Stránka 1 z 2

Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 10:57
od psyber
Ahoj ve spolek, mam problem s TD5 ..
Po automatickem odvzdusneni paliv systemu motor nastartuje. Jde normalne do otacek. Pak bezi pet minut (motor zacne poklepavat, vstriky) a pak zhasne. Pri zapnuti klicku, jak zacne cerpadlo tlacit naftu tak se ozyva srseni od regulatoru paliva.. Je zavzdusneny paliv. okruh.. Motor nejde nastartovat.. Po procesu odvzdusneni motor chytne.. Zase chvilku bezi a konec.. To se porad opakuje. Je tam meneny regulator (starsi), ktery pred 2 mesici prochcaval. Ted jsme dali starsi, ale dobre cerpadlo a stale to same. Je tam skoro pulka nadrze. Nafta nikde netece. Kazda rada dobra diky

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 11:27
od MadTom
Podle toho co popisuješ, se to zavzdušňuje. Doporučuju otevřít RAVE a podívat se tam, kde všude jsou hadice s naftou a zkontrolovat to podle toho. Né všude je totiž dobře vidět.

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 12:00
od visby
podobny problem robili na jednom aute podlozky pod vstrekmi...

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 12:26
od psyber
To si myslim take, ze se to zavzdusnuje.. Jen nechapu, kdyz auto bezi, tak jde normalne za plynem.. Kdyby byla nekde dirka v potrubi, tak se to preci hada a nejde to treba do plnych.. Jako tenhle system dodavky paliva je dost zajebany. Nejde to obejit bez podavaciho cerpadla a tim vyloucit hadice atp. S tema vstrikama me to taky napadlo, jen si rikam, jaktoze bezi normalne kdyz bezi a pak to proste tu natlakovanou naftu sezere a pak znova..

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 12:46
od visby
PDcko ma dva tlakovane palivove okruhy - podavaci a vstrekovaci.

podavaci ma cca 4 bary, zjedosusene ide od zadneho cerpadla ku vstrekom a potom spat (plus filtracia v nadrzi). z tohoto okruhu si potom kazdy vstrek berie palivo do pumpy a to vstrekuje. kanaliky su spravene tak, ze vstrek doslova lezi v palivovom kanaliku a ak ti kruzky pod vstrekmi dobre netesnia, tak motor pretlaci vzduch pri kompresii az do palivoveho kanala a zavzdusni system...

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 13:08
od petr pp
Skus si pozriet gumicky na pal.filtri hlavne tu spodnu.

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 13:54
od psyber
Tak jdu zkouset.. Moc dik za rady.. Jeste jsem se docetl na UK foru, ze dost casto dela problem odvzdusnovaci ventil u paliv. f. http://www.litep4x4.cz/detail/defender/ ... eho-filtru
Dam hlaseni jak to dopadlo dik :)

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 16:22
od MadTom
A u TD5ky jsou ty okruhy vlastně 3 - první nízkotlakej je z nádrže přes první stupeň čerpadla do filtru, odtud zpět do nádrže do druhého stupně čerpadla - tady už jsou zmiňované 4 bary, a následně do hlavy motoru.
Je to tak kvůli nečistotám v naftě - aby to tlaková část elektrického čerpadla běžela na již přefiltrovanou naftu.

A druhá drobnost je regulátor tlaku paliva na hlavě motoru - je to v principu redukční ventil, který drží konstantní tlak na svém VSTUPu a přebytek pouští do nádrže. Tím se zajišťuje, aby vstřikovače byly plněné konstantním tlakem, kvůli přesnému dávkování nafty. Nemusí se tak dělat korekce na tlak nafty, stačí pouze na teplotu.

A TD5ka funguje i bez funkčního čerpadla v nádrži - pokud se nezavzdušní. Když mi nešel druhej stupeň, tak to mělo pouze trošku nižší výkon, když nešlo vůbec nic, tak auto jelo tak do 3000otáček, nemělo to výkon, a do kopce se muselo podřazovat, protože nádrž je vzadu. Z kopce, nebo při couvání do kopce problém nebyl.

Pokud profukují spaliny okolo těsnění vstřikovačů do naftového okruhu, tak je většinou čerpadlo co je v nádrži místo bílé barvy černé, od sazí, které se takto dostanou do nafty. Bohužel, některá čerpadla jsou dělaná z černého plastu, tak to není poznat.

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 18:03
od DanoDEF
MadTom píše:Pokud profukují spaliny okolo těsnění vstřikovačů do naftového okruhu, tak je většinou čerpadlo co je v nádrži místo bílé barvy černé, od sazí, které se takto dostanou do nafty. Bohužel, některá čerpadla jsou dělaná z černého plastu, tak to není poznat.
... no mozno som sa dozvedel nieco nove. Cerpadlo resp jeho spodnu cast som este z cierneho plastu nevidel max hornu a to som zapar tych cerpadiel uz videl a videl som aj "zacmudene" cerpadla.

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 03 pro 2013 18:30
od MadTom
Jsem měl chvilku repliku - byla černá celá. A chvilku proto, protože déle nevydržela.

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 04 pro 2013 23:43
od psyber
MadTom píše:A u TD5ky jsou ty okruhy vlastně 3 - první nízkotlakej je z nádrže přes první stupeň čerpadla do filtru, odtud zpět do nádrže do druhého stupně čerpadla - tady už jsou zmiňované 4 bary, a následně do hlavy motoru.
Je to tak kvůli nečistotám v naftě - aby to tlaková část elektrického čerpadla běžela na již přefiltrovanou naftu.

A druhá drobnost je regulátor tlaku paliva na hlavě motoru - je to v principu redukční ventil, který drží konstantní tlak na svém VSTUPu a přebytek pouští do nádrže. Tím se zajišťuje, aby vstřikovače byly plněné konstantním tlakem, kvůli přesnému dávkování nafty. Nemusí se tak dělat korekce na tlak nafty, stačí pouze na teplotu.

A TD5ka funguje i bez funkčního čerpadla v nádrži - pokud se nezavzdušní. Když mi nešel druhej stupeň, tak to mělo pouze trošku nižší výkon, když nešlo vůbec nic, tak auto jelo tak do 3000otáček, nemělo to výkon, a do kopce se muselo podřazovat, protože nádrž je vzadu. Z kopce, nebo při couvání do kopce problém nebyl.

Pokud profukují spaliny okolo těsnění vstřikovačů do naftového okruhu, tak je většinou čerpadlo co je v nádrži místo bílé barvy černé, od sazí, které se takto dostanou do nafty. Bohužel, některá čerpadla jsou dělaná z černého plastu, tak to není poznat.
Tak to je asi jasne.. Pac cerpadlo bylo cerne az za usima.. Vcera jsem tam dal novy filtr a zdalo se to byt ok.. Ujel jsem 20km (coz byl uspech po predchozim chovani) a zase konec :( jen kdyby mel nekdo zajem tak takove hezke schema jsem potkal

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 04 pro 2013 23:54
od cyril
A co vsechno jsi na motoru delal nez jsi ho musel odvzdusnit? Myslim uplnej zacatek. Protoze jen tak by se ti prece motor kterej je v poradku nezavzdusnil. Delali jste na nem nejakej servis, vstriky venku a td? Nebo se zavdusnil "sam od sebe? Treba kdyz ti dosla nafta?

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 09 pro 2013 22:23
od psyber
cyril píše:A co vsechno jsi na motoru delal nez jsi ho musel odvzdusnit? Myslim uplnej zacatek. Protoze jen tak by se ti prece motor kterej je v poradku nezavzdusnil. Delali jste na nem nejakej servis, vstriky venku a td? Nebo se zavdusnil "sam od sebe? Treba kdyz ti dosla nafta?
Zacalo to chcipat... A dlouho startovalo.. Asi pred pul rokem jsme tam davali jiny regulator, pac prochcaval.. Nejdrive to cim dal hure startovalo a ted uz to proste chcipe a zavzdusnuje se to porad..

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 04 led 2014 01:22
od psyber
tak jsem se konecne dostal v vyndani tech vstriku.. nevite prosim, jak se nastavuje sila te pruziny od vacky?

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 12 led 2014 19:24
od DanoDEF
... no ako pokrocil si ?

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 24 úno 2014 21:22
od psyber
Omlouvam se, ze tak se zpozdenim.. Jak zde kluci psali.. Pretesnene vstriky a jede jak za mlada.. Diky moc

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 26 úno 2014 13:31
od azni
Zeptam se - je tedy treba, po vymene regulatoru tlaku, auto nejak odvzdusnovat nebo se to odvzdusni samo ? Pokud ano, jaky je spravny postup a co pri tom jeste zkontrolovat/vymenit ? Diky !

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 26 úno 2014 16:48
od libovka
Zapni klíček na kontrolky a ihned sešlápni 5x plynový pedál.Zapne se odvzdušnovací režim který trvá asi 5min.

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 26 úno 2014 17:18
od azni
Diky !!
Jj, nejaky manual nebo dilenska prirucka by se hodily...

Re: Po chvilce motor zhasne TD5

Napsal: 26 úno 2014 17:22
od MadTom
Hledej RAVE - LR dílenská příručka, akorát je to anglicky.