Stránka 1 z 1

stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 13:10
od ferika
behom 10 000 najazdenych sa strati cca 2 litre vody, sa mi zda ze to asi neni ok. nevyzera ze by to tieklo olej ok, neprhrieva sa , kuri jazdi normalne. nevie niekto co treba popozerat najskor?
dakujem :)

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 13:25
od Frana
Jestli je to 300Tdi, tak urcite koukni na/pod sokl vodni pumpy na prsou motoru, tam to casto tece - pripadne jeste na chladic. Oboji je za provozu natolik horke, ze se tam voda stihne odparit a pak neni videt ze to tece. Pak samozrejme kontrola hadic a vodni pumpy samotne.

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 15:03
od ferika
jj je to 300 tdi, vodnu pumpa trci von ci je pod nejakym deklom?

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 15:05
od Frana
Je to ta nejvyse polozena remenice na predku motoru (nad alternatorem).

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 15:10
od matooo
Tady to mas :wink:

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 15:43
od Frana
A specielne bych se zameril na tyhle srouby - chce to rozdelat, zkontrolovat ocistit a vetsinou i vymenit tesneni - doporucuju nove tesneni lehce maznout motorovym silikonem. Ty tri dlouhy srouby, co Ti pujdou asi i blbe vyndat je potreba poradne po cele delce namazat vodeodolnou vazelinou, pripadne vymenit za nerez.
Ti cervenym oznacenim nemyslim jen ty tri srouby ale celkove prostor, kde to muze unikat.

Stoji za to, oddelat od bloku cely sokl vodni pumpy.

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 16:23
od matooo
FRANO mam pocit ze si u Patrika v dielni peceny vareny ked to tu citam uz si tiez dobry pacient :yes :yes :yes

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 16:33
od Frana
Proc u Patrika...? Tohle mne naucila moje prvni D1. Myslim, ze zrovna treba vymenu vodni pumpy by mel kazdej majitel tristovky zvladat na ceste do hodiny i s dolitim a odvzdusnenim. A tohle uz je jen o tri srouby a shozenej altik navic.... :-)

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 17:24
od ferika
pani dakujem za info, btw kolko stoji nova vodna pumpa s tesnenim?

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 17 úno 2013 17:54
od Frana
Neoriginal - vubec bych nebral - cca 600,-CZK
OEM nahrada - mela by byt OK - cca 1.000,-CZ
GEN original - asi nejlepsi volba co se tyce vydrze - cca 2.000,-CZK

viz eshopy s dilama...


Zrovna tuhle vec + tesneni je asi dobre vozit nahradni s sebou - aspon ja ji vozim a uz se mi to jednou u byvale u D1 (nyni Jugin) vyplatilo.

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 22 črc 2013 17:49
od ferika
auto bolo v servise a povedali ze vodna pumpa je ok a chladic tiez, neviem co dalej dat zhodit hlavu ci nie tesnenie alebo samotna hlava? alebo poraditee niekto kde to skusit hladat, dakujem

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 22 črc 2013 21:41
od Tonny
vyšroubuj plnící víčko na olej a koukni jakou má zevnitř barvu... jestli je na něm šediví šlem, tak ti jde voda do oleje, jestli je to černý jak brikety, je to ok..

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 23 črc 2013 08:32
od ferika
no to som zabudol povedat ale samo ze som kukol a olej normalka krasny cierny hladina ok taze do oleja to urcite nebuchlo. aj auto jazdi normalne, spotreba v klude taha nic nedymi. mi to vychadza uz len ta hlava,alebo tesnenie pod hlavou ale bo zeby prasknuty blok... sa uvidi:) inac prasknuty blok alebo hlava sa jak zistuje, len to rozbrat a nejako otlakovat?

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 23 črc 2013 10:44
od MadTom
Nebo to utíká nějakým spojem za tepla na motor a stačí se to odpařovat, takže to nikde nekape a není ani vidět nic mokrého.

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 23 črc 2013 12:49
od Johny R
Já mám prasklé víčko na expanzce a nevěřil bys co se přes tuhle volovinu stratí vody. Tak to kdyžtak taky omrkni.

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 23 črc 2013 13:09
od Kusto
Ahoj, mě tekla mrazová zátka a než jsem to odhalil měnil jsem pul motoru, což není nakonec k zahození. Hledej pořádně na teplém motoru se to hned odpařuje a studený nesákne. :yes

Re: stracanie vody d1 tdi

Napsal: 25 črc 2013 15:20
od Honzan
teklo a zavzdusnovalo se mi to pres praskly gufero pod celnim vikem motoru (to na kterym drzi pumpa atd...) taky jsme hledali dlouho...