F1 Pár dotazů ohledně Free ´04 1.8 - prosím o pomoc

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ronin_
Příspěvky: 29
Registrován: 16 zář 2015 13:00
auto: Freelander 1.8 ´04
Bydliště: Kroměříž/Brno

F1 Pár dotazů ohledně Free ´04 1.8 - prosím o pomoc

#1 Příspěvek od Ronin_ » 16 zář 2015 13:39

Zdravím všechny kolegy na LR fórum a prosím o radu ohledně Free 1.8, r.v. 2004, najeto 150 000 km. I když jsme tady úplně nový, tak fórum pravidelně čtu a mnohokrát mi už hodně topiců a odpovědí od Vás pomohlo. Snad to tady nezprzním něčím zbytečným.

Před 3 dny jsem si vyzvedával Freelandera z ručního mytí (tepování interiéru, sedaček, atd.). Až do této doby všechno v pohodě. Možná jen při studeným startu točil trochu dýl, ale nic až tak hroznýho. No a vyzvednu si auto, jedu pryč a auto začalo za jízdy lehce škubat, jakoby vynechával motor. Tak jsem zajel ze srandy natankovat, jestli to nepomůže. Trochu se to teda zlepšilo, ale vesměs to stejný. Pak se mi rozsvítila kontrolka motoru, která zase zhasla, pak blikala, taková diskotéka. Tak jsem si řekl, nic, palivovej filtr, měl jsem ho měnit tak jako tak. Před chvílí jsem ho vyměnil, čerpadlo natlačilo, po chvilce to chytlo a škubalo to ještě víc, problikávala kontrolka motoru, svítila, pak zase zhasla. Zkusil jsem teda objet blok.. jede to, ale je to dost líný, v tahu se to škubání tak moc neprojevuje. Všiml jsem si, že až nedzdravě píská palivový čerpadlo, takový vysokofrekvenční neustálý pískání. To by tomu asi nasvědčovalo, třeba bylo načlý a teď hotov úplně. Taky jsme si všiml, že když si stoupnu za auto, slyším z výfuku ''hluchý místa'', jako by někdy jel na prázdno. Motor sám Ale nevím, nenapadlo by někoho něco konkrétně, popř. konkrétnějšího? Můj osobní tip je to čerpadlo, ale že by z ničeho nic.. je tam ještě od výroby, nebo škrtící klapka (?), váha vzduchu (?). Při výměně filtru jsem ho chtěl zkusit vytáhnout, uvolnil jsem ho z těch pacek, ale nepodařilo se mi sdělat ten spodní košík proti bordelu a nechtěl jsem nic zlomit, jak se mi už několikrát u něčeho podařilo. Odpadávají mi tedy všechny filtry (měněný), svíčky (měněný). bude to nejspíš blbost, ale není možný, že by třeba nějaký řemen s kladkou přeskočil ozub? Na rozvodech teda nějaký interval ještě mám, já... jsem zoufalej, nejvíc se bojím toho, že něco přeskočilo a třeba se potkal na ventilech, ale nikdy jsem motor v takovým stavu neslyšel, takže nemůžu posoudit. Všem, za jakoukoliv sebemenší radu budu vděčnej a zavázanej. Mockrát díky, Tonda.
Naposledy upravil(a) Ronin_ dne 23 zář 2015 12:14, celkem upraveno 2 x.
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#2 Příspěvek od dandee » 16 zář 2015 15:34

Motor ti neumyvali?
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3979
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#3 Příspěvek od Lukasino » 16 zář 2015 16:34

Co říká diagnostika?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#4 Příspěvek od fugín » 16 zář 2015 18:10

Mě se stávalo něco podobnýho vždycky když sem prolítl nějakou hlubokou vodou. U 1,8ky se mě dostávala voda pod víko a natekla ke svíci čtvrtýho hrnku. Hned vyběhla kontrolka motoru a ten šel chvílema jen na tři hrnky. Neříkám že je to určitě tvůj problém ale mrknout se můžeš. Ve finále sem musel celý to plastový víko opatlat žáruvzdorným tmelem a přilepit a to i z boku jak tam vedou kabely a od tý doby byl klid. Kdyby to náhodou bylo ono,tak je to prkotina. Jinak šup šup na diagnózu
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
Ronin_
Příspěvky: 29
Registrován: 16 zář 2015 13:00
auto: Freelander 1.8 ´04
Bydliště: Kroměříž/Brno

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#5 Příspěvek od Ronin_ » 17 zář 2015 12:14

Všem prvně díky za zájem. Včera jsem si půjčil diagnostiku a hlásila problém, že nepálí 4. hrnek. Díky fuginovi mě napadlo to s tou vodou. Takže jsem volal do firmy, kde mi ho umývali, samozřejmě umývali motor. Takže jsem sundal dekl a samozřejmě voda. Tak jsem to vysušil, vyměnil jsem teda rovnou svíčky, pro jistotu, kdyby byla hyn. Tak s úsměvem na tváři to chci nakopnout. Při startování to točilo nezdravě dlouho, ale naskočilo a.. můžu říct, že se to tak z 90% zlepšilo, sem tam zakolísaly otáčky na volnoběh. Tak jsem to teď byl ještě projet, doufajíc, že se to zlepší. Free je línej jako prase, pod 2000rpm se mu nechce vůbec a když to položím na podlahu tak se ve vyšších otáčkách cuká, a nechce se tomu jít vůbec nahoru. V některých chvílích jsem cítil, jak auto z ničeho nic zrychlilo ale po 2 vteřinách se zvyšujícíma se otáčkama zase konec. Takže znovu na diagnostiku, hlásila že ojedinělě špatný zapalování 4. válce. Tak jsme to smazali. Cukání a škubání je pryč (možná taky proto, že jsem dotankoval na půlku nádrže, nevím(?)), ale auto je pořád líný. Otáčky už teda nekolísají, sem tam slyším, jak ten jeden válec jede naprázdno, jen ojediněle teda, ale motor má klidný chod, neškube to už s autem jako před tím. Před chvílí jsem dojel domů a až skoro před domem jsem si všiml, že teplota vody je úplně v maximu, sahara jede jak blbá. Zajel jsem do garáže a od motoru šlo ku*evský horko. Chcípl jsem to, po 2 minutách nakopl a teplota zase v normálu, ale nevím. Všiml jsem si, že čerpadlo píská ještě víc, jde opravdu dost slyšet. Tak.. a teď jsem v koncích chlapi. :) Díky všem, Tonda
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.

astero
Příspěvky: 209
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#6 Příspěvek od astero » 17 zář 2015 12:45

Podľa straty výkonu a s prehrievaním máš zlý pomer air/fuel.

Uživatelský avatar
Ronin_
Příspěvky: 29
Registrován: 16 zář 2015 13:00
auto: Freelander 1.8 ´04
Bydliště: Kroměříž/Brno

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#7 Příspěvek od Ronin_ » 17 zář 2015 13:00

Vstřik to snad nebude, napadly mě kábly svíček, jestli cívka.. Pro jistotu jsem objednal jak 2 cívky, tak 2 kabely. Jsou tam původní a.. pro prevenci. Astero, jestli teda špatnej poměr, ještě víc jsi mě teď usvědčil v tom, že je čerpadlo zralý na výměnu. Už jen kvůli tomu pískání, který Vám po chvíli začne lízt na palici a dlouhými starty. To jsem taky teď objednal, tak uvidíme. Ale zase laboruju, proč jen ten 4. válec, jestli to tím čerpadlem může být nebo ne. Snažím se, ale tolik zkušeností bohužel nemám.
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#8 Příspěvek od fugín » 17 zář 2015 13:55

Jestli ti blbne jen čtvrtý hrnek tak to čerpadlem asi nebude. Šel bych nejdřív po elektrice. Kup všechny káble ke svícím jestli jsou starý tak tím nic nezkazíš(stejně bys je za čas kupoval) Podle mě ten motor vrtí furt jen na 3. Tenhle motor je svižnej už od 1500-1600 toček. Čerpadlo bych řešil až po jistotě že je elektrika v cajku.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#9 Příspěvek od y.sajty » 17 zář 2015 14:13

Pokud máš i dlouhé starty,může to být čerpadlo/běží ale má malý tlak ale ne po umytí/.Umývámí motoru bývá problém,je tam moc el.spojů,kde se voda může dostat.Řešil jsem jednou vynechávání motoru a byly mokré kontakty k cívce.Pomůže i stlačený vzduch,vyfoukat vodu z možných spojů/rozdělovač atd/.Ta teplota napovídá vynechávaní válce.

Uživatelský avatar
Ronin_
Příspěvky: 29
Registrován: 16 zář 2015 13:00
auto: Freelander 1.8 ´04
Bydliště: Kroměříž/Brno

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#10 Příspěvek od Ronin_ » 17 zář 2015 20:29

Oukej, díky moc, borci. Leží mi to v hlavě, ale jak říkáte, elektrika, čili káble svíců, cívky, prostě ta elektrika kolem. Cívky, kabely, všechno jsem prostříknul oživovačem kontaktů, vysušil. Vlastně skoro každej kontakt v motor. prostoru. To čerpadlo.. mm, no, ty starty byly horší tak jako tak a dejme tomu, že taky z prevence, uvidíme. Snad to nic jinýho nebude. Všechno mám tedaobjednaný, zítra přijde čerpadlo, ve středu kabely a cívky z Anglie. Jak přehodím čerpadlo, tak zkusím podat nějaký info. Ještě jednou díky.
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.

Uživatelský avatar
Ronin_
Příspěvky: 29
Registrován: 16 zář 2015 13:00
auto: Freelander 1.8 ´04
Bydliště: Kroměříž/Brno

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#11 Příspěvek od Ronin_ » 18 zář 2015 20:23

Tak dneska vyměněný čerpadlo, chytá na drc. Samozřejmě 4. hrnek pořád vynechává, takže čerpadlo.. nejspíš taky z prevence, ale rozdíl 100 a 1. Zkusil jsme prohodit kabely svíček, pořád ten čtvrtej. Zkusil jsem vytáhnout kabel svíčky za chodu a dává jen sem tam a nepravidelně. Takže doufám, že to bude cívkou. Nicméně, je to objednaný, snad se zadaří, do středy by mi to mělo přijít. Zatím díky všem za rady :-)
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Vynechávání motoru 1.8 '04

#12 Příspěvek od y.sajty » 19 zář 2015 07:55

Držím palce!

Uživatelský avatar
Ronin_
Příspěvky: 29
Registrován: 16 zář 2015 13:00
auto: Freelander 1.8 ´04
Bydliště: Kroměříž/Brno

Re: Pár dotazů ohledně Free ´04 1.8

#13 Příspěvek od Ronin_ » 23 zář 2015 12:03

Borci, takže cívky, kabely vyměněné, po znovu smazání chyb na diag. (chyba zapalování 4. válce) to vypadá, že je vše oukej. Sem tam se mi teda pozdá, když stojím na volnoběh na světlách, že jen lehce poskočí otáčky, skoro neznatelně, ale cítím ten výpadek na prdeli v sedačce, čert to vem, hlavně že už vrtí na 4.

Ale.. den s Freečkem jezdím a co se nestalo, je toho víc, zkusím nějak rozumně začít, proto jsem i přejmenoval tento topic, předchozí problém beru jako prozatím vyřešenej.
Při menší projížďce mi šlo přeřazení z 1ky na 2ku přes zuby, zařadil jsem až na potřetí. Jako při normálním běžným žařazení a stlačení spojky, jen to šlo prostě přes zuby, dvakrát. Při nakopnutí auta v garáži slyším na volnoběh takový šelest ze spodku auta, při stlačení spojky ticho. Tuším, že převodovka K.O. Co mě napadlo, tak že jsem si musel dorvat zub. Protože mi od té doby (čistě náhodně, při jakékoliv rychlosti) lupne, resp. lupá ze spodku auta, k čemu bych to přirovnal, slyšel jsem takovej zvuk při oddělaným homokineťáku. Popsal bych to asi jak urvanej zub, kterej si tam někdy poletí, jak se mu zachce. Třeba včera odpoledne byl úplnej klid a dneska se to zase ozývá. Nikdy před tím to neudělalo. 2 týdny zpět jsem měnil všechny náplně, zadní dif, IRD a v převodovce. Přečetl jsem si tady hrůzy o IRD, převodovce, asi o všem, co se dalo. A popis mi odpovídá špatné IRD. Jak ale vlastně špatný IRDčko poznat? Co teda musím říct, že dobu, co Freečko mám, byla až nezdravě volná řadící páka, i při zařazeným kvaltu je vůle asi 4-7cm. Asi jsem to měl řešit už mnohem dřív, ale někdy.. víte, jak to je.

Další věc, jakoby toho nebylo málo.. Při jízdě se ze spodu auta (z motor. prostoru?) ozývá jakoby cvrlikání, ale spíše zvuk tření kovu s kovem. Také, nezávisle na rychlosti, kvaltu či neutrálu. Někdy je úplnej klid, obvykle se to projeví až po úplným zahřátí motoru s tím, že se ten zvuk stupňuje. Napadly mě brzdy, který jsou zánovní, ale ne. Pak nějakej bordel na brzdách, v tom ochr. krytu, taky nic. Např. včera, jedu 50 městem, ticho a při přidání plynu cvrlikání. Na volnoběh, když stojím na místě a vytáčím motor tak ticho. Co mě napadlo, buďto nějaká kladka nebo ložiska v převodovce, jestli je to vůbec možný. Co jsem si všiml, tak při brždění a zpomalování se zvuk zpomaluje až při zastavení zmizí.
A asi poslední problém. Na zvedáku, při výměně olejů jsem si všiml, že je zas*aný místo pod autem v místě, kde je manžeta kardanu v přední části. Na kardanu jsem dělal ložiska a uložení a nechali ho i namazat. Tak jsem si řekl, že to namazali asi až moc. Nicméně jsem včera lehl pod auta a zjistil trhlinu v té manžetě, takže z tama celou dobu vytíkal olej. Takhle.. je možný, že to ''cvrlikání, povrzávání'', jak chcete, jde z kardanu? Ale že by za to mohla jen manžeta, těžko říct. Četl jsem, že sehnat tu manžetu je docela masakr :roll:

Chci strašně poprosit všechny klubáky, kteří zde jsou a věděli-by, někoho, kdo by mi dokázal poradit, pomoct, co s tím vším. Přijde mi, že se mi to jen začíná, s prominutím, srát pod rukama. Jsem z Kroměříže, kdyby byl někdo z Vás z okolí nebo třeba jen projížděl kolem a byl by ochotnej se za mnou stavit, poslechnout to, popř. projet, byl bych mu zavázanej a měl by u mě litr domácí meruňkovice.
Snažil jsem se najít v okolí nějakej slušnej servis, kterej by si s tím dokázal poradit, ale každej mi říká úplně něco jinýho a.. nerad bych vyházel další peníze větrem. Kdyby jste měl někdo kontakt na nějaký servis tady v okolí, taky bych Vám byl moc vděčnej. Omlouvám se za tak dlouhej liebesbrief a díky moc za jakoukoliv radu, informaci. Držte se, Tonda.
Naposledy upravil(a) Ronin_ dne 23 zář 2015 15:41, celkem upraveno 1 x.
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.

Uživatelský avatar
jancho
Příspěvky: 331
Registrován: 01 srp 2014 22:26
tel.: 777714532
auto: ex Disco II TD5
Bydliště: Praha a Čisovice

Re: Pár dotazů ohledně Free ´04 1.8 - prosím o pomoc

#14 Příspěvek od jancho » 23 zář 2015 15:10

Zdar, 80km od sebe máš v Boskovicích LandJirku. Jinak držím palce!

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Pár dotazů ohledně Free ´04 1.8 - prosím o pomoc

#15 Příspěvek od y.sajty » 23 zář 2015 16:31

Ve Val.Meziříčí je malý servis Pešl,jezdí tam i ze Slovenska,tel. 777345572,ceny slušné.

Uživatelský avatar
Ronin_
Příspěvky: 29
Registrován: 16 zář 2015 13:00
auto: Freelander 1.8 ´04
Bydliště: Kroměříž/Brno

Re: Pár dotazů ohledně Free ´04 1.8 - prosím o pomoc

#16 Příspěvek od Ronin_ » 30 zář 2015 00:45

Moc Vám díky za odpovědi, chlapi. Zatím všechno diagnostikováno, vyřešeno. Špatná spojka, resp. spojkový ložiska, půjde celá nová. A lupe kloub na předním kardanu. Teď jsem z toho udělal předokolku a je ticho. Ještě jednou díky, držte se :wink:
Tam, kde nestačí hrubá síla, pomůže ještě větší.

Odpovědět