Stránka 1 z 2

D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 19:02
od nico
Ahojte,
neviem, ci ste sa uz niekto s tym stretli, ak ano, poprosim o radu...

Zatial sa podarilo diagnostike zistit kod P1884 can message MD IND invalid (flag F_TL_MES), mne sa vsak zistit nepodarilo, co konkretne znamena tato kombinacia. Teda az na to, ze P1884 je matkou väcsiny chybovych kodov u D2 :hmm

Co sa tyka kick down-u, automat si nechce podradit o dva stupne, pri podradeni o jeden stupen je vsetko v poriadku, pri potrebe podradenia o dva stupne zacne vahat, aky stupen dat a kolise v otackach hore-dolu. Pocas skumania s diagnostikou za jazdy live data ventilov v automate sa ukazalo, akoby ventil 2 pri kick down-e nefungoval uplne spravne a preto sa zasekol/otvoril neskor (?), proste sposobil prevodovke to, ze sa nevie rozhodnut :nech

Otazka znie, ci to moze, suvisiet spolu s tym kodom, resp. co vlastne s tym :angel

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 19:49
od hifi
a inak radi normalne? blbne iba pri kick-downe ?

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 20:01
od MadTom
CAN směrnice se u Disco2 vyskytuje pouze na jednom místě - mezi řídící jednotkou motoru a řídící jednotkou automatické převodovky. Takže bych začal kontrolou konektorů u obou řídících jednotek. Jednotka motoru je v motorovém prostoru u heveru a dá se očekávat, že v červeném konektoru bude olej - to v zásadě nevadí. Řídící jednotka převodovky je pod sedadlem řidiče - pokud do auta třeba zatékalo, tak hrozí, že bude konektor zkorodovaný.
A co se týče toho chybového kódu - buďto ti k tomu něco řekne ten co ti to napíchnul na diagnostiku, nebo najdi někoho, kdo má diagnostiku vhodnou na TD5ku (moc jich není), a umí to s ní. Univerzální diagnostiky dost často u TD5ky selhávají - je to málo rozšířené auto.

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 20:05
od hifi
chyba komunikacie medzi ECU a riadiacou jednotkou automatu. udajne by to mohol byt aj odpojeny MAP senzor na sacom potrubi

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 20:18
od nico
Diagnostika je Nanocom, tento kód vyhodilo opäť aj po vymazaní, jeho vysvetlenie sa snažím akurát nájsť už dva dni na nete...
Isto skontrolujeme konektory MAP senzor, zatiaľ dík, dám vedieť prípadný progres.
To Hifi, áno robí to len pri kick downe.
Ono pred týždňom mi po ceste domov za dažďa začali kolisat otáčky už pri 2000 pri jemnom pridaní plynu, tu sa však ukazalo, že bola voda v air boxe pod filtrom, toto je odstránené, ostáva len ten kick down. Inak radí ako má, tak dúfam, že čoskoro vyriešime všetky neduhy. :-)


Odoslané z C6903 pomocou Tapatalku

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 20:23
od hifi
zle som to napisal. on odpojeny nemusi byt ale mohol byt odpojeny pod napatim. pozri aj ine konektory. a v ECU je tiez nejaka zapisana chyba?

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 20:42
od nico
Nikde inde nevypisuje chyby, ostala len táto jedna.


Odoslané z C6903 pomocou Tapatalku

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 24 lis 2015 20:43
od mipr
nico, can-bus preveris na osciloskope, najprv si vsak prekontoluj kabelaz ako pisal madtom...

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 25 lis 2015 17:09
od nico
Tak pre upresnenie, co som vypozoroval po ceste rano z prace, netyka sa to len kick down-u, robi to pri radeni smerom dolu z 3 na 2..... pravdepodobne ventil. Vsetko vyssie pisane samoze skontrolujem, len sa k tomu musim dostat. :nerd

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 08 pro 2015 11:52
od nico
Tak konečne.. konektory prečistené, všetko skontrolované, bohužiaľ žiadna zmena, nastáva teda výmena ventilu2. Otázkou ostáva, či stačí zháňať samotný ventil, alebo celý solenoid valve body, čo myslíte?

Odoslané z C6903 pomocou Tapatalku

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 18 dub 2016 10:20
od nico
Po čase opäť ahojte, tak po otvorení a precistení xyz switch-u žiadna zmena, pridal sa kód 0758 solenoid valve2, ktorý sa vyskytoval obcasne a tiež obcasne nastane mierny trh, zasvieti M+S a som v nudzaku. Preštartovať a ďalej funguje. Na stall teste mi točí do 3000, olej v prevodovke je však nesmradlavy čistý červený... Najhoršie na tom je, že to normálne jazdí, akurát s týmito symptomami, ani to nehučí, ani nehrkoce... Keby to bolo úplne rozsypané, už by som písal Ashcroftovi aj s väčším meničom, takto však ani neviem, čo tomu vlastne môže byť :-(

Odoslané z C6903 pomocou Tapatalku

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 18 dub 2016 10:31
od nico
Tak konecne je to vyriesene, dakujem vsetkym za rady.

Chyba bola naozaj na CAN zbernici, nie vsak na konektoroch, lez priamo na kablovom zvazku, ktory sa opieral a nasledne predral o vrchnu hranu prevodovky (este raz dakujem hifi) a 5 kablikov pislo o izolaciu a skratovali kedykolvek podla vybracii auta. Kable opravene, zaizolovane, chyba vymazana, zatial v pohode.

Kolisanie otacok pri kick downe napokon nesposobovala prevodovka, ale motor, turbo tlacilo priliz vela, odkesy sa vratilo z repasu, tak pocas jazdy sledovanim tlaku na diagnostike a postupnym uberanim sa vyriesil aj problem s kick downom, nie je to nadstavene na stolici, ale na kolene :smirk zatial funguje.

Ostava uz len vyriesit prehrievanie oleja v automate, no to bude dalsia tema,
este raz dik clenom fora zucastnenym pri rieseni mojho problemu, vidime sa v Jihlave
:whew

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 05 lis 2020 16:53
od patrik
Tak uz aj mne piše problem prevodovka . Automat radi relativne normal len pri prudkom pridani plynu cukne ake keby rozmyšlal čo ma robiť. Ja sa automatu rozumiem ako hus pivu .

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 05 lis 2020 18:25
od omar
:bandit

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 05 lis 2020 19:37
od patrik
Nico možeš poslať foto kde si mal poškodene tie kabe . Mozno mam podobny problem .

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 05 lis 2020 19:41
od MadTom
Koukni ještě do řídící jednotky motoru, jestli tam není nějaká chyba. Když spadne řídící jednotka motoru do "nouzáku", tak na nějakou dobu nejspíš přestane komunikovat po CAN sběrnici s řídící jednotkou automatu a to následně shodí do nouzáku i převodovku. Celkem jsem se takto natrápil s TD5kou, kde se přefukovalo turbo - v řídící jednotce motoru nic, automat podobná chyba a padal do nouzáku.

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 05 lis 2020 19:46
od patrik
No ked dupnem plny plyn tal sem tam šklbne . A na motore ukazuje (iba) zlu teplotu vzduchu . To som sa len dnes pozrel diagnostikou na to . Snimač teploty vymenim zajtra a uvidim či zmizne zavada .

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 05 lis 2020 20:56
od MadTom
Jestli si občas při plném plynu škubne, tak to vypadá na přefukování turba, ale ještě to není tolik a tak dlouho, aby to hodilo chybovou hlášku. Na rozhození komunikace s jednotkou automatu to ale stačí. Chce to, raději ve dvou, auto pod plným plynem projet, spolujezdec kouká na live data v diagnostice, kolik si jednotka myslí, že má tlaku za turbem 2,25 Baru je dlouhodobé maximum, špička může být o kousek víc - tak 2,35. To jsou ale hraniční hodnoty. Druhá možnost je prostě ubrat na regulaci turba a zkusit, jestli se to celé neumoudří.

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 09 lis 2020 16:56
od patrik
Po par dnoch vozenia sa chyba prestala ukazovať - zaťial . Vymazal som ju asi 4 krat . predvčerom som hodil na nabijačku bateriu na celu noc . a odvtedy sa chyba neukazala - može to mať suvis? Ešťe jeden poznatok rano ked naštartujem a okamžiťe zaradim D tak sa auto nechce pohnuť len ma taku snahu a asi po 4 sekundach sa pohne . Ak naštarujem a počkam tie cca 4 sekundy tak auto po zaradeni D ide normalne . Kvapaliny je automaťe dosť. :roll:

Re: D2 automat chybovy kod P1884 + obmedzeny kick down

Napsal: 09 lis 2020 17:16
od patrik
Takto vyzeral olej pri vymene prednedavnom . Problem sa rozbehnutim ako som spominal sa prejavoval aj pred vymenou .