Stránka 1 z 1
Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 14:02
od petr.stefl
Zdravím všechny příznivce značky Landrover
Řešíme problém s naším Freelanderem TD4 v automatu,r.v.2006,chip na slibovaných 100kw od prodejce a najeto 195000km.Kupovali jsme auto nové a až na nějaké běžné problémy(2xpodávací čerpadlo nafty,to je prý normální a repasu dvou vstřiků) a opotřebené součástky,nebyl nikdy problém.S autem jsme celou dobu moc spokojeni,ale co nás teď trápí,mě dovedlo až sem.
Ale k problému.Auto nám,asi už půl roku,škube.Půl roku je tím,že s ním potřebujeme jezdit a už 3x jsme s ním byli v autorizovaném servise,kde už měli rozhozený celý motor,ale nepomohlo to.Naposledy nám řekli,že už neví co stím a máme čekat,dokud to nepřestane jet.
Dá se s tím jezdit ale škubání se objevuje při držení stálé rychlosti nad 100km/h a také například při zapnutém tempomatu a klesání na dálnici.
Nepřijemné cukání motoru vypadá asi tak,že motor přidá a v tom okamžiku zase ubere a to dělá dokud se buď nezrychluje nebo nebrzdí motorem,potom jede normálně.Lehce se ještě zdá,že klesl výkon.
Snad se to tu někde neřešilo nerad bych tu založil už proběhlé téma,ale nikde jsem to tu nenašel.
Prosím o rady.
Teď se chystáme dát auto ještě do jiného autorizovaného servisu.
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 15:55
od FILIPSN007
čau,
celkem zvláštní, že na to nepřišli. Já si myslím, že by to mohlo být turbo, podtlakový ventyl, palivové čerpadlo, palivovej filtr, vstřik kterej vynechává.
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 16:15
od petr.stefl
To je to.To si mysleli všichni.Turbo změřili a v pořádku,vstřiky vyndali a změřili,taky v pořádku.Sundali hlavu a koukali na ventily,jedno zvihátko bylo po smrti,vyměnili ho,ale dělá to pořád,takže to tím nebylo.Sundali vanu,koukali na klikovku na ložiska a taky v pořádku.Takže už zbývá jen převodovka

motorem z mechanickýho hlediska to prostě není.Jediné co ještě může být je,že zlobí elektronika,třeba pojistková skříňka,jak to bývá u nějakých aut.Ale to by měla diagnostika zase zachytit.Pouze jednou za ten půl rok se stalo,že auto na dálnici samo odsebe chcíplo,jenže ještě za jízdy v odstavným pruhu zase nastartovalo.Chvíli svítily kontrolky TC a Oranžová kontrolka HDC s chybou motoru,ale za chvíli jízdou zase zhasly

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 16:30
od FILIPSN007
Dělá to jen na nejvyšší rychlostní stupeň ? Nevím jak je to u automatu, ale kdybys podřadil tak u manuálu se dostaneš se čtvrtým rychlostním stupněm ke 120 km/h. Tak by se to dalo vyzkoušet. Potom už asi jen tak elektrika jak píšeš.
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 16:54
od petr.stefl
No tak to jsem přímo nezkoušel.Ale něco mi říká,že to je asi jedno jestli je 4 nebo 5.Na 5 jsem to jen zkoušel za různých otáček a to jsem zjistil,že to je úplně jedno.Je zajímavý,že to dělá až nad těch 100km/h a je to hrozně nepravidelný jednou víc jednou míň,ale vždycky jen když se snažím udržet konstantní rychlost.Někdy si to taky vzpomělo a dělalo to vlastně i za měnších rychlostí třeba i na trojku.Takže to na přev.stupni nezáleží.Jestli to nebude nějaky čidlo třeba,ale proč to nepozná diagnostika

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 17:38
od FILIPSN007
Ještě by to mohl EGR, ale když píšeš, že měli rozdělanej celej motor

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 18:44
od LandRover
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 630#p78630
,,Pročistili jsme konektory u čidla otáček klikovky atd. a auto přestalo cukat a jelo jak vítr" Ale je divný, že zrovna při té rychlosti...

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 21 lis 2010 21:21
od petr.stefl
Hm...tak jsem pročetl to druhý téma a jsou tam dvě věci.Nám to cuká,když naopak motor není zatíženej,když je v tahu tak necuká a druhá věc je ta,že k Hosovi do Jihlavy právě jezdíme,takže kdyby to bylo něco podobného,tak už by na to přišel,si myslím.Ještě zkusíme jednoho známeho co občas dělá BMW,pak bych to třeba zkusil dát do Brna.
Jinak moc díky za přispěvky a za rady,moc si toho vážím!
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 22 lis 2010 10:35
od BeerRudolf
A co potenciometr plynového pedálu

měřili

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 30 lis 2010 18:26
od petr.stefl
BeerRudolf píše:A co potenciometr plynového pedálu

měřili

Nevím zdali měřili.Ale snad by to měla ukázet diagnostika,kdyby to byl problém.ne?Ale je to dobrej nápad,vypadalo to,že by to mohlo být ono,jenže jsem si pak uvědomil,že auto škube i při tempomatu a to nijak mechanicky asi není propojený??
Do servisu ho dáme buď ještě tento týden nebo příští,tak zase budu vědět víc.Tentokrát už to musí,ale opravit.Zdá se totiž,že to škube čím dál víc

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 30 lis 2010 18:38
od jeanes
Hmm... ctu si tady to tema od zalozeni a doufam ze to co nejdriv vyresis... Filtry (paliv. a vzduch.) mas vymeneny? Nemuze byt nekde netesnost v sacim potrubi nebo praskla hadicka? Vzhledem k tomu co je tady napsano bych rekl, ze mechanicky je vsechno v poradku a ze neplechu dela elektronika... Jsou zkontrolovany vsechny cidla? Nemuze byt (treba od nejaky kuny) prekousanej nejakej kabel? Diagnostiku ti delali primo v servise na miste s nastartovanym motorem nebo se s tim jeli i projet? Pokud meli diagnostiku i v aute a projevilo se to tak to nic neukazalo? Nemuzes mit nejakou sra*ku v nadrzi (nekvalitni naftu nebo treba vodu)? Nebo nekde neco zavzdusnenyho?
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 30 lis 2010 19:00
od petr.stefl
S tímhle autem jezdí otec,já občas,ale zase ne tak málo.On s ním jezdí do servisu a mně jen říká co a jak,takže do podrobna nevím.Vím jen,že auto už tam bylo třikrát.Z toho dvakrát jen kvůli tomuhle problému.Zkoušeli s tím úplně všechno.Projíždí to sám Hos a neví si s tím rady.Jelikož byl pomalu úplně rozhozenej motor tak si myslím,že měli prolezlý všechno nebo by si aspoň nečeho všimli.Jinak na výměnu oleje a fitrů jezdíme už od novýho jen k němu a,že by nedali nový filtry bych se divil.Uvidíme co bude dál.
V jednom časopisu jsem četl,že u fiatů nastával stejnej problém,nikdo si s tím nevěděl rady,jen když přijeli do jednoho servisu,kde už to znali,vyměnili celou pojistkou skříňku a bylo po škubání.Měli jí tak blbě udělanou,že do ní teklo.A jak se motor začal klepat skříňka blbě vedla a motor začal škubat.Kdo ví jestli to nebude podobný.
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 02 pro 2010 12:22
od FILIPSN007
Nějaká změna ? Přišli na to už, nebo se v tom pořád šťourají ?

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 03 pro 2010 02:22
od Distruptor
Ta poistkova skrina to moze byt bolo by dobre to overit, ale skus to dat na diagnostiku automatickej prevodovky, najlepsie k niekomu kdo sa na to specializuje.
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 06 pro 2010 19:25
od petr.stefl
Takže můžu konečně napsat: Auto opraveno!!
Minulou středu jsme dali Freelandera opět k Hosovi do Jihlavy.Tentokrát,ale auto škubalo už nepřetržitě,sotva dojelo.
Hned se na něj vrhli.Prve ho dali na diagnostiku,ale ta opět neukázala nic.Tak šli pokus omyl,nevím co bylo prvně,ale co vím je,že rozebrali EGR ventil!Ten byl samozřejmě úplně zanesený karbonem.Vyndali,vyčistili a než ho dali zpátky,tak motor nastartovali bez něj a nestačili se divit co se dělo:začali šlehat plameny(Nevím přesně odkud to jsem nějak nepobral)jak se usazeniny ve výfuku vypalovali.Vypálil se i katalyzátor,který musel být taky plně zanesený.No a když všechno smontovali a dali opět na diagnostiku,najednou diagnostika napsala,že je vadné čidlo otáček,vyměnili ho a v pátek jsme si pro auto jeli.Od té doby ani cuk!!
Děkuji za vaše příspěvky!!
Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 06 pro 2010 23:29
od tagr

no a co tady asi píšu vyhodit EGR, vyčistit sání, párkrát pročistit před výměnou oleje ventily a vstřiky co nejověřenějčím čistidlem v palivu a motor jede jako po másle.Zahodit ekologi do škarpy, protože jak asi a co produkuje ucpaný motor

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 07 pro 2010 08:25
od jeanes
Gratuluju k vyreseni problemu

Snad uz bude pokoj

Re: Škubání motoru TD4
Napsal: 07 pro 2010 08:51
od BeerRudolf
U Hose dobrý

. Taky jsem tam jezdil a spokojenost. Prvním majitelem mého Free byl jednatel Auto-HOS. A gratuluji k vyřešení problému
