Stránka 2 z 4
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 22 úno 2011 07:19
od RudaK
Stavros píše: D3 a je to super univerzalni auto
To je snad jasný.....

Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 29 črc 2011 10:19
od Luboš M.
Mám další poznatky ohledně cukání a kolísání otáček v kopci.
Hodně pomohlo také DieselPower forum kde jsem se dočetl že závada je opravdu v měniči a po pár telefonátech jsem se tímto ještě ujistil.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 11&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Proběhla koupě měniče 17.000,- a samotná výměna při které se rozebírá snad uplně všechno od výfuku počínaje až po startér

.
Na starém díle nebylo žádné zjevné opotřebení a závada je opravdu uvnitř měniče. Předchozí výměna oleje trochu pomohla a auto se na cca 2000km trochu sebralo a fungovalo. Nyní jsem musel olej udělal znova pro klid duše.
Starý měnič se musí povolit přes okénko za starterem, který ovšem nejde uplně ven kvůli držáku motoru

a tak je to opravdu náročná laborace. To samé je kumšt dostat se k dorním šroubům od převodovky.
Nicméně vše se povedlo jářku za cenu 29.500.- včetně práce a nového oleje do rozvodovky a převodovky.
Disco jede a řadí sametově

, a spotřeba o 1l-

Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 29 dub 2013 14:04
od jakub.x
Mám problém s automatem, podle pozorování při 3 rychlostním stupni a otáčkami mezi 1600-2000 a přidání plynu, nebo jízdě do kopce začne auto citelně škubat. Řeším to přidáním nebo ubráním. Taky když zařadím nějakou rychlost a přidám plyn, tak otáčky mění +/- 200ot dřív než auto začne zrychlovat.
Jedná se mi o to, jestli má cenu zkusit měnit olej v automatu, nebo je to něco horšího

Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 29 dub 2013 14:14
od Luboš M.
jakub.x píše:Mám problém s automatem, podle pozorování při 3 rychlostním stupni a otáčkami mezi 1600-2000 a přidání plynu, nebo jízdě do kopce začne auto citelně škubat. Řeším to přidáním nebo ubráním. Taky když zařadím nějakou rychlost a přidám plyn, tak otáčky mění +/- 200ot dřív než auto začne zrychlovat.
Jedná se mi o to, jestli má cenu zkusit měnit olej v automatu, nebo je to něco horšího

Je to škubání a nebo vybrace? Je tam dost oleje?
Kolik máš najeto?
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 29 dub 2013 14:23
od jakub.x
Luboš M. píše:jakub.x píše:Mám problém s automatem, podle pozorování při 3 rychlostním stupni a otáčkami mezi 1600-2000 a přidání plynu, nebo jízdě do kopce začne auto citelně škubat. Řeším to přidáním nebo ubráním. Taky když zařadím nějakou rychlost a přidám plyn, tak otáčky mění +/- 200ot dřív než auto začne zrychlovat.
Jedná se mi o to, jestli má cenu zkusit měnit olej v automatu, nebo je to něco horšího

Je to škubání a nebo vybrace? Je tam dost oleje?
Kolik máš najeto?
Spíše škubání (zabírá to přerušovaně), najeto je 260 000, oleje to dost, ale byl měněný ve 160 000.
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 29 dub 2013 16:17
od Frana
V 90.000km jsme u Eliotta z automatu u me byvale D3 nemohli bez zahrati olej vubec dostat. A i po zahrati okruzni jizdou kolem Budejovic sotva vytekl. Na nasledne proplachnuti prevodovky a odstraneni tech cernych sracek padlo skoro 7 litru oleje navic. Takze na vymenu celkem 15.5 litru ATF... nedovedu si predstavit, jak by to vypadalo, kdybych to vymenil az na intervalu od LR. Prevodovka s novym olejem samozrejme zacala fungovat rapidne lip.
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 29 dub 2013 16:29
od Luboš M.
To bych nejprve udělal ten olej ale jak se již psalo, výměnu je třeba udělat na víckrát aspoň 10L oleje a nezapomenout na tu vanu, ve které je filtr.
....určitě jízdou řádně prohřát před vypuštěním.
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 30 dub 2013 16:39
od jakub.x
jakub.x píše:Luboš M. píše:Mám problém s automatem, podle pozorování při 3 rychlostním stupni a otáčkami mezi 1600-2000 a přidání plynu, nebo jízdě do kopce začne auto citelně škubat. Řeším to přidáním nebo ubráním. Taky když zařadím nějakou rychlost a přidám plyn, tak otáčky mění +/- 200ot dřív než auto začne zrychlovat.
Jedná se mi o to, jestli má cenu zkusit měnit olej v automatu, nebo je to něco horšího

Je to škubání a nebo vybrace? Je tam dost oleje?
Kolik máš najeto?
Spíše škubání (zabírá to přerušovaně)
Oprava - olej byl měněný před 2 roky při 210 000km, ale podle faktury bylo měněno jen 6l oleje.
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 30 dub 2013 22:00
od merlin
Na výměnu oleje v převodovce je dobře najít servis, kde na to mají mašinu. Napojí se na hadici k chladiči oleje a by-pasem odebírá starý olej - ve skleněném oku je vidět ten humus - a zároveň dodává nový. Do čistého oleje spotřebuje cca 17- 18 litrů. A pak je to teprve OK
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 01 kvě 2013 09:51
od eliott
merlin píše:Na výměnu oleje v převodovce je dobře najít servis, kde na to mají mašinu. Napojí se na hadici k chladiči oleje a by-pasem odebírá starý olej - ve skleněném oku je vidět ten humus - a zároveň dodává nový. Do čistého oleje spotřebuje cca 17- 18 litrů. A pak je to teprve OK
Sent from my iPad using Tapatalk HD
A kdy mění filtr?
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 01 kvě 2013 14:12
od merlin
Samozřejmě před
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 02 kvě 2013 00:14
od eliott
merlin píše:Samozřejmě před
Sent from my iPad using Tapatalk HD
To ovšem znamená, že ho hned zaserou tím špinavým olejem

Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 02 kvě 2013 07:13
od merlin
A jak to dopadne když vypustíš těch par litrů z vany při výměně filtru?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 02 kvě 2013 07:35
od eliott
Jde mi o to, že pokud měníš filtr před proplachem, tak už je jedno, jestli to měníš tou mašinou, nebo ne.
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 02 kvě 2013 23:47
od merlin
No to ne, princip je, ze novy olej vytlačí starý a ten se nevrací do skříně, ale do mašiny a z mašiny jde novej do skříně a filtr nezasereš
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 03 kvě 2013 20:08
od Denisko88
Tak najprv preplach so starym filtrom a potom nasadit novy a naliat cerstvy .
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 10 kvě 2013 17:42
od merlin
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 16 led 2018 21:28
od Dorfik
Helou,
tak jak jsem čerpal od vás, tak taky přidám zkušenost. Pořídil jsem D3 2008 s 200 tis. najeto. 2,7 D v automatu. Koupě přímo od 1. majitele se serviskou. Otázkou je jak moc dobře byla serviska vedená, protože má výpadky v km. Ježděno ženou s dětmi. Nikdy neviděla terén. Taková asfaltová leštěnka. Jestli má někde zářez, tak je to z kauflandu.
No nicméně když jsme Diskárnu projížděli, tak byla studená. Na těch pár kilometrech se chovala skvěle, řadila sametově. Motor už po výměně za funglovku s najetými 100 tis. km.
Jenže na těch pár km zkušební jízdy se sotva zahřeje voda natož olej. Při odjezdu od prodávajícího jsem zaregistroval vibrace. Ale jen v určitých otáčkách. Myslel jsem že to k LR patří. Byl jsem tedy upozorněný majitelem, že je potřeba časem (tak za 60 tis.) vyměnit olej v převodovce. Jezdím s tím měsíc a vypozoroval jsem, že to zachvění je jen v 1500 ot. Na zařazené D je to akorát 1500 ot při 50 km/h (město) a 90 (mimo město). Tákže nejprve jsem to řešil přidáním. Zas tolik bodů nemám, tak jsem se naučil řadit SPORT. Podkopne se kvalt a drži ve městě při padesátce kolem 2100 ot. Při devadesátce jsem si musel pomoci sekvencí. Horší to bylo vysvětlit ženě.. Nejprve jsem jí dal přečíst 354 stránek návodu a rychle začal řešit co s tím. No četl jsem všechny vaše příspěvky a prošel britské forum.
Často je řeč o výměně oleje nebo o výměně hydroměniče. Vyměnili jsme tedy olej v diferácích (předek, zadek), v rozvodovce, v automatu vč. vany s filtrem. Žádná divočina se nekonala. Oleje při vypouštění relativně čisté. Cenovka kolem 13 tis. vč práce. No výsledek je prozatím dobrý. Řekl bych že je jízda tišší a vibrace se v 1500 ot. úplně ztratili. Řadí jak za mlada. Tak snad to bylo jen olejem.
Píšu to sem pro další vykulený novomajitele vysnění Diskárny. Je to skvelé auto a (ale) dál zůstane rodinnou leštěnkou, která se koukne tak na Korsiku. Dnes jsem v té dílně viděl pohřební ústav motorů z LR. Všechny mrtví na klice. Moc si tím hlavu nelámu, prostě buď to ten motor dá nebo ne. Nicméně ten vyměněný motor je o pět let mladší (r.v. 2013). Tak snad se angláni zamysleli a něco pro ty kliky udělali.. good luck všem
Ještě poznámka: Děkuji Rudovi který mě auto prodával, seriozní fajn jednání. To že netušil že to třeba vibruje je pravděpodobně tím, že prostě ženský které to říděj nic neřeší. Té mé vysvětlit že "zda cítí ty vibrace" tak to bylo marný. Mluvím pořád o automatu..
Dorfik
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 16 led 2018 21:56
od eliott
Měnič.
Re: Problém automat Discovery 3, 2005
Napsal: 16 led 2018 22:03
od Badus
Drzim palce, at to pomuze dlouhodobe. Ja to resil u obou svych D3. Nikdy se mi nechtelo do menice, tak jsem menil olej. Ale cca po 10ti tis km to zaclo delat znova. U obou svorne a naprosto presne stejne.

U prvni D3 pomohla nakonec repase hydromenice, ale menil ji az dalsi majitel. Od te doby ma klid (najeto od repase asi 40tis, celkem asi 340tis).
U soucasne D3 ho prave menim, tak se ted uz spis modlim, aby to tim hydromenicem bylo.

))))