
TD5 - řídící jednotka - oprava
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
čo stojí taký špás? Ja sa už dlho pohrávam myšlienkou riešiť to cez I.Jezberu (remap Pete Bell) no stojí to prachy a ja ešte nemám X vecí, ktoré sú v rebríčku vyššie. Napr. TT minimálne na zadok a ovládanie CDL. Do toho mi na 1. miesto skočila prevodovka 

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Cenu ti řekne Ivan, prásdná jednotka se dá v UK sehnat kolem 220-250GBP a moc jich není. Mě se občas podaří sehnat nějakou jednotku už s vylepšeným softwarem, občas nefunkční. Tak se bavím, nejdřív opravit jednotku, potom vzít software co v ní byl a podívat se, co je v něm za změny (otevřít ve specíálním software jednotlivé mapy) a odhadnout, jestli je to k něčemu. No a potom otestovat v autě (mém neb cizím).
Potom je ještě možnost upravit starší jednotku (označenou MSBxxxxxxx), která se nedá přepsat v autě, ale musí se vyměnit paměť přímo uvnitř. Výsledek je stejnej, akorát je s tím víc práce.
Potom je ještě možnost upravit starší jednotku (označenou MSBxxxxxxx), která se nedá přepsat v autě, ale musí se vyměnit paměť přímo uvnitř. Výsledek je stejnej, akorát je s tím víc práce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Tak jsem si dneska zase chvilku hrál a mám v řídící jednotce pamět s dvojnásobnou kapacitou a v ní dvě různé mapy. Oproti předchozí verzi to nevypadá tak nehezky, jako dva brouci nalepení jeden na druhým, a hlavně je jednodužší přepínání. A jednodužší přepínání znamená větší spolehlivost (méně součástek = méně věcí co se může pokazit).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
... aaaa foto 

LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Zítra, dneska je to mo obabrané od tavidla.
A to není moc fotogenické.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
... tak posli privatne na mail. PS. Nic ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
...gratuluju Tome k uspechu.Teda jestli to mas uz otestovane v provozu
H.

H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
V provozu byla Milošem otestovaná předchozí verze - se dvěma paměťovýma čipama. Tuhletu novou mu dám na hraní tento týden. Já na to nějak s finišujícíma opravama bytu nemám čas.
A tady jsou i slíbené fotky - jednak detail a jednat to, jak to ve finále vypadá, zapatlané speciálním silikonem, jako ochranou proti utržení nebo uklepání. Ovádací drát (nepřipojeno = standardní mapa, připojeno na 12V = laděná mapa, protože logicky větší napětí je větší výkon) je zatím vedenej dírou v krytu, ale v plánu je možnost použít nějakej volnej pin na červeným konektoru, jenom je potřeba najít, kterej je doopravdy volnej. To že není zapojenej na schématech auta, totiž ještě neznamená, že je volnej v řídící jednotce.
A tady jsou i slíbené fotky - jednak detail a jednat to, jak to ve finále vypadá, zapatlané speciálním silikonem, jako ochranou proti utržení nebo uklepání. Ovádací drát (nepřipojeno = standardní mapa, připojeno na 12V = laděná mapa, protože logicky větší napětí je větší výkon) je zatím vedenej dírou v krytu, ale v plánu je možnost použít nějakej volnej pin na červeným konektoru, jenom je potřeba najít, kterej je doopravdy volnej. To že není zapojenej na schématech auta, totiž ještě neznamená, že je volnej v řídící jednotce.
- Přílohy
-
- a tak to dopadne po aplikaci neutrálního silikonu, drát je přilepeje taky a červená páska ho drží, než zatuhne silikon
- dual_speed_ECU_3resize.jpg (93.06 KiB) Zobrazeno 4967 x
-
- detail ovládacích obvodů - signál je od řídící jednotky oddělenej opticky
- dual_speed_ECU_2resize.jpg (102.03 KiB) Zobrazeno 4967 x
-
- nová paměť je schovaná pod přidanou destičkou, na té jsou ovládací obvody
- dual_speed_ECU_1resize.jpg (93.48 KiB) Zobrazeno 4967 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Tome, rad vidim, ze uz te presla ta myslenka "druheho" patra a prisel jsi na to, ze ctyrstovka je to reseni... nebo je to jinak? 
Praci zdar, drzim palce.
H.

Praci zdar, drzim palce.
H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Máš i nemáš pravdu. Funkčne je to to samé, akorát 400ky se dají normálně sehnat, kdežto 200ky už jsou pomalu nesehnatelné, nebo za cenu, která není zrovna nejlepší. Jediné kde se dají sehnat jsou od lidí co dělají úpravy řídících jednotek, nebo na ně prodávají díly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
... mozno by bol vhodny PIN 28 (je vedeny ako NOT USED a v kabelazi Defendera nie je fakt osadeny(to ci v plosaku je to netusim)) je mechanicky dostupny na prerusenie mimo plosaku (PIN 31 je tiez NOT USED a v kabelazi Defendera je osadeny (nesledoval som kam) ine PINy na mechanicke prerusenie nie su moc pristupne) - nutne overit u DiskoMadTom píše:... ale v plánu je možnost použít nějakej volnej pin na červeným konektoru, jenom je potřeba najít, kterej je doopravdy volnej. To že není zapojenej na schématech auta, totiž ještě neznamená, že je volnej v řídící jednotce.
... jak je to s nahravanim softu?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Dano, díky za návrhy, kouknu se do schémat a uvidím. Hledám nejlépe něco, co není zapojené ani v řídící jednotce, a to je trošku složitější, než projít schémata od aut. Vetšina pinů v řídící jednotce je někam propojená a není moc vidět kam, kvůlu vácevrstvému plošnému spoji.
Co se týče funkce, tak to funguje jako normální jednotka, s tí rozdílem, že si vybíráš, do které části paměti to bude koukat. Společnou to má konfiguraci kde jsou uložené vstřikovače a podobné věci.
Co se týče funkce, tak to funguje jako normální jednotka, s tí rozdílem, že si vybíráš, do které části paměti to bude koukat. Společnou to má konfiguraci kde jsou uložené vstřikovače a podobné věci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
... je mi jasne o com pises ale ak nemas podrobne schemy ECU tak to budes iba "stopovat" o to viac, ze typv ECU je niekolko a aj to nebude 100% istota. V podstate PIN 2,9,12,14,15,28,31 su uvadzane ako NOT USEDMadTom píše:Dano, díky za návrhy, kouknu se do schémat a uvidím. Hledám nejlépe něco, co není zapojené ani v řídící jednotce, a to je trošku složitější, než projít schémata od aut. Vetšina pinů v řídící jednotce je někam propojená a není moc vidět kam, kvůlu vácevrstvému plošnému spoji.
... ide o to co to bude znamenat pre "NANOCOM" uzivatelaMadTom píše:Co se týče funkce, tak to funguje jako normální jednotka, s tí rozdílem, že si vybíráš, do které části paměti to bude koukat. Společnou to má konfiguraci kde jsou uložené vstřikovače a podobné věci.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Pro Nanocom uživatele to bude znamenat to, že když dá tuto jednotku prvně do auta, tak si spáruje imobilizér a nastaví vstřikovače a typ plynového pedálu. To je stejné jako u každé jiné jednotky. Dále si naleje první mapu - třeba tu standardní. Vypne auto, přepne přepínač, zapne auto a naleje druhou mapu - třeba tu tuněnou. A to je všechno. Přepínat mezi mapama se teoreticky dá i za chodu motoru, prakticky je to omezené na dvojici map se stejným základem, jinak se mohou dít neočekávané věci. Takže pokud vezmu normální mapu a udělám z ním mapu natuněnou (změním hodnoty, ale nezměním strukturu), tak se bude dát přepínat za chodu. Pokud ale budu mít mapy z rozdílnou strukturou, tak přepínání jedině s vypnutím motoru. Ono je to i tak lepší si zastavit, stejně není kam spěchat s tím přepínáním.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
ako moze mapa zmenit strukturu?MadTom píše:Pro Nanocom uživatele to bude znamenat to, že když dá tuto jednotku prvně do auta, tak si spáruje imobilizér a nastaví vstřikovače a typ plynového pedálu. To je stejné jako u každé jiné jednotky. Dále si naleje první mapu - třeba tu standardní. Vypne auto, přepne přepínač, zapne auto a naleje druhou mapu - třeba tu tuněnou. A to je všechno. Přepínat mezi mapama se teoreticky dá i za chodu motoru, prakticky je to omezené na dvojici map se stejným základem, jinak se mohou dít neočekávané věci. Takže pokud vezmu normální mapu a udělám z ním mapu natuněnou (změním hodnoty, ale nezměním strukturu), tak se bude dát přepínat za chodu. Pokud ale budu mít mapy z rozdílnou strukturou, tak přepínání jedině s vypnutím motoru. Ono je to i tak lepší si zastavit, stejně není kam spěchat s tím přepínáním.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
... je mi jasne o com pises ale ak nemas podrobne schemy ECU tak to budes iba "stopovat" o to viac, ze typv ECU je niekolko a aj to nebude 100% istota. V podstate PIN 2,9,12,14,15,28,31 su uvadzane ako NOT USED
No když se kukneš na patice ne na ECU... ale ty připojovací tak tam jsou gumový záslepky tak by stačilo vyhledat tu "universálně" zaslepenou . Miloš II
No když se kukneš na patice ne na ECU... ale ty připojovací tak tam jsou gumový záslepky tak by stačilo vyhledat tu "universálně" zaslepenou . Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Ad připojovací piny - vzal jsem schémata od Defa a D2 a našel nepoužité piny, teď je ještě projdu v řídící jednotce a najdu něco co nené použité. V jednotce se potom příslušnej pin konektoru uštípne (vratně) a připojí se na něj náš novej ovládací drát.
Co se týče struktury dat v mapách, tak pokud do jednotky šahá někdo, kdo doopravdy ví co která část programu uvnitř dělá, tak se dá i šáhnout to struktury dat a lehce i upravit. Nejenom šáhnout do hodnot dat. Já to neumím. Zatím.
Co se týče struktury dat v mapách, tak pokud do jednotky šahá někdo, kdo doopravdy ví co která část programu uvnitř dělá, tak se dá i šáhnout to struktury dat a lehce i upravit. Nejenom šáhnout do hodnot dat. Já to neumím. Zatím.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
ale toto je trochu hustejsi reverse engineering. hlavne mapa je nieco ine ako kod.MadTom píše:Co se týče struktury dat v mapách, tak pokud do jednotky šahá někdo, kdo doopravdy ví co která část programu uvnitř dělá, tak se dá i šáhnout to struktury dat a lehce i upravit. Nejenom šáhnout do hodnot dat. Já to neumím. Zatím.
ale uznavam, ak ma niekto schemy a kompletny dump hexu tak sa da zistit dost vela;-)
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Tak opět něco nového - od Vizoura jsem měl nějakou dobu na opravu řídící jednotku z Defa - závada se projevovala tak, že auto nejdřív občas zdechlo a nakonec nejelo vůbec. Po výměně jednotky fungovalo bezproblémově.
Po pár hodinách hledání a porovnávání s jinou funkční jednotkou jsem se prokousal až k signálu z čidla polohy kliky a tomu, na kterej pin řídícího procesoru vede, a kterej obvod se v řídící jednotce stará o zpracování tohoto signálu.
A ve Vizourově jednotce na procesoru nic nebylo. Závada nakonec velmi triviální - jedem SMD odpor byl od výroby připájenej pouze za jeden vývod, místo za oba, a druhej vývod se pouze dotýkal. A časem se dotýkat přestal. Stačilo proletovat a vše začalo fungovat.
Bohužel nebylo ani co fotit, ale je to klasická závada při osazování, které se dá odhalit pouze optickým testerem, protože při výrobě vše fungovalo jak má.
Stále chci tvrdit, že ty jednotky se nekazí. Tahle fungovala minimálně 10 let bez problému. Jediné co jim vadí je voda.
Po pár hodinách hledání a porovnávání s jinou funkční jednotkou jsem se prokousal až k signálu z čidla polohy kliky a tomu, na kterej pin řídícího procesoru vede, a kterej obvod se v řídící jednotce stará o zpracování tohoto signálu.
A ve Vizourově jednotce na procesoru nic nebylo. Závada nakonec velmi triviální - jedem SMD odpor byl od výroby připájenej pouze za jeden vývod, místo za oba, a druhej vývod se pouze dotýkal. A časem se dotýkat přestal. Stačilo proletovat a vše začalo fungovat.
Bohužel nebylo ani co fotit, ale je to klasická závada při osazování, které se dá odhalit pouze optickým testerem, protože při výrobě vše fungovalo jak má.
Stále chci tvrdit, že ty jednotky se nekazí. Tahle fungovala minimálně 10 let bez problému. Jediné co jim vadí je voda.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Tak opravena další řídící jednotka - tentokrát MSB verze - chvilku fungovala, chvilku ne, a protože se v ní už někdo hrabal a pamět byla v patici, tak jsem patici vyměnil za novou a zatím to vypadá, že to funguje. Patice byla taková nějaká celá divná - na plastech otřepy od lisování a podobně, asi nějaké levná kopie. A navíc to zase bylo celé zababrané od tavidla.
No a protože jsem v pondělí prodal řídící jednotku z naší D2, tak mě to konečně donutilo si udělat druhou - tentokrát se dvěma mapama. Zatím funguje na stole, odpoledne půjde do auta. Ještě vymyslet, kam dám vypínač na ovládání.
No a protože jsem v pondělí prodal řídící jednotku z naší D2, tak mě to konečně donutilo si udělat druhou - tentokrát se dvěma mapama. Zatím funguje na stole, odpoledne půjde do auta. Ještě vymyslet, kam dám vypínač na ovládání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo