chip

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#21 Příspěvek od tagr » 07 říj 2010 05:35

:hmm: 2,5l v benzinu u free1 má vysco úplně jinou schovanou v jiné IRD ,zadní diferák by stejný měl být. Berte to tak že pokud sundáte kardan a jezdíte na 2x4 tak přední poloosy vydrží i s IRD při troše slušnějšího zacázení dost a to jde na ně plný nápor o 45% větší než když jezdíte 4x4,takže pokud se parametry zvednou řádově o 20% a ještě to rozdělíte na 4x4 pak je navýšení na polosy i ostatní agregáty mezi 10 - 15 % a to vydrží určitě , jinak IRD je stejná na 1,8 i disel, ale má trochu jiný převod protože 1,8 má menší krouťák.
:hmm: Co se týká motoru tak BMW se s tímhle v základu dělali se 110 kW tak mu to asi moc neuškodí :D, turbu se musí dát co jeho jest, tedy nechávat ho zchladit, nebrodit z plné jízdy a podobně a vydrží dost.
:think Mapy jsou jasně vždy trochu složitější ,přesto i automobilky nabízejí stejné motory s jiným výkonem a co vím rozdíl je většinou jen v chipu , ale aspoň trochu ohlídat by se to mělo, jenže kdyby se přidalo jen na naftě bez ostatního vyvážení tak by spotřeba neklesala,ale naopak stoupala a ,,hulilo" by to. když se přidá a porovná i ostatní tak ne , pokud se nepletu :Ja blb: za podrobnosti a další vysvětlení budu rád :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#22 Příspěvek od tagr » 07 říj 2010 05:40

ještě doplněk já půjdu sem už jsem tam byl a zatím postupovali v klidu a celkem si myslím správně tak to tam chci zkusit byt trošku s úpravou parametrů které nabízejí , ale to není problém - dle konzultace u nich :)
http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... TD4%2082kW" onclick="window.open(this.href);return false;
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: chip

#23 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2010 07:19

Padlo tady několik dotazů:
1. emise u dieselu - u nás se na STK měří pouze kouřivost, nic víc
2. EGR - systém který řízeně přepouští část výfukových spalim zpátky do sání - znižuje emise oxidů dusíku (NOx - neplést s rajským plynem) a snižuje teplotu výfukových plynů. Ale zhoršuje kouřivost motoru a jak už tady bylo napsáno motor se zasírá sazema.
3.FAP - filtr pevných částic - slouží k zachytávání těch nejjemnějších sazí co letí z motoru - jsou karcinogení. Vždy po určité době se v tom filtru spálí - motor na to má speciální režim a navíc ještě speciální sajrajt v malé nádržce, která se musí po určité době doplňovat - v servisu.
4. stav turba a vlastně celého motoru před tuněním - no pokud je něco načnutého, tak se to dodělá dřív. A nemusí to být jenom turbo. Všechno je to mechanika a tam se prostě opotřebovává.
5. dochlazování turba - pokud turbo pořádně rozpálím a okamžitě vypnu motor, přestanou být mazaná jeho ložiska (jsou mazaná tlakovým olejem od motoru), a hrozí že kvůli vysoké teplotě se v nich olej lokálně spálí a tím to postupně ložiska likviduje. Rotor turba se točí furt, pokud běží motor - roztáčí ho výfukové plyny, a točé se docela rychle - až někde ke 100 000 otáček za minutu, takže mu docela trvá, než se zastaví.
6. chipování motoru - historicky nejdřív se používaly různé power boxy (chytřejší nebo hloupější), které zkreslovaly údaje z některých čidel, co šly do řídící jednotky motoru. Následně se začalo zasahovat do programu v řídící jednotce - změnou jejího nastavení - tj. těch map. Starší jednotky (např. ty pto TD5ku které jsou takzvaně neflashovací) mají tyto data uloženy v paměti, která se nedá přepsat jinak, nž vyletováním a nahrazením novou s novým programem (vlatní obvod stojí cca 100Kč), novější mají paměť, která se dá programovat dálkově přes diagnostiku. Nicméně to je taky jediný rozdíl. Pro úpravu těch strarších člověk musel vyndat jednotku z auta, otevřít ji, vyletovat, naprogramovat novou paměť a naletovat zpátky - docela pracné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: chip

#24 Příspěvek od ssang » 07 říj 2010 08:35

:yes
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#25 Příspěvek od tagr » 07 říj 2010 10:48

:clap
2- egr vyřazen - není co řešit- čisté sání -více O2 na lepší spalování
3- nemám :D
4-5 chce to na to myslet naučit se a je mnohem větší výdrž , pak zase výměna po určitých km jak ložiska, tak vyčištění, převážení a v neposladní řadě měnit olej včas aby bylo kvalitní mazání
6 - ano jen doplněk, vlastně se udělá mapa s novou hranicí hodnot a stará se uloží v záloze , aby byla kdykoliv znovu k dispozici a mohla nahradit novou - reverze mapy :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: chip

#26 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2010 11:07

Ad TURBO a jeho chlazení - existuje systém, kterej nepovolí vypnutí motoru okamžitě, ale až po určité době - aby se turbo stihlo dochladit. Je to trošku blbuvzdorné řešení pro tuněné oktávky a podobně, se kterýma panáček přitelí 180 po dálnici až k baráku a hned chcípne motor, aby šetřil naftu. :mrgreen: Jinak prpo normálního člověka stačí chvilku počkat a hlavně u toho přemýšlet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: chip

#27 Příspěvek od Safraporte » 07 říj 2010 11:16

MadTom píše:Ad TURBO a jeho chlazení - existuje systém, kterej nepovolí vypnutí motoru okamžitě, ale až po určité době - aby se turbo stihlo dochladit. Je to trošku blbuvzdorné řešení pro tuněné oktávky a podobně, se kterýma panáček přitelí 180 po dálnici až k baráku a hned chcípne motor, aby šetřil naftu. :mrgreen: Jinak prpo normálního člověka stačí chvilku počkat a hlavně u toho přemýšlet.
haha to já mám jinou blbuvzdornost - přijedu a musím vylézt, otevřít dvoje vrata a pak teprve zajet do garáže, no a zatím se mi to ochladí :mrgreen:

Uživatelský avatar
vachmajstr
Příspěvky: 11
Registrován: 11 kvě 2008 17:38
Bydliště: Praha

Re: chip

#28 Příspěvek od vachmajstr » 07 říj 2010 22:34

Ještě když jsem měl Free, tak jsem měl také chipnuto (TD4). Parametry po chipnutí byly tyto: 107kW, 343Nm. Nejprve jsem z toho měl trochu strach, ale cena 6000 byla lákavá (jednalo se o akci).

Zkušenosti: Zlepšení jsem poznal ihned po prvním rozjezdu. Auto se konečně rozjíždělo tak, jak jsem si představoval. Žádné vystřelení až po dosažení určitého počtu otáček, ale hned od začátku. Na tom kroutícím momentu při rozjezdu to je opravdu znát. Naopak se zvýšení výkonu téměř neprojevilo na maximální rychlosti (asi by to chtělo šestku), ale musím říct, že jsem to moc nezkoušel, nejsem závodník. Spotřeba zůstala na stejné úrovni - kombinace město, dálnice, silnice 7,5 l. S autem jsem takto jezdil cca třičtvrtě roku a žádný problém jsem nezaznamenal.

Pak jsem auto musel bohužel prodat a s chipem jsem seznámil nového majitele. Protože zrovna končila technická, tak jsme se domluvili, že technickou nechám udělat ještě já, aby měl jistotu, že je vše v pořádku. Nevím přesně, co se měří na emisní kontrole, ale auto prošlo absolutně bez problémů, technik žádný chip ani nezjistil.
Voni se zase vyznamenali ...

dříve Free, Td4, 2004

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#29 Příspěvek od tagr » 07 říj 2010 22:51

hm dík za poznatek to jsi to posunul na max co asi jde a nevím jak v manuálu, al v automatu mám na 160 km/h teprve 3600 otáček, ale už to víc nejde roztočit, jako by to nemělo sílu :D takže asi nejde o převodovku , ale už výkon a točák , Nejezdím víc jak 130 a tohle byla jen zkouška v lehkém stoupání v noci na dálnici :blush
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: chip

#30 Příspěvek od majkro » 08 říj 2010 00:43

tagr píše:hm dík za poznatek to jsi to posunul na max co asi jde a nevím jak v manuálu, al v automatu mám na 160 km/h teprve 3600 otáček, ale už to víc nejde roztočit, jako by to nemělo sílu :D takže asi nejde o převodovku , ale už výkon a točák , Nejezdím víc jak 130 a tohle byla jen zkouška v lehkém stoupání v noci na dálnici :blush
No ja ti nevim, ale v lehkem stoupani mi to 150-160 jede a na rovince mi to jede rovnych 170 bez toho abych ho nejak ukecaval :) Ale to uz je tyrani pirani.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#31 Příspěvek od tagr » 08 říj 2010 06:08

:ty jeden...: jo to jo mně taky ale je to to týrání a to nedělám :) proto jsem psal v lehkém stoupání po rovince to ještě trohu táhne , ale .... přidám koníky i točák a uvidím, ale ,,formule" to nebude a ani ji nechci, dělám do terénu a na univerzálnost a odolnost ne na kvalt :D tam to dělejte s provedením sport a nižším podvozkem , tedy opačnou cestu než já jinak to ani nejde při těch rychlostech nad 160 km/h
To že jsem to zkusil 1 byl jen POKUS :smirk
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: chip

#32 Příspěvek od MadTom » 08 říj 2010 07:32

Ad emise diesel - měří se kouřivost - probýhá to zhruba tak, že se ohřátý motor vytočí na cca 20 sekund do maximálních otáček. Pokud je to starý auto, tak může mít problémy s rozvody a následně s celým motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#33 Příspěvek od jeanes » 09 říj 2010 18:58

O chipnuti na 107kW jsem psal nekolik prispevku zpet. Koukal jsem na nejaky firmy a na nabizeny zmeny vykonu a ze vsech bylo zvyseni na 107kW nejvyssi. Takhle to zni mozna jako nejvetsi "drastak" ale jak uz tady padlo - je to motor z BMW 320d kde ty motory maji 110kW!! Mimochodem - co je na tech motorech v bavoracich jinyho nez na tech v nasich LR's? ...sani? turbo? Kazdopadne me potesil prispevek vachmajstra, ktery se to dal na tech luxusnich 107kW a zadne problemy...
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#34 Příspěvek od tagr » 09 říj 2010 20:32

jo o to máš pravdu s těmi kW, ale jak je to s kvalitou pro BMW a LR je otázka , někde o jednoho človíčka co dělal v motorárně kde se motory dělají prý jsou 2 kvality a z toho i odvozené kW tak nevím :(
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#35 Příspěvek od jeanes » 09 říj 2010 23:01

tagr píše:jo o to máš pravdu s těmi kW, ale jak je to s kvalitou pro BMW a LR je otázka , někde o jednoho človíčka co dělal v motorárně kde se motory dělají prý jsou 2 kvality a z toho i odvozené kW tak nevím :(
Aha... :sad No a ta zminovana kvalita se ma udajne tykat ceho konkretne? Predpokladam, ze se nebude jednat o kvalitnejsi plast ze kteryho je vyrobeny airbox nebo kvalitnejsi sroubky kteryma jsou sesroubovany bloky motoru...
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#36 Příspěvek od jeanes » 09 říj 2010 23:03

To vachmajstr: Nahodou ten dotycny kterymu jsi auto prodal neni registrovany zde na foru? Nemas na nej nejaky kontakt? Docela by me zajimalo, jestli auto stale v poradku slape...
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#37 Příspěvek od tagr » 10 říj 2010 07:21

:hmm: no prý šlo udajně o nějaké dělení podle kontroly kvality odlitků - projíždějí všechny kontrolou na mikrotrhliny v odlitcích a podle toho se pak člení, každopádně je jisté že se třídí a některé šli do BMW a některé do LR a nebylo to tak že se jeden týden jelo BMW a jiný LR ale probíralo se to . Víc ti nepovím , ale dělá motory přes 20 let a nějakou dobu venku byl ... tak asi tak :hmm:
Tohle je pro mně jedin vysvětlení proč ,,stejné " motory mají tak odlišné výkony, protože 4x4 přenese točák mnohem lépe než BMW s jednou a spousta dalšího , fakt ,,inženýry" v mnohém nechápu, leda že se rozhodli sabotovat u BMW :angry LR a pak to bylo vše ,,naschvál"
Pokud budeš mít jiné info docela mně to zajímá a budu rád za nové poznatky , jen doplněk že TD4 motor fakt není připravená ani na střední terének, protože když se ti voda z 40 cm louže dostane až na filtr ( zadem podél přepážky mezi motorem a kabinou a zateklo to přes krycí plast až k filtru) tak je něco špatně :angry Už to budu mít předělané a bude klid , ale .....
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#38 Příspěvek od macejky1 » 11 říj 2010 08:26

Dělal jsem pár let v automobilovém průmyslu a byl jsem v několika automobilkách i v motorárnách. A je pravda, že se ve většině automobilek při výstupních kontrolách auta dělí na skupiny A, B a nevyhovující. A-čka jdou na evropské trhy a B-čka na východ. V motorárnách to funguje podobně. Řídící jednotka je sice optimalizovaná na nějaký zlatý střed který musí vydržet všechny motory i kdyby se v nich sešli všechny součástky na hranici výrobní tolerance. Ale ty motory které jsou lepší mohou být klidně použity pro vyšší výkony. Takže rozdíl mezi motory v BMW které mají od výroby 110KW a ve Free s 82KW asi bude.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: chip

#39 Příspěvek od tagr » 11 říj 2010 08:47

:hmm: tak že asi bude lepší si sehnat motor z BMW a dát ho sem pak klidně se 110 kW snad ostatní agregáty vydrží, ale to by měli :), ale s ohledem na převodovku, IRD a ostatní to vidím jako hraniční výkon , pak už to je o výdrž komponent :(
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: chip

#40 Příspěvek od jeanes » 11 říj 2010 11:28

tagr píše::hmm: tak že asi bude lepší si sehnat motor z BMW a dát ho sem pak klidně se 110 kW snad ostatní agregáty vydrží, ale to by měli :), ale s ohledem na převodovku, IRD a ostatní to vidím jako hraniční výkon , pak už to je o výdrž komponent :(
No tak na vymenu motoru z nejakeho BMW (idealne jeste treba z D) se muzu "z vysoka vys*at"... Nejak me pomalu opousti ten pocatecni zapal o veci a zatim na to asi kaslu... Pokud si to tady necha jeste nekdo nacipovat a bude to mit po nejake dobe vsechno OK tak o tom zase zacnu premyslet no... :nech ... :cry
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Odpovědět