Serizovani vstriku (2.0DI "Rover")

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
milmil
Příspěvky: 29
Registrován: 28 čer 2009 21:42

Serizovani vstriku (2.0DI "Rover")

#1 Příspěvek od milmil » 12 lis 2012 12:25

Ahoj,
At to tady louskam jakokoliv tak jsme nedosel k zadnym pro mne smysluplnym informacim....

Tedy shrnu to co jsme pochopil o serizovani vstrikovaciho cerpadla.

Muzu to vymontovat a poslat na serizeni - to je asi zaklad. Nasledna montaz se odviji od toho ze cerpadlo by melo byt zaretovano v poloze "horni uvrat prvniho valce".
-tedy seridit zarez v hnane remenici na vackove hridely na "nalitek" na bloku motoru ve spodni casti remenice - je videt od spodu, povolit 4 srouby na remenici pro pohon vstr. cerpadla a u vstr. cerpadla povest aretaci pomoci "trnu" v horni casti remenice do nosne konzole cerpadla (netusim proti cemu se ta remenice utahuje tak aby se zase nepootocilo cerpadlo, tak daleko jsme se nedostal) nasledne po napnuti remenu dotahnout ty 4 sroubky na hnaci remenici na vackovce a melo by byt serizeno....
Tedy pokud to chapu spravne...

Druhy "postup" je zjednodusena varianta bez serizovani cerpadla kdy se na ?servisnim? vstupu do cerpadla(bez jeho demontaze da nejaky vhodny "uchylkomer" a nalezne se "neutralni poloha" pred horni uvrati, po nastaveni "horni uvrate" prvniho valce se meri v ?servisnim? otvoru uchylka a pokud je (padlo tady nekde 0,55mm) tak je to spravne nastaveni (jinak se musi pootocit vnejsi cast povolene remenice na vackovce o potrebny uhel aby se dosahlo spravne uchylky).

Tedy druhy postup ma mozna sve nevyhody ale jednu nespornou vyhodu - je rychlejsi a bez demontaze a cekani na serzeni cerpadla.

A o co mi vlasten jde ? Potrebuju to seridit :) Po kompletni rozborce hlavy vymene vseho kolem ventylu a opetovnem slozeni to neni asi uplne stejne jako predtim a navic ani predtim to podle studenejch startu nebyl zadny zazrak... To ze jsme to na prvni nastartovani musel roztahnout mne az tak neprekvapilo ale ani po 200 km to nestartuje nijak zazracne (studene starty).

Je schopen nekdo okolo Prahy,Pardubic,HradceK. (nebo podle D11) porovest toto nastaveni tak nejak na "pockani" ?
(tedy bez slov dovez to sem koncem mesice ne tohodle ale az pristiho a ja se ti pak do 2-3 tydnu ozvu jak to dopadlo)

Nebo je moje predstava uplne mimo realitu a takto to nastavovat nejde? Pripadne mistni znalci poradi jine triky ?


Dik za info Milan
p.s. samozrejme tusim ze studene starty nemusi byt jen problem serizeni ale i opotrebeni zejmena toho vstr. cerpadla

milmil
Příspěvky: 29
Registrován: 28 čer 2009 21:42

Re: Serizovani vstriku (2.0DI "Rover")

#2 Příspěvek od milmil » 19 lis 2012 18:25

Tak jsme zde nepochodil a ve trech servisech mi rekli ze "no problema" vymontujem cerpadlo a poslem na serizeni ... (dekuji nechci - vyhozeny prachy zejemna kdyz to pak blbe primontujou zpatky)

Kdyby nahodou nekdo resil:
jsme zasel do prodejny naradi cca za 300kc poupil uchylkomer co se pouziva treba na soustruhu, sundal jsme mu hrot a namontoval tam sroubek s obrousenou hlavou (musi to mit mene nez 4mm a vice nez 2mm).
Odmontoval sani a vedeni k vstrikovacum. Pak jsem vymontoval stredovej sroubek mezi vstrikama do nej jsem vrazil ten uchylkomer nasledne jsme ho "vhodntm" zpusobem upevnil (upevneni typu Pat&Mat vzeprenim o hadici k chadici se zdalo byt plne dostacujici).

Dale jsme se jal otacet za dolni remenici klikou morotu a sledoval co se deje. Zjistil jsem ze me "trochu hure" startujici auto ma predvstrik daleko za horni uvrati ... noo jezdilo to celkem dobre jen to "trochu" vice coudilo - ted uz se tomu nedivim vstrikovalo to naftu temer do vyfukoveho intervalu. Holt jsme se pri montazi moc netrefil :oops:
Nekde ve foru padlo nastavit odchylku u horni uvrate 0,55mm tak jsme pootocil remenici tak jak to slo a vypadlo mi tam 0,45mm uchylka oproti uzavrenemu stavu. Nechtelo se mi prehazovat remen o jedne zub(uz me byla zima :) tak jem to zkusil. Ted to ma studeny start nejdele tak do 2s.

Jen jsme neprisel jak to jednoduse opet zaplavit naftou - roztazeni druhym autem mi prislo jako nejelegantnejsi zpusob...... (jinak bych utavil starter nebo baterku)

Milan
p.s. proc jezdit autem kduz ho misto toho muzu na zahrade opravovat ? :wink: No dobre proste se v tom rad hrabu sam a nedari se mi najit slusny levny servis ktery by opravoval LR.

Odpovědět