Stránka 14 z 23

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 13 říj 2010 16:46
od turby
do sani to klidne strilet muze kdyz je z jakehokoli duvodu nezavreny saci ventil pri zapaleni smesi ci zbytku smesi ve valci.

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 13 říj 2010 17:46
od Allik
no a proto rikam, ze takovy rany by asi poznal, protoze by dochazelo ke vzniceni nasavene horlave smesi uz v sacim potrubi a patrne by to slehalo skrz karbec zpetne ven a to je asi neprehlednutelny, pokud zustava viset ventil, tak jde snadno poznat ktery, po sejmuti ventiloveho vika a tocenim rucne pres kliku, ale takovychto zavad je opravdu minimum, vetsinou spis strili bohata smes kvuli spatne nastavenemu predstihu, spatne serizenemu karburatoru nebo vynechavajicimu zapalovani, kdyz to ani neblafne, ale strili, tak to asi pali, ale ve spatny okamzik - kazdopadne to chce mit overeny prave ty banality, kteryma to vetsinou je - zkouknout, zda jiskrej vsechny svicky, nejlepe je mit rovnou novy vcetne kabelu, zkontrolovat vicko a palec rozdelovace, spravny odtrh na kladivkach a ocistit je, pripadne novy, pokud se v motoru nikdo nerejpal, tak by predstih nemel byt hnuty, ale zarucit se to neda, stary karburatory maj vetsinou spatny tesneni a neserizenou plovakovou komoru, takze se motor uchcava, je toho proste spousta a chce to jit vylucovaci metodou

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 13 říj 2010 21:36
od Petr.Kalouda
takže nestřílí z výfuku,ale přesně jak jsem říkal z karbecu (vizuální kontakt při oddělaným sání) jsou slyšet praskavé rány a z karburátoru je vystřelován hustý šedivý dým. svíčky zatím nové nejsou,nicméně ty staré odmaštěné,očistěné v nitroředidlu a vydrhnuty kartackem. samozrejme suchy. jiskry davaj velmi pekny (když jsou vydělaný kontaktovaný s kostrou,tak dávaj jiskry dobrý) rozdělovač novej,skoro netklej,nicméně byl uvolněnej a je mořné,že se otočil.
Na nastavení rozdělovače jsou moje znalosti krátké,nicméně vizuálně vypadá bez problémů,nikde není ošoupanej atd. vačky jsem nekontroloval. palivo taky dodáváno bez problémů....

Nevím si rady,víc postřehů asi dodat nemůžu.

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 13 říj 2010 22:16
od Martin T
to jsou jasné příznaky špatně nastaveného rozdělovače, nastav kliku do polohy, kdy má pálit první válec (je na to značka na setrvačníku pod krytkou na pravé straně skříně setrvačníku), pak nastav rozdělovač, pak následuje zkušební jízda a pak :Pohoda:

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 13 říj 2010 22:54
od Allik
pro upresneni musis sundat ventilovy viko a dostat motor do polohy, kdy je zavreny na prvnim valci (pocitano od chladice)saci ventil a ryska ukaze na setrvacniku na tusim 13 nebo 15, proste stred, setrvacniky se ruznej ve stupnicich, kdyz tu znacku prejedes, tak se musi cely cyklus opakovat, nesmis se klikou vracet v proti smeru, ryska oznacuje presne horni uvrat, no a v ten okamzik by melo dojit k hozeni jiskry pres kladivka a palec by mel smerovat na kontakt prvniho svickoveho kabelu, je na to pomucka se zarovickou, ktera se rozsviti presne v okamziku, kdy se sepnou kontakty na kladivkach, tj. zafixujes si horni uvrat a tocis s rozdelovacem, ktery musi byt i spravne usazen, dokud se ti nerozsviti zarovka, nebo nehodi jiskra

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 14 říj 2010 18:51
od Petr.Kalouda
tak chlapi,problem vyresen ,bylo to presne jak ste rikaly plus prehozeny svicky,daval jiskru na spatny svicky.ted uz jede celkem v poho.nevite,jakej ma byt predstih u techto motoru?

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 14 říj 2010 19:46
od turby
jo jo, takhle jsme zapasili u kolegy se starou pragovkou. chvilku nam trvalo nez jsme pochopili jak ma byt ten rozdelovac spravne zapojeny :-)

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 14 říj 2010 20:13
od Allik
Petr.Kalouda píše:tak chlapi,problem vyresen ,bylo to presne jak ste rikaly plus prehozeny svicky,daval jiskru na spatny svicky.ted uz jede celkem v poho.nevite,jakej ma byt predstih u techto motoru?
predstih ma byt na znacku pro 90 octanovej benzin za predpokladu, ze mas motors s vyssi kompresi, ktery jsou beznejsi pro evropu, s nizkou se delaly hlavne pro Afriku

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 15 říj 2010 09:29
od Petr.Kalouda
no to je problem,na jake znacce? na klikovce ve predu je rozvod pro remen na ventilator a na alternator. a na tom kole jsou rysky. nicmene je tam jedna,pak chvilu nic a potom asi dalsich 9,tak na ktreou :D

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 15 říj 2010 09:37
od Allik
mnoo :D existuji dva typy stupnici, ale mela by byt znacena 0 - T.D.C(horni uvrat) a potom byvaji B.T.D.C (pred) a A.T.D.C (po) znacky, odstup 3° tusim

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 16 říj 2010 14:01
od Petr.Kalouda
a kdepak tyto stupnice najdu? jedinou jsem videl na kole rozvodu klinaku na klikovce a vypadala asi takto: I . . . I I I I I I I I :D

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 16 říj 2010 17:40
od Land Jirka
Petr.Kalouda píše:a kdepak tyto stupnice najdu? jedinou jsem videl na kole rozvodu klinaku na klikovce a vypadala asi takto: I . . . I I I I I I I I :D
najdeš je na setrváku

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 16 říj 2010 20:44
od Allik
a na setrvak se podivas odklopnym okynkem, ktery je za rozdelovacem v urovni bulkheadu

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 17 říj 2010 13:23
od koby
no kazdopadne predstih stejne po zkusenostech budes ladit podle motoru, jestli to budes hnat vic do rychlosti, nebo do sily. Nejlip co se mi osvedcilo jizda do nejakyho kopce vzdycky stejnyho a nastavit rucni plyn a to samy zase s kopce jestli nestrily do vyfuku a proste testovat jak nejlip jede a ma optimalni vykon.

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 17 říj 2010 20:08
od Petr.Kalouda
prosim jeste jednou pro uplnyho neznalce......toto na me bylo trochu moc rychly a nic moc jsem nepochopil

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 18 říj 2010 13:50
od koby
Dělá se to různě, například použiješ žárovičku aby si viděl kdy ti sepne válec, nebo já používám zkoušečku na prozvonění kabelu. Nastavíš si rysku na řemenici, jestli ji nemáš jinde a otočíš pomalu s rozdělovačem. Až ti zazvoní, tak ti jde jiskra na první válec.
A pak si stejně najdeš kopec a na něm vyzkoušíš jak to jede a jakej to má tah a určitě to mírně doladíš. Čím větší předstih, tím lepší na rychlost a čím menší, tím tam je větší výkon, ale zase jen do určitého stupně.
Je to o ladění a stejně časem budeš přebrušovat kladívko a zase budeš ladit. Nemělo by ti to střílet do výfuku z kopce se zařazenou rychlostí ale tam může být i bohatší směs na volnoběhu a tu zase stáhneš na karbecu.
Nevím jestli je to na pochopení, je to spíš o tom jestli máš někoho v okolí kdo dělá starý auta, aby ti to ukázal...

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 18 říj 2010 16:01
od Petr.Kalouda
tak to je jina, ted se bohuzel nemuzu venovat autu,ale plus minus takhle jsme to uz delali. jen s trochu jinymi prostredky. a tu horni uvrat,kdyz zjistujes zarovkou nebo multimetrem,tak to jako udelas jak? kam ji presne pripnes?

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 18 říj 2010 16:38
od Allik
Petr.Kalouda píše:tak to je jina, ted se bohuzel nemuzu venovat autu,ale plus minus takhle jsme to uz delali. jen s trochu jinymi prostredky. a tu horni uvrat,kdyz zjistujes zarovkou nebo multimetrem,tak to jako udelas jak? kam ji presne pripnes?
sundas si vicko rozdelovace a jeden kontakt pripnes na kontakt na palec a druhy na zem, cely blok motoru je zem, az si najdes pozici, kdy ti ten multimetr pipne, tak si ho dole utahnes a udelej si rysky, protoze budes jezdit na 95 benzin, tak se to bude chovat trochu jinak, nez je v manulau, ktery uvadi nastaveni pro 90 benzin a mozna budes muset ladit na jednu nebo druhou stranu, ale pak uz tocis jen rozdelovacem a hledas tu idealni polohu, ktera bude jen par stupinku od znacky, kterou sis udelal

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 18 říj 2010 22:54
od Petr.Kalouda
strucne receno,pokud to dobre chapu,nastavim rozdelovac tak,aby daval jiskru na horni uvrati valce....toho kazdyho. hotovo. a ta odchylka na jednu nebo druhou stranu,nevite,kolik to je? nekde jsem slysel 3 stupne,ale nevim

Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.

Napsal: 18 říj 2010 23:35
od Martin T
NE! Seřídíš rozdělovač tak, aby dával jiskru před horní úvratí prvního válce! To je předstih a jeho hodnotu musíš pro základní seřízení pro svůj motor znát. U LR je vyznačen ryskou na setrvačníku (jak to popsal Allik). Současně musí palec rozdělovače směřovat ke kontaktu pro kabel na svíčku prvního válce (abys neměl rozdělovač přetočený). Na tu značku na setrvačníku se musíš dostat ve smyslu otáčení motoru, když jí přejedeš, tak toč o 90 stupňů zpátky a pak znova. Tím vyloučíš vůle v převodech mezi klikou a vačkou a náhonem rozdělovače.