Stránka 2 z 4
Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 05:35
od tagr

2,5l v benzinu u free1 má vysco úplně jinou schovanou v jiné IRD ,zadní diferák by stejný měl být. Berte to tak že pokud sundáte kardan a jezdíte na 2x4 tak přední poloosy vydrží i s IRD při troše slušnějšího zacázení dost a to jde na ně plný nápor o 45% větší než když jezdíte 4x4,takže pokud se parametry zvednou řádově o 20% a ještě to rozdělíte na 4x4 pak je navýšení na polosy i ostatní agregáty mezi 10 - 15 % a to vydrží určitě , jinak IRD je stejná na 1,8 i disel, ale má trochu jiný převod protože 1,8 má menší krouťák.

Co se týká motoru tak BMW se s tímhle v základu dělali se 110 kW tak mu to asi moc neuškodí

, turbu se musí dát co jeho jest, tedy nechávat ho zchladit, nebrodit z plné jízdy a podobně a vydrží dost.

Mapy jsou jasně vždy trochu složitější ,přesto i automobilky nabízejí stejné motory s jiným výkonem a co vím rozdíl je většinou jen v chipu , ale aspoň trochu ohlídat by se to mělo, jenže kdyby se přidalo jen na naftě bez ostatního vyvážení tak by spotřeba neklesala,ale naopak stoupala a ,,hulilo" by to. když se přidá a porovná i ostatní tak ne , pokud se nepletu

za podrobnosti a další vysvětlení budu rád

Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 05:40
od tagr
ještě doplněk já půjdu sem už jsem tam byl a zatím postupovali v klidu a celkem si myslím správně tak to tam chci zkusit byt trošku s úpravou parametrů které nabízejí , ale to není problém - dle konzultace u nich
http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... TD4%2082kW" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 07:19
od MadTom
Padlo tady několik dotazů:
1. emise u dieselu - u nás se na STK měří pouze kouřivost, nic víc
2. EGR - systém který řízeně přepouští část výfukových spalim zpátky do sání - znižuje emise oxidů dusíku (NOx - neplést s rajským plynem) a snižuje teplotu výfukových plynů. Ale zhoršuje kouřivost motoru a jak už tady bylo napsáno motor se zasírá sazema.
3.FAP - filtr pevných částic - slouží k zachytávání těch nejjemnějších sazí co letí z motoru - jsou karcinogení. Vždy po určité době se v tom filtru spálí - motor na to má speciální režim a navíc ještě speciální sajrajt v malé nádržce, která se musí po určité době doplňovat - v servisu.
4. stav turba a vlastně celého motoru před tuněním - no pokud je něco načnutého, tak se to dodělá dřív. A nemusí to být jenom turbo. Všechno je to mechanika a tam se prostě opotřebovává.
5. dochlazování turba - pokud turbo pořádně rozpálím a okamžitě vypnu motor, přestanou být mazaná jeho ložiska (jsou mazaná tlakovým olejem od motoru), a hrozí že kvůli vysoké teplotě se v nich olej lokálně spálí a tím to postupně ložiska likviduje. Rotor turba se točí furt, pokud běží motor - roztáčí ho výfukové plyny, a točé se docela rychle - až někde ke 100 000 otáček za minutu, takže mu docela trvá, než se zastaví.
6. chipování motoru - historicky nejdřív se používaly různé power boxy (chytřejší nebo hloupější), které zkreslovaly údaje z některých čidel, co šly do řídící jednotky motoru. Následně se začalo zasahovat do programu v řídící jednotce - změnou jejího nastavení - tj. těch map. Starší jednotky (např. ty pto TD5ku které jsou takzvaně neflashovací) mají tyto data uloženy v paměti, která se nedá přepsat jinak, nž vyletováním a nahrazením novou s novým programem (vlatní obvod stojí cca 100Kč), novější mají paměť, která se dá programovat dálkově přes diagnostiku. Nicméně to je taky jediný rozdíl. Pro úpravu těch strarších člověk musel vyndat jednotku z auta, otevřít ji, vyletovat, naprogramovat novou paměť a naletovat zpátky - docela pracné.
Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 08:35
od ssang
Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 10:48
od tagr
2- egr vyřazen - není co řešit- čisté sání -více O2 na lepší spalování
3- nemám
4-5 chce to na to myslet naučit se a je mnohem větší výdrž , pak zase výměna po určitých km jak ložiska, tak vyčištění, převážení a v neposladní řadě měnit olej včas aby bylo kvalitní mazání
6 - ano jen doplněk, vlastně se udělá mapa s novou hranicí hodnot a stará se uloží v záloze , aby byla kdykoliv znovu k dispozici a mohla nahradit novou - reverze mapy

Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 11:07
od MadTom
Ad TURBO a jeho chlazení - existuje systém, kterej nepovolí vypnutí motoru okamžitě, ale až po určité době - aby se turbo stihlo dochladit. Je to trošku blbuvzdorné řešení pro tuněné oktávky a podobně, se kterýma panáček přitelí 180 po dálnici až k baráku a hned chcípne motor, aby šetřil naftu.

Jinak prpo normálního člověka stačí chvilku počkat a hlavně u toho přemýšlet.
Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 11:16
od Safraporte
MadTom píše:Ad TURBO a jeho chlazení - existuje systém, kterej nepovolí vypnutí motoru okamžitě, ale až po určité době - aby se turbo stihlo dochladit. Je to trošku blbuvzdorné řešení pro tuněné oktávky a podobně, se kterýma panáček přitelí 180 po dálnici až k baráku a hned chcípne motor, aby šetřil naftu.

Jinak prpo normálního člověka stačí chvilku počkat a hlavně u toho přemýšlet.
haha to já mám jinou blbuvzdornost - přijedu a musím vylézt, otevřít dvoje vrata a pak teprve zajet do garáže, no a zatím se mi to ochladí

Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 22:34
od vachmajstr
Ještě když jsem měl Free, tak jsem měl také chipnuto (TD4). Parametry po chipnutí byly tyto: 107kW, 343Nm. Nejprve jsem z toho měl trochu strach, ale cena 6000 byla lákavá (jednalo se o akci).
Zkušenosti: Zlepšení jsem poznal ihned po prvním rozjezdu. Auto se konečně rozjíždělo tak, jak jsem si představoval. Žádné vystřelení až po dosažení určitého počtu otáček, ale hned od začátku. Na tom kroutícím momentu při rozjezdu to je opravdu znát. Naopak se zvýšení výkonu téměř neprojevilo na maximální rychlosti (asi by to chtělo šestku), ale musím říct, že jsem to moc nezkoušel, nejsem závodník. Spotřeba zůstala na stejné úrovni - kombinace město, dálnice, silnice 7,5 l. S autem jsem takto jezdil cca třičtvrtě roku a žádný problém jsem nezaznamenal.
Pak jsem auto musel bohužel prodat a s chipem jsem seznámil nového majitele. Protože zrovna končila technická, tak jsme se domluvili, že technickou nechám udělat ještě já, aby měl jistotu, že je vše v pořádku. Nevím přesně, co se měří na emisní kontrole, ale auto prošlo absolutně bez problémů, technik žádný chip ani nezjistil.
Re: chip
Napsal: 07 říj 2010 22:51
od tagr
hm dík za poznatek to jsi to posunul na max co asi jde a nevím jak v manuálu, al v automatu mám na 160 km/h teprve 3600 otáček, ale už to víc nejde roztočit, jako by to nemělo sílu

takže asi nejde o převodovku , ale už výkon a točák , Nejezdím víc jak 130 a tohle byla jen zkouška v lehkém stoupání v noci na dálnici

Re: chip
Napsal: 08 říj 2010 00:43
od majkro
tagr píše:hm dík za poznatek to jsi to posunul na max co asi jde a nevím jak v manuálu, al v automatu mám na 160 km/h teprve 3600 otáček, ale už to víc nejde roztočit, jako by to nemělo sílu

takže asi nejde o převodovku , ale už výkon a točák , Nejezdím víc jak 130 a tohle byla jen zkouška v lehkém stoupání v noci na dálnici

No ja ti nevim, ale v lehkem stoupani mi to 150-160 jede a na rovince mi to jede rovnych 170 bez toho abych ho nejak ukecaval

Ale to uz je tyrani pirani.
Re: chip
Napsal: 08 říj 2010 06:08
od tagr

jo to jo mně taky ale je to to týrání a to nedělám

proto jsem psal v lehkém stoupání po rovince to ještě trohu táhne , ale .... přidám koníky i točák a uvidím, ale ,,formule" to nebude a ani ji nechci, dělám do terénu a na univerzálnost a odolnost ne na kvalt

tam to dělejte s provedením sport a nižším podvozkem , tedy opačnou cestu než já jinak to ani nejde při těch rychlostech nad 160 km/h
To že jsem to zkusil 1 byl jen POKUS

Re: chip
Napsal: 08 říj 2010 07:32
od MadTom
Ad emise diesel - měří se kouřivost - probýhá to zhruba tak, že se ohřátý motor vytočí na cca 20 sekund do maximálních otáček. Pokud je to starý auto, tak může mít problémy s rozvody a následně s celým motorem.
Re: chip
Napsal: 09 říj 2010 18:58
od jeanes
O chipnuti na 107kW jsem psal nekolik prispevku zpet. Koukal jsem na nejaky firmy a na nabizeny zmeny vykonu a ze vsech bylo zvyseni na 107kW nejvyssi. Takhle to zni mozna jako nejvetsi "drastak" ale jak uz tady padlo - je to motor z BMW 320d kde ty motory maji 110kW!! Mimochodem - co je na tech motorech v bavoracich jinyho nez na tech v nasich LR's? ...sani? turbo? Kazdopadne me potesil prispevek vachmajstra, ktery se to dal na tech luxusnich 107kW a zadne problemy...
Re: chip
Napsal: 09 říj 2010 20:32
od tagr
jo o to máš pravdu s těmi kW, ale jak je to s kvalitou pro BMW a LR je otázka , někde o jednoho človíčka co dělal v motorárně kde se motory dělají prý jsou 2 kvality a z toho i odvozené kW tak nevím

Re: chip
Napsal: 09 říj 2010 23:01
od jeanes
tagr píše:jo o to máš pravdu s těmi kW, ale jak je to s kvalitou pro BMW a LR je otázka , někde o jednoho človíčka co dělal v motorárně kde se motory dělají prý jsou 2 kvality a z toho i odvozené kW tak nevím

Aha...

No a ta zminovana kvalita se ma udajne tykat ceho konkretne? Predpokladam, ze se nebude jednat o kvalitnejsi plast ze kteryho je vyrobeny airbox nebo kvalitnejsi sroubky kteryma jsou sesroubovany bloky motoru...
Re: chip
Napsal: 09 říj 2010 23:03
od jeanes
To vachmajstr: Nahodou ten dotycny kterymu jsi auto prodal neni registrovany zde na foru? Nemas na nej nejaky kontakt? Docela by me zajimalo, jestli auto stale v poradku slape...
Re: chip
Napsal: 10 říj 2010 07:21
od tagr

no prý šlo udajně o nějaké dělení podle kontroly kvality odlitků - projíždějí všechny kontrolou na mikrotrhliny v odlitcích a podle toho se pak člení, každopádně je jisté že se třídí a některé šli do BMW a některé do LR a nebylo to tak že se jeden týden jelo BMW a jiný LR ale probíralo se to . Víc ti nepovím , ale dělá motory přes 20 let a nějakou dobu venku byl ... tak asi tak
Tohle je pro mně jedin vysvětlení proč ,,stejné " motory mají tak odlišné výkony, protože 4x4 přenese točák mnohem lépe než BMW s jednou a spousta dalšího , fakt ,,inženýry" v mnohém nechápu, leda že se rozhodli sabotovat u BMW

LR a pak to bylo vše ,,naschvál"
Pokud budeš mít jiné info docela mně to zajímá a budu rád za nové poznatky , jen doplněk že TD4 motor fakt není připravená ani na střední terének, protože když se ti voda z 40 cm louže dostane až na filtr ( zadem podél přepážky mezi motorem a kabinou a zateklo to přes krycí plast až k filtru) tak je něco špatně

Už to budu mít předělané a bude klid , ale .....
Re: chip
Napsal: 11 říj 2010 08:26
od macejky1
Dělal jsem pár let v automobilovém průmyslu a byl jsem v několika automobilkách i v motorárnách. A je pravda, že se ve většině automobilek při výstupních kontrolách auta dělí na skupiny A, B a nevyhovující. A-čka jdou na evropské trhy a B-čka na východ. V motorárnách to funguje podobně. Řídící jednotka je sice optimalizovaná na nějaký zlatý střed který musí vydržet všechny motory i kdyby se v nich sešli všechny součástky na hranici výrobní tolerance. Ale ty motory které jsou lepší mohou být klidně použity pro vyšší výkony. Takže rozdíl mezi motory v BMW které mají od výroby 110KW a ve Free s 82KW asi bude.
Re: chip
Napsal: 11 říj 2010 08:47
od tagr

tak že asi bude lepší si sehnat motor z BMW a dát ho sem pak klidně se 110 kW snad ostatní agregáty vydrží, ale to by měli

, ale s ohledem na převodovku, IRD a ostatní to vidím jako hraniční výkon , pak už to je o výdrž komponent

Re: chip
Napsal: 11 říj 2010 11:28
od jeanes
tagr píše:
tak že asi bude lepší si sehnat motor z BMW a dát ho sem pak klidně se 110 kW snad ostatní agregáty vydrží, ale to by měli

, ale s ohledem na převodovku, IRD a ostatní to vidím jako hraniční výkon , pak už to je o výdrž komponent

No tak na vymenu motoru z nejakeho BMW (idealne jeste treba z D) se muzu "z vysoka vys*at"... Nejak me pomalu opousti ten pocatecni zapal o veci a zatim na to asi kaslu... Pokud si to tady necha jeste nekdo nacipovat a bude to mit po nejake dobe vsechno OK tak o tom zase zacnu premyslet no...

...
