
Vhodnost Freelandera jako služební auto
Moderátor: Safraporte
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Ja mohu porovnat Freelander TD4 2002 a X-trail 2004. Freelandera pouzivam ja jako druhe auto v rodine (dojet s nim do prace 16 km, na ryby a na houby). Obcas zablbnout, ale ted uz ne, protoze se na nem pokazde neco posralo. A to vubec nemam tazne a nic netaham. Svara ma Nissana jako pracanta do lesa, na vecne tahani voziku a na prevoz cehokoli v kufru. Ja nalitano 195000 km a provedeno: vymena prednich tlumicu, generalka IRD, generalka zadniho difu, repas viscospojky, vymena cepu prednich ramen a ted me ceka komplet vymena spojky. On nalitano 240000km a menil jen spojku (lamelu a pritlacak) a jednou za pul roku musi vymenit lozisko na zadnim kole. Nezminuju ani u jednoho z nas beznou udrzbu - vymena brzd a podobne. Kdyz vidim, ze se k tomu autu navic chova jak prase, tak si rikam, proc uz davno nemam taky X-traila 

-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Servisní náročnost proti X trailu souhlasím... ale přesto bych Free upřednostnil - lepší výhled, prostornější a praktičtější kabina - to je samozřejmě moje subjektivní hodnocení.
Xtraila jsem taky kdysi zvažoval.
Než oktávku, to raděj cokoliv. Něco jsem v koncernu najezdil, abych se definitivně utvrdil, že tudy jít opravdu nechci.
Xtraila jsem taky kdysi zvažoval.
Než oktávku, to raděj cokoliv. Něco jsem v koncernu najezdil, abych se definitivně utvrdil, že tudy jít opravdu nechci.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Nu, do X-t se nalézá líp. Freečko má nižší výšku na vlézání.KDB píše:Servisní náročnost proti X trailu souhlasím... ale přesto bych Free upřednostnil - lepší výhled, prostornější a praktičtější kabina...
Ale jak říkám, i když vídám spoustu hezčích a mladších žen, s manželkou jsem 25 let a to samé cítím k Freečku

Ještě, že to tu nečte ...

- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto





Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
No já nevím. Mám free dva roky, najeto v něm asi 60 000km a jediná vážná věc byla chyba nového náhradního dílu při výměně rozvodů. Jinak mi jen jednou prasklo lanko na stahovačce okna, vysypal se katalyzátor a párkrát jsem měnil čepy. Auto v žádném případě nešetřím a drží jako bejk. Možná mám jen štěstí na kus, ale jen běžná údržba a hodně benzínu... Víc po mne můj miláček nechce. Snad jsem to nezakřikl 

No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
- ssang
- Příspěvky: 921
- Registrován: 06 zář 2009 00:42
- tel.: 733149044
- auto: jen vzpomínky na LR
- Bydliště: nad Prahou i v Praze
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Si piš, že to myslím vážně, pořád Fríčko máme doma má najeto skoro 250 000 km, mě ani nikoho z rodiny nikde nenechalo a ta spotřeba u něj je jak jsem psal slušná a chytá na brnknutí, díly se taky dají sehnat za rozumný peníz a z mého pohledu i zkušeností je to jednoduché, lehce opravitelné auto. To jsem nikde nečet, ale už ho prostě pár let mám a nadávat na něj nemůžu. Oktávku jsem měl asi dva roky byla kromě kůže v plný palbě, jezdila za málo, byla nízká a pořád někde škrtala podvozkem a po ujetí víc jak 150 km jsem neměl sebemenší pocit pohodlí, ale kufr proti Fríčku měla luxusní. Jenže Fríčkem jsem jezdil mnohem radši a dokonce jsem ho upřednostňoval při jízdách po Čr i před Audi A6 Quatro 132 kW, které jede celkem svižně, ale absolutně mě nebaví a jezdím s ním skoro nerad, nebo když mám hodně na spěch. Audina vyhovuje manželce, která zas nemusí Frílendra. Ono s auty je to jako s ženami, každému chlapovi se líbí a vyhovuje mu naštěstí jiná. No a momentálně nejradši jezdím P 38ičkouKarab píše:No toto azda nemyslíš vážne. Freelander I ako služobne auto jedine pre tunelara. Poruchove, na dlhe cesty nevhodne, malo priestranný, žiadny kufor a celkovo koncepčne 100 rokov za opicami.ssang píše:Pokud bude Fríčko v dobrém stavu a dá se mu předepsaná údržba, tak to není špatná volba. Používal jsem ho také pro firemní účely a jezdil s ním i po stavbách. Dobrá spotřeba, dobrá průjezdnost, při delších cestách néní člověk rozlámanej jako z Octávie, utáhne 2000 kg a je to i celkem svižná kára a dálniční limit dokáže překročit o pár desítek km. Vzhledově je to auto elegantní. Akorát ten kufr nic moc, já mám radši větší.

Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Karab píše:No to snáď sa nechceš stotožniť s tým že ma malú spotrebu a je vhodnejší na dlhšiu cestu ako Octavia.Freelandera vlastním kvoli uplne inej veci, ale ruku na srdce , ako služobné auto? To asi nieKDB píše:To Karab...ve většině svých příspěvků sršíš kritikou a posměšky na Freelandera. Nějak nechápu, že ho stále vlastníš...



Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Asi tak, jezdim nejvic asi po Brne a freeladnera td4 jsem prodal protoze je drazsi na provoz (palivo i dily), nez znatelne vetsi Discovery. Jako sluzebaka bych to nechtel.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Které Disco jezdí do 8 l?majkro píše:Asi tak, jezdim nejvic asi po Brne a freeladnera td4 jsem prodal protoze je drazsi na provoz (palivo i dily), nez znatelne vetsi Discovery. Jako sluzebaka bych to nechtel.

Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
A kterej freelander do 12 po meste? A pochybuju, ze td4 pojede do 8 i mimo mestoSafraporte píše:Které Disco jezdí do 8 l?majkro píše:Asi tak, jezdim nejvic asi po Brne a freeladnera td4 jsem prodal protoze je drazsi na provoz (palivo i dily), nez znatelne vetsi Discovery. Jako sluzebaka bych to nechtel.

- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Ja jsem tedy se spotrebou spokojeny - couracky tak +/- 8l/100 a dalky cca 7-7,5l/100, coz Disco rozhodne nebude mit.. A dily stoji snad stejne kdyz jde o stejn puvod. Jinak ale ano, Free je pomerne male auto ve srovnani s Disco.
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Ja nevim co jsem to kdysi porovnavalHunter píše:Ja jsem tedy se spotrebou spokojeny - couracky tak +/- 8l/100 a dalky cca 7-7,5l/100, coz Disco rozhodne nebude mit.. A dily stoji snad stejne kdyz jde o stejn puvod. Jinak ale ano, Free je pomerne male auto ve srovnani s Disco.

-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Ta spotřeba už se tu probírala v jiném topicu. Osobně mám opravdu spotřebu do 8 l u TD4. Co se dílů týká, tam se přít nemohu - neznám ceny dílů na Disco. Jen vím jedno: např. spojka na Free 1 se nechá pořídit za 40-50 000,-Kč a také se nechá pořídit do 15 000,-Kč Záleží kde nakupuješ a co jsi schopen opravit si sám. To samé se skly a podobně. A u Disco 2 co jsem slyšel, tak třeba těsnění pod přední sklo se nechá pořídit za 3 500,- Kč ale taky za 1 900,-Kč.
A teď babo raď ...
A teď babo raď ...
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Tak jsem se posunul dále - X Traila jsem zatím vyřadil, trochu byl zbuzerován na VW Tiguan foru avšak nakonec "podiskutoval" - a zde jsou mé postřehy na předložené plusy VW T - pokusím se rozebrat jednotlivé body - pokud bude mít někdo připomínky- rád si je vyslechnu - nebo" vyčtu":
1. poměr cena x výkon - naprostý souhlas - u Tiguana se mohu více rozmáchnout a dopřát si více "jízdu zpříjemňujících" příslušenství.Při prvním průzkumu jsem nepočítal, že se s limitem cca 670 tis vč DPH vejdu do 4 kolky, ale při návštěvě VW byla nabídka zajímavě upravena, tj milé překvapení - body pro VW T
2. kvalita zpracování - samozřejmě hodnoceno dle prvních dojmů - plichta
3. tuhost karoserie - tady bych dal/ zatím z papírových podkaldů a svezení se s Free/ body Free
4. nájezdové úhly (T@F) - asi bych šel do S&F, tam je na tom VW T trochu hůře, ale není to hlavní bod zájmu
5. dostupnost následných úprav - vzhledem k majiteli - leasingovka - není důležité
6. dostupnost náhradních dílů za lepší ceny - ten Free není na tom zas tak špatně, tady bych to viděl na mírnou prohru na body vítězí VW T, ale větší rozdíl vidím v dostupnosti servisu a i dostupnost dílů - v předchozím jsem mluvil o ceně - body pro VW T
7. prostupnost terénem (v rámci možností třídy) - tady bych vítěze nechtěl tipovat, spíše rozhodnou obuté gumy.Jinak vidím možnosti obou vozidel jako naprosto dostačující pro mé potřeby - sníh, náledí, lehký terén do kterého se nyní rozumně nepustím. Tato vozidla by mi mohla tuto laťku posunout výrazně výše. Free vítězí vyšší světlostí podvozku, což dost často bývá problém prostupnosti lehkým terénem než nedostatek trakce. Systém Terain response je asi též dále. Zde mírně boduje Free
8. design (věc názoru) - design - zde mne více oslovil Free
9. celková kvalita auta - LR měly do cca 2006 dost špatnou povět. Po tomto roce se kvalita výrazně zvedla. O kvalitě VW T vůbec nediskutuji - i přes nárůst kvality Free zde vidím jako kvalitativně stabilnějšího VW T
10. já osobně mám dobré zkušenosti se všemi koncernovými auty co jsem měl (Felicia, Toledo, Passat, Fabia, Tiguan, Tiguan) - osobně nyní mám čtvrtou Octavii, chci zkusit něco jiného- avšak proti Š Oct nemohu říci křivého slova. Jen mne trochu zaráží cenová politika Škody. Pokud porovnám Yeti a VW T mám pocit, že ceny jsou v jiných měnách.
Něco navíc:
- dle mé sondáže - spotřeba bude bod kde VW T vítězí
- na druhé straně vnitřní prostor u Free je velice velkorysý. Mám 185 cm a nastupování do vozidla je jeden z bodů výběru těchto kandidátů - tj typu vozidla.U VW T se tam taky "vejdu", ale už si nemohu "zacvičit" rukama, otočit se na sedadle na spolujezdce dozadu...
No a teď babo raď. Čekám na cenu od Free, jak se bude lišit od ceníkovky a pak to seknu.
IvanHorseman
PS .... a jeden z bodů pro Free je hodnocení bezpečnosti. Když jsem začal hledat kandidáta na nastávající auto, kousek od chalupy byl smrťák a za dva dny 3 těžce zranění. Bohužel jsem na silnici již něco zažil / a pak proležel v nemocnici/ a tudíž tento faktor považuji též za důležitý.
1. poměr cena x výkon - naprostý souhlas - u Tiguana se mohu více rozmáchnout a dopřát si více "jízdu zpříjemňujících" příslušenství.Při prvním průzkumu jsem nepočítal, že se s limitem cca 670 tis vč DPH vejdu do 4 kolky, ale při návštěvě VW byla nabídka zajímavě upravena, tj milé překvapení - body pro VW T
2. kvalita zpracování - samozřejmě hodnoceno dle prvních dojmů - plichta
3. tuhost karoserie - tady bych dal/ zatím z papírových podkaldů a svezení se s Free/ body Free
4. nájezdové úhly (T@F) - asi bych šel do S&F, tam je na tom VW T trochu hůře, ale není to hlavní bod zájmu
5. dostupnost následných úprav - vzhledem k majiteli - leasingovka - není důležité
6. dostupnost náhradních dílů za lepší ceny - ten Free není na tom zas tak špatně, tady bych to viděl na mírnou prohru na body vítězí VW T, ale větší rozdíl vidím v dostupnosti servisu a i dostupnost dílů - v předchozím jsem mluvil o ceně - body pro VW T
7. prostupnost terénem (v rámci možností třídy) - tady bych vítěze nechtěl tipovat, spíše rozhodnou obuté gumy.Jinak vidím možnosti obou vozidel jako naprosto dostačující pro mé potřeby - sníh, náledí, lehký terén do kterého se nyní rozumně nepustím. Tato vozidla by mi mohla tuto laťku posunout výrazně výše. Free vítězí vyšší světlostí podvozku, což dost často bývá problém prostupnosti lehkým terénem než nedostatek trakce. Systém Terain response je asi též dále. Zde mírně boduje Free
8. design (věc názoru) - design - zde mne více oslovil Free
9. celková kvalita auta - LR měly do cca 2006 dost špatnou povět. Po tomto roce se kvalita výrazně zvedla. O kvalitě VW T vůbec nediskutuji - i přes nárůst kvality Free zde vidím jako kvalitativně stabilnějšího VW T
10. já osobně mám dobré zkušenosti se všemi koncernovými auty co jsem měl (Felicia, Toledo, Passat, Fabia, Tiguan, Tiguan) - osobně nyní mám čtvrtou Octavii, chci zkusit něco jiného- avšak proti Š Oct nemohu říci křivého slova. Jen mne trochu zaráží cenová politika Škody. Pokud porovnám Yeti a VW T mám pocit, že ceny jsou v jiných měnách.
Něco navíc:
- dle mé sondáže - spotřeba bude bod kde VW T vítězí
- na druhé straně vnitřní prostor u Free je velice velkorysý. Mám 185 cm a nastupování do vozidla je jeden z bodů výběru těchto kandidátů - tj typu vozidla.U VW T se tam taky "vejdu", ale už si nemohu "zacvičit" rukama, otočit se na sedadle na spolujezdce dozadu...
No a teď babo raď. Čekám na cenu od Free, jak se bude lišit od ceníkovky a pak to seknu.
IvanHorseman
PS .... a jeden z bodů pro Free je hodnocení bezpečnosti. Když jsem začal hledat kandidáta na nastávající auto, kousek od chalupy byl smrťák a za dva dny 3 těžce zranění. Bohužel jsem na silnici již něco zažil / a pak proležel v nemocnici/ a tudíž tento faktor považuji též za důležitý.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Človeče, takto som neprekombinoval snáď ani moje prvé auto niekedy v 84tom. No, vtedy ani nebolo čo kombinovať. Chcel som veľké kombi a najväčšia bola vtedy Volga
Jednoducho si zadám základné kritériá a kúpim to v čom sa dobre cítim. Ochcáfku mám tiež služobnú. Má neoddiskutovateľné 2 veľké +. Kufor a spotrebu. Tiguan je tuctovka, ktorá ma necháva chladným ako drvivú väčšinu obyvateľstva. A skús na ceste pozdraviť iný Tiguan. Bude na teba pozerať ako na vola, že čo blikáš. V LR Free ti na pozdrav odzdraví aj nazbrojený defender. A aj keď je to stále SUV, mnoho ľudí sa za ním obzrie. Nie je to tuctovka ktorú má každý ....
A počul som, že sa mu nadáva "off pre baby" rovnako ako Toyke Rav. Ale to len na okraj 



Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Jako nezanedbatelnou plusovou položku bych zmínil i to, že pokud si koupíš freelandera a něco se Ti na něm po...e, je zde na fóru dost lidí, co těm autům rozumí, ochotně Ti poradí nebo dokonce pomůžou sehnat levně náhradní díl a auto opravit. A s tím si myslím u Tiguana počítat nemůžeš. To přece také není k zahození, nebo?
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Re: Vhodnost Freelandera jako služební auto
Ja mu rad sezenu levne nahradni dily na cokolivTim píše:Jako nezanedbatelnou plusovou položku bych zmínil i to, že pokud si koupíš freelandera a něco se Ti na něm po...e, je zde na fóru dost lidí, co těm autům rozumí, ochotně Ti poradí nebo dokonce pomůžou sehnat levně náhradní díl a auto opravit. A s tím si myslím u Tiguana počítat nemůžeš. To přece také není k zahození, nebo?
