Stránka 1 z 1
					
				Free palubní počítač
				Napsal: 28 led 2015 09:44
				od akrij13
				Ahoj , zajímala by mě jedna věc, kdo máte Free I 2,0 TD4 s palubním počítačem, který já bohužel nemám. U Škodovky když jedu z kopce pod kvaltem bez plynu, jedu za 0, na neutrál cca 0,6 l. Funguje to u Fríčka 2002 taky tak, nebo mám s kvaltem bez plynu nějakou spotřebu? Asi vyšší než na neutrál.
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 30 led 2015 13:17
				od akrij13
				Nikdo neví?
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 30 led 2015 14:07
				od dandee
				Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 31 led 2015 09:41
				od Karab
				dandee píše:Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
Co je na tom logicke????
on sa snaď  pytal, na spotrebu ked brzdi motorom a tam 0 je, a je to jedna ci toje skodovka, alebo Dacia.
 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 01 úno 2015 20:54
				od dandee
				Ma 0 spotrebu,ked brzdi motorom??????Ked je motor nastartovany???? Ty kokso......
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 02 úno 2015 07:32
				od Krasty
				Tak na te uvaze neni nic spatneho. Kdyz jede auto z kopce a nechas zarazenou rychlost, tak kola pohani motor a ciste teoreticky by motor nemel potrebovat palivo, na druhou stranu si myslim, ze se tam drobet spaluje v urcitich chvilich, ale je to tak par deci na 100 km.
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 02 úno 2015 08:28
				od MadTom
				Doplním - u karburátorového motoru a starých dieselů, tam vždy nějaké palivo šlo, u nových aut, s elektricky řízeným vstřikováním benzínu nebo nafty, je elektronika schopná přívod paliva úplně zastavit - a to v případě, že se jede z kopce a brzdí motorem.
Takže už jde jenom o to, jak je to u daného motoru řešeno.
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 02 úno 2015 08:34
				od astero
				A je to závislé aj na otáčkach motora, keď sa blížia k voľnobežným tak sa tam tej nafty prileje.
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 02 úno 2015 08:58
				od akrij13
				Dandee: opravdu u oktávky při jízdě z kopce s rychlostí jedeš za 0, na neutrál za 0,5 , zase dojedu dál. Proto mě zajímá jak je to u Fríčka. Předpokládám, že to asi neumí jezdit s kvaltem s kopce za 0.  Ptám se, protože jezdím do práce denně 25 km, tak polovinu do kopce a rovina. S oktávkou za cca 5,5l. Z práce z kopce a rovina cca 4 ,7l.  U fríčko to nejsu samozřejmě schopnej změřit. Nestěžuju si na spotřebu, dlouhodobě jezdím teď v zimě cca 8,7 l/100. Ale zajímalo by mě jak to je. Stejně neujedu s kvaltem, nebo bez něj tolik jako s Octávkou, protože točím i zadek a tím samozřejmě brzdím.
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 13 bře 2015 16:50
				od tagr
				u free td4 je to stejne, při brždění motorem se nic nespaluje, jakmile šlápneš na plyn, nebo spojku  jde tam palivo
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 14 bře 2015 19:25
				od Dandy008
				Karburátory a klasická čerpadla Diesla měli spotřebu vždy, ale el. vstřikovače se při bržděni motorem zastaví spalováním na nulu..
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 14 bře 2015 23:24
				od jarmik
				je to neuvěřitelný ale jak se píše, při jízdě z kopce s zařazenou rychlostí bez plynu spotřeba 0, bez zařazený rychlosti 0,5 tak to ukazuje pal. počítač na WW caddy-nafta r.v. 2012
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 16 bře 2015 07:58
				od akrij13
				Tagr: dík, to jsem potřeboval potvrdit
			 
			
					
				Re: Free palubní počítač
				Napsal: 16 bře 2015 11:11
				od dandee
				A cisto teoreticky,ked sa pri elektrickom vstrekovani vypina privod paliva pri zaradenom kvalte a zjazdu z kopca,teoreticky motor zhasne,potom ked sa sliapne na plyn , palivo sa zase vstrekne a motor naskoci, neposkodzuje sa napr. taky katalyzator? Pretoze auta s katalyzatorom sa podla priruciek nedoporucuje roztlacat alebo roztahovat , a toto je predsa taky isty pripad,ked sa vlastne startuje ako pri roztahovani.
Preto mi nepasuje,ze by sa uzatvaral privod paliva,/vtedy motor zhasne/.