vložky u motoru 1.8 16V
Moderátor: Safraporte
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
vložky u motoru 1.8 16V
Jak poznám že vložky dole těsněj?Popřípadě jak se to mám zkontrolovat abych měl jistotu že je to OK?Kolik mají mít přesahy?
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: vložky u motoru 1.8 16V
to nikdo neporadí?
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: vložky u motoru 1.8 16V
Jestli těsněj, asi jedině čistotou oleje/vody. Jsou dávaný na těsnící tmel a když si s nima nehneš při sundaný hlavě, není problém.
Přesahy vložek jsem nenašel, ale pravděpodobně to bude něco kolem 0,1mm. Mě to fungovalo, i když přesahy byly jen taktak 0,5mm.
Důležitý je opravdu precizní očištění hlavy/bloku a pečlivé a postupné dodržení utahovacího momentu a kontrola starých, nebo nákup nových (ale kvalitních) hlavových šroubů.
Přesahy vložek jsem nenašel, ale pravděpodobně to bude něco kolem 0,1mm. Mě to fungovalo, i když přesahy byly jen taktak 0,5mm.
Důležitý je opravdu precizní očištění hlavy/bloku a pečlivé a postupné dodržení utahovacího momentu a kontrola starých, nebo nákup nových (ale kvalitních) hlavových šroubů.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: vložky u motoru 1.8 16V
No právě že jedna vložka je venku.
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: vložky u motoru 1.8 16V
Tak jsem znova zapátral a našel totok :Hylomar PL 32M (Unipart No. GGC 102)
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: vložky u motoru 1.8 16V
A příslušnej úryvek z RAVE :
ENGINE
96 OVERHAUL
Cylinder liners - remove
1. Remove pistons.
2. Remove cylinder liner clamps 18G 1736.
3. Using assistance, position cylinder block on its
side.
CAUTION: If original cylinder liners are to
be refitted, use a felt tipped pen to make
suitable alignment marks between liner
and cylinder block. Do not etch or stamp liners.
4. Using hand pressure, push cylinder liners out
towards cylinder head face of cylinder block;
remove liners.
CAUTION: Keep cylinder liners in their
fitted order.
Cylinder liners - refit
NOTE: To enable cylinder liner retainer
clamps to be fitted when liners are
inserted in cylinder block, crankshaft and
bearing ladder must be fitted.
1. Fit crankshaft and bearing ladder.
2. Using assistance, support cylinder block on 2
wooden blocks.
3. Remove sealant from cylinder block and if
original cylinder liners are to be refitted, from
shoulder of liners.
4. Clean cylinder liners and wipe dry.
CAUTION: Ensure that if original cylinder
liners are to be refitted, reference marks
made during dismantling are not erased.
5. Apply a 2.0 mm thick continuous bead of
sealant from kit, Part Number GGC 102 around
shoulder of cylinder liner.
CAUTION: Do not use any other type of
sealant.
6. Keeping cylinder liner ’square’ to cylinder
block, push liner fully down until shoulder of
liner seats against cylinder block. Do not drop
liners into position.
CAUTION: If original cylinder liners are to
be refitted, align reference marks made
during dismantling before liner is pushed
fully down.
7. Fit cylinder liner retainer clamps 18G 1736.
8. Fit pistons.
ENGINE
96 OVERHAUL
Cylinder liners - remove
1. Remove pistons.
2. Remove cylinder liner clamps 18G 1736.
3. Using assistance, position cylinder block on its
side.
CAUTION: If original cylinder liners are to
be refitted, use a felt tipped pen to make
suitable alignment marks between liner
and cylinder block. Do not etch or stamp liners.
4. Using hand pressure, push cylinder liners out
towards cylinder head face of cylinder block;
remove liners.
CAUTION: Keep cylinder liners in their
fitted order.
Cylinder liners - refit
NOTE: To enable cylinder liner retainer
clamps to be fitted when liners are
inserted in cylinder block, crankshaft and
bearing ladder must be fitted.
1. Fit crankshaft and bearing ladder.
2. Using assistance, support cylinder block on 2
wooden blocks.
3. Remove sealant from cylinder block and if
original cylinder liners are to be refitted, from
shoulder of liners.
4. Clean cylinder liners and wipe dry.
CAUTION: Ensure that if original cylinder
liners are to be refitted, reference marks
made during dismantling are not erased.
5. Apply a 2.0 mm thick continuous bead of
sealant from kit, Part Number GGC 102 around
shoulder of cylinder liner.
CAUTION: Do not use any other type of
sealant.
6. Keeping cylinder liner ’square’ to cylinder
block, push liner fully down until shoulder of
liner seats against cylinder block. Do not drop
liners into position.
CAUTION: If original cylinder liners are to
be refitted, align reference marks made
during dismantling before liner is pushed
fully down.
7. Fit cylinder liner retainer clamps 18G 1736.
8. Fit pistons.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: vložky u motoru 1.8 16V
A ten tmel je nějaký speciální?Když jsem koukal na tu vyndanou vložku tak tam žádný tmel nebyl.