Výměna žhavících svíček

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
started
Příspěvky: 9
Registrován: 29 zář 2009 18:53

Výměna žhavících svíček

#1 Příspěvek od started » 29 zář 2009 19:00

Čau,

hned jak se ochladilo špatně se mi startuje. Zkoušel jsem žhavičky a dvě nejdou. Nevíte někdo jak se mění žhavička za naftovým čerpadlem? Snad se kvůli výměně žnavičky nemusí vytahovat čepadlo. Jde o motor 2,0 DI 72kW. Předem díky za každou radu.

Uživatelský avatar
bajo433
Příspěvky: 84
Registrován: 04 lis 2008 20:42

Re: Výměna žhavících svíček

#2 Příspěvek od bajo433 » 29 zář 2009 21:35

Zial, ak chces vymenic zhavic za cerpadlom, tak tym cerpadlom musis pootocit a potom ho vratit spet.
ale bezne sa tento zhavic nemeni a chyta to dobre aj na tri zhavice. tak skus vymenit zatial len ten kt.ide vymenit a uvidis.

started
Příspěvky: 9
Registrován: 29 zář 2009 18:53

Re: Výměna žhavících svíček

#3 Příspěvek od started » 29 zář 2009 22:31

Chtěl jsem to udělat tak, že vyměním jen ty tři přístupné. Ale studenej start furt není to pravé ořechové. A až bude např. -15 stupňů, tak to bude ještě horší. Nemáš nějakej podrobnější návod? Jak to s tím čerpadlem nejlépe udělat, abych nědělal něco zbytečně. Takže řemen z kliky na čerpadlo se nemusí sundávat? Stačilo by tedy vyndat všechny trubky čerpadlo-vstřiky, povolit čerpadlo a otočit jím?

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Výměna žhavících svíček

#4 Příspěvek od vlabar » 02 říj 2009 22:24

started píše:Chtěl jsem to udělat tak, že vyměním jen ty tři přístupné. Ale studenej start furt není to pravé ořechové. A až bude např. -15 stupňů, tak to bude ještě horší. Nemáš nějakej podrobnější návod? Jak to s tím čerpadlem nejlépe udělat, abych nědělal něco zbytečně. Takže řemen z kliky na čerpadlo se nemusí sundávat? Stačilo by tedy vyndat všechny trubky čerpadlo-vstřiky, povolit čerpadlo a otočit jím?
moc bych se do toho nehrabal ... také jsem to řešil :(
někde jsem zde četl, že se pak musí dělat předvstřik a tak to nikdo nemění ...
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

started
Příspěvky: 9
Registrován: 29 zář 2009 18:53

Re: Výměna žhavících svíček

#5 Příspěvek od started » 04 říj 2009 20:59

vlabar píše:
started píše:Chtěl jsem to udělat tak, že vyměním jen ty tři přístupné. Ale studenej start furt není to pravé ořechové. A až bude např. -15 stupňů, tak to bude ještě horší. Nemáš nějakej podrobnější návod? Jak to s tím čerpadlem nejlépe udělat, abych nědělal něco zbytečně. Takže řemen z kliky na čerpadlo se nemusí sundávat? Stačilo by tedy vyndat všechny trubky čerpadlo-vstřiky, povolit čerpadlo a otočit jím?
moc bych se do toho nehrabal ... také jsem to řešil :(
někde jsem zde četl, že se pak musí dělat předvstřik a tak to nikdo nemění ...
Tak už jsem to čerpadlo vytáhl. Svíčka vyměněná. Ale.... Takové malé "ale" Řemenice na palivovém čerpadle je kluzně. Není tam vůbec klínek. Přesnou polohu hřídele z čerpadla a řemenice jsem si poznačil. Jen bych chtěl vědět jak by se to mělo nastavovat.

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Výměna žhavících svíček

#6 Příspěvek od vlabar » 15 pro 2010 00:21

tak nevím, nevím ... žhavičku za čerpadlem jsem neměnil (je absolutně mrtvá), zbývající tři jsou dobré. Start pod -10°C je fakt peklo, točím i na 5x než to chytne, baterka trpí :(

Je to opravdu tím, že nežhavím na všechny válce?

Někdo tvrdí, že to i na tři musí chytnout a že bude problém jinde, například ve vstřicích, že kapou či co ... Co vy na to?

V létě, přesněji do +5°C, startuji na první drcnutí ...

Jedná se o motor DI, baterka je nová - Varta 84Ah
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavících svíček

#7 Příspěvek od tagr » 15 pro 2010 07:02

:hmm: jo to by mohlo být zkus si do cca plné +- 50 litrů- nalít něco na pročištění vstřiků a ventilů a chtělo by to před delší cestou,aspoň 150 km aby se pěkně ,,umyly" :D a pak uvidíš .
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15257
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna žhavících svíček

#8 Příspěvek od MadTom » 15 pro 2010 07:18

Pokud ti nefunguje jeden žhavič a motor už nemá nejlepší komprese, tak to může dělat problém se startováním. U starýho Escortu to s jedním vadným žhavičem dělalo kanonádu, jak se snažil chytnout. Ale to byl ještě motor s komůrkovým spalováním a ty na to byly trošku náchylnější. Pokud jsi to už neudělal, zkontroluj i ostatní žhaviče, jestli některý další neodešel a můžeš zkusit nažhavit dvakrát, než budeš startovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Výměna žhavících svíček

#9 Příspěvek od vlabar » 16 pro 2010 01:13

Děkuji za reakce.
tagr píše::hmm: jo to by mohlo být zkus si do cca plné +- 50 litrů- nalít něco na pročištění vstřiků a ventilů a chtělo by to před delší cestou,aspoň 150 km aby se pěkně ,,umyly" :D a pak uvidíš .
A funguje to opravdu? Máš s tím osobní zkušenost? žiju v tom, že tyto produkty staví na placebo efektu.
MadTom píše:Pokud ti nefunguje jeden žhavič a motor už nemá nejlepší komprese, tak to může dělat problém se startováním. U starýho Escortu to s jedním vadným žhavičem dělalo kanonádu, jak se snažil chytnout. Ale to byl ještě motor s komůrkovým spalováním a ty na to byly trošku náchylnější. Pokud jsi to už neudělal, zkontroluj i ostatní žhaviče, jestli některý další neodešel a můžeš zkusit nažhavit dvakrát, než budeš startovat.
V mém případě točím a točím bez náznaku, že motor chytá. Jak jsem psal, motor po cca 5ti pokusech (točím motor i 5-8 sek.) nakonec nepravidelně naběhne, evidentně né na všechny válce, vyvalí se dým z vejfuku a po chvilce již běží normálně.

Několikrát žhavit jsem zkoušel, bez efektu.
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavících svíček

#10 Příspěvek od tagr » 16 pro 2010 02:13

vstřiky
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15257
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna žhavících svíček

#11 Příspěvek od MadTom » 16 pro 2010 07:13

Nepadá někde nafta? Pokud se při tom točení motorem ani nekouří z výfuku, tak tam taky nemusí jít. V zimě se většina komponentů zmrskne a někde to může začít netěsnit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Výměna žhavících svíček

#12 Příspěvek od vlabar » 16 pro 2010 10:11

MadTom píše:Nepadá někde nafta? Pokud se při tom točení motorem ani nekouří z výfuku, tak tam taky nemusí jít. V zimě se většina komponentů zmrskne a někde to může začít netěsnit.
no měl jsem zpuchřelé a děravé hadičky přepadů mezi vstřiky, nafta tekla po motoru dolů. Nyní vyměněno, ale starty jsou stejné.

Nechám kouknout na vstřiky jak píše TAGR. Originál jsou tam nějaký BOSCHe?
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Výměna žhavících svíček

#13 Příspěvek od vlabar » 16 pro 2010 11:53

tak bych snad ještě doplnil,

ráno jsem opět útrpně nastartoval (v noci bylo i k -17°C), jdu škrábat okna a hle, auto po chvilce chcíplo. Tedy opět nastartuji a jdu zase škrábat. Po cca 5 minutách se vydám na cestu, auto jede normálně a po 500m chcípne, nastartuji a snažím se pokračovat, auto neaguje na plynový pedál, vůbec nejde do otáček ... po cca 300m již jede normálně.

... tipl bych na zamrzlou naftu, ALE po loňských zkušenostech jsem před tankováním dle návodu naředil odzkoušeným aditivem do -20°C, kupovaná nafta byla taktéž do současného podnebí (dle sdělení pumpaře i samolepek na stojanu) ...

... tak fakt nevím :( Zanesenej palivovej filtr, zanesené čerpadlo, zanesený celý okruh pal. systému, vadné vstřiky ... ???

Auto jezdí v létě jak z praku, na 2t akceleruje více jak dobře, spotřeba 7-8 litrů, tedy dle všeho vše v normálu.

Edit: Snad bych ještě doplnil, mám sundané to polstrování z haupny, nějaká kuna ho před x-lety zlikvidovala ... že by to fungovalo jako čepička do zimy a motor mi promrzá na kost ... asi blbost, že :D
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavících svíček

#14 Příspěvek od macejky1 » 16 pro 2010 12:18

To co popisuješ bude zamrzlá nafta. Vyměň filtr a jestli chceš mít větší klid tak si tam dej filtr se 4-mi vývody ( třeba z nějakýho VW ). Pak se ti bude ohřátá nafta z motoru vracet přepadem do nádrže přes filtr a ten se tím bude neustále ohřívat.

Loni jsem taky zamrznul i když jsem používal aditiv. Pak jsem si pozorněji přečetl návod a zjistil jsem, že při teplotách okolo -20°C se má dávat dvojnásobek aditivu. Od té doby jsem měl pokoj.

A ještě k těm žhavičkám. Není pravda že ten 4 žhavič nikdo nemění. Já ho teda měním a doporučil bych to i všem ostatním. Je sice potřeba pohnout s čerpadlem ale ve slušném servise ti to čerpadlo rovnou i odzkouší na stolici a pak znovu nastaví. Stojí mě to vždycky jen asi o 300,- Kč navíc. ( ale je pravda, že kluk co se mi smí hrabat v motoru je kamarád a má servis velkej a vybavenej ).
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavících svíček

#15 Příspěvek od macejky1 » 16 pro 2010 12:26

V mém případě točím a točím bez náznaku, že motor chytá. Jak jsem psal, motor po cca 5ti pokusech (točím motor i 5-8 sek.) nakonec nepravidelně naběhne, evidentně né na všechny válce, vyvalí se dým z vejfuku a po chvilce již běží normálně.

Několikrát žhavit jsem zkoušel, bez efektu.



Tohle vypadá na padání nafty. Taky jsem to řešil a zjistil jsem že nedrží zpětný ventil přímo v čerpadle. Nakonec to vyřešil elektroventil umístěný na hadici přívodu nafty hned pod čerpadlem. Součástka za 800,- Kč a už dva roky je klid.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Výměna žhavících svíček

#16 Příspěvek od vlabar » 16 pro 2010 20:34

děkuji za reakce.

Nepochopil jsem co je míněno "padá nafta". Měl jsem za to, že myslíte nějaký únik. Překontroluji tedy to čerpadlo.
Naposledy upravil(a) vlabar dne 17 pro 2010 12:58, celkem upraveno 1 x.
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

MadTom
Příspěvky: 15257
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna žhavících svíček

#17 Příspěvek od MadTom » 16 pro 2010 20:50

Padá nafta - tím je míněno, že pokud motor neběží, tak by se nafta v čerpadle a všech trubkách neměla pohybovat - jsou na to různé zpětné ventilky a podobně. Když nefunfují, tak nafta může díky gravitaci vytéct z trubky co je mezi čerpadlem a nádrží zpátky do nádrže. Tím se tam udělá bublina a je hotovo. Všechny naftové vstřikovací systémy musí být bez bublin - proto se odvzdušňují. Starší na to měly ruční pumpu, nové se odvzdušní sami - točením motoru startérem. A v zimě je to problém.
Celé je to proto, že nafta s musí před vstříknutím do válců stlačit, kapalina tj. nafta je nestlačitelná, tak pouze naroste tlak a v určité chvíli se nafta přes vstřikovač vstříkne do válce, pokud je tam ale bublina, tak ta stlačitelná je, tlak nenaroste a nafta se nevstříkne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavících svíček

#18 Příspěvek od macejky1 » 17 pro 2010 08:56

Zjednodušeně řečeno když ti při stání auta vyteče nafta z čerpadla a hadic zpátky do nádrže tak musíš o hodně déle startovat. Protože chvíli trvá než se zase hadice a vstřikovací čerpadlo naplní.

Zkusit můžeš třeba tohle. Nech auto stát několi hodin ( 10 - 20 ) a zkus nastartovat. Jestli ti to bude trvat dlouho tak to hned po nastartování zase vypni. Počkej cca 0,5 - 1 hodinu a zkus znova nastartovat. Jestli ti to chytne hned tak ti na 90% padá nafta. Protože motor je v obou případech stejně studený. a jediný rozdíl je v době po kterou ti auto stálo.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

Re: Výměna žhavících svíček

#19 Příspěvek od vlabar » 17 pro 2010 13:12

MadTom píše:Padá nafta - tím je míněno ...
Děkuji za vyčerpávající odpoveď. Myslím, že to bude na 99% právě ono.

Najdu TO předmětné čerpadlo v nádrži?
U DI již žádné další mimo vysokotlakého v motoru není? Někde jsem tu četl, že TD4 ho mají někde u LZ kola ...

macejky1 píše: ... Nech auto stát několi hodin ( 10 - 20 ) a zkus nastartovat ...
Vyzkoušel jsem a je to dle tvého předpokladu. Na druhý start po 1,5 hod startuje ihned. Což potvrzuje domněnku padající nafty.

Pánové moc díky.
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Uživatelský avatar
dzordzi
Příspěvky: 370
Registrován: 03 bře 2010 14:24
auto: LR3
Bydliště: Malé Karpaty

Re: Výměna žhavících svíček

#20 Příspěvek od dzordzi » 17 pro 2010 16:21

Najdu TO předmětné čerpadlo v nádrži?
U DI již žádné další mimo vysokotlakého v motoru není? Někde jsem tu četl, že TD4 ho mají někde u LZ kola ...



:wait No čerpadlo v nádrži neni a ani nikde nehladaj!!!! jediné čerpadlo je na motore alebo jedine tie gumové dotláčadlá pri filtri.
Discovery3 2,7 TDV6 HSE, automat,

Odpovědět