Stránka 4 z 4
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 16 čer 2021 06:45
od Marty_LR
cico píše: 15 čer 2021 22:06
Zdravim.Mam D3,r.v.2006,automat. Najazdenych ma 293xxx km.Ked je auto odstavene a vychladnu prevadzkove kvapaliny, tak pri rozjazde motor huci,ide do cca 1700 otacok. Podoba sa to na preklzovanie pri manualnej prevodovke. Prevodovka preradi na 2, potom 3 a potom vsetko funguje normalne.Olej aj filter boli menene pre tieto priznaky,ale nepomohlo.Prevodovka bola na diagnostike v servise ZF prevodoviek,pricom bola vylucena elektronicka zavada. Pri zohriatych kvapalinach to nerobi. Otacky nekolisu,vibracie nie su. Nema prosim Vas niekto podobnu skusenost? Nemate nejaky radu, kde hladat chybu? Dakujem.
A je tam olej co tam patří? Takhle se mi to zdá, že má jinou hustotu = po zahřátí hustota OK. Jen zkouším

Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 16 čer 2021 13:21
od PEPO
Ja si myslím že je bežné že ked je olej studený tak automaticky preraduje až pri vyšších otáčkach až pokial sa nezohreje..A správa sa to ako by preklzovala spojka...
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 16 čer 2021 13:57
od cico
Olej tam je ATF TOP TEC 1800, výrobca Liqui Moly. Ak bolo pred výmenou oleja v prevodovke málo oleja (mechanik tvrdil, že vytieklo 6, nalial 7, preplach nerobil), mohli sa zlepiť lamely?
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 16 čer 2021 21:17
od Hubert
cico píše: 15 čer 2021 22:06
Zdravim.Mam D3,r.v.2006,automat. Najazdenych ma 293xxx km.Ked je auto odstavene a vychladnu prevadzkove kvapaliny, tak pri rozjazde motor huci,ide do cca 1700 otacok. Podoba sa to na preklzovanie pri manualnej prevodovke. Prevodovka preradi na 2, potom 3 a potom vsetko funguje normalne.Olej aj filter boli menene pre tieto priznaky,ale nepomohlo.Prevodovka bola na diagnostike v servise ZF prevodoviek,pricom bola vylucena elektronicka zavada. Pri zohriatych kvapalinach to nerobi. Otacky nekolisu,vibracie nie su. Nema prosim Vas niekto podobnu skusenost? Nemate nejaky radu, kde hladat chybu? Dakujem.
Ty otáčky motoru určitě nesouvisí s převodovkou. Tam bych začal že bych vyměnil filtr nafty. To co popisuješ je vlastnost převodoky když je studená běží ve skluzu a začne zamykat až má olej určitou teplotu.