chip

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
skino
Příspěvky: 115
Registrován: 19 úno 2009 23:39
Bydliště: Prešov

chip

#1 Příspěvek od skino » 09 říj 2009 00:33

zdravím. ma niekto skúsenostní z niečim takým??? ďakujem
http://cgi.ebay.com/Performance-Chip-LA ... 2a0179ce3b
Freelander 1.8 16V r.v. 1999 LPG

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2877
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#2 Příspěvek od Mirko » 12 říj 2009 12:27

Ahoj,
tento "prvek" určitě není chiptuning. Když už tak je to nějaký "Powerbox", který se někde připojuje a udává tvé řidicí jednotce jiné signály než je skutečnost a ona tím pádem jinak reaguje (např. změní údaje čidel, jak tam píšou) Taková krabička za 25 dolaru, které je prý jedno, jestli jí připojíš k 1,8 benzinovému freelandru, nebo 4,4 RR Sport asi způsobí, když vůbec něco, tak víc škody něž užitku. A je právě tak levná, že ti nebude stát za to jí posílat zpátky, když se nedostaví kýžený placebo-efekt.
Získat přes chiptuning a i powerboxy výrazně vyšší výkony je možné, ale je potřeba zajít za správnou firmou (což je bohžel ta největší potíž) a nechat si to odborně namontovat a seřidit na válcích. Jinak je to ruská ruleta a od krabice za 25 dolaru bych si rozhodně nenechal určit časování motoru, palivovou směs, hodnotu volnoběhu atd. Navíc, když máš vůz na LPG, který je na tyto zásahy ještě citlivější.
Pár lidí už tady ale chipováním prošlo, např tady jsou zkušenosti:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=8&t=6696
Mirko

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#3 Příspěvek od jeanes » 04 říj 2010 11:47

Zdravim, chci se zeptat, jestli mate nekdo chiptuning na Freelanderu TD4? Do budoucna o tom premyslim. Koukal jsem treba na stranky http://www.abctuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false; a tam slibuji narust +23kW a +60Nm => 105kW (cca 143PS) a 380Nm (akorat cena je celkem premrstena - 17.731,- Kč). Nejsem zadnej zavodnik, ale vykon TD4-ky neni nic moc extra, ale myslim, ze s timhle vykonem bych byl spokojenej. Jediny ceho se obavam je aby se po chipnuti nezacal nejakym zpusebem "kurvit" motor a veci okolo. Takze pokud nekdo mate chipnuto, tak sem prosim napiste, kde, za kolik, spokojenost/nespokojenost a jak dlouho to mate. Diky Honza
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: chip

#4 Příspěvek od ssang » 04 říj 2010 12:12

Mám dobrou zkušenost s firmou DIESEL TECHNIK Kladno http://www.diesel-technik.cz" onclick="window.open(this.href);return false; . Setkal jsem se tady s maximální profesionalitou, seriozností a hlavně za příjemnou cenu s výsledkem, který mě poté znatelně zabořil do sedačky už při rozjezdu. Jednalo se o P 38 2,5 DSE, automat. Spotřeba šla také dolu. Prostě spokojenost ve všech směrech.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#5 Příspěvek od jeanes » 04 říj 2010 12:16

Diky za typ! Vykon na tu moji TD4 po chipu jeste vyssi (107kW) a cena skoro o 10k nizsi! :D
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
Mysliveček
Příspěvky: 165
Registrován: 15 bře 2009 09:31
tel.: 605833046
auto: Freelander
Bydliště: BOR u Skutče

Re: chip

#6 Příspěvek od Mysliveček » 04 říj 2010 13:53

jeanes píše:Diky za typ! Vykon na tu moji TD4 po chipu jeste vyssi (107kW) a cena skoro o 10k nizsi! :D
Takže cena cca 8000 kč? :shock:
To by šlo. :ninja Až trochu víc pojezdíš,napiš postřehy (spotřeba,dynamika atd...)
Zase jsem nakaženej...

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#7 Příspěvek od macejky1 » 04 říj 2010 15:16

Tady to máš přesně :D http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... td-4-82-kw

Škoda, že pro staré dobré pardály 2.0Di tam nemají nic. I když možná je to tak lepší.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: chip

#8 Příspěvek od ssang » 04 říj 2010 18:16

macejky1 píše:Tady to máš přesně :D http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... td-4-82-kw

Škoda, že pro staré dobré pardály 2.0Di tam nemají nic. I když možná je to tak lepší.
Zavolej tam a před tím si opiš údaje z řídící jednotky a prý to možná také bude možné nějakým způsobem chipnout. Aspoň to mi tam bylo řečeno.
A hlavně to dělají na počkání a během hodiny je to hotové.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#9 Příspěvek od jeanes » 04 říj 2010 21:06

Tech skoro 150 koni je sakra lakavych! :) Jediny ceho se obavam je to, aby mi to nejak nenicilo motor - to pak opravdu nestoji za to!!! Nejaka firma to delala ve trech variantach - neco jako "economy", "optical" a "power". Economy bylo zvyseni predevsim kroutaku a neco malo koniku a samozrejme jiz podle nazvu - nejvyssi uspora paliva, Optical bylo takovy "akorat" zvyseni vykonuy kroutaku a uspora paliva a Power bylo maximalni navyseni vykonu a kroutaku a spotreba beze zmeny... Mam takovy pocit, ze hodnoty ktery tam nabizeli prave v tom Power se budou shodovat s hodnotami nabizenymi treba v tom diesel technik... Zkratka nez to necham udelat tak se o tom chci dozvedet co nejvic no...
Kazdopadne pokud by to melo rasit motor tak na to kaslu!
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: chip

#10 Příspěvek od ssang » 04 říj 2010 21:43

Pokud budeš jezdit normálně a s citem, tak nehrozí nějaká extra pohroma díky chipu, která by tě nepotkala i bez něj. A hlavně v případě potřeby to má lepší akceleraci a o tom to je.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#11 Příspěvek od Hunter » 04 říj 2010 21:54

Tagr predelaval motor, resp. zvysoval vykon, tak k tomu neco urcite napise.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#12 Příspěvek od tagr » 06 říj 2010 14:34

:ty jeden...: ahoj jak jsem psal, až budou dodělané úpravy na sání, výfuku,tak pak teprve tam jedu a poreferuju, moje předestava je tak 90-95 kW a točák kolem 300 Nm což by mělo jít určitě, víc jít nechci aby jsem nečel do výkonu místo výdrže.Přesná čísla určitě zveřejním a poreferuji :Pohoda:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: chip

#13 Příspěvek od majkro » 06 říj 2010 16:07

Jen takovej neznalostni dotaz.. Kazdej druhej s free tu pise jak ho stve visco, ird, diferak a dalsi veci kolem nahonu.. Kdyz se zvedne vykon o tech 20kW, zvedne se kroutak a bude to auto vice akcelerovat, tak jak to budou snaset tyhle zminovane komponenty a zbytek prenosove soustavy?

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#14 Příspěvek od tagr » 06 říj 2010 21:34

Ahoj , ono je to trochu jinak, :hmm: jde o to že většinou závada jde od visco když se včas nevymění, tedy mezi 80 000 ( hodně terénu) a 110 000 ( spíš silnice) Pak jak je tam už starý olej co přenáší síly mezi oběma nápravama začnou odcházet ostatní komponenty. Tak já prostě počítám že po 50 000 km tu svoji repasovanou a po cca 80 000 novou visco vyměním a agregáty IRD a zadní dif budu měnit ložiska a nechám vymezit vůle po 100 000 km, automatickou převodovku po 200 000 km a budu mít spolehlivé auto :) Jdu cestou údržby a intervalu a ne až se něco vysype :cry , ale teď asi dostanu dost vynadáno od jiných co na tento postup mají jiný názor.

Pokud jde o technickou stránku věci tak tohle zvýšení komponenty vydrží, jen nevím co spojka , tu jsem u sebe neřešil a taky proto osobně nejdu přes 95 kW a 310Nm. Pak už by se asi muselo jít jinou cestou a na to stejně free není stavěné ( malé kříže,visco i IRD) To by se pak musela asi dát IRD z benzínu, jenže nevím jak by to bylo s převodem a spoustou dalších věcí, takže do toho nejdu :shake . Mně tohle vylepšení bude stačit a životnost mně jak věřím neklesne a určitě to bude znát. :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: chip

#15 Příspěvek od majkro » 06 říj 2010 23:02

tagr píše:Ahoj , ono je to trochu jinak, :hmm: jde o to že většinou závada jde od visco když se včas nevymění, tedy mezi 80 000 ( hodně terénu) a 110 000 ( spíš silnice) Pak jak je tam už starý olej co přenáší síly mezi oběma nápravama začnou odcházet ostatní komponenty. Tak já prostě počítám že po 50 000 km tu svoji repasovanou a po cca 80 000 novou visco vyměním a agregáty IRD a zadní dif budu měnit ložiska a nechám vymezit vůle po 100 000 km, automatickou převodovku po 200 000 km a budu mít spolehlivé auto :) Jdu cestou údržby a intervalu a ne až se něco vysype :cry , ale teď asi dostanu dost vynadáno od jiných co na tento postup mají jiný názor.

Pokud jde o technickou stránku věci tak tohle zvýšení komponenty vydrží, jen nevím co spojka , tu jsem u sebe neřešil a taky proto osobně nejdu přes 95 kW a 310Nm. Pak už by se asi muselo jít jinou cestou a na to stejně free není stavěné ( malé kříže,visco i IRD) To by se pak musela asi dát IRD z benzínu, jenže nevím jak by to bylo s převodem a spoustou dalších věcí, takže do toho nejdu :shake . Mně tohle vylepšení bude stačit a životnost mně jak věřím neklesne a určitě to bude znát. :D
Jasne prvni cast chapu a nen io cem se bavit :) Jen s tou druhou bych se bal no.. Neverim tomu, ze to nejak vic netrpi tim navysenym vykonem. Precejen to neni zadna koyota celyka nebo a4ka, ale 2 tunova 4kolka. Ja tomu prd rozumim, tak me zajimal ten nazor, hodne jezdim, tak me zajima nizsi spotreba, ale bez nejakeho navyseni vykonu to je na prd investice. Jo a to nemluvim o turbu.

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: chip

#16 Příspěvek od ssang » 06 říj 2010 23:27

Benzínová verze s motorem 1,8 l má cca 120 koníků a agregáty (vyjma motoru) jsou myslím stejné. Tak není důvod mít obavy, že navýšený výkon u diesla bude na škodu. A jsou přeci Fríčka s 2,5 l motorem, a ty mají cca 177 koní a předpokládám, že diferák a visco jsou stejné :cool .
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: chip

#17 Příspěvek od majkro » 06 říj 2010 23:33

ssang píše:Benzínová verze s motorem 1,8 l má cca 120 koníků a agregáty (vyjma motoru) jsou myslím stejné. Tak není důvod mít obavy, že navýšený výkon u diesla bude na škodu. A jsou přeci Fríčka s 2,5 l motorem, a ty mají cca 177 koní a předpokládám, že diferák a visco jsou stejné :cool .
KDyz to nekdo potvrdi, tak jeste vyjadreni k tomu turbu a dalsim vecem a bude to ok :) Mam malou zkusenost s autem, ktere dostalo chip (od nejake pry lepsi firmy). Taky diesel a prvni co odeslo bylo turbo, zaclo to zlobit tak, ze srajdy z motory zacpali totalne (udrzovany) fap filtr a auto zdechlo na dve nemoci najednou.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: chip

#18 Příspěvek od MadTom » 06 říj 2010 23:43

Trošku se teď probírám řídící jednotkou v TD5ce (ale ono je to podobné ve všech dnešních motorech) a hlavně tím, jak vypadají jednotlivé mapy, čím se liší verze s různým tuningem a můžu říct, že kromě velmi renomovaných firem, bych měl obavu si něco takového do auta dát. Když někdo pouze přidá na naftě, tak auto pojede trošku lépe, ale né moc. Tak se přidá na turbu a tady už hrozí i poškození motoru. To že to začne kouřit je věc druhá - to asi u všech takto upravených aut je nevyhnutelné, zvlášť když mají tahat od nízkých otáček - potřeba v terénu. Pokud je v autě filtr pevných částic, tak mu to hrozí rychlou smrtí, protože ten má zrovna tu kouřivost eliminovat - je to podmínka pro Euro4 a vyšší.
Nechci tím nikoho od ničeho odrazovat, na TD5ce s Euro2 není skoro co skazit, ale na novějších motorech je to o dost složitější. Jako měřítko bych bral alespoň, jestli daná firma má testovací stolici a zařízení na měření emisí (u dieselu kouřivosti). Po pár emailech s lidmi co toto mají je to asi tak že na internetu se pohybuje fůra různých map - cca 98% jich je špatných a některé hrozí poškozením motoru, 1,9% je možná použitelných a ten zbytek je teprve dobrých. A trefte na někoho, že má tu dobrou. To že je mapa součástí nějakého diagnostického software neznamená, že je dobrá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: chip

#19 Příspěvek od majkro » 06 říj 2010 23:49

MadTom píše: Pokud je v autě filtr pevných částic, tak mu to hrozí rychlou smrtí, protože ten má zrovna tu kouřivost eliminovat - je to podmínka pro Euro4 a vyšší.
Dobra odpoved diky, ja ma jako absolutni amater podobny nazor. Ted si pisem o fapu, to je proste vec, na kterou staci flexa a svarecka a je opravena na vzdy.. Jestli se nepletu tak fap filtr chyta jen pevny castice, ktere jsou skodlive pro zdravi cloveka, tj. aby nekaslal v duchodu dehet. Emise se nemerej takto, ne? Ty se merej s obsahu oxidu uhliciteho a s tim si fap tak jako tak neporadi.. Mozna se pletu, jen tlumocim co jsem slysel (mel jsem pazouta 407 bez fapu).

Druha myslenka je ta.. Kdyz jsou zvysene emise schopne zlikvidovat fap, tak jak to je v pripade me td4, ktera pry nejak pres egr (?)
vraci splodiny zpet do motoru k lepsimu spaleni? Toho bych se bal jeste vic.

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: chip

#20 Příspěvek od ssang » 06 říj 2010 23:50

Tak ono to může být taky o tom kolik to turbíčko mělo za sebou km před chipem. A turbo nemá rádo po ostré jízdě okamžité vypnutí motoru, prostě vše chce své.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět