Freelander 1. Najmenší Land Rover
Nie, nie je to pravý offroad. Je to SUV. Z dnešného pohľadu ale dosť drsné SUV. Svojho času najpredávanejšie vozidlo tejto kategórie, od Afriky až po severské štáty. Stále je populárne a je ich dostatok vo všetkých modifikáciách na kúpu z druhej ruky. Čo však uprednostniť a na čo si dať pozor? Ak sa chcete dozvedieť viac kliknite ne link na celý článok: http://tiborjavor.blog.sme.sk/c/207493/ ... Rover.html
Samozrejme rád odpoviem aj na Vaše otázky v diskuzii.
Tibor Javor
Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001
Moderátor: Safraporte
Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001
tjavor, asi som ta predbehol s uverejnenim linku na tvoj clanok 
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=7969

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=7969
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001
Nazdar tjavor.
Vies nieco o zmene prevodu u IRD po roku 2001? lebo vraj problemy s odchadzanim lozisk v IRD po roku 2001 ustali... len neviem ci je to zmenou prevodu alebo vymenou vyrobcu lozisk?
Podla mna je to len vymenou lozisk, ale chcem mat jasno...
Dik.
Vies nieco o zmene prevodu u IRD po roku 2001? lebo vraj problemy s odchadzanim lozisk v IRD po roku 2001 ustali... len neviem ci je to zmenou prevodu alebo vymenou vyrobcu lozisk?
Podla mna je to len vymenou lozisk, ale chcem mat jasno...
Dik.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001
Zaujimave je, ze IRD aj VCU boli vyvinute rakuskou firmou Steyer Deimler Puch (ta ista, ktora vyvinula a vyraba Mercedes G). Nepamatam sa takto narychlo presne, musel by som prehrabat moj archiv, ale mam pocit, ze ide o kombinaciu 4 faktorov. Ak sa dobre pamatam, v zaciatkoch boli IRD vyrabane niekde v Taliansku a vstupom BMW sa vyroba presunula bud do Rakuska, alebo Nemecka. To podstatne zvysilo kvalitu. Dalej je hadam najpodstatnejsie, ze povodne bol rozdiel medzi otackami prednej a zadnej casti kardanu 0,809% a po roku 2001 0,8%. To znizilo opotrebovanie zadnych gum. Tretim faktorom je, ze mnoho ludi je v tom omyle, ze olejova napln IRD je celozivotnostna. Nie je to pravda, zivotnost je 160 000 km. Navyse neda sa tam naliat hocico, pretoze olej musi splnat nielen vysoke naroky na mazanie (hypoidny) ale najme teplotne. Stane sa aj to, ze pri poruche chladenia, IRD je napojena na cirkulaciu chladiacej kvapaliny, presnejsie povedane jej olejovy chladic. IRD prehriatim oleja poskodi! Posledny m faktorom, ktory je sice malo pravdepodobny, je, ze ked odide simering oddelujuci olejovu nalpn prevodovka a IRD, dojde ku zmiesaniu napolni. Toto prevodovke nuskodi, tam nie su naroky na olej take vysoke, ale IRD casom odide. Zaludnost je v tom, ze sa neda zistit, ci ten simering tecie alebonie, lebo je vovnutri.
Tibor
Tibor
vladob8 píše:Nazdar tjavor.
Vies nieco o zmene prevodu u IRD po roku 2001? lebo vraj problemy s odchadzanim lozisk v IRD po roku 2001 ustali... len neviem ci je to zmenou prevodu alebo vymenou vyrobcu lozisk?
Podla mna je to len vymenou lozisk, ale chcem mat jasno...
Dik.
Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001
Mna zaujima ten power box, mam auto z DE. Dost mi vadi ta turbodiera... Dlho dlho nic, lemra jedna a potom ako kopnuty do riti
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001
Mne na DII trochu pomohlo vyhodiť EGR, no chip (najlepšie asi cez Ivana Jezberu) je jediná cesta k úspechu.janicko píše:Mna zaujima ten power box, mam auto z DE. Dost mi vadi ta turbodiera... Dlho dlho nic, lemra jedna a potom ako kopnuty do riti
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Moje postrehy a skúsenosti s LR Freelander 1 TD4, rv 2001
Power Box mam Steinbauer, certifikovany a da sa zapisat do technicaku. Moze sa instalovat aj s dialkovym vypinanim. Spotreba pri jazde okolo 90 km/h je 6,5 l/100 km, pri jazde na dialnici okolo 150 km/h stupne na 8l/100km. Pochopitelne klima v lete a bufik v zime si zoberie pol litra navyse.Mam to namontovane jeden a pol roka, bez zavad. Strenka s informaciami je tu www.steinbauer.sk, kontakt Pista Csomor 0905719206. Pasuje to presne do strednej priehradky puzdra riadiacej jednotky TD4 a jazdi to vyborne. Z nuly na 100 za 12 sek, krutiaci moment 320 a viac Nm. Treba ale pridat sportovy filter (ja mam KN) a posilnene turbohadice (Bearmach, dodava Land Rover Parts v Stupave kontakt Pavel Vorisek 0911951895) Odvolaj sa na mna. Popripade si to mozes vyskusat ako to chodi na mojom Landikovi (Lozorno).
Tibor Javor 0903777579
Tibor Javor 0903777579
janicko píše:Mna zaujima ten power box, mam auto z DE. Dost mi vadi ta turbodiera... Dlho dlho nic, lemra jedna a potom ako kopnuty do riti