Stránka 1 z 2
Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 12:16
od Lubos.O.
Zdravím Vás Land Roveristi...Mám na Vás dotaz. Zkoušel jsem tu hledat, nějaké to vlákno s tímto dotazem např. v kolonce koupě atp. ale nic takového tu není. Zkráceně řečeno bych se rád zeptal, zda by jste doporučovali freelandra jako služební auto pro cca 30000-40 000 Km ročně s jízdami většinou po stavbách a příležitostně hory, chaty, atp. Potřeboval bych zkombinovat Berlingo ( výhodou je výška auta) a Imprezu (4kolka). Momentálně jsem si pořídil velkého psa, kterého do imprezi v sedanu nedostanu. Proto uvažuji o jednom autě, které bude mít výhodu výšky průjezdnosti a výhodu 4x4. A jde o to, že pokud tyto dvě auta zkombinuji vychází mi Freelander jako vhodné vozidlo (doufám, že Vás neurazím). Samozřejmě jsem si přečetl neduhy ohledně IRD, spojce atp. Uvažuji o roku 2002-2004 s motorem TD4. Ještě tedy jedna věc, občas vozím něco na střeše a tahám vozík s nákladem cca 500 kg. předem děkuji za odpověď a omlouvám se zda je to hloupý dotaz, popřípadě pokud už ho někdo vznesl přede mnou...
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 12:18
od will.26
fryčko jako služební auto nedoporučuji....teda pokud je firma bohatá a nevadí ji neustalý servis tak proč né
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 12:37
od Tonny
kup disco II TD5.... pohlídej si aby měla přídavka možnost nebo už rovnou vyvedenou uzávěrku a budeš mít relativně spolehlivé, velké auto s 4x4 na který je všude plno novejch i straších dílů. Stačí si pohlídat pár drobností, který jsou tady všechny popsaný a nebudeš mít problém odvést ani 3tunovej vlek...
ty auta jsou od cca 120 vejš... jestli máš jen kolem kila, kup Disco I s 300TDi...
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 12:50
od Lubos.O.
Disco je na mě už dost velké auto. Náklad za vozíkem tahám cca jednou týdně a né zrovna daleko. Takže mě přišel freelander i vzhledem ke spotřebě dobrá volba. Ale potřebuji auto
na které se můžu spolehnout...
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 13:16
od ssang
Pokud bude Fríčko v dobrém stavu a dá se mu předepsaná údržba, tak to není špatná volba. Používal jsem ho také pro firemní účely a jezdil s ním i po stavbách. Dobrá spotřeba, dobrá průjezdnost, při delších cestách néní člověk rozlámanej jako z Octávie, utáhne 2000 kg a je to i celkem svižná kára a dálniční limit dokáže překročit o pár desítek km. Vzhledově je to auto elegantní. Akorát ten kufr nic moc, já mám radši větší.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 13:35
od Lubos.O.
Děkuji za názory...Ta velikost kufru mě až tak nevadí, většinu času jezdím sám a předpokládám, že pes se dozadu vejde a co ne, tak to dám na středu, případně do vozíku. Ta údržba je podle mě nutná u každého auta, spíše jde o to, že bych nerad pořídil auto do každého začnu od začátku strkat peníze. I když s tím se dá počítat, ale spíše s časem co oprava zabere. Jsem typ člověka, který nemá dílnu, kde si vymění brzdy, atp.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 15:23
od ssang
Nejvíc záleží na tom kdo to auto měl a jak se o něj staral. Samozřejmě mu nepřidá pokud šlo z ruky do ruky, ale to platí obecně u všech starších aut. A když u auta budou nedávno prokazatelně vyměněny díly, které jsou na foru nejčastěji zmiňovány jako problémové po ujetí určitých km tak to bude určitě plus.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 15:26
od MadTom
Ad spotřeba - než jsem koupil D2 tak jsem pokukoval mimo jiné i po Freelanderu - oboje v naftě. Rozdíl ve spotřebě podle informací co jsem našel skoro nebyl, a to D2 je o kus větší auto.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 15:37
od ssang
MadTom píše:Ad spotřeba - než jsem koupil D2 tak jsem pokukoval mimo jiné i po Freelanderu - oboje v naftě. Rozdíl ve spotřebě podle informací co jsem našel skoro nebyl, a to D2 je o kus větší auto.
Tak s tou spotřebou si nejsem moc jistý. Běžnou spotřebu při svižné jízdě a velkým podílem jízd po Praze jsem měl průměrně kolem 6,5 l/100 km a když jsem jezdil volně a přitom nebyl brzda provozu, nebo při delších cestách, tak běžně šla spotřeba pod 6 litrů. Akorát to byl motor 2,0 DI.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 15:53
od Lubos.O.
Taky se mě zdá divný, že byla spotřeba u freelandru a D2 byla stejná...Nevím tedy zda to má u rozhodování mezi těmito typy vliv, ale cca 70 % jízdy by bylo u mě po Brně. Vím, že pro Pražáky to není město, ale pár semaforů tu máme

proto řeším spotřebu. A uváděná spotřeba 6-7 l nafty zní fajn. Ale spotřeba se tu řešila už tisíckrát, spíše jde mi primárně o to, zda je vhodná pro účely, které uvádím

Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 08 srp 2011 16:24
od ssang
Lubos.O. píše:Nevím tedy zda to má u rozhodování mezi těmito typy vliv, ale cca 70 % jízdy by bylo u mě po Brně. Vím, že pro Pražáky to není město, ale pár semaforů tu máme
Vidíš, to že Brno není město a vše kolem řeší jenom Brňáci. Pražákům to je úplně jedno a žijou si svůj život a tohle fakt neřeší

. No a Brňák, který odejde do Prahy dělat třeba primátorskou funkcičku se okamžitě stává v očích obyvatel podhradí Špilberka odrodilcem Brna

. Tohle beru jako humor, proti Brňákům nic nemám a jak bych mohl, že. Vždyť jsem tam také žil kus svého života a Brno mi dalo i část základního vzdělání, první né zrovna milé kontakty s nepřizpůsobivými obyvateli, ale i přátele, které tam mohu kdykoliv navštívit.
Jinak zpátky k tématu. Svůj názor na Fréé jsem už napsal a je vesměs pozitivní a proto je stále Fríčko součástí našeho vozového parku vedle několika dalších LR.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 09 srp 2011 00:52
od Mylda
Jsem si to tu pročet a jelikož už máme doma DII a Freelander, tak trošku můžu srovnat. Ta spotřeba teda podobná není

Alespoň u těch našich dvou kusů. Jestli se budeš courat po Brně a nepotřebuješ jezdít nějakej extraterén, tak ten Freelander postačí. Máme taky velkého psa a kufr mu dostačuje. V D2 by se tam vešel třikrát

Ten Freelander projede taky dost, když se na něj jde opatrně. Zrovna ten náš Freelander taky sloužil jako služební auto v nějaké stavební firmě v Německu, taky byl docela odhrkanej, ale vše se vyladilo a ted jezdí fakt pěkně.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 09 srp 2011 06:47
od Bad
Mám jako služební Free II, a zatím pohoda.Občas přívěs, dovolená,na kola a pod.Problém je, že stále startuju a popojíždím, takže v zimě asi trpí. Za 2,5 r najeto 127000 tis. km.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 10 srp 2011 10:37
od IvanHorse
Také přemýšlím o nákupu firemního vozu. Finančním limitem bych se překvapivě vešel do Frelanderu II, s pohonem 2WD a nejnižší výbavou Experience E /něco málo přes 650 tis/. Zatím se mi bohužel nepodařilo zjistit co představuje tato výbava. Druhým favoritem je Nissan X trail, který za cca shodnou cenu má kompletní 4 x 4, více místa, ale Free je mi sympatičtější,má vyšší hodnocení bezpečnosti /Nissan je překvapivě dle testu NS???? o asi 4 body hůře hodnocen- čelní a boční střet/. Free by asi jako 2WD jezdil levněji, výhodou je o 0,2 l vyšší objem a šířka vozidla- hendikep vyšší světlé výšky by byl trochu vykompenzován širším rozchodem kol/ ale zase může být horší parkování/. Jinak většina jízd je po silnici, takže 2WD by nevadilo, jsem vyšší postavy, takže i to je důvod karoserie SUV až 4x4, občas mírný terém jsem nucen jet - mám koně a bydlím na vesnici, kde sníh vydrží déle než ve městě. ... a teď babo raď. Třetí do party je VW Tiguan - ten by musel být z důvodu ceny asi také 2 WD, ale dal by se dost "dovybavit"- dešťový senzor, automatické přepínání světel, ohřev předních sedaček,... ale ten je již z kategorie osobních dizajnových aut a nikoliv dle mne krásné klasické hranaté auto. Budu rád za postřehy, které by mi pomohly v rozhodování.
IvanHorseman
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 10 srp 2011 19:43
od Acon
Lubos.O. píše:Děkuji za názory...Ta velikost kufru mě až tak nevadí, většinu času jezdím sám a předpokládám, že pes se dozadu vejde a co ne, tak to dám na středu, případně do vozíku. ....
Chceš Freelander? Kúp si ho. Tu majú všetci LR preto, že ho chceli, tak prečo by si práve Ty mal byť výnimka?

Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 10 srp 2011 20:05
od maky
Acon píše:Lubos.O. píše:Děkuji za názory...Ta velikost kufru mě až tak nevadí, většinu času jezdím sám a předpokládám, že pes se dozadu vejde a co ne, tak to dám na středu, případně do vozíku. ....
Chceš Freelander? Kúp si ho. Tu majú všetci LR preto, že ho chceli, tak prečo by si práve Ty mal byť výnimka?

acone pekne povedane

Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 14 srp 2011 00:18
od Karab
ssang píše:Pokud bude Fríčko v dobrém stavu a dá se mu předepsaná údržba, tak to není špatná volba. Používal jsem ho také pro firemní účely a jezdil s ním i po stavbách. Dobrá spotřeba, dobrá průjezdnost, při delších cestách néní člověk rozlámanej jako z Octávie, utáhne 2000 kg a je to i celkem svižná kára a dálniční limit dokáže překročit o pár desítek km. Vzhledově je to auto elegantní. Akorát ten kufr nic moc, já mám radši větší.
No toto azda nemyslíš vážne. Freelander I ako služobne auto jedine pre tunelara. Poruchove, na dlhe cesty nevhodne, malo priestranný, žiadny kufor a celkovo koncepčne 100 rokov za opicami.
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 14 srp 2011 10:14
od KDB
To Karab...ve většině svých příspěvků sršíš kritikou a posměšky na Freelandera. Nějak nechápu, že ho stále vlastníš...
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 14 srp 2011 10:46
od Karab
KDB píše:To Karab...ve většině svých příspěvků sršíš kritikou a posměšky na Freelandera. Nějak nechápu, že ho stále vlastníš...
No to snáď sa nechceš stotožniť s tým že ma malú spotrebu a je vhodnejší na dlhšiu cestu ako Octavia.Freelandera vlastním kvoli uplne inej veci, ale ruku na srdce , ako služobné auto? To asi nie
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Napsal: 14 srp 2011 11:06
od tagr
V klidu jsem v něm odjel Praha Londýn, Edimburg a zpátky na BF - AT dálnice 140km/h a průměr-spotřeba s narvaným autem byla na 8,5 litru

s 4x4 tedy bez vyndaného zadního kardanu

což na 2,2 tuny při této rychlosti a automatu není tak hrozné
