Stránka 2 z 3

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 01 led 2012 21:54
od deff90
Sláma Karel píše:Pasoval, ale u Td5 je to složitější.

Potřebuješ všechno příslušenství k tomu automatu. Jenže automat jako takový je lepší tam dát z 300tdi. Ten není elektricky ovládaný. Ale veškeré příslušenství a měnič by musel být z Td5. Pak by jsi nemusel nic upravovat a jenom by jsi to prostě vyměnil.

K :dance
tak ked to vyberem s disca komplet aj s elek. tak to bude sediet?

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 01 led 2012 22:15
od Sláma Karel
Jo, ale nevím kdo ti to rozchodí. To bude hrozný opruz. A pak to bude zbytečně složité do terénu. K :dance

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 01 led 2012 22:39
od deff90
Sláma Karel píše:Jo, ale nevím kdo ti to rozchodí. To bude hrozný opruz. A pak to bude zbytečně složité do terénu. K :dance
ako to myslis v terene ze to bude zlozite

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 01 led 2012 22:40
od MadTom
Jenom doplním Karla - automat v TD5 je elektronicky řízenej (má vlastní řídící jednotku) a ta si povídá s řídící jednotkou motoru.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 01 led 2012 22:51
od deff90
MadTom píše:Jenom doplním Karla - automat v TD5 je elektronicky řízenej (má vlastní řídící jednotku) a ta si povídá s řídící jednotkou motoru.
ved to ano ale motor je rovnaky aj riadiaca jednotka motora tak potom uz len komunikacia medzi motorom a prevodovkou?

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 00:15
od MadTom
Řídící jednotka v Defu a v D2 s manuálem může být stejná - s jiným softwarem, protože D2 má navíc regulátor wastegate. D2 v automatu má jinou řídící jednotku - je tam navíc CAN rozhraní pro komunikaci právě s řídící jednotkou automatické převodovky.
Můj odhad je, že by se musel motor v Defu doplnit na verzi stejnou jako je v D2 s automatem (jiná řídící jednotka, wastegate modulátor, kabeláže) a následně tam dát i tu automatickou převodovku. A následně tam dát software z Disco. A to ještě nevím, jak by se to chovalo s věcma jako je měření rychlosti - D2 to má bráno ze všech čidel ABS (prostřednistvím SLABS jednotky), Def pokud vím z čidla na převodovce. A řízení převodovky to bude určitě potřebovat.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 10:43
od DanoDEF
MadTom píše:Můj odhad je, že by se musel motor v Defu doplnit na verzi stejnou jako je v D2 s automatem
...ja sa priklanam k tomu nazoru. Karlova varianta teda automat z 300tdi je jednoduchsia.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 11:50
od jezbera ivan
Su dve moznosti. Prva, ze nahodis prevodovku z 300ky, bez moznosti ovplyvnit radenie, cize bez elektroniky. Druha, ze pouzijes prevodovku z D2, tam ale je potrebne kupit k tomu masinku CompuShift, ktora zabezpeci komunikaciu medzi ecu prevodovky a ecu motora. Vyhoda je, ze sa v tej masinke da uzivatelsky nastavit kedy a ako ma radit, co pri vacsich pneu a offroad jazdeni ma celkom zmysel. Myslim, ze sa daju az dve taketo nastavenie ulozit a prepinat medzi nimi. Ked som o tom uvazoval, toto bola moja volba.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 12:43
od MadTom
Ivanova verze je ještě o kousek dál, než kam jsem uvažoval já. Nejenom že by fungovala, ale fungovala by výborně a dalo se v ní furť šťourat a nastavovat a ladit. :mrgreen: Jde o to, na co to auto má být, na blbnutí kolem lesa to asi nebude potřeba.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 12:48
od DanoDEF
... ide aj o to kolko do toho chces investovat. Ivanova verzia je taky TOP level a tiež nie je vhodna pre kazdeho.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 18:53
od deff90
jezbera ivan píše:Su dve moznosti. Prva, ze nahodis prevodovku z 300ky, bez moznosti ovplyvnit radenie, cize bez elektroniky. Druha, ze pouzijes prevodovku z D2, tam ale je potrebne kupit k tomu masinku CompuShift, ktora zabezpeci komunikaciu medzi ecu prevodovky a ecu motora. Vyhoda je, ze sa v tej masinke da uzivatelsky nastavit kedy a ako ma radit, co pri vacsich pneu a offroad jazdeni ma celkom zmysel. Myslim, ze sa daju az dve taketo nastavenie ulozit a prepinat medzi nimi. Ked som o tom uvazoval, toto bola moja volba.
a ked tam dam z 300 co tam treba prerobit ja to mam len do terenu nie na cestu.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 20:21
od Sláma Karel
Čti to pořádně. Nemusíš předělávat nic. Potřebuješ jenom příslušenství od automatu z Td5ky a převodovku použiješ z 300tdi. Prostě to zkombinuješ a sešroubuješ dohromady.

Nejlépe pro tebe to dát někomu udělat. Třeba Pešlovi do Valašského Meziříčí. Ten už to dělal třeba Fraňovi i nějakému Brňákovi.
Tady máš na něj odkaz. Ale musíš mu zavolat, protože sem nechodí. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =12&t=8965" onclick="window.open(this.href);return false;

K :dance

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 22:01
od Frana
Co mi Peslik rikal, tak ten Brnak s tim moc spokojenej neni a chce to zpatky na manual. A co se tyce mne, tak po tom, co to u Eliotta dodelali, tak jsem spokojenej, ale ja tam mam automat bez elektroniky ZF4HP22 z Discovery 1 300TDi a Defa mam taky 300TDi. V kazdem pripade je potreba dat vetsi chladic oleje, i v Discovere je totiz evidentne dost poddimenzovanej. Ted tam mam chladic oleje prevodovky z RR (cca 4x vetsi) a uz se na nem da i udrzet ruka i po jizde na dalnici. :-)

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 02 led 2012 23:42
od deff90
Sláma Karel píše:Čti to pořádně. Nemusíš předělávat nic. Potřebuješ jenom příslušenství od automatu z Td5ky a převodovku použiješ z 300tdi. Prostě to zkombinuješ a sešroubuješ dohromady.

Nejlépe pro tebe to dát někomu udělat. Třeba Pešlovi do Valašského Meziříčí. Ten už to dělal třeba Fraňovi i nějakému Brňákovi.
Tady máš na něj odkaz. Ale musíš mu zavolat, protože sem nechodí. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =12&t=8965" onclick="window.open(this.href);return false;

K :dance
ja citam ale co sa rozumie pod "prislusenstvom" myslis chladic? a redukovana prevodovka z td5 tam bude sediet na 300.
dik moc

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 07 črc 2019 11:54
od Forsttimber
cauko trochu ozivim.

mam 300tdi def a tak nejak mi pride lepsie ho mat v automate a to kvoli miestu na lavu nohu a hlavne po roku co som na nom najzdil 34000 ma zacalo dost boliet lave koleno.

co vsetko to odnasa. je mi jasne ze vymenit:

1. prevodovka z D1 300tdi
2. volic asi je elektronicky
3. zachytil som nejaky chladic
3. asi prerobit cely stred medzi sedadlami alebo kulisu od ascrofta

prosim doplnte na co som zabudol:

otazky:1 ako je to s kardanmi predny a zadny? vzadu mam salisbury
2. nieje treba vymenit naftove cerpadlo za elektricke?
3. ako stupne spotreba ?

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 07 črc 2019 12:07
od mr-tomas
Na 300tdi žádný elektronický volič není, je to na bovden. Potřebuješ převodovku s měničem a deskou s ozubením na starter, držáky převodovky, mezikus převodovka-motor, držák uzávěry dif. co se přidělává na převodovku, chladič oleje s upravenejma hadicema, origo na to asi nic není, napojení kickdownu na čerpadlo. Musíš vyřešit jak a kam přidělat volič rychlostí.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 07 črc 2019 12:32
od mr-tomas
A pak zjistíš, že naloženej defík do kopce vyjma uzamčené 4 moc nejede a budeš řešit větší měnič, kterej se tam žádnej bez úprav nevejde.

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 07 črc 2019 12:56
od Forsttimber
To si ma nepotesil vsetko co si opysal najdem v d1 s automatom alebo este nieco musim dorobit. A co kardany ostavaju?

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 07 črc 2019 12:56
od Forsttimber
Ved ked to netaha na 4ke mozem si maualne hodit trojku ci da mylim?

Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)

Napsal: 07 črc 2019 13:07
od mr-tomas
Kardany jdou z přídavky, takže nemají s automatem nic společného.
Pokud to vyndaváš z dárcovského auta, tak tam bude asi všechno. Nevim jestli i napojení kickdownu na čerpadlo. Ale umístění voliče musíš vyrobit, nebo za draho od Ashcroftu koupit.
Jestli to dobře chápu, tak trojka std. nezamyká. Prostě těžký naložený auto do kopce řve a nejede. Všechen výkon mizí v měniči.