Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
tjavor
Příspěvky: 4
Registrován: 17 říj 2009 09:54

Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

#1 Příspěvek od tjavor » 17 říj 2009 10:04

Freelander 1. Najmenší Land Rover


Nie, nie je to pravý offroad. Je to SUV. Z dnešného pohľadu ale dosť drsné SUV. Svojho času najpredávanejšie vozidlo tejto kategórie, od Afriky až po severské štáty. Stále je populárne a je ich dostatok vo všetkých modifikáciách na kúpu z druhej ruky. Čo však uprednostniť a na čo si dať pozor? Ak sa chcete dozvedieť viac kliknite ne link na celý článok: http://tiborjavor.blog.sme.sk/c/207493/ ... Rover.html

Samozrejme rád odpoviem aj na Vaše otázky v diskuzii.

Tibor Javor

Uživatelský avatar
EagleSK
Příspěvky: 94
Registrován: 19 bře 2008 13:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

#2 Příspěvek od EagleSK » 17 říj 2009 17:05

tjavor, asi som ta predbehol s uverejnenim linku na tvoj clanok :-)
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=7969
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

#3 Příspěvek od vladob8 » 17 říj 2009 23:26

Nazdar tjavor.
Vies nieco o zmene prevodu u IRD po roku 2001? lebo vraj problemy s odchadzanim lozisk v IRD po roku 2001 ustali... len neviem ci je to zmenou prevodu alebo vymenou vyrobcu lozisk?
Podla mna je to len vymenou lozisk, ale chcem mat jasno...
Dik.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

tjavor
Příspěvky: 4
Registrován: 17 říj 2009 09:54

Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

#4 Příspěvek od tjavor » 18 říj 2009 10:39

Zaujimave je, ze IRD aj VCU boli vyvinute rakuskou firmou Steyer Deimler Puch (ta ista, ktora vyvinula a vyraba Mercedes G). Nepamatam sa takto narychlo presne, musel by som prehrabat moj archiv, ale mam pocit, ze ide o kombinaciu 4 faktorov. Ak sa dobre pamatam, v zaciatkoch boli IRD vyrabane niekde v Taliansku a vstupom BMW sa vyroba presunula bud do Rakuska, alebo Nemecka. To podstatne zvysilo kvalitu. Dalej je hadam najpodstatnejsie, ze povodne bol rozdiel medzi otackami prednej a zadnej casti kardanu 0,809% a po roku 2001 0,8%. To znizilo opotrebovanie zadnych gum. Tretim faktorom je, ze mnoho ludi je v tom omyle, ze olejova napln IRD je celozivotnostna. Nie je to pravda, zivotnost je 160 000 km. Navyse neda sa tam naliat hocico, pretoze olej musi splnat nielen vysoke naroky na mazanie (hypoidny) ale najme teplotne. Stane sa aj to, ze pri poruche chladenia, IRD je napojena na cirkulaciu chladiacej kvapaliny, presnejsie povedane jej olejovy chladic. IRD prehriatim oleja poskodi! Posledny m faktorom, ktory je sice malo pravdepodobny, je, ze ked odide simering oddelujuci olejovu nalpn prevodovka a IRD, dojde ku zmiesaniu napolni. Toto prevodovke nuskodi, tam nie su naroky na olej take vysoke, ale IRD casom odide. Zaludnost je v tom, ze sa neda zistit, ci ten simering tecie alebonie, lebo je vovnutri.

Tibor

vladob8 píše:Nazdar tjavor.
Vies nieco o zmene prevodu u IRD po roku 2001? lebo vraj problemy s odchadzanim lozisk v IRD po roku 2001 ustali... len neviem ci je to zmenou prevodu alebo vymenou vyrobcu lozisk?
Podla mna je to len vymenou lozisk, ale chcem mat jasno...
Dik.

Uživatelský avatar
janicko
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008 18:36
tel.: sony ericsson
Bydliště: Bratislava

Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

#5 Příspěvek od janicko » 18 říj 2009 18:07

Mna zaujima ten power box, mam auto z DE. Dost mi vadi ta turbodiera... Dlho dlho nic, lemra jedna a potom ako kopnuty do riti

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

#6 Příspěvek od Acon » 18 říj 2009 21:20

janicko píše:Mna zaujima ten power box, mam auto z DE. Dost mi vadi ta turbodiera... Dlho dlho nic, lemra jedna a potom ako kopnuty do riti
Mne na DII trochu pomohlo vyhodiť EGR, no chip (najlepšie asi cez Ivana Jezberu) je jediná cesta k úspechu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

tjavor
Příspěvky: 4
Registrován: 17 říj 2009 09:54

Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001

#7 Příspěvek od tjavor » 19 říj 2009 10:42

Power Box mam Steinbauer, certifikovany a da sa zapisat do technicaku. Moze sa instalovat aj s dialkovym vypinanim. Spotreba pri jazde okolo 90 km/h je 6,5 l/100 km, pri jazde na dialnici okolo 150 km/h stupne na 8l/100km. Pochopitelne klima v lete a bufik v zime si zoberie pol litra navyse.Mam to namontovane jeden a pol roka, bez zavad. Strenka s informaciami je tu www.steinbauer.sk, kontakt Pista Csomor 0905719206. Pasuje to presne do strednej priehradky puzdra riadiacej jednotky TD4 a jazdi to vyborne. Z nuly na 100 za 12 sek, krutiaci moment 320 a viac Nm. Treba ale pridat sportovy filter (ja mam KN) a posilnene turbohadice (Bearmach, dodava Land Rover Parts v Stupave kontakt Pavel Vorisek 0911951895) Odvolaj sa na mna. Popripade si to mozes vyskusat ako to chodi na mojom Landikovi (Lozorno).

Tibor Javor 0903777579

janicko píše:Mna zaujima ten power box, mam auto z DE. Dost mi vadi ta turbodiera... Dlho dlho nic, lemra jedna a potom ako kopnuty do riti

Odpovědět