F1 strata výkonu
Moderátor: Safraporte
F1 strata výkonu
Zdravim mám free. r.1999 2.0TD mam problém z ničeho nic jsem přišel asi o 20% výkonu přitom starty jsou dobré,když stojim tak to de i do otáček v pohodě,kouř žádný.Za jízdy to nejede jak má nemate někdo podobnou zkušenost nebo nápad dík
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 01 bře 2009 00:01
- tel.: c902 )))
- auto: PAJERO 2.8TD
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: strata výkonu
AHOJ! SKUS PALIVOVY FILTR A NEBO SPIS TURBO--KONTROLA HADIC JESTLI NEKDE NEUTIKA TLAK-V MISTE UNIKU TLAKU BYVA OKOLI ZAMASTENE
--POKUD NEUNIKA TLAK TAK PROMERIT KOLIK DAVA TLAU-NEVIM Z HLAVY KOLIK MA TLACIT ALE POKUD BY BYLO TREBA TAK TO ZJISTIM. MNE DELA TO ZE JEDNOU JEDE JAK MA A PO CHVILI ZASE UBUDE VYKONU A DELA TO TURBO--ODCHAZI DO VECNYCH LOVIST. 


Re: strata výkonu
Zdravim díky moc za radu problém je vyřešen byla prasklá hadice od turba
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 01 bře 2009 00:01
- tel.: c902 )))
- auto: PAJERO 2.8TD
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: strata výkonu
TAK TO JE DOBRE ZE TO NEBYLO NECO HORSIHO
SPOUSTU DALSICH KILOMETRU BEZ PORUCH PREJI.

Re: strata výkonu
nazdar waltr666
chcem sa ťa spýtať že keď ti stratí výkon tak sa ti rozsvieti aj kontrolka motoru?
pretože mne to tiež robí a neviem čo tomu môže byť.
lenže ja neviem čo to je, pretože keď mam motor studený tak to auto ide ako sprosté a ked je už teplý motor tak prestane ťahať a zažne mi kontrolka motora.
chcem sa ťa spýtať že keď ti stratí výkon tak sa ti rozsvieti aj kontrolka motoru?
pretože mne to tiež robí a neviem čo tomu môže byť.
lenže ja neviem čo to je, pretože keď mam motor studený tak to auto ide ako sprosté a ked je už teplý motor tak prestane ťahať a zažne mi kontrolka motora.
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: strata výkonu
kdyz se rozsvítí kontrolka poruchy motoru tak se závada projeví na diagnostice. Muze to být spousta vecí od váhy vzduchu pres snímace otácek klikovky az po první rídíci vstrik. Atd atd
Zajed si na diagnostiku ale doporucuju nekam kde LR delají. Program diagnostiky na Free má kde kdo ale pak nedokáze správne vyhodnotit co mu ta diagnostika vlastne ríká. Vlastní zkusenost.
Zajed si na diagnostiku ale doporucuju nekam kde LR delají. Program diagnostiky na Free má kde kdo ale pak nedokáze správne vyhodnotit co mu ta diagnostika vlastne ríká. Vlastní zkusenost.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: strata výkonu
Specifikace problému: poslední dobou mám při jízdě na lehkou nohu (jízda skoro bez plynu) pocit, že mi auto pocukává. Dnes jsem dokonce objevil, že když stojím na místě,mám vyřazeno a jen plynule přidávám plyn tak mi při cca 2000 ot. začne poškubávat (jakoby vibrovat) auto
Setkal jste se s tím někdo. kdyby to dělal filtr, tak by se mi to přece při vyšších otáčkách dusilo, ale tohle fakt nevím, nic kloudného mne nenapadá.
Dále když už jsem v těch dotazech - klepalo mi něco u předního pravého kola. No jasně povídám si, stabilizačka - opravdu byla v háji ... ale po výměně stabilizaček mi to klepe dál, hlavně na nerovné silnici když zabočuji vlevo
Prosím případnou radu

Setkal jste se s tím někdo. kdyby to dělal filtr, tak by se mi to přece při vyšších otáčkách dusilo, ale tohle fakt nevím, nic kloudného mne nenapadá.
Dále když už jsem v těch dotazech - klepalo mi něco u předního pravého kola. No jasně povídám si, stabilizačka - opravdu byla v háji ... ale po výměně stabilizaček mi to klepe dál, hlavně na nerovné silnici když zabočuji vlevo

Prosím případnou radu

- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: strata výkonu
Co třeba ten CKP senzor ???Tady je něco podobného..........
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 630#p78630
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 630#p78630
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: strata výkonu
jj koukal jsem, i jsem přemýšlel do kterého z těch dvou topiců to napíšucesta píše:Co třeba ten CKP senzor ???Tady je něco podobného..........
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 630#p78630


No jen jsem myslel, jestli se tu s tím někdo nesetkal. Až bude čas zajedu k mladému na diagnostiku.
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: strata výkonu
On tam píše (mysliveček)že "po pročistění toho čidla auto jelo jak vítr po ujetí 250km....."to vypadá ,že ty poruchy tam měl dvě.Přerušený drát od čidla tlaku(kontrolka) a snímač otáček (vynechávaní motoru)
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
- Mysliveček
- Příspěvky: 165
- Registrován: 15 bře 2009 09:31
- tel.: 605833046
- auto: Freelander
- Bydliště: BOR u Skutče
Re: strata výkonu
Ahoj.
Podle popisu máš stejný problém jako já.
Můj Free taky cca 14 dní jenom skoro neznatelně pocukával,ale den ode dne se to horšilo,až se rozsvítila kontrolka motoru a jelo to vlastně bez turba.
Jihlava vyléčila.Chce to opravdu dobrou diagnostiku,jinak budeš zkoušet jen pokus,omyl.
Podle popisu máš stejný problém jako já.
Můj Free taky cca 14 dní jenom skoro neznatelně pocukával,ale den ode dne se to horšilo,až se rozsvítila kontrolka motoru a jelo to vlastně bez turba.
Jihlava vyléčila.Chce to opravdu dobrou diagnostiku,jinak budeš zkoušet jen pokus,omyl.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: strata výkonu
okey, zkusím potrápit zeťáka s jeho diagnostikou a v nejhorším pak tu JihlavuMysliveček píše:Ahoj.
Podle popisu máš stejný problém jako já.
Můj Free taky cca 14 dní jenom skoro neznatelně pocukával,ale den ode dne se to horšilo,až se rozsvítila kontrolka motoru a jelo to vlastně bez turba.
Jihlava vyléčila.Chce to opravdu dobrou diagnostiku,jinak budeš zkoušet jen pokus,omyl.
dík za info

-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: strata výkonu
Tak aktualizace: po spuštění diagnostiky na nás vyskákalo asi 6 závad motoru
ale po výměně pár prošoupaných a zpuchřelých hadiček zůstala jen jedna.
Zní takto - 7728 Tlak.převodník regul.plnícího tlaku - Přerušení.
Závadu tohohle čísla však nemůžeme v diagnostice dohledat.
Dotaz: je zde někdo natolik erudovaný, aby mi řekl čeho že se závada týká (myslím přesný popis)
Mladej prý se optá u Bosche, ale co kdyby náhodou nevěděli ani tam ...

Zní takto - 7728 Tlak.převodník regul.plnícího tlaku - Přerušení.
Závadu tohohle čísla však nemůžeme v diagnostice dohledat.
Dotaz: je zde někdo natolik erudovaný, aby mi řekl čeho že se závada týká (myslím přesný popis)

- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: strata výkonu
To vypadá přesně jako ten senzor co měl přerušený "mysliveček",tady máš popis z RAVE+umístění(č.15)+výměna,dej vědět jestli to byl on.
Boost Pressure (BP) Sensor
The BP sensor is located on the front side of the intake manifold and has a three pin connector. It provides a voltage
signal relative to intake manifold pressure to the ECM. The BP sensor works on the piezo ceramic crystal principal.
Piezo ceramic crystals are pressure sensitive and, in the BP sensor, oscillate at a rate dependent on air pressure.
The BP sensor produces a voltage between 0 and 5 volts proportional to the pressure level of the air in the intake
manifold. A reading of 0 volts indicates low pressure and a reading of 5 volts indicates high pressure. The ECM uses
the signal from the BP sensor for the following functions:
l To maintain manifold boost pressure.
l To reduce exhaust smoke emissions while driving at high altitude.
l Control of the EGR system.
l Control of the vacuum control module
ECM supplies the BP sensor with a 5 volt power supply. The output from the BP sensor is measured at the ECM.
The earth path is supplied via the ECM.
In the event of a BP sensor signal failure any of the following symptoms may be observed:
l Altitude compensation inoperative (engine will produce black smoke).
l Active boost control inoperative.
l The ECM assumes a default pressure of 0.9 bar (13 lbf/in 2 ).
Boost Pressure (BP) Sensor
The BP sensor is located on the front side of the intake manifold and has a three pin connector. It provides a voltage
signal relative to intake manifold pressure to the ECM. The BP sensor works on the piezo ceramic crystal principal.
Piezo ceramic crystals are pressure sensitive and, in the BP sensor, oscillate at a rate dependent on air pressure.
The BP sensor produces a voltage between 0 and 5 volts proportional to the pressure level of the air in the intake
manifold. A reading of 0 volts indicates low pressure and a reading of 5 volts indicates high pressure. The ECM uses
the signal from the BP sensor for the following functions:
l To maintain manifold boost pressure.
l To reduce exhaust smoke emissions while driving at high altitude.
l Control of the EGR system.
l Control of the vacuum control module
ECM supplies the BP sensor with a 5 volt power supply. The output from the BP sensor is measured at the ECM.
The earth path is supplied via the ECM.
In the event of a BP sensor signal failure any of the following symptoms may be observed:
l Altitude compensation inoperative (engine will produce black smoke).
l Active boost control inoperative.
l The ECM assumes a default pressure of 0.9 bar (13 lbf/in 2 ).
- Přílohy
-
- idla.jpg
- (171.76 KiB) Staženo 1815 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: strata výkonu
2cesta:díky, jasan pak dám vědět

-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: strata výkonu
Takže - motor po dnešku na diagnostice Bosch bez závad

jako první, jsme přezkoušeli ,,15", ale po jeho odpojení nám diag. hlásila: Snímač plnícího tlaku vzduchu ... blabla
tak povídá mladej, že tudy cesta nevede a půjdeme vylučovací metodou
- no a odpojil ,,13" která však poté hlásila: Regul. obvod recirkulace výf. plynů ...blabla
tak odpojil ventil vlevo vzadu dole na motoru (vedou k němu 3 hadičky) odhaduji na ,,28" jen ta poloha mi nepasuje (jiný tam ale není) a bylo jasno - žádná hláška v diag.nepřibyla, kromě té původní Tlak.převodník regul.plnícího tlaku - Přerušení..
Vlezl pod to, vytáhl el. přívod na kterém v tu chvíli byl vidět evidentní zásah v podobě omotané izolace. Po jejím odmotání na nás juknul překlesaný drátek. Opraveno, přeletováno a ... bez ztáty kytičky.
Snad vám tohle určení někomu pomůže.


jako první, jsme přezkoušeli ,,15", ale po jeho odpojení nám diag. hlásila: Snímač plnícího tlaku vzduchu ... blabla
tak povídá mladej, že tudy cesta nevede a půjdeme vylučovací metodou
- no a odpojil ,,13" která však poté hlásila: Regul. obvod recirkulace výf. plynů ...blabla
tak odpojil ventil vlevo vzadu dole na motoru (vedou k němu 3 hadičky) odhaduji na ,,28" jen ta poloha mi nepasuje (jiný tam ale není) a bylo jasno - žádná hláška v diag.nepřibyla, kromě té původní Tlak.převodník regul.plnícího tlaku - Přerušení..
Vlezl pod to, vytáhl el. přívod na kterém v tu chvíli byl vidět evidentní zásah v podobě omotané izolace. Po jejím odmotání na nás juknul překlesaný drátek. Opraveno, přeletováno a ... bez ztáty kytičky.
Snad vám tohle určení někomu pomůže.

- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: strata výkonu
Tak to je fajn že ti to jede,podle toho jak to popisuješ by to měl být podtlakový ventil turba(28) (viz.obr)je to ono??jen mi neleze do hlavy,ten průběh té poruchy,jestli je přerušený drát,tak by neměl vůbec ten ventil spínat a tím pádem neregulovat tlak v turbu.Aspoň já to tak měl ,sice u mě byl mechanicky seknutý ventil né přerušený drát,ale výsledek by měl být stejný.Tady to popisuju jak se to chovalo mě
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=7809
Ale pal to čert hlavně,že to jedeeeeeeeee
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=7809
Ale pal to čert hlavně,že to jedeeeeeeeee

- Přílohy
-
- ventil.jpg (53.28 KiB) Zobrazeno 14086 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: strata výkonu
jop, přesně tenhle baznecht to je
No a u mne, holt jak to někdo přelepil isolačkou, tak se to občas dotýkalo a občas ne.
Když ti ještě povím, že jedna z těchle hadiček ani nebyla nasazená a byl do ní nastrčený palivový filtr (takový ten plast s vnitřím sítkem co se jen napojuje mezi hadičky)!, tak mi to ani nebudeš věřit
škoda že jsem zapoměl to vyfotit 
Auto teď jede v pohodě a už jen musíme s mladým dozastřešit barák, aby byl čas vyměnit ložiska v difu a pak ještě vyměnit čepy řízení a silenbloky stabilizačky. Jak já budu šťastnej, jesli mi to pak konečně pojede tak jak má (bez hučení a klepání), to asi asi dovedeš představit

No a u mne, holt jak to někdo přelepil isolačkou, tak se to občas dotýkalo a občas ne.
Když ti ještě povím, že jedna z těchle hadiček ani nebyla nasazená a byl do ní nastrčený palivový filtr (takový ten plast s vnitřím sítkem co se jen napojuje mezi hadičky)!, tak mi to ani nebudeš věřit


Auto teď jede v pohodě a už jen musíme s mladým dozastřešit barák, aby byl čas vyměnit ložiska v difu a pak ještě vyměnit čepy řízení a silenbloky stabilizačky. Jak já budu šťastnej, jesli mi to pak konečně pojede tak jak má (bez hučení a klepání), to asi asi dovedeš představit

- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Re: strata výkonu
Ten malý palivový filtr tam patří.
Ventil mi měnili u Hose v záruce. U původního byl u nového už ne.(jiná konstrukce) A to mám auto modelového roku 2006 


ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010