Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Moderátor: Miky_CZ
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
A zkoušel někdo ten střední měnič na standartní Discoveře... Tak jak vyjela z továrny.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
tak neviem čo znamená štandartná, no myslím, že ja som takú kúpil od Mikiho zo Žiliny. Domnievam sa, že repas prevodovky a inštaláciu M meniču mu robil niekto okolo Teba. A kúpil som ju štandartnú, tzn. bez úprav ako je lift a iné pneu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Jo ta Michalova se dělala u nás a máš pravdu, ta byla bez úprav.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
A čo ťa zaujíma?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Děkuji, už si umím udělat představu.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Hubert
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Nemyslím si že je to blbá logika. Výrobce a konstruktér není blbec. Kroutící moment, akcelerace, ale i výkon motoru TD5 je nižší než V8 proto tam dávali M. Jako jeden z důvodů vidím cenu.Acon píše:blbá logistika. Do dieslov dávali malý, lebo diesle nemali dosť výkonu na väčší. No medzičasom dieslové motory dosiahli parametre starých benzíňákov a Ing. v LR to nejako nedocvaklo, že aj 200ročnú prevodovku by chcelo upgradovať.zbynek píše:Nepochybuji o tom že to funguje, ale napadá mě otázka, proč ve výrobě montují jiný konvertor, když tento medium je lepší ??????
Osobne nechápem, prečo sa do toho nedávala AP aspoň s obmedzeným preklzom. TD5 na to má o benzínoch ani nehovorím. Na druhej strane je tá stará prevodovka spolahlivá a pri troche starostlivosti prežije celé auto.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Mám automat krátce s měničem medium moc jsem si ho ještě neužil, ale měnit ho ze standarní velikosti small na medium má smysl jenom se zvýšením výkonu motoru. MIloš II
- Přílohy
-
- 3tc.jpg (120.37 KiB) Zobrazeno 18429 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Nm TD5ky je podobný ak nie rovnaký ako mala V8 3,9. A v cene to určite nebolo. Aká je cena tých meničov teraz a aká je vo výrobe? Jednoducho bolo nákladné meniť logistiku vo výrobe a povedali si, že DII vydrží aj s malým meničom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Ja ho mám s pôvodným výkonom a teraz aj na väčších pneu a rozhodne je to krok k lepšiemu.Miloš II píše:Mám automat krátce s měničem medium moc jsem si ho ještě neužil, ale měnit ho ze standarní velikosti small na medium má smysl jenom se zvýšením výkonu motoru. MIloš II
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Něco k oleji v auto. převodoofce
150C° je maximální přípustná teplota oleje v auto. převodovce. Pokud teplota dosáhne 150 ° C, sníží otáčky se zařazeným neutrálem, nechat běžet motor při 1200 ot / min po dobu nejméně 2 až 3 minuty kontrolovat, zda nejeví známky přehřátí motoru.
Jízda v těžké terénu (typická situace je houpací vozidla které uvízla v bahně, písku, nebo sěíhu), může se zvýšit teplota oleje rychlostí 0,5 ° . stupně za sekundu stání.
Nad 150C° Dochází k poškození vnitřních částí převodofky, včetně deformace kovových částí, degradace spojek, a tání těsnění. Převodový olej oxiduje, (tvořící lak-jako látky, které způsobují další prokluzování spojky a zahřívání) a životnost převodového oleje se rychle zkracuje.
Převodový olej a filtr by měl být vždy měnit častěji při jízdě s těžkým nákladem, alespoň jednou po 40000 km , protože výstupní teplota měniče pak obvykle daleko vyšší než ideálních 175 °C.
MIloš II
150C° je maximální přípustná teplota oleje v auto. převodovce. Pokud teplota dosáhne 150 ° C, sníží otáčky se zařazeným neutrálem, nechat běžet motor při 1200 ot / min po dobu nejméně 2 až 3 minuty kontrolovat, zda nejeví známky přehřátí motoru.
Jízda v těžké terénu (typická situace je houpací vozidla které uvízla v bahně, písku, nebo sěíhu), může se zvýšit teplota oleje rychlostí 0,5 ° . stupně za sekundu stání.
Nad 150C° Dochází k poškození vnitřních částí převodofky, včetně deformace kovových částí, degradace spojek, a tání těsnění. Převodový olej oxiduje, (tvořící lak-jako látky, které způsobují další prokluzování spojky a zahřívání) a životnost převodového oleje se rychle zkracuje.
Převodový olej a filtr by měl být vždy měnit častěji při jízdě s těžkým nákladem, alespoň jednou po 40000 km , protože výstupní teplota měniče pak obvykle daleko vyšší než ideálních 175 °C.
MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Přidávám do automatů aditiva a zatím v pohodě i při výměně oleje se nezdá být přepálený...
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Automat nemám, ale stále si pomatuju jak sem auto kupoval a projel jsem se se 4ma různýma D2 s automatem a všechny se chovaly tak, že motor se vytočil ke 3000 otáček a noc to nechtělo zrychlovat, v manuálu to tak "netáhlo" taky, ale kolem 2000 otáček, ve 3000 už auto jelo velmi slušně - tohle by měl ten větší němič eliminovat - posunout otáčky směrem dolů. Docela to odpovídá i rozdílu mezi benzínovým a naftovým motorem.
Jo a po poladění TD5ky je to ještě o kus lepší.
Jo a po poladění TD5ky je to ještě o kus lepší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Že už tam máš nabastlenéj teploměr ....Miloš II píše:Něco k oleji v auto. převodoofce - ideální 175 °C. MIloš II
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Presne o to ide. S malým meničom som sa na predbiehanie musel pripravovať dlhop dopredu. Podradiť na 3, počkať kým sa uzamkne menič a potom to už šlo. Predbiehať len tak s odomknutým meničom bolo celkom dobrodružstvo. Plyn na podlahu, otáčky v nebesiach a bolo super, keď sa mi niekde uprostred predbiehania konečne zamkol menič. Vtedy to konečne vypálilo. S väčším meničom človek jednoducho nerieši odomknutý, alebo zamknutý menič. Jednoducho na to šlapnem a idem. Zrýchlenie je podstatne lepšie a predbiehanie bezpečnejšie.MadTom píše:Automat nemám, ale stále si pomatuju jak sem auto kupoval a projel jsem se se 4ma různýma D2 s automatem a všechny se chovaly tak, že motor se vytočil ke 3000 otáček a noc to nechtělo zrychlovat....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Je škoda, že na rozdíl od amerických převodovek nemáme moc velký výběr. Základním parametrem měniče je tzv ''stall speed'' což lze přeložit jako zastavovací otáčky. Váznam vysvětlím na příkladu, který se nemá praktikovat . Auto stojí na místě, zařadí se D a šlápne brzda a současně plný plyn. Stall speed jsou otáčky, kterých motor v tomto režimu dosáhne.
Pro americké převodovky lze koupit měniče se ''stall speed'' odstupňovanou po cca 300 ot/min a to už asi od cca 1800 ot/min.
Pro americké převodovky lze koupit měniče se ''stall speed'' odstupňovanou po cca 300 ot/min a to už asi od cca 1800 ot/min.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
predpokladám, že ak to skúsim 1x tak sa nemám čoho obávať. Alebo?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Nemělo by.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
tak, otáčky vybehli na 2250 no hneď ako keby zabrala spojka a klesli na 2210-2230 a vyššie sa nepohli. presnejšie sa to z toho otáčkomera odčítať nedá. No na 2250 je čiarka. Vydržal som to tak 3s. Motor mal tak 50st prevodovka tiež nebola studená a ešte som ju pred tým trochu prehnal do kopca.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- eliott
- Příspěvky: 11505
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Ty jsi rychlej , to odpovídá.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Ď. No auto mi stojí 5m pred oknom. A teraz otázka? Aké je optimum? Ak sa tak dá vôbec povedať.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.