Stránka 1 z 1

náhrada visco spojky

Napsal: 24 lis 2013 20:33
od tomas cypris
Ahoj protože mě na mém freelanderu brzy čeká výměna visco spojky tak mě napadlo že bych jí úplně vyřadil a místo ní vyrobil manuální zapínání.Na zapínání bych použil synchronizační spojku která by byla ovládána elektricky vypínačem přímo z kabiny takže by byl pohon pouze na přední nápravu a v případě nutnosti by se připojil pohon zadní nápravy.
Co si o tomto nápadu myslíte?

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 24 lis 2013 21:24
od macejky1
To tam muzes dat klidne mechanicky razenou spojku. Na paku do kabiny. Stejne bys to musel radit za klidu nebo jen velmi male rychlosti. A samozrejme by se 4x4 dalo pouzit jen na nezpevnenem povrchu aby se to pri zataceni nestosovalo. To je podle me skoda prijit o permanentni ctyrkolku. A cena prestavby bude nakonec po vychyteni vsech musek stejna nebo vyssi nez za novou visco spojku. O cene za repas ani nemluve. Takze muj nazor je rozhodne ne.

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 04 pro 2013 20:19
od tomas cypris
Tak mi to nedalo a pustil jsem se do toho dnes mi přišla stará visko spojka a synchron už taky mám takže zejtra to du sestrojit a sem zvědavý jak to dopadne.

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 06 pro 2013 22:07
od tomas cypris
Po celém dnu stráveném na soustruhu je hotovo ještě vyrobit zapínání a můžu to namontovat na auto.

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 07 pro 2013 08:29
od zalab
tomas cypris píše:Tak mi to nedalo a pustil jsem se do toho dnes mi přišla stará visko spojka a synchron už taky mám takže zejtra to du sestrojit a sem zvědavý jak to dopadne.
No neviem ako to máš všetko premyslené,ale takto ako to vidím na tých fotečkách ja,to fungovať určite nebude :ty jeden...:

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 07 pro 2013 17:28
od tomas cypris
zalab píše:
tomas cypris píše:Tak mi to nedalo a pustil jsem se do toho dnes mi přišla stará visko spojka a synchron už taky mám takže zejtra to du sestrojit a sem zvědavý jak to dopadne.
No neviem ako to máš všetko premyslené,ale takto ako to vidím na tých fotečkách ja,to fungovať určite nebude :ty jeden...:



Proč myslíte že to fungovat nebude?

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 07 pro 2013 19:40
od Zizal
Jedna vec je fungovat a druha fungovat dlouho a dobre... Kdyz natvrdo pripojis zadek veskere sily rozdilu trakce predek/zadek se "vyresi" v IRD a zadin difu. Zrovna tyhle dve veci jsou na Freecku lehce poddimenzovane, takze mozna to bude fungovat, ale dej vedet jakou mas spotrebu IRD a difu za 20tkm :grin: Druha vec je ze trvaly pohon 4x4 s visco spojkou je super na naledi - zadne razy, pohon je "mekky" a k dispozici okamzite. Tohle se bude spinat cudlem a pochybuju ze to bude spinatelene za jizdy. Takze celkem na nic ale libi se mi tvoje nadseni.

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 07 pro 2013 19:55
od tomas cypris
Ale já jsem tam visco spojku ponechal právě proto aby diferenciál a IRD nedostávali takové štosy takže pokud pojedu po suché silnici tak zadek bude vypnutý a když bude náledí nebo sníh připojí se zadek a mělo by se to chvat stejně jako v originále.Ale sám sem zvědavý co to bude v praxi dělat na autě.

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 18 pro 2013 11:24
od Krasty
Ahoj,
tak uz si pokrocil? Vypada to celkem slusne. Je pravda, ze IRD a vlastne i visco budes setrit a to by mohla byt hodne velka vyhoda...

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 18 pro 2013 14:45
od tomas cypris
Krasty píše:Ahoj,
tak uz si pokrocil? Vypada to celkem slusne. Je pravda, ze IRD a vlastne i visco budes setrit a to by mohla byt hodne velka vyhoda...
Zatím jsem nepokročil zasekl jsem se na vymyšlení ovládání.

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 18 pro 2013 19:00
od skid1
A kolik je teda ten slavnej poměr předek ku zadku - normál a max ? Kdyz teda visko funguje jak ma.. Ani v LR znackovym servisu nevěděli kdyz s sem se ptal :hmm:
Jinak zajímavej nápad držím palce!
Dobrou

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 19 pro 2013 06:49
od Krasty
uz se o tom nekde psalo...ja si myslim, ze nejde striktne rict nejaky pomer, protoze kazda visco je "jina" :-)
Je jasny, ze predek bere vice, protoze kdyz je visco v poradku, tak tam dochazi k urcitemu prokluzu diky spravne tuhosti tekutiny ve visco.
Kdyz je visko v haji, tak bere urcite skoro 50/50, ale kdyz je v lati, tak si myslim, ze je to nekde mezi 10-20/90-80. Ale ono to asi neni nijak dolezity....zadek proste bere furt...

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 23 pro 2013 16:32
od tagr
Ahoj mělo by to být pokud je visco OK 80% předek-20% zadek,jakmile se ale začne předek hrabat jde to až 50% na 50%.Při stárnoucí visco se to mění směrem k zadku

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 23 pro 2013 16:34
od tagr
PS: vypínání zadku dávám k IRD na výstup kardanu aby to mělo smysl a budu ho používat jen při suché dálniční jízdě :D zatáčky a mokro... vypínám a jedu 4x4

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 26 pro 2013 11:10
od X-Chaos
Ahojte, technicky se mi spojka líbí, ale mám pocit, že k žádnému zásadnímu šetření nebude docházet. Tedy hlavně při té dálniční jízdě jak se píše. Můj názor je, že při jízdě rovně (což většina ježdění po dálnici je) je úplně jedno, jestli veškerou tou mechanickou hmotou (myslím zadní poloosy, dif, kardan) točíš směrem od motoru, nebo jestli to roztáčíš zadníma kolama (Navíc v takovém případě všechno tahá předek, který je sice pevnější, a navíc je to tak stejně navržené, že zadek je vlečený a jakoby otáčkama nepatrně předbíhá předek). Jiná situace nastává, pokud jezdíš většinu času slalom, pak bude při odpojeném zadku docházet k šetření mechanických částí, dokonce i paliva. Otázkou ale zůstává co bude dělat auto, měnil jsem VCU a jezdil asi 14 dní bez ní. Auto mi připadá, když jedu trošku ostře přetáčivé, když na něm nebyla VCU, připadalo mi přetáčivé ještě o podstatnou trošku více (i když to nemá moc logiku). A úplně na závěr poslední úvaha, u všech předokolek, nebo zadokolek, se podstatně více ojíždějí pneu na trakční nápravě, když se ojíždějí pneu zmenšuje se jejich průměr a tím i logicky mění poměr rychlosti otáčení kol na sjeté a nesjeté pneu, pokud pak v takovém okamžiku přiřadíš zadek, tak budeš přetěžovat podstatně více roztáčet VCU a v případě jeho zatuhnutí IRD, pokud bude někdo argumentovat, že to připne jenom na sněhu, nebo v blátě, tak bych si dovolil argument, že v takové situaci pak bude zadek mít tendenci předbíhat předek a to nevím kdo z nás v blátě, nebo na sněhu chce. Ale to je stejně jen teorie, protože VCU funguje podle mého trošku jinak, než se tady na fóru píše.

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 27 pro 2013 11:03
od fR4Nk
X-Chaos píše: Ale to je stejně jen teorie, protože VCU funguje podle mého trošku jinak, než se tady na fóru píše.
Ahoj, mozes to rozviest? Ako inak funguje VCU?

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 29 pro 2013 16:25
od X-Chaos
fR4Nk píše:
X-Chaos píše: Ale to je stejně jen teorie, protože VCU funguje podle mého trošku jinak, než se tady na fóru píše.
Ahoj, mozes to rozviest? Ako inak funguje VCU?

Ahoj, to můžu, abych nezasíral fórum na moc místech popsal jsem to tady
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =7&t=23184

Re: náhrada visco spojky

Napsal: 06 led 2014 22:32
od tagr
s pneu máš pravdu a proto se musí měřit a při rozdílu nad cca 1,5 mm hned prohodit a dojezdit je na srovnatelnou velikost vzorku, prostě si to chce hlídat a při dofukování á 14 dní i měřit výšku vzorku.Pak se nestane nic zlého