chip

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: chip

#41 Příspěvek od Safraporte » 11 říj 2010 16:56

jeanes píše:
tagr píše::hmm: tak že asi bude lepší si sehnat motor z BMW a dát ho sem pak klidně se 110 kW snad ostatní agregáty vydrží, ale to by měli :), ale s ohledem na převodovku, IRD a ostatní to vidím jako hraniční výkon , pak už to je o výdrž komponent :(
No tak na vymenu motoru z nejakeho BMW (idealne jeste treba z D) se muzu "z vysoka vys*at"... Nejak me pomalu opousti ten pocatecni zapal o veci a zatim na to asi kaslu... Pokud si to tady necha jeste nekdo nacipovat a bude to mit po nejake dobe vsechno OK tak o tom zase zacnu premyslet no... :nech ... :cry
No nechci se zde nikoho dotknout, ale zatím jsou to příspěvky v rovině :jedna paní povídala
Tak neházej flintu do žita. Škoda, že se zde nevyjádří povolanější a zkušenější. Ale ti už sem asi ani nekoukaj :)

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: chip

#42 Příspěvek od ssang » 11 říj 2010 17:09

Osobně si myslím, že pouze výměna motoru nestačí, tak jako tak se bude muset sáhnout do řídící jednotky, pokud budete chtít navýšit výkon. V opačném případě podle mě bude výkon motoru stejný jako u původního.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
vachmajstr
Příspěvky: 11
Registrován: 11 kvě 2008 17:38
Bydliště: Praha

Re: chip

#43 Příspěvek od vachmajstr » 11 říj 2010 19:11

To jeanes: Jedná se o člověka z fóra, ale zatím nemám jeho svolení, nyní je mimo ČR. Snad na konci týdne. Free je OK. :blush
Voni se zase vyznamenali ...

dříve Free, Td4, 2004

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#44 Příspěvek od jeanes » 11 říj 2010 19:22

vachmajstr píše:To jeanes: Jedná se o člověka z fóra, ale zatím nemám jeho svolení, nyní je mimo ČR. Snad na konci týdne. Free je OK. :blush
To Safraporte: No o zkusenosti povolanejsich mi prave tak nejak slo ale zatim se jich moc nechytlo no...

To vachmajstr: Kdyby sem dotycny neco malo napsal tak by to bylo super (zajimalo by me treba kolik km s chipem ma uz autak nalitano)...
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#45 Příspěvek od tagr » 11 říj 2010 19:29

Ahoj já to myslel tak že ,pokud by se tam dal motor z ,,dobré" koupě Z BMW tak by asi šlo dát i vyšší výkon, kluci co mají BMW ho chipují až na nějakých 140 kW , ale na druhou stranu by to u mně asi nevydržel jak automat - musela by se předělat elektronika ..., tak i s IRD by byly potíže , v podstatě by jse muselo předělat mimo zadního diferenciálu vše a to se mně nechce. Proto jdu do CHIPU , ale v rozumné míře a pokud budu schánět náhradní motor tak asi půjdu opravdu cestou motoru z BMW ( mimo hlavy) a celkovou jeho repasí aby byl klid.
Co se týká ,,jedna paní..." tak to tedy ne zatím vše co jsem zjišťoval a dělal sedělo a nedal by jsem sem jen plk, mimo 6x6 kde hledám a přiznávám není to snadné :( ale to je jiné téma, tady píšu co dělám , do čeho investuji a proč a jak se rozhoduji právě pro tohle řešení, nic víc :D :Pohoda:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#46 Příspěvek od macejky1 » 12 říj 2010 08:03

Safraporte píše:
No nechci se zde nikoho dotknout, ale zatím jsou to příspěvky v rovině :jedna paní povídala
Tak neházej flintu do žita. Škoda, že se zde nevyjádří povolanější a zkušenější. Ale ti už sem asi ani nekoukaj :)
To co jsem sem napsal je pravda. Tak to prostě je. I v motorárnách se finální výrobky dělí na kvalitnější a méně kvalitní ale ne špatné ! Jde prostě o to jak se tam ty komponenty při montáži sejdou a jaké jsou nakonec v motoru vůle, tření atd. Pracoval jsem pár let jako hlavní technolog ve firmě MannHummel a tam jsme dodávali filtry včetně AL bloků ve kterých jsou filrtační vložky zasazeny přímo na montážní linky motoráren VW, BMW, Ford, MAN, DAF, Fiat, Jaguár. Takže jsem s "pár" lidma z motorárny "párkrát" mluvil.

To ale neznamená, že by se motory nedali načipovat. Načipovat jde každý motor. Měla by to ale vždy dělat jen kvalitní firma která si nejdříve motor pořádně proměří a podle toho mu navrhne nebo přizpůsobí čip. Hodně bych se bál úpravy od nějakého "garážníka" který by mi prostě jen přehrál software a nasliboval že pak budu mít o 30% vyšší výkon.

No nic ono je to jedno, já žádný chip nechci a co si kdo provede s autem je jen jeho věc.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#47 Příspěvek od tagr » 12 říj 2010 12:50

:clap moc hezká odpověď Maci :d tak jako vždy a ať si to každý přebere a udělá po svém :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: chip

#48 Příspěvek od Safraporte » 12 říj 2010 13:07

Jojo, ale já neměl na mysli macejkyho, šlo mi o tenhle post ...
tagr píše: :hmm: no prý šlo udajně o nějaké dělení podle kontroly kvality odlitků - projíždějí všechny kontrolou na mikrotrhliny v odlitcích a podle toho se pak člení, každopádně je jisté že se třídí a některé šli do BMW a některé do LR a nebylo to tak že se jeden týden jelo BMW a jiný LR ale probíralo se to . Víc ti nepovím , ale dělá motory přes 20 let a nějakou dobu venku byl ... tak asi tak :hmm:
...
to zvýrazněné bych prosil podpořit něčím konkrétním, jinak je to v té rovině jedné paní :wink:
Ani si sám nerozumíš, cituji: no prý šlo údajně... a pak píšeš každopádně je jisté...
A každý holt si to přebere po svém :mrgreen:

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#49 Příspěvek od tagr » 12 říj 2010 13:37

Psal jsem jen jak mně to vysvětloval motorář :) jestli je ti to málo, tak nevím mně to stačilo a co napsal Maci to jen potvrzuje :D tak je celkem jedno jak PŘESNĚ, ALE hlavně že to tak OPRAVDU je a motory v LR určitě v :head 1 kvalitě nejsou , což mně mrzí :( :angry
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#50 Příspěvek od tagr » 12 říj 2010 13:48

ještě dodatek , pokud to není 1 kvalita tak asi nemá cenu chipovat na plný výkon, pokud nechceš mít zaděláno na potíže a pokud k tomu přidám ostatní agregáty není se o čem bavit , jak to budu dělat já jsem napsal a zbytek je na každém :) :Pohoda:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#51 Příspěvek od macejky1 » 12 říj 2010 14:20

Jen tak pro zajímavost, jedná se o úplně stejné motory jen už od výrobce jinak nastavené.

BMW 320 ( po roce 2001) - výkon 110 KW
BMW 318 ( po roce 2001) - výkon 85 KW
Rover 75 2.0cdti ( po roce 2001) - výkon 85 KW
Freelander TD4 - výkon 82 KW
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#52 Příspěvek od tagr » 12 říj 2010 14:42

:clap ještě dolpněk pokud motor od BMW tak je otočená vývěva na hlavě, jinak udělaný průběh trubek od chlazení , jinak vedené turbohadic a ještě spousta detailů, v podstatě lze použít jen spodní a střední díl motoru vršek a vše kolem je jiné, u rovera je to taky trochu jinak.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

maroulet
Příspěvky: 10
Registrován: 27 úno 2010 20:17
auto: Free. Td4, r.v. 2004

Re: chip

#53 Příspěvek od maroulet » 13 říj 2010 12:18

Zdravím všechny.
Reaguji na příspěvek od vachmajstra, od něho jsem koupil nachipované Freečko, o kterém tady psal.
Co se týče jízdních vlastností, musím potvrdit vše, o čem tady psal. Bezproblémový plynulý rozjezd, co člověk ocení hlavně pří jízdě ve městě v době špičky. Také parkování na přeplněném parkovišti na sídlišti bez problémů. K maximální rychlosti se nemůžu vyjádřit, protože ani já nejsem žádný závodník a po dálnici jezdím kolem 130 km/hod. Myslím však, že na svou hmotnost má auto slušnou akceleraci, ono občas je potřeba předjet nejaký ten náklaďák a s tím nemá toto Freečko problém, solidně zrychluje i při jízdě do kopečka. Spotřeba se nadále drží kolem 7.5 L/100 km (kombinace město, silnice a dálnice).
Já na autě jezdím půl roku, ale ne zas tak moc, najel jsem pouze kolem 7000 km. Nicméně plná spokojenost.
Pokud by byl zájem, najdu někde doma papíry od chiptuningu, které mi vachmajstr dal spolu s autem a na základě data provedení určíme i přibližný počet km, které po chipnutí ujel on.
Poznámka nakonec. Před měsícem jsem byl s autem u pana Pešla ve Valašském Meziříčí, jen běžná údržba, ale poprosil jsem ho ať auto zkontroluje, zda není potřeba něco řešit. Byl velmi ochotný, projel se autem, prohlídl si ho a sjel mi i diagnostiku. Vše v naprostém pořádku.
Tolik můj laický pohled na chiptuning stran běžného spotřebitele.

maroulet
Příspěvky: 10
Registrován: 27 úno 2010 20:17
auto: Free. Td4, r.v. 2004

Re: chip

#54 Příspěvek od maroulet » 13 říj 2010 18:13

Tak ještě ty kilometry: vachmajstr najezdil s chipnutym autem cca 18000 km a ja 7000 km, což je dohromady cca 25000 km.
Nelze z toho dělat nějaké závěry, nicméně Freečko s chipem zatím vůbec nezlobilo :cool

FUSAČ
Příspěvky: 15
Registrován: 12 lis 2008 07:19
auto: FREE1 TD4 PRODÁN

Re: chip

#55 Příspěvek od FUSAČ » 13 říj 2010 20:28

Nazdar hoši,
brouzdám tady, různě odpovídám na různé problémy a taky si dovoLím něco připsat. Taky jsem byl divoký a taky měl rád koně pod kapotou. A tak jsem zvídal a zvídal. Dnes si tu dovolím trochu polemizovat. V automob. průmyslu jsem přes desítku let, potkal mnoho lidí v TATŘE v Boleslavi. A dnes tvrdím já, že tyhle dodatečné úpravy jsou vždy "něco za něco".
Motory jsou vždy naladěny na jejich optimum výkon/životnost. Právě v té životnosti je rezerva, ze které obrazně vy čerpáte "čipováním". Pokud se tkzv. vyhladí křivka, ano něco to přinese a dá se přivřít oko, pokud to jde dál, počítejte s tím, že si zkracujete životnost. Ano pojede to bezva a bez problémů, pokud to udělá profík. Ale už vám neřekne jak dlouho. Máte li auto na 50tis. a pryč, hmm tak jo, to asi nebude už váš problém. Ale jak jsem tady pochopil, FREE je srdcař, nikdo ho tu nemá na 14dní. Tak si to musíte v sobě přebrat co chcete. Hodil jsem tu na plac své zkušenosti. Tak to prostě je. Platí to pro všechny sériové motory. Tady se bavíme o FREE. Takže konkrétně k němu. Zdaleka nevím vše, třebas jsem také nevěděl donedávna to, že i jemu soudruzi od BMW nadělili v TD4 dvouhmotový setrvačník. Úžasný vynález, jen ne pro sporťáky a já také nepochopil proč do LR. Nesnáší totiž ani sportovní jízdu, ani nízké otáčky. Je bezva pro nóbl klidnou jízdu tichounké brumlání bez vibrací. Takže pokud tam dáte nějaké ty koníky navíc, bude"radostí bez sebe". Pokud si dáte na Googlu do vyledávače právě jeho název, dozvíte se vše. Tak kluci fandím vám, ale bacha na něj. Je to "masná záležitost" a při svém exitu umí vzít sebou dost věcí.
Tak vám držím palce a všeho s mírou.
FUSAČ

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#56 Příspěvek od tagr » 14 říj 2010 16:35

Ahoj Fusač dík za hezkou odpověď máte tedy stejnou zkušenost s lidičkama kolem motorů:) Já to taky takhle beru proto nejdu někam kde to je už opravdu ,,hodně " něco za něco , než dám chip,tak musí být spoustu věcí dořešených a pak by měl mít smysl, ale ,,přiměřeně- přiměřeně " když chce jít někdo nad 95 kW a 300 Nm je to jen jeho věc, ale já tam nepujdu, mám své free opravdu rád.
Jinak co se týká setrváku, automat přeřazuje - řadí v režimu 1800 a nad 2500 otáček,tedy relativně konstatní hodnoty, režim kdy řadí v 3200 je režim S a ten používán jen pokud tahám vozík v kopci, případně při rychlém předjíždění :) a pak dávám spátky zase režim D :)tak snad mu tím neubližuji :D V terénu si motor ,,brumlá kolem 2200 otáček spokojeně a jedu zatím vše bez potíží.A na dálnici ve 120km/h mám 2500 otáček což taky není hrozivá hodnota :) . Pokud nesouhlasíč :) rád se dám poučit a předem děkuji :) .
PS: já jdu do CHIPU , protože ,,Dráček" bude o cca 150 kg těšší než serie, tahám a budu tahat vlek do cca 1T, jezdím často dálky a nepotřebuji aby se mně v tahácích pořád při 120 km/h hádala 4 s 5 , mohu to samozdřejmě ,,zamknout" ,ale proč když vidím rezervu jinde vytáčet motor :cry :Pohoda: můj průměr 40 000 km za rok je celkem dost na to aby se to vyplatilo :) , ale jak říkáš musí to být provedeno pořádně a s rozumem :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#57 Příspěvek od jeanes » 15 říj 2010 16:21

Dekuju vsem za Vase zkusenosti a postrehy... Otazka zda-li CHIP ano nebo ne nebude (ani asi nemuze) byt nikdy zodpovezena jednoznacne. Zalezi tedy na stavu motoru a vsech mechanickych casti, ktere s motorem bezprostredne nejakym zpusobem "komunikuji" a dale pak na tom, jak moc chce majitel zvysit vykon a hlavne kroutak...
Tot je "vyresena" (zodpovezena) jedna otazka...

Druhy a mnohem dulezitejsi problem je vyber toho spravneho upravce! Upravit lze tedy asi kazde auto, ale prave upravce by mel auto poradne prohlednout a vse promerit a sam navrhnout, do jake miry lze s parametry hybat a kdy uz eventuelne hrozi nejake nebezpeci... Upravce je tim nejdulezitejsim clankem!

Na jednu stranu mam z chipu strach prave kvuli tomu, aby se mi neponicily nejake dalsi dily (v nejhorsim pripade samotny motor) ale na druhou stranu se mi nechce verit tomu ze tovarne nastavenych 82kW (tedy pokud se bavime o TD4) je tou hodnotou, u ktere je vse naprosto v poradku a nic nehrozi... Jak psal treba tagr - nepujde dal nez za 95kW - urcite hrozi mensi nebezpeci nejakeho poniceni nez u 107kW... Take zde ale psal majitel (par prispevku vyse), ktery ma Free se upravenou hodnotou na 107kW a cca 340Nm (!!!) a po 25000km (coz uz neni uplne malo) je vse - jak se zda - v poradku...

Takze se tedy ptam dale - ktery upravce je podle vas nejlepsi? Jaky asi muze byt rozdil mezi parametricky totoznou upravou za 7000 a za 18000? Mimochodem diagnostiku, procisteni palivove soustavy, soustavy sani atd nabizeji uz i ti nejlevnejsi (jeste + priplatek 600 za zmereni vykonu na brzde)...
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#58 Příspěvek od tagr » 15 říj 2010 19:13

Ahoj hezky jsi t schrnul :) , já jedu a udělám viz odkaz výše a jdu na na to zhruba v listopadu ( až bude hotovo sání a výfuk, jinak Egr mám venku a sání jsem vyčistil , odvětrání motoru je nové ,takže snad bude vše jak má být :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
FILIPSN007
Příspěvky: 50
Registrován: 09 bře 2010 18:01
auto: Freelander TD4

Re: chip

#59 Příspěvek od FILIPSN007 » 15 lis 2010 18:58

Tagr: je to hodně znát bez toho EGR ? Pozná se to i při nižších otáčkách ?

Ad chip: Je jasné, že každý by chtěl mít pod kapotou víc koníků. Ať už kvůli zavodění nebo bezpečnému předjetí kamionu. Každeho to láká, ale když chcete odpich a rychlou jízdu tak proč jste si kupovali free ? Free je pohodář a na nic si nehraje.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#60 Příspěvek od tagr » 15 lis 2010 19:36

No to máš pravdu, ale jak jsem ted jezdlil v Mohelnici , tak jsem sice vyjel vše, ale tršku výkonu a krouťáku by neškodilo pro klidnější jízdu. Motor i ostatní na to má a ne na úkor spolehlivosti , ale spíš je to o tom že angláni dělají vše fakt na pohodu :D No uvidíme Chip mohu vrátit vždy zpět pokud nebudu spokojen :hmm:

Jinak egr je znát trochu na spodním rozsahu ootáček, ale hlavní důvod je že budu mít čisté sání a tím i neudu ztrácet na výkonu jen díky nedokonalosti techniků. Rozebral jsem T jak po 150 000 tak po 110 000 km a stojí to za :moon :moon sací otvory byli o cca 4 - 6 mm menší - marast z výfuku než když jsem to vyčistil , nehledě na to když se kus odtrhne a připaluje ventily, tak hlavně proto EGR :ninja :hi :hi :hi

FILIPSN007 dík :clap za hodnoty automatu pojedeš do plzně rád by jsem se konečně kouknul na nejsilnější motor u free a pár otatních věci na převodech :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Odpovědět