LPG do Freelandera

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Maxsel » 28 led 2008 19:36

Kdysi jsem pracoval ve firmě, která jako první v evropě začínala s výrobou homologovaných soustav LPG do aut. I když dopadla neslavně, byla to dobrá zkušenost a už tenkrát se řešil výkon motorů na LPG. Obecně platilo, že starej motor jde na LPG výkonem nahoru, novej naopak dolu, ale tehdy se do všech montovali jen směšovače (primitivní zařízení s pevným poměrem míchání vzduchu a plynu). Dnes je možností víc. Výkon je dán především typem přípravy směsi. Jsou obrovský rozdíly mezi sadou se směšovačem a moderní sadou s vícebobovým přímím vstřikem tekutého plynu, která může koně i přidat.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Divingboy
Příspěvky: 27
Registrován: 29 led 2008 21:30
Bydliště: Ústí nad Labem

#22 Příspěvek od Divingboy » 01 úno 2008 09:36

zdravim ja jsem před rokem a půl pořídil lpg do subaru impreza 2.0 18O koní výkon dal jsem tam ten nejlepší systém co nabízeli asi 35tis. a výkon se nezměnil záleží na tom jak vám naprogramuji řídíci jednotku plynu ze začátku jsem to měl přiškrcený tak jsem jim řekl že mam úbytek výkonu tak mi to přenastavili a subaru lítá. při spotřebe 15-17 litru na 100 km je plyn hodně velká úspora. 8)

spider

#23 Příspěvek od spider » 01 úno 2008 12:01

Ahoj kluci teda myslím že všichni jste kluci protože kdo si hraje nezlobí :), jinak k tomu plynu mám ho tam ofiko i s razítkem a dělali mi to v České Skalici u Náchoda i s tou nádrží pod auto. I když umísťoval jsem si jí sám a zavěšení vyrobil radši z nerezu. Byl trochu problém s hromadným schválením takže jsem si v té době nemohl moc vybírat a musel vzít italské Tartarini. Jedinou mouchou je mírný pytel na plynu jinak výkonově na stejno s benzínem, ale to bude zřejmě tím sekvenčním vstřikováním a na tom nemá cenu šetřit a jít do obyč směšovače, kdyby vám to totiž štěklo zpátky tak je v pr... jak sání tak i váha vzduchu a za to těch ušetřenejch 10 tis nestojí nehledě na to že škoda je pak vyšší než počáteční úspora.

Plesky
Příspěvky: 33
Registrován: 09 črc 2007 22:29
Bydliště: SR Košice P.č.ľ 32 040 22

#24 Příspěvek od Plesky » 01 úno 2008 14:04

Sevas vsetci chcem sa opítat na zivotnost motora po zavedeni LPG? Pocul som taký názor ze plyn znizuje zivotnost motora co poviete na to??

Divingboy
Příspěvky: 27
Registrován: 29 led 2008 21:30
Bydliště: Ústí nad Labem

#25 Příspěvek od Divingboy » 01 úno 2008 16:34

to si nemyslim že by to snižovalo životnost motoru dokonce jsem někde četl že firma která montuje lpg systémy dává záruku na to že motor nebud opotřeben po plynu.
já jsem na to najezdil 150 tis km a bez problému motor šlape jak hodinky

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hunter » 01 úno 2008 18:08

spider píše:..i s tou nádrží pod auto. ...
Tak to je o necem jinem, pokud by byla nadrz mimo kufr, tak mit benzinovy motor, uz bych o tom premyslel :wink:
Free Td4 2004 HSE automat

Divingboy
Příspěvky: 27
Registrován: 29 led 2008 21:30
Bydliště: Ústí nad Labem

#27 Příspěvek od Divingboy » 01 úno 2008 19:09

ty nádrže můžeš umístit pod auto. to neni problem dáš si tam dvě 35litrový do stran pod auto a máš to ve stejný výšce kardanu nebo poloos.
hodim vám se v ponděli foto jak to vypadá v realu když to máš pod autem.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Maxsel » 01 úno 2008 21:19

Plyn má rozdílnou teplotu hoření a výhřevnost, tak prý mohou trpět ventily, ale je to těžký posoudit. Viděl jsem to jen jednou u auta co mělo najeto okolo 400tis. (na plyn cca 200tis).

Určitě ale oproti benzínu vyžaduje údržbu celá LPG sada (čištění, výměny membrán, kontroly do TP....). Záleží také na tom jaký je tam odkalovač apod. Platí to co bylo psáno výše nevyplatí se šetřit na sadě.

Fandím plynu nejen kvůli úspoře ale také pro čistější spalování a to je dnes taky IN. :idea:
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Zdeněk 1
Příspěvky: 7
Registrován: 28 pro 2011 19:20
tel.: 723327557
auto: Freelander 1.8i

Re: LPG do Freelandera

#29 Příspěvek od Zdeněk 1 » 02 led 2012 20:32

Zdravím všechny příznivce této značky.Jsem čerstvým majitelem tohoto auta, (asi 2 měsíce) a nikdy bych nevěřil, že se mi dostane nějaké auto tak pod kůži a to mám čtrnácté. Moje první investice byly ,výměny oleje, rozvodů, olejů v IRD, převodovce ,dif. a hlavně přestavba na plyn. Mám namontováno sekvenční zařízení a hlavně řídící jednotka má nový software a mohu zodpovědně říct, že jsem překvapen jak to jede. Měl jsem tři roky plyn v jiném autě ,tak už určité zkušenosti mám. Pokud by měl někdo zájem, mohu poslat foto i na souromý email. Přeji všem mnoho kilometrů bez zbytečných oprav a investic. :D

abdaty
Příspěvky: 17
Registrován: 27 pro 2011 18:17

Re: LPG do Freelandera

#30 Příspěvek od abdaty » 02 led 2012 21:06

Zdeněk 1 píše:Zdravím všechny příznivce této značky.Jsem čerstvým majitelem tohoto auta, (asi 2 měsíce) a nikdy bych nevěřil, že se mi dostane nějaké auto tak pod kůži a to mám čtrnácté. Moje první investice byly ,výměny oleje, rozvodů, olejů v IRD, převodovce ,dif. a hlavně přestavba na plyn. Mám namontováno sekvenční zařízení a hlavně řídící jednotka má nový software a mohu zodpovědně říct, že jsem překvapen jak to jede. Měl jsem tři roky plyn v jiném autě ,tak už určité zkušenosti mám. Pokud by měl někdo zájem, mohu poslat foto i na souromý email. Přeji všem mnoho kilometrů bez zbytečných oprav a investic. :D
Zajímalo by mne jestli je nádrž v autě nebo pod ním ?

Zdeněk 1
Příspěvky: 7
Registrován: 28 pro 2011 19:20
tel.: 723327557
auto: Freelander 1.8i

Re: LPG do Freelandera

#31 Příspěvek od Zdeněk 1 » 03 led 2012 13:57

Nádrž je v autě, ale někde jsem četl že to jde dát po určitých úpravách za zadní nápravu, ale to bys musel s někým prodiskutovat kdo to montuje.Je to tady nafocené na první straně. Mě to osobně za sedačkama nevadí, jen musím vymyslet nějaký kryt.

Uživatelský avatar
Jurafree
Příspěvky: 10
Registrován: 02 říj 2011 09:59
auto: Free 1,8i 1999
Bydliště: Benešov u Boskovic
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do Freelandera

#32 Příspěvek od Jurafree » 09 srp 2012 11:50

Rovněž jsem nedávno nechal namontovat LPG do Free r.v. 99, nádž 40 L v kufru. Natlačí se tam něco přes 30 l plynu. Cena cca. 25.000,- Kč, sekvenční vstřikování. Cena by šla stlačit i níž, ale s polskými komponenty, což jsem nechtěl a stejně ten borec co mi to montoval by takové zařízení tam nedal. Měl jsem strach ohledně místa v kufru, ale není to až tak zlé, schránku na vercajk otevřu, hadice jsou namontovány z boku nádrže, tak nezavazí. Ukazatel množství LPG v bombě mám přímo na ní, ten je přesný, vidím na něj když se mrknu oknem do kufru. Jinak se ale řídím denním počítadlem ujetých kilomatrů v tachometru. Dle toho člověka co mi to montoval, ukazatel u ovládacího panýlku uvnitř auta sem tam lže. Sice tam LEDky mám, ale trvale svítí. Jsou však malé a panýlek je schován z mého výhledu na pravé straně u volantu, takže jejich svit neruší. Nepostřehl jsem, že by se změnil výkon, spotřeba teď v létě LPG 10 - 11 l. Je fakt, že jsem se na 11 l. ještě nedostal, je to něco přes 10 l. Teď v létě se to z benzínu na LPG přepne po ujetí asi jednoho, dvou kilometrů, v zimě to bude doba zřejmě delší, než se to ohřeje. Automatické přepnutí z benzínu na LPG je nepostřehnutelné, když přepnu manuálně z LPG na benzín, tak také.

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: LPG do Freelandera

#33 Příspěvek od ludarover » 24 kvě 2014 13:06

Tak já osobně nejsem tak bohatej abych živil nějaké Juving oili a auto jako je Land rover mi jde k srdci, protože zajet do rozbahněného lesa pro dřevo a nebo v zimě vyjet ze závěje a plnohodnotně si užívat naše rozbité silnice je auto pro mě jak dělané. Proto jsem koupil free i z plynem. Auto se jednoduše dá přepnout na benzín během sekundy, takže na předjetí kamionu určitě pohoda.....nikdy jsem to nepotřeboval auto na LPG jede moc pěkně. Benzín to žere 10L na 100km takže nepředstavitelný a plyn to žere 10L na 100km cena poměr víkon i kdybych poznal rozdíl mezi plynem a benzínem tak jezdit 2kč na 1KM je jak Passat 1.9tdi. Dnes se dá přidat nádobka na přimazávání ventilů a co odchází dost často je lambda sonda, normál vydrží 100 000km a u plynu asi pulku, ale při ceně 1300kč Bosch žádnej problém. U nafty problém: vstřiky, čerpadlo, nádž, krátké trasy praskání hlav. A dnešní nekvalitní nafta, jako je řepka, oleje atd. na to abych tímto způsobem ničil naftovou soustavu a pak dával 40 000kč za opravu u common railu co má dneska většina automobilů, no tak to fuj a naftu do baráku tak na auto do roku 1995, to byla ještě kvalita. Takže jestli někdo říká že nám plyn ničí motor, tak si zjistěte jak moc nám ničí motor benzín nebo nafta. Jo a manželka má kombíka, takže na velké nákupy atd.... Kucí u všeho se musí přemýšlet......Zdar a radost Land rover
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Odpovědět