. Nejde to obejit bez podavaciho cerpadla a tim vyloucit hadice atp. S tema vstrikama me to taky napadlo, jen si rikam, jaktoze bezi normalne kdyz bezi a pak to proste tu natlakovanou naftu sezere a pak znova..
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
PDcko ma dva tlakovane palivove okruhy - podavaci a vstrekovaci.
podavaci ma cca 4 bary, zjedosusene ide od zadneho cerpadla ku vstrekom a potom spat (plus filtracia v nadrzi). z tohoto okruhu si potom kazdy vstrek berie palivo do pumpy a to vstrekuje. kanaliky su spravene tak, ze vstrek doslova lezi v palivovom kanaliku a ak ti kruzky pod vstrekmi dobre netesnia, tak motor pretlaci vzduch pri kompresii az do palivoveho kanala a zavzdusni system...
podavaci ma cca 4 bary, zjedosusene ide od zadneho cerpadla ku vstrekom a potom spat (plus filtracia v nadrzi). z tohoto okruhu si potom kazdy vstrek berie palivo do pumpy a to vstrekuje. kanaliky su spravene tak, ze vstrek doslova lezi v palivovom kanaliku a ak ti kruzky pod vstrekmi dobre netesnia, tak motor pretlaci vzduch pri kompresii az do palivoveho kanala a zavzdusni system...
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Skus si pozriet gumicky na pal.filtri hlavne tu spodnu.
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Tak jdu zkouset.. Moc dik za rady.. Jeste jsem se docetl na UK foru, ze dost casto dela problem odvzdusnovaci ventil u paliv. f. http://www.litep4x4.cz/detail/defender/ ... eho-filtru
Dam hlaseni jak to dopadlo dik
Dam hlaseni jak to dopadlo dik

-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
A u TD5ky jsou ty okruhy vlastně 3 - první nízkotlakej je z nádrže přes první stupeň čerpadla do filtru, odtud zpět do nádrže do druhého stupně čerpadla - tady už jsou zmiňované 4 bary, a následně do hlavy motoru.
Je to tak kvůli nečistotám v naftě - aby to tlaková část elektrického čerpadla běžela na již přefiltrovanou naftu.
A druhá drobnost je regulátor tlaku paliva na hlavě motoru - je to v principu redukční ventil, který drží konstantní tlak na svém VSTUPu a přebytek pouští do nádrže. Tím se zajišťuje, aby vstřikovače byly plněné konstantním tlakem, kvůli přesnému dávkování nafty. Nemusí se tak dělat korekce na tlak nafty, stačí pouze na teplotu.
A TD5ka funguje i bez funkčního čerpadla v nádrži - pokud se nezavzdušní. Když mi nešel druhej stupeň, tak to mělo pouze trošku nižší výkon, když nešlo vůbec nic, tak auto jelo tak do 3000otáček, nemělo to výkon, a do kopce se muselo podřazovat, protože nádrž je vzadu. Z kopce, nebo při couvání do kopce problém nebyl.
Pokud profukují spaliny okolo těsnění vstřikovačů do naftového okruhu, tak je většinou čerpadlo co je v nádrži místo bílé barvy černé, od sazí, které se takto dostanou do nafty. Bohužel, některá čerpadla jsou dělaná z černého plastu, tak to není poznat.
Je to tak kvůli nečistotám v naftě - aby to tlaková část elektrického čerpadla běžela na již přefiltrovanou naftu.
A druhá drobnost je regulátor tlaku paliva na hlavě motoru - je to v principu redukční ventil, který drží konstantní tlak na svém VSTUPu a přebytek pouští do nádrže. Tím se zajišťuje, aby vstřikovače byly plněné konstantním tlakem, kvůli přesnému dávkování nafty. Nemusí se tak dělat korekce na tlak nafty, stačí pouze na teplotu.
A TD5ka funguje i bez funkčního čerpadla v nádrži - pokud se nezavzdušní. Když mi nešel druhej stupeň, tak to mělo pouze trošku nižší výkon, když nešlo vůbec nic, tak auto jelo tak do 3000otáček, nemělo to výkon, a do kopce se muselo podřazovat, protože nádrž je vzadu. Z kopce, nebo při couvání do kopce problém nebyl.
Pokud profukují spaliny okolo těsnění vstřikovačů do naftového okruhu, tak je většinou čerpadlo co je v nádrži místo bílé barvy černé, od sazí, které se takto dostanou do nafty. Bohužel, některá čerpadla jsou dělaná z černého plastu, tak to není poznat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
... no mozno som sa dozvedel nieco nove. Cerpadlo resp jeho spodnu cast som este z cierneho plastu nevidel max hornu a to som zapar tych cerpadiel uz videl a videl som aj "zacmudene" cerpadla.MadTom píše:Pokud profukují spaliny okolo těsnění vstřikovačů do naftového okruhu, tak je většinou čerpadlo co je v nádrži místo bílé barvy černé, od sazí, které se takto dostanou do nafty. Bohužel, některá čerpadla jsou dělaná z černého plastu, tak to není poznat.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Jsem měl chvilku repliku - byla černá celá. A chvilku proto, protože déle nevydržela.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Tak to je asi jasne.. Pac cerpadlo bylo cerne az za usima.. Vcera jsem tam dal novy filtr a zdalo se to byt ok.. Ujel jsem 20km (coz byl uspech po predchozim chovani) a zase konecMadTom píše:A u TD5ky jsou ty okruhy vlastně 3 - první nízkotlakej je z nádrže přes první stupeň čerpadla do filtru, odtud zpět do nádrže do druhého stupně čerpadla - tady už jsou zmiňované 4 bary, a následně do hlavy motoru.
Je to tak kvůli nečistotám v naftě - aby to tlaková část elektrického čerpadla běžela na již přefiltrovanou naftu.
A druhá drobnost je regulátor tlaku paliva na hlavě motoru - je to v principu redukční ventil, který drží konstantní tlak na svém VSTUPu a přebytek pouští do nádrže. Tím se zajišťuje, aby vstřikovače byly plněné konstantním tlakem, kvůli přesnému dávkování nafty. Nemusí se tak dělat korekce na tlak nafty, stačí pouze na teplotu.
A TD5ka funguje i bez funkčního čerpadla v nádrži - pokud se nezavzdušní. Když mi nešel druhej stupeň, tak to mělo pouze trošku nižší výkon, když nešlo vůbec nic, tak auto jelo tak do 3000otáček, nemělo to výkon, a do kopce se muselo podřazovat, protože nádrž je vzadu. Z kopce, nebo při couvání do kopce problém nebyl.
Pokud profukují spaliny okolo těsnění vstřikovačů do naftového okruhu, tak je většinou čerpadlo co je v nádrži místo bílé barvy černé, od sazí, které se takto dostanou do nafty. Bohužel, některá čerpadla jsou dělaná z černého plastu, tak to není poznat.

- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
A co vsechno jsi na motoru delal nez jsi ho musel odvzdusnit? Myslim uplnej zacatek. Protoze jen tak by se ti prece motor kterej je v poradku nezavzdusnil. Delali jste na nem nejakej servis, vstriky venku a td? Nebo se zavdusnil "sam od sebe? Treba kdyz ti dosla nafta?
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Zacalo to chcipat... A dlouho startovalo.. Asi pred pul rokem jsme tam davali jiny regulator, pac prochcaval.. Nejdrive to cim dal hure startovalo a ted uz to proste chcipe a zavzdusnuje se to porad..cyril píše:A co vsechno jsi na motoru delal nez jsi ho musel odvzdusnit? Myslim uplnej zacatek. Protoze jen tak by se ti prece motor kterej je v poradku nezavzdusnil. Delali jste na nem nejakej servis, vstriky venku a td? Nebo se zavdusnil "sam od sebe? Treba kdyz ti dosla nafta?
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
tak jsem se konecne dostal v vyndani tech vstriku.. nevite prosim, jak se nastavuje sila te pruziny od vacky?
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
... no ako pokrocil si ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Omlouvam se, ze tak se zpozdenim.. Jak zde kluci psali.. Pretesnene vstriky a jede jak za mlada.. Diky moc
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Zeptam se - je tedy treba, po vymene regulatoru tlaku, auto nejak odvzdusnovat nebo se to odvzdusni samo ? Pokud ano, jaky je spravny postup a co pri tom jeste zkontrolovat/vymenit ? Diky !
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Zapni klíček na kontrolky a ihned sešlápni 5x plynový pedál.Zapne se odvzdušnovací režim který trvá asi 5min.
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Diky !!
Jj, nejaky manual nebo dilenska prirucka by se hodily...
Jj, nejaky manual nebo dilenska prirucka by se hodily...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 15257
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Po chvilce motor zhasne TD5
Hledej RAVE - LR dílenská příručka, akorát je to anglicky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo