Stránka 1 z 4
S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 15 zář 2011 16:45
od cyril
Jak zde již pár lidí ví, stal jsem se majitelem S1, které důvěrně říkám "Klon", protože je to nabouraná splácanina S1 86" a 88" a S2. Třešničkou na dortu jsou německé doklady. Protože bych chtěl Klona přihlásit na veteránské papíry, rád bych auto v první řadě správně identifikoval. Na rámu se totiž výrobní číslo nedá přečíst.
Dle německého TP má výrobní číslo 111800875 a první uvedení do provozu 1.7.1958.
A to by při rámu 86" neměla být pravda.
Auto je již rozebráno, rám byl rozřezán a svařen, aby tak následky bouračky a dalších "úprav" nebyly tak moc patrné.
Pokud by jste mi někdo pomohl s identifikací vozu dle výrobního čísla, budu rád.
Díky cyril
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 15 zář 2011 16:58
od Mirko
@ německé papíry: Co tam je uvedené? deutsche Erstzulassung? nebo jenom Erstzulassung? Z jakého roku jsou ty německé papíry? Protože vůz je zřejmě původně angličan, když má řízení vpravo. Nevyloučil bych možnost, že papíry patří k jednomu z vozů. které darovali orgány, tzn 88 nebo S2. Bohužel obchodování s papírama a přeražení čísel má i svou německou podobu, kde hlavní roli hráli do 80-tých let často laxní úřady a TÜV. V některých mých starších techničácích mám údaje doplněné propiskou úředníkem.
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 15 zář 2011 17:03
od Rover
111800875 je 1958, RHD, Soft Top, benzín...
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 15 zář 2011 17:17
od Rover
A značka ATK217B byla poprvé zaregistrovaná 08. 07. 1964
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 15 zář 2011 18:18
od Martin T
Tady máš výkresy špiček rámu s rozměrama:
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 15 zář 2011 23:41
od cyril
Díky všem za rady!

Jelikož nemám nic jiného, než protokol z TÜV, německé papíry (starý typ velkého Briefu) a neplatný Gutachten, překvapím samotného anglického výrobce a budu pokračovat. Bude to možná první S1 z roku 1958 ve verzi 86". Už si na podobná překvapení u tohohle nezapomentulnýho nákupu pomalu zvykám.

Čím víc se na Klonovi pracuje, tím víc jej mám rád. I ošklivé káčátko, Popelka a Nastěnka nakonec svoji smůlu prolomily....tak to přeci nevzdám....

. A jde přeci "jenom o auto!"

Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 16 zář 2011 00:15
od Rover
Cyrile prosím,
vyfoť detailně oba štítky pod a okolo tlačítka startéru..., docela mně to zajímá... děkuju...
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 16 zář 2011 11:55
od mikihran
Nesklamals,postavil ses k tomu jak frajer a dal se do toho i po počátečním rozčarování.LR

na tom pravém místě.A kdyby tě opustlila chuť,tak se jeď podívat na S1" MartinaT"já ji viděl na Písmenech a spadla mi brada.To budeš mít motivaci na hooodně dlouho.Teda pokud jsi ji ,už neviděl.
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 17 zář 2011 21:52
od Ivoš Def
Koukám na ty štítky na fotce: Ten černý k autu celkem určitě nepatří, proč by RHD mělo štítek německy (jestli čtu dobře), navíc je podezřele nový...
Zato na tom velkém hnědém by nahoře mělo být vyražené i číslo rámu... a ten zdá se být i původní (snad)

Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 18 zář 2011 18:33
od cyril
Ivoš Def píše:Koukám na ty štítky na fotce: Ten černý k autu celkem určitě nepatří, proč by RHD mělo štítek německy (jestli čtu dobře), navíc je podezřele nový...
Zato na tom velkém hnědém by nahoře mělo být vyražené i číslo rámu... a ten zdá se být i původní (snad)

Ahojda....v týdnu nafotím a vložím. Ten německej štítek je dávanej samozřejmě až dodatečně v Německu a mám k tomu už dohledaný i dokumenty. Budu se po Německu snažit vyčmuchat co půjde a snad se mi podaří zkontaktovat i lidi, kteří jej měli. Třeba se dozvím nějaký důležitý věci.
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 16:46
od cyril
Rám a další díly jsou opískovaný a dokonce vylezlo i nějaký výrobní číslo. ( 19249 ?) nebo číslo dílu. Našli jsme ho na přední levé straně rámu viz foto.
Fragmenty dalšího čísla jsme našli i na levé zadní části rámu, na uchycení zadní části péra. Ale je to dost nečitelný....
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 17:39
od Allik
1 Type: Land Rover
11 Model: Land Rover, Series I
Body type: Basic
Wheel base: 88in (Short Wheel Base, SWB)
Engine: Petrol
Destination: Right-hand drive (RHD), home market
8 Model year: 1958
00875 Serial number
ram je sice blbe citelnej, ale urcite nesedi se stitkem
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 17:52
od cyril
Díky.Výrobní číslo dle štítku k TP sedí, ale spíš mne zajímá ten rám. Podle fotek s rozměry od Martina bych řekl, že je to díky tomu dlouhýmu přesahu čumáku jasně 86/107. I když ty sváry vypadaj, že už se na něm někdo pořádně vyřádil. Radši bych Klona přihlásil jako 86" dle čísla na rámu. Snad se to podaří rozluštit. Celou přední část budeme dávat stejně novou. Je to celý křivý a v divných rozměrech. Takže se to pokusíme vyrobit včetně nárazníku dle podkladů, co jsem si stáhnul na LRSC. Ještě, že je kde to nasosat....
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 18:03
od Martin T
Štítek přesně jak píše Allik, to číslo na rámu nepřipomíná nic z jedničkového katalogu. Zkusím napsat dotaz na forum LRSOC.
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 18:07
od cyril
Martin T píše:Štítek přesně jak píše Allik, to číslo na rámu nepřipomíná nic z jedničkového katalogu. Zkusím napsat dotaz na forum LRSOC.
Díky všem za psychickou i technickou podporu

. Budu tedy napjatě čekat na případný informace.

Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 18:32
od Rover
Spička rámu SI 88 vypadá asi takhle... (je to focené jen telefonem, kdybys to chtěl nafotit lépe dej vědět).
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 18:34
od Rover
Nárazník se dá koupit nový v Anglii nebo myslím, že ho vyráběl i Kryten..., asi to je zbytečný to dělat sám, když to existuje...
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 20:21
od Ivoš Def
To pětimístné č. je asi pořadové č. výroby rámu nebo tak něco...
Ale to číslo z levého zadního držáku listového pera se pokus rozluštit - to by mělo být co hledáš!
Zajímavé je, že číslo šasi na levém zadním držáku pera měly povícero 86" a 107". 88" a 109" jej měly většinou na pravém předním držáku listového pera přední nápravy (špičce) na vnitřní straně...
Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 20:32
od Ivoš Def
A ještě když koukám na fotku DSC_0403 tak jediný svár, který vypadá původní, je ten horní právě na třmenu uložení listového pera (nad textem "Původní svár mohl...") Skoro se tedy přikláním k názoru, že 86" je správně...

Re: S1 "Klon" pokus o záchranu
Napsal: 19 zář 2011 20:36
od cyril
Díky všem, za opravdu cenné informace. Zkusím ještě detailněji mrkout na číslo na tom zadním držáku péra. Třeba se podaří jej rozluštit a posune nás to v identifikaci. Ta fotka přední části rámu stačí takhle, Ivane. Díky moc. Nárazník se nabídli pánové vyrobit sami, tak uvidíme. Když se jim to podaří, bude to paráda, když ne, budu mít zase o poučení více. U tohohle auta se to zkušenostmi jen hemží....
Už se těším na identifikaci autíčka...rád bych zvěděl jakou mělo původně barvu. Pokud to nezjistím, dám asi lesklou zelenou, podobnou té, co má teď. Ale trochu mne láká i ta písková, co prodal Violka. Červenou nebo modrou bych asi nechtěl....hmmm uvidíme. Ještě jednou díky za trpělivost, se kterou se mi snažíte pomoci.