Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Moderátor: Rover
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
do sani to klidne strilet muze kdyz je z jakehokoli duvodu nezavreny saci ventil pri zapaleni smesi ci zbytku smesi ve valci.
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout 

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
no a proto rikam, ze takovy rany by asi poznal, protoze by dochazelo ke vzniceni nasavene horlave smesi uz v sacim potrubi a patrne by to slehalo skrz karbec zpetne ven a to je asi neprehlednutelny, pokud zustava viset ventil, tak jde snadno poznat ktery, po sejmuti ventiloveho vika a tocenim rucne pres kliku, ale takovychto zavad je opravdu minimum, vetsinou spis strili bohata smes kvuli spatne nastavenemu predstihu, spatne serizenemu karburatoru nebo vynechavajicimu zapalovani, kdyz to ani neblafne, ale strili, tak to asi pali, ale ve spatny okamzik - kazdopadne to chce mit overeny prave ty banality, kteryma to vetsinou je - zkouknout, zda jiskrej vsechny svicky, nejlepe je mit rovnou novy vcetne kabelu, zkontrolovat vicko a palec rozdelovace, spravny odtrh na kladivkach a ocistit je, pripadne novy, pokud se v motoru nikdo nerejpal, tak by predstih nemel byt hnuty, ale zarucit se to neda, stary karburatory maj vetsinou spatny tesneni a neserizenou plovakovou komoru, takze se motor uchcava, je toho proste spousta a chce to jit vylucovaci metodou
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- Petr.Kalouda
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20 čer 2010 22:03
- auto: LR SII 109 1979
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
takže nestřílí z výfuku,ale přesně jak jsem říkal z karbecu (vizuální kontakt při oddělaným sání) jsou slyšet praskavé rány a z karburátoru je vystřelován hustý šedivý dým. svíčky zatím nové nejsou,nicméně ty staré odmaštěné,očistěné v nitroředidlu a vydrhnuty kartackem. samozrejme suchy. jiskry davaj velmi pekny (když jsou vydělaný kontaktovaný s kostrou,tak dávaj jiskry dobrý) rozdělovač novej,skoro netklej,nicméně byl uvolněnej a je mořné,že se otočil.
Na nastavení rozdělovače jsou moje znalosti krátké,nicméně vizuálně vypadá bez problémů,nikde není ošoupanej atd. vačky jsem nekontroloval. palivo taky dodáváno bez problémů....
Nevím si rady,víc postřehů asi dodat nemůžu.
Na nastavení rozdělovače jsou moje znalosti krátké,nicméně vizuálně vypadá bez problémů,nikde není ošoupanej atd. vačky jsem nekontroloval. palivo taky dodáváno bez problémů....
Nevím si rady,víc postřehů asi dodat nemůžu.
Dum Spiro Spero
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
to jsou jasné příznaky špatně nastaveného rozdělovače, nastav kliku do polohy, kdy má pálit první válec (je na to značka na setrvačníku pod krytkou na pravé straně skříně setrvačníku), pak nastav rozdělovač, pak následuje zkušební jízda a pak 

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
pro upresneni musis sundat ventilovy viko a dostat motor do polohy, kdy je zavreny na prvnim valci (pocitano od chladice)saci ventil a ryska ukaze na setrvacniku na tusim 13 nebo 15, proste stred, setrvacniky se ruznej ve stupnicich, kdyz tu znacku prejedes, tak se musi cely cyklus opakovat, nesmis se klikou vracet v proti smeru, ryska oznacuje presne horni uvrat, no a v ten okamzik by melo dojit k hozeni jiskry pres kladivka a palec by mel smerovat na kontakt prvniho svickoveho kabelu, je na to pomucka se zarovickou, ktera se rozsviti presne v okamziku, kdy se sepnou kontakty na kladivkach, tj. zafixujes si horni uvrat a tocis s rozdelovacem, ktery musi byt i spravne usazen, dokud se ti nerozsviti zarovka, nebo nehodi jiskra
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- Petr.Kalouda
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20 čer 2010 22:03
- auto: LR SII 109 1979
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
tak chlapi,problem vyresen ,bylo to presne jak ste rikaly plus prehozeny svicky,daval jiskru na spatny svicky.ted uz jede celkem v poho.nevite,jakej ma byt predstih u techto motoru?
Dum Spiro Spero
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
jo jo, takhle jsme zapasili u kolegy se starou pragovkou. chvilku nam trvalo nez jsme pochopili jak ma byt ten rozdelovac spravne zapojeny 

BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout 

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
predstih ma byt na znacku pro 90 octanovej benzin za predpokladu, ze mas motors s vyssi kompresi, ktery jsou beznejsi pro evropu, s nizkou se delaly hlavne pro AfrikuPetr.Kalouda píše:tak chlapi,problem vyresen ,bylo to presne jak ste rikaly plus prehozeny svicky,daval jiskru na spatny svicky.ted uz jede celkem v poho.nevite,jakej ma byt predstih u techto motoru?
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- Petr.Kalouda
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20 čer 2010 22:03
- auto: LR SII 109 1979
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
no to je problem,na jake znacce? na klikovce ve predu je rozvod pro remen na ventilator a na alternator. a na tom kole jsou rysky. nicmene je tam jedna,pak chvilu nic a potom asi dalsich 9,tak na ktreou 

Dum Spiro Spero
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
mnoo
existuji dva typy stupnici, ale mela by byt znacena 0 - T.D.C(horni uvrat) a potom byvaji B.T.D.C (pred) a A.T.D.C (po) znacky, odstup 3° tusim

"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- Petr.Kalouda
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20 čer 2010 22:03
- auto: LR SII 109 1979
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
a kdepak tyto stupnice najdu? jedinou jsem videl na kole rozvodu klinaku na klikovce a vypadala asi takto: I . . . I I I I I I I I 

Dum Spiro Spero
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
- Land Jirka
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
najdeš je na setrvákuPetr.Kalouda píše:a kdepak tyto stupnice najdu? jedinou jsem videl na kole rozvodu klinaku na klikovce a vypadala asi takto: I . . . I I I I I I I I
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
a na setrvak se podivas odklopnym okynkem, ktery je za rozdelovacem v urovni bulkheadu
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
no kazdopadne predstih stejne po zkusenostech budes ladit podle motoru, jestli to budes hnat vic do rychlosti, nebo do sily. Nejlip co se mi osvedcilo jizda do nejakyho kopce vzdycky stejnyho a nastavit rucni plyn a to samy zase s kopce jestli nestrily do vyfuku a proste testovat jak nejlip jede a ma optimalni vykon.
- Petr.Kalouda
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20 čer 2010 22:03
- auto: LR SII 109 1979
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
prosim jeste jednou pro uplnyho neznalce......toto na me bylo trochu moc rychly a nic moc jsem nepochopil
Dum Spiro Spero
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Dělá se to různě, například použiješ žárovičku aby si viděl kdy ti sepne válec, nebo já používám zkoušečku na prozvonění kabelu. Nastavíš si rysku na řemenici, jestli ji nemáš jinde a otočíš pomalu s rozdělovačem. Až ti zazvoní, tak ti jde jiskra na první válec.
A pak si stejně najdeš kopec a na něm vyzkoušíš jak to jede a jakej to má tah a určitě to mírně doladíš. Čím větší předstih, tím lepší na rychlost a čím menší, tím tam je větší výkon, ale zase jen do určitého stupně.
Je to o ladění a stejně časem budeš přebrušovat kladívko a zase budeš ladit. Nemělo by ti to střílet do výfuku z kopce se zařazenou rychlostí ale tam může být i bohatší směs na volnoběhu a tu zase stáhneš na karbecu.
Nevím jestli je to na pochopení, je to spíš o tom jestli máš někoho v okolí kdo dělá starý auta, aby ti to ukázal...
A pak si stejně najdeš kopec a na něm vyzkoušíš jak to jede a jakej to má tah a určitě to mírně doladíš. Čím větší předstih, tím lepší na rychlost a čím menší, tím tam je větší výkon, ale zase jen do určitého stupně.
Je to o ladění a stejně časem budeš přebrušovat kladívko a zase budeš ladit. Nemělo by ti to střílet do výfuku z kopce se zařazenou rychlostí ale tam může být i bohatší směs na volnoběhu a tu zase stáhneš na karbecu.
Nevím jestli je to na pochopení, je to spíš o tom jestli máš někoho v okolí kdo dělá starý auta, aby ti to ukázal...
- Petr.Kalouda
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20 čer 2010 22:03
- auto: LR SII 109 1979
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
tak to je jina, ted se bohuzel nemuzu venovat autu,ale plus minus takhle jsme to uz delali. jen s trochu jinymi prostredky. a tu horni uvrat,kdyz zjistujes zarovkou nebo multimetrem,tak to jako udelas jak? kam ji presne pripnes?
Dum Spiro Spero
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
sundas si vicko rozdelovace a jeden kontakt pripnes na kontakt na palec a druhy na zem, cely blok motoru je zem, az si najdes pozici, kdy ti ten multimetr pipne, tak si ho dole utahnes a udelej si rysky, protoze budes jezdit na 95 benzin, tak se to bude chovat trochu jinak, nez je v manulau, ktery uvadi nastaveni pro 90 benzin a mozna budes muset ladit na jednu nebo druhou stranu, ale pak uz tocis jen rozdelovacem a hledas tu idealni polohu, ktera bude jen par stupinku od znacky, kterou sis udelalPetr.Kalouda píše:tak to je jina, ted se bohuzel nemuzu venovat autu,ale plus minus takhle jsme to uz delali. jen s trochu jinymi prostredky. a tu horni uvrat,kdyz zjistujes zarovkou nebo multimetrem,tak to jako udelas jak? kam ji presne pripnes?
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- Petr.Kalouda
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20 čer 2010 22:03
- auto: LR SII 109 1979
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
strucne receno,pokud to dobre chapu,nastavim rozdelovac tak,aby daval jiskru na horni uvrati valce....toho kazdyho. hotovo. a ta odchylka na jednu nebo druhou stranu,nevite,kolik to je? nekde jsem slysel 3 stupne,ale nevim
Dum Spiro Spero
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
LR SIII 109 ´79
2PARA Re-enacted, Brno
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
NE! Seřídíš rozdělovač tak, aby dával jiskru před horní úvratí prvního válce! To je předstih a jeho hodnotu musíš pro základní seřízení pro svůj motor znát. U LR je vyznačen ryskou na setrvačníku (jak to popsal Allik). Současně musí palec rozdělovače směřovat ke kontaktu pro kabel na svíčku prvního válce (abys neměl rozdělovač přetočený). Na tu značku na setrvačníku se musíš dostat ve smyslu otáčení motoru, když jí přejedeš, tak toč o 90 stupňů zpátky a pak znova. Tím vyloučíš vůle v převodech mezi klikou a vačkou a náhonem rozdělovače.