TD5 - řídící jednotka - oprava

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#121 Příspěvek od Acon » 13 črc 2011 22:14

čo stojí taký špás? Ja sa už dlho pohrávam myšlienkou riešiť to cez I.Jezberu (remap Pete Bell) no stojí to prachy a ja ešte nemám X vecí, ktoré sú v rebríčku vyššie. Napr. TT minimálne na zadok a ovládanie CDL. Do toho mi na 1. miesto skočila prevodovka :roll:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#122 Příspěvek od MadTom » 13 črc 2011 22:45

Cenu ti řekne Ivan, prásdná jednotka se dá v UK sehnat kolem 220-250GBP a moc jich není. Mě se občas podaří sehnat nějakou jednotku už s vylepšeným softwarem, občas nefunkční. Tak se bavím, nejdřív opravit jednotku, potom vzít software co v ní byl a podívat se, co je v něm za změny (otevřít ve specíálním software jednotlivé mapy) a odhadnout, jestli je to k něčemu. No a potom otestovat v autě (mém neb cizím).
Potom je ještě možnost upravit starší jednotku (označenou MSBxxxxxxx), která se nedá přepsat v autě, ale musí se vyměnit paměť přímo uvnitř. Výsledek je stejnej, akorát je s tím víc práce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#123 Příspěvek od MadTom » 18 říj 2011 21:16

Tak jsem si dneska zase chvilku hrál a mám v řídící jednotce pamět s dvojnásobnou kapacitou a v ní dvě různé mapy. Oproti předchozí verzi to nevypadá tak nehezky, jako dva brouci nalepení jeden na druhým, a hlavně je jednodužší přepínání. A jednodužší přepínání znamená větší spolehlivost (méně součástek = méně věcí co se může pokazit).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#124 Příspěvek od DanoDEF » 18 říj 2011 21:20

... aaaa foto :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#125 Příspěvek od MadTom » 18 říj 2011 21:21

Zítra, dneska je to mo obabrané od tavidla. :mrgreen: A to není moc fotogenické.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#126 Příspěvek od DanoDEF » 18 říj 2011 21:24

... tak posli privatne na mail. PS. Nic ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#127 Příspěvek od Jenda » 19 říj 2011 08:50

...gratuluju Tome k uspechu.Teda jestli to mas uz otestovane v provozu :yes
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#128 Příspěvek od MadTom » 19 říj 2011 19:39

V provozu byla Milošem otestovaná předchozí verze - se dvěma paměťovýma čipama. Tuhletu novou mu dám na hraní tento týden. Já na to nějak s finišujícíma opravama bytu nemám čas.
A tady jsou i slíbené fotky - jednak detail a jednat to, jak to ve finále vypadá, zapatlané speciálním silikonem, jako ochranou proti utržení nebo uklepání. Ovádací drát (nepřipojeno = standardní mapa, připojeno na 12V = laděná mapa, protože logicky větší napětí je větší výkon) je zatím vedenej dírou v krytu, ale v plánu je možnost použít nějakej volnej pin na červeným konektoru, jenom je potřeba najít, kterej je doopravdy volnej. To že není zapojenej na schématech auta, totiž ještě neznamená, že je volnej v řídící jednotce.
Přílohy
a tak to dopadne po aplikaci neutrálního silikonu, drát je přilepeje taky a červená páska ho drží, než zatuhne silikon
a tak to dopadne po aplikaci neutrálního silikonu, drát je přilepeje taky a červená páska ho drží, než zatuhne silikon
dual_speed_ECU_3resize.jpg (93.06 KiB) Zobrazeno 4978 x
detail ovládacích obvodů - signál je od řídící jednotky oddělenej opticky
detail ovládacích obvodů - signál je od řídící jednotky oddělenej opticky
dual_speed_ECU_2resize.jpg (102.03 KiB) Zobrazeno 4978 x
nová paměť je schovaná pod přidanou destičkou, na té jsou ovládací obvody
nová paměť je schovaná pod přidanou destičkou, na té jsou ovládací obvody
dual_speed_ECU_1resize.jpg (93.48 KiB) Zobrazeno 4978 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#129 Příspěvek od Honza_offroad » 19 říj 2011 21:03

Tome, rad vidim, ze uz te presla ta myslenka "druheho" patra a prisel jsi na to, ze ctyrstovka je to reseni... nebo je to jinak? ;-)
Praci zdar, drzim palce.

H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#130 Příspěvek od MadTom » 19 říj 2011 21:06

Máš i nemáš pravdu. Funkčne je to to samé, akorát 400ky se dají normálně sehnat, kdežto 200ky už jsou pomalu nesehnatelné, nebo za cenu, která není zrovna nejlepší. Jediné kde se dají sehnat jsou od lidí co dělají úpravy řídících jednotek, nebo na ně prodávají díly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#131 Příspěvek od DanoDEF » 23 říj 2011 22:03

MadTom píše:... ale v plánu je možnost použít nějakej volnej pin na červeným konektoru, jenom je potřeba najít, kterej je doopravdy volnej. To že není zapojenej na schématech auta, totiž ještě neznamená, že je volnej v řídící jednotce.
... mozno by bol vhodny PIN 28 (je vedeny ako NOT USED a v kabelazi Defendera nie je fakt osadeny(to ci v plosaku je to netusim)) je mechanicky dostupny na prerusenie mimo plosaku (PIN 31 je tiez NOT USED a v kabelazi Defendera je osadeny (nesledoval som kam) ine PINy na mechanicke prerusenie nie su moc pristupne) - nutne overit u Disko

... jak je to s nahravanim softu?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#132 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2011 00:23

Dano, díky za návrhy, kouknu se do schémat a uvidím. Hledám nejlépe něco, co není zapojené ani v řídící jednotce, a to je trošku složitější, než projít schémata od aut. Vetšina pinů v řídící jednotce je někam propojená a není moc vidět kam, kvůlu vácevrstvému plošnému spoji.
Co se týče funkce, tak to funguje jako normální jednotka, s tí rozdílem, že si vybíráš, do které části paměti to bude koukat. Společnou to má konfiguraci kde jsou uložené vstřikovače a podobné věci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#133 Příspěvek od DanoDEF » 24 říj 2011 07:38

MadTom píše:Dano, díky za návrhy, kouknu se do schémat a uvidím. Hledám nejlépe něco, co není zapojené ani v řídící jednotce, a to je trošku složitější, než projít schémata od aut. Vetšina pinů v řídící jednotce je někam propojená a není moc vidět kam, kvůlu vácevrstvému plošnému spoji.
... je mi jasne o com pises ale ak nemas podrobne schemy ECU tak to budes iba "stopovat" o to viac, ze typv ECU je niekolko a aj to nebude 100% istota. V podstate PIN 2,9,12,14,15,28,31 su uvadzane ako NOT USED
MadTom píše:Co se týče funkce, tak to funguje jako normální jednotka, s tí rozdílem, že si vybíráš, do které části paměti to bude koukat. Společnou to má konfiguraci kde jsou uložené vstřikovače a podobné věci.
... ide o to co to bude znamenat pre "NANOCOM" uzivatela
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#134 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2011 10:28

Pro Nanocom uživatele to bude znamenat to, že když dá tuto jednotku prvně do auta, tak si spáruje imobilizér a nastaví vstřikovače a typ plynového pedálu. To je stejné jako u každé jiné jednotky. Dále si naleje první mapu - třeba tu standardní. Vypne auto, přepne přepínač, zapne auto a naleje druhou mapu - třeba tu tuněnou. A to je všechno. Přepínat mezi mapama se teoreticky dá i za chodu motoru, prakticky je to omezené na dvojici map se stejným základem, jinak se mohou dít neočekávané věci. Takže pokud vezmu normální mapu a udělám z ním mapu natuněnou (změním hodnoty, ale nezměním strukturu), tak se bude dát přepínat za chodu. Pokud ale budu mít mapy z rozdílnou strukturou, tak přepínání jedině s vypnutím motoru. Ono je to i tak lepší si zastavit, stejně není kam spěchat s tím přepínáním.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#135 Příspěvek od visby » 24 říj 2011 10:32

MadTom píše:Pro Nanocom uživatele to bude znamenat to, že když dá tuto jednotku prvně do auta, tak si spáruje imobilizér a nastaví vstřikovače a typ plynového pedálu. To je stejné jako u každé jiné jednotky. Dále si naleje první mapu - třeba tu standardní. Vypne auto, přepne přepínač, zapne auto a naleje druhou mapu - třeba tu tuněnou. A to je všechno. Přepínat mezi mapama se teoreticky dá i za chodu motoru, prakticky je to omezené na dvojici map se stejným základem, jinak se mohou dít neočekávané věci. Takže pokud vezmu normální mapu a udělám z ním mapu natuněnou (změním hodnoty, ale nezměním strukturu), tak se bude dát přepínat za chodu. Pokud ale budu mít mapy z rozdílnou strukturou, tak přepínání jedině s vypnutím motoru. Ono je to i tak lepší si zastavit, stejně není kam spěchat s tím přepínáním.
ako moze mapa zmenit strukturu?

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#136 Příspěvek od Miloš II » 24 říj 2011 10:48

... je mi jasne o com pises ale ak nemas podrobne schemy ECU tak to budes iba "stopovat" o to viac, ze typv ECU je niekolko a aj to nebude 100% istota. V podstate PIN 2,9,12,14,15,28,31 su uvadzane ako NOT USED

No když se kukneš na patice ne na ECU... ale ty připojovací tak tam jsou gumový záslepky tak by stačilo vyhledat tu "universálně" zaslepenou . Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#137 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2011 10:58

Ad připojovací piny - vzal jsem schémata od Defa a D2 a našel nepoužité piny, teď je ještě projdu v řídící jednotce a najdu něco co nené použité. V jednotce se potom příslušnej pin konektoru uštípne (vratně) a připojí se na něj náš novej ovládací drát.
Co se týče struktury dat v mapách, tak pokud do jednotky šahá někdo, kdo doopravdy ví co která část programu uvnitř dělá, tak se dá i šáhnout to struktury dat a lehce i upravit. Nejenom šáhnout do hodnot dat. Já to neumím. Zatím. :D
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#138 Příspěvek od visby » 24 říj 2011 11:00

MadTom píše:Co se týče struktury dat v mapách, tak pokud do jednotky šahá někdo, kdo doopravdy ví co která část programu uvnitř dělá, tak se dá i šáhnout to struktury dat a lehce i upravit. Nejenom šáhnout do hodnot dat. Já to neumím. Zatím. :D
ale toto je trochu hustejsi reverse engineering. hlavne mapa je nieco ine ako kod.
ale uznavam, ak ma niekto schemy a kompletny dump hexu tak sa da zistit dost vela;-)

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#139 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2014 11:16

Tak opět něco nového - od Vizoura jsem měl nějakou dobu na opravu řídící jednotku z Defa - závada se projevovala tak, že auto nejdřív občas zdechlo a nakonec nejelo vůbec. Po výměně jednotky fungovalo bezproblémově.
Po pár hodinách hledání a porovnávání s jinou funkční jednotkou jsem se prokousal až k signálu z čidla polohy kliky a tomu, na kterej pin řídícího procesoru vede, a kterej obvod se v řídící jednotce stará o zpracování tohoto signálu.
A ve Vizourově jednotce na procesoru nic nebylo. Závada nakonec velmi triviální - jedem SMD odpor byl od výroby připájenej pouze za jeden vývod, místo za oba, a druhej vývod se pouze dotýkal. A časem se dotýkat přestal. Stačilo proletovat a vše začalo fungovat.
Bohužel nebylo ani co fotit, ale je to klasická závada při osazování, které se dá odhalit pouze optickým testerem, protože při výrobě vše fungovalo jak má.
Stále chci tvrdit, že ty jednotky se nekazí. Tahle fungovala minimálně 10 let bez problému. Jediné co jim vadí je voda.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#140 Příspěvek od MadTom » 05 črc 2014 12:51

Tak opravena další řídící jednotka - tentokrát MSB verze - chvilku fungovala, chvilku ne, a protože se v ní už někdo hrabal a pamět byla v patici, tak jsem patici vyměnil za novou a zatím to vypadá, že to funguje. Patice byla taková nějaká celá divná - na plastech otřepy od lisování a podobně, asi nějaké levná kopie. A navíc to zase bylo celé zababrané od tavidla.
No a protože jsem v pondělí prodal řídící jednotku z naší D2, tak mě to konečně donutilo si udělat druhou - tentokrát se dvěma mapama. Zatím funguje na stole, odpoledne půjde do auta. Ještě vymyslet, kam dám vypínač na ovládání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět