Nazdar,
měl jsem tu možnost najezdit stejnou porci kilometrů s Defenderem D300 HSE (221 kW; 650 Nm) a s Discovery 5 D250 S (184 KW; 570 Nm) a napadlo mě, že by někomu pomohlo srovnání.
Na úvod:
- s oběma jsem najel 14 tis. km - není to moc, ale na porovnání stačí
- drtivá většina km byla po silnici. S Defem něco málo lesních cest, ale nic co by se dalo označit za offroad
- obě nové
- nehodlám porovnávat terénní schopnosti, ale spíš běžné uživatelské
MOTOR
Oboje řadový 6-ti válcový diesel a dle dealera (nicméně mě opravte pokud to není správně) se jedná o hardwarově totožný motor s jedním turbem a jedním kompresorem. Turbo je velké a tlačí nahoře, kompresor malý a šťávu mu dodává právě baterie z mild hybridu (rekuperace brždění). Jediný rozdíl je prý v softwaru. No popravdě se tomu jen těžko věří, protože je rozdíl opravdu markantní. Zpětně jsem vzpomínal na dealera, který mě tvrdil, že rozdíl mezi D250 a D300 je minimální a že ať ty peníze dám raději do výbavy a pak si to chipnu po záruce, pokud by mě jako těch 250 koní v Defovi nestačilo. Záruka je 5 let - no to mě nepřišlo jako dobré řešení.
Ne že by D5 nejela dobře, ale hlavně vespodu při každém rozjezdu je znát, že tam prostě těch padesát kobyl a 80 Nm chybí. Def jede nenuceněji, vše jde jednodušeji a předjíždění je prostě lahoda. S D5 už musím víc přemýšlet, jestli se do předjíždění pustím, nebo ne a častěji volím režim "S".
Na dálnici, a obě auta jsem měl možnost zkusit v Německu, jede Def srdnatě až k omezovači, který je na 190 km/hod (tachometrových 194 km/hod), tlačil to silně dopředu i když jsme byli v 5-ti a nabalení. Discovera jela až na 200, ale nad 180 se začal ozývat opravdu nepříjemný aerodynamický zvuk. Ve vyšších otáčkách je motorově rozdíl menší.
SPOTŘEBA
Def kolem 8,5 - 9,5 průměr, D5 o cca 0,5l méně - při nádrži 89 l u obou jezdím s D5 často přes 1000km na jednu nádrž s Defem kolem 900 - 950km. Ale nikdy netankuju se suchou nádrží, většinou je tam ještě cca 50km dojezd
PŘEVODOVKA
Evidentně jsou tam jiné převodovky. Def má samozřejmě redukci, D5 ji nemá. Ale to hlavní je, že u D5 je prodleva při rozjezdu. A to citelná a je to hodně otravné. Představte si, že někde manévrujete třeba v podzemních garážích a několikrát řadíte dopředu a dozadu a pokaždé když zařadíte a sešlápnete jemně plyn, tak otáčky jdou mírně nahoru, ale zařazeno není, ještě není. Prodleva... No už se mě stalo, že jsem vyjížděl z podélného stání v kopci a zařadil jsem dozadu, pustím brzdu, sešlápnu plyn a auto jede dopředu a málem jsem naboural auto přede mnou. Def nic takového nemá, je to tam rychleji a to o dost. Na prvním servisu D5 to rozhodně proberu s technikem a zkusím "vyreklamovat".
Jinak ale při běžné jízdě, když už jste rozjetí, tak obě převodovky pracují na A1. Jde jen o ten rozjezd a prodlevu v zařazení kvaltu.
ŘÍZENÍ
Obě auta se řídí naprosto perfektně, jedou jako po kolejích, limitem je adheze pneumatik. Náklony minimální a pokud přitlačíte na pilu, tak i s takto velkýma autama se dá jet i zatáčkovitá cesta velmi svižně. Samozřejmě v rámci možností aut těžkých 2,3t. Jen jedna věc je hodně jiná - tuhost řízení. S D5 může točit volantem i barbína, když ji Diskošku její šugrdedy pořídí, ale Def má volant významně tužší a vyžaduje více síly. Pořád doufám, že je to robustnější konstrukcí, která se hodí v terénu.
VELIKOST
Obě jsou to velká auta a s oběma jsem jel i do velmi úzkých podzemních/nadzemních parkovišť s těmi úzkými serpentinami a točitými mezipatrovými spojovačkami.
S Defem: týjo, není tu moc místa, ale tam se vlezu
S D5: doprčic, tam se snad nevlezu!
Ve stejném místě si prostě připadáte s D5 mnohem větší než s Defem. Neporovnával jsem centimetry, ale za volantem máte s D5 prostě více nahnáno.
No a pak dovětek: vevnitř je Def menší a přesto jsme odjeli 2800km v 5-ti a psem na dovolený po Švédsku a to bez rakve na střeše.
D5 je veliká a přesto mě přijde že D4 byla vevnitř snad ještě prostornější (možná jen dojem..)
ZÁVĚR
Pokud vybíráte mezi D250 nebo D300, tak bych jednoznačně zvolil D300. Rozdíl tam je a velký a spotřeba jen o chlup větší
Pokud vybíráte mezi Defem a D5, tak si vyberte co chcete, byť se to nezdá, tak jsou to hodně rozdílná auta
Pokud vybíráte D5 s nebo bez přídavky, tak pokud máte ty prachy tak doporučuju s přídavkou - ve variantě bez má převodovka tu prodlevu
Snad to někomu pomůže.
Čus
Otta
Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
- Lukasino
- Příspěvky: 3980
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
Moc pěkný srovnání, díky!
Jsem zvědav co s tou převodovkou napíšou povolanější, protože podle katalogu mají mít obě ZF 8hp a úplně si nedovedu představit, že by ten rozdíl dělala přídavka, nebo proč by tam dávali tak odlišný SW...

Jsem zvědav co s tou převodovkou napíšou povolanější, protože podle katalogu mají mít obě ZF 8hp a úplně si nedovedu představit, že by ten rozdíl dělala přídavka, nebo proč by tam dávali tak odlišný SW...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
No ono ZF 8hp je i tak široký pojem - teoreticky a dle Wiki by v obou modelech měla být HP 75 (scrolluj hodně dolu):
https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
Ale jestli jsou totožné, nebo je tam nějaká odlišnost, to nevím.
Zkusím to jakože reklamovat a pokecat s Mechošem až budu na servise (což je teoreticky v 36 tis. km, nebo v únoru příštího roku - tedy to potrvá)
https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
Ale jestli jsou totožné, nebo je tam nějaká odlišnost, to nevím.
Zkusím to jakože reklamovat a pokecat s Mechošem až budu na servise (což je teoreticky v 36 tis. km, nebo v únoru příštího roku - tedy to potrvá)
- Dědek
- Příspěvky: 108
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
Mně zas u dealera říkali, že je malej rozdíl mezi D300 a D350. To už by mělo větší logiku.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
- petr štrof
- Příspěvky: 932
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
Dobrý téma
budu sledovat
páč mě to časem taky čeká ještě 1300 km a je tam 500 tis km .
Časem bude potřeba mít připravenou náhradu
Z mé strany Defa nemůžu , bo nemá vyklopné 5 dveře . Bohužel často tahám a potřebuju přístup do kufru . Z LR zbývá pouze Disco 5 .
Zbytek jsou už na práci moc voňavky i ta D5 je na mě trochu moc .
Příští týden má LR v HK předváděčku tak se jdu povozit s Disco 5 , ale bojím se že o proti D3 má poloměr otáčení dle papíru + cca1m a to jsem
.
To se nestočím do práce na jeden zatáh . Kvůli pohodlí natáhli rozvor .
za mě D300 nebo 350
Díky piš dál

páč mě to časem taky čeká ještě 1300 km a je tam 500 tis km .
Časem bude potřeba mít připravenou náhradu

Z mé strany Defa nemůžu , bo nemá vyklopné 5 dveře . Bohužel často tahám a potřebuju přístup do kufru . Z LR zbývá pouze Disco 5 .
Zbytek jsou už na práci moc voňavky i ta D5 je na mě trochu moc .
Příští týden má LR v HK předváděčku tak se jdu povozit s Disco 5 , ale bojím se že o proti D3 má poloměr otáčení dle papíru + cca1m a to jsem

To se nestočím do práce na jeden zatáh . Kvůli pohodlí natáhli rozvor .
za mě D300 nebo 350
Díky piš dál
- Dědek
- Příspěvky: 108
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
Až se svezes, nebudeš chtít nic jinyho
Dej pak vědět, třeba ti necham mojí

Dej pak vědět, třeba ti necham mojí

Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
Super srovnani , jen doplnim (D3 mam ,D4 i 5 jsem mel)
Co se tyce prostornosti jeste dobre zminit D5 ma znatelne vetsi kufr. Pri porovnani s D3/4. D5 ma sirsi podlahu kufru (mereno), ale D3,4 nejsou zaobleny nahore kvuli aerodynamice, coz ubira misto od ramen nahoru v zadni rade a take v kufru.
Snad se nekomu bude hodit, me mala delka podlahy kufru v Defu 110 prekvapila.
Co se tyce prostornosti jeste dobre zminit D5 ma znatelne vetsi kufr. Pri porovnani s D3/4. D5 ma sirsi podlahu kufru (mereno), ale D3,4 nejsou zaobleny nahore kvuli aerodynamice, coz ubira misto od ramen nahoru v zadni rade a take v kufru.
Snad se nekomu bude hodit, me mala delka podlahy kufru v Defu 110 prekvapila.
- petr štrof
- Příspěvky: 932
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S
Tak to bych ti asi oponoval porovnání kufru D3 vs D5 , v minulém týdnu jsem byl na předváděčce v HK . D4 je shodná s D3
Protože kufr potřebuju tak jsem se vybavil metrem .
Nemá cenu to přesně vypisovat ,ale D5 je reálně menší nejvíce co se týče hloubky po sedačky , výšky a vstupní otvor je také menší .
Dole při podlaze jsou ty míry celkem podobné , ale výš je to už reálně menší prostor kvůli oblé karoserii jak píše Kolomek .
Info z LR v mm: D3 D5
mezi podběhy 1120 1100
celková šířka 1220 1200
hloubka k sedačkám 1030 950 největší rozdíl
délka při sklopení 1960 1880 velký rozdíl
asi tak dokonce Defik 110 má při sklopení sedadel jen cca 1800 mm díky tý rezervě je vlastně vnitřně kratší než D3
Vzhledm k tomu že vyhlížím pracovního nástupce s velmi podobnou technikou jako D3 ,D4 a prostorem a řešením 5 dveří tak D5 to nebude
Protože kufr potřebuju tak jsem se vybavil metrem .
Nemá cenu to přesně vypisovat ,ale D5 je reálně menší nejvíce co se týče hloubky po sedačky , výšky a vstupní otvor je také menší .
Dole při podlaze jsou ty míry celkem podobné , ale výš je to už reálně menší prostor kvůli oblé karoserii jak píše Kolomek .
Info z LR v mm: D3 D5
mezi podběhy 1120 1100
celková šířka 1220 1200
hloubka k sedačkám 1030 950 největší rozdíl
délka při sklopení 1960 1880 velký rozdíl
asi tak dokonce Defik 110 má při sklopení sedadel jen cca 1800 mm díky tý rezervě je vlastně vnitřně kratší než D3
Vzhledm k tomu že vyhlížím pracovního nástupce s velmi podobnou technikou jako D3 ,D4 a prostorem a řešením 5 dveří tak D5 to nebude